Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2023, 10:07   #81
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ja, het is geen één op één verhaal. Maar mass shootings zijn een echte epidemie in de VS, terwijl ze bv in buurland Canada quasi onbestaande zijn. Ik denk toch echt niet dat er grote sociologische verschillen zijn tussen die twee landen. Wat wel enorm anders is, is de visie op wapens, wapendracht door burgers.

Toeval ?

In Canada zijn ze echt wel een beetje beter opgevoed dan in de US of A, Waar het daar ook heel erg afhangt van welke staat.

Het grootste probleem zit hem in de scholing. Waarbij je dus 18 jarigen hebt die gewoon volgens onze normen compleet debiel zijn.

Wat ook een verschil is, is het gemak waaraan aan illigale (niet vergunde, niet geregistreerde wapens) kan geraakt worden.

Want ene die iets van zin is en een beetje verstand in zijne kop gaat niet naar Wall Markt om daar een blaffer te kopen , waarbij hij een copieke van zijn rijbewijs moet laten zien en er vervolgens registratie op serienr volgt. Of eventueel een dr attest of iets anders van aanvraag moet getoond worden.

Nee die gaat naar de lokale drugdealer, geeft die een enveloppeke met het juiste bedrag en loopt met zijn zwarte blaffer die al voor 5 andere feiten gebruikt is, naar buiten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2023, 10:08   #82
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Hier is dus een 6 jarige aan een niet correct opgeslagen vuurwapen geraakt.
Ik kan mij voorstellen dat slordigheid bij de ouders niet zo uitzonderlijk is, voor wat het bewaren van wapens betreft.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2023, 10:08   #83
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Een vroegere kennis kon me naar zijn zeggen zelfs een tank leveren.
'k Heb dat toch maar niet gedaan want zo een ding rijdt gans mijn weide in frut.
Maar 't zou wel een eye catcher geweest zijn in mijn voortuin.
ik had ook zo een kennis, die heeft mij dat ook nog aangeboden, ik rij volgende week terug, geintereseerd in nen tank ? Had ik aangedrongen op ne Mig 21 was dat ook gelukt.
Oud 9 januari 2023, 10:12   #84
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik kan mij voorstellen dat slordigheid bij de ouders niet zo uitzonderlijk is, voor wat het bewaren van wapens betreft.
Ja, ... wat er achter de voordeur wordt gedaan weten we niet he.

Maar iemand die echt met wapens bezig is, is doorgaans zo gedrild van een aantal security checks te doen en tot slot is er de veilige opslag.

je gaat bij mij geen geladen wapen vinden, ik wil mijn eigen niet overhoop schieten he.

Hoe leg jij je keukenmessen weg ? zo de hele scherpe dan he, waar ge iemand zijnen baard mee af kunt doen ?

als uwe kleine de schuif opentrekt, kan hij dan per malheur zijn vingers afsnijden ? of de waterkoker, kunnen ze eraan ?

ik wil ze de kost niet geven he Rudy
Oud 9 januari 2023, 10:34   #85
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Alles is een wapen, het is alleen de wens en creativiteit van de persoon die een bepaald doel wil bereiken dat het verschil maakt.

Maar vuurwapens maken het wel heel gemakkelijk voor "mensen" om totaal oncreatief en ongetraind toch slachtoffers te maken, al was het henzelf.

Zoals enkele forumleden al aanhaalden, mensen met verantwoordelijksgevoel en wetende dat in een samenleving er ook plichten zijn, zorgen ervoor dat dat soort van fratsen niet gebeuren. Zijn dat nu VS burgers, Zwitsers of Oostwestelijke aarsneukistanners.
Oud 9 januari 2023, 10:38   #86
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Alles is een wapen, het is alleen de wens en creativiteit van de persoon die een bepaald doel wil bereiken dat het verschil maakt.

Maar vuurwapens maken het wel heel gemakkelijk voor "mensen" om totaal oncreatief en ongetraind toch slachtoffers te maken, al was het henzelf.

Zoals enkele forumleden al aanhaalden, mensen met verantwoordelijksgevoel en wetende dat in een samenleving er ook plichten zijn, zorgen ervoor dat dat soort van fratsen niet gebeuren. Zijn dat nu VS burgers, Zwitsers of Oostwestelijke aarsneukistanners.
Ik ben het rationeel gezien met je eens (wat mijn eerdere post uit uitwijst). Maar ik ben ook sportief genoeg om toe te geven dat ik toch niet echt zit te wachten op vergelijkbare wetgevingen qua wapens in Nederland, als met bijvoorbeeld Texas.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2023, 10:44   #87
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik ben het rationeel gezien met je eens (wat mijn eerdere post uit uitwijst). Maar ik ben ook sportief genoeg om toe te geven dat ik toch niet echt zit te wachten op vergelijkbare wetgevingen qua wapens in Nederland, als met bijvoorbeeld Texas.
Nederland heeft een van de strengste wapen wetten, alleen in Engeland is dat nog strikter.

dus ik denk dat je wel relaxed mag zijn wat dat betreft.
Oud 9 januari 2023, 10:47   #88
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nederland heeft een van de strengste wapen wetten, alleen in Engeland is dat nog strikter.

dus ik denk dat je wel relaxed mag zijn wat dat betreft.
Je leest slecht. Maar dat doen er meer hier.
Oud 9 januari 2023, 10:49   #89
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Best gek hoe selectief jouw land omgaat met het opnemen van Amerikaanse invloeden. Wel woke overnemen, maar vrije wapendracht, ho maar!
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2023, 12:34   #90
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zo slecht doet Texas het niet:

Oud 9 januari 2023, 14:18   #91
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom ben je dan eigenlijk Brussel ontvlucht ?
Omdat een verhouding 80% allochtonen en 20% autochtonen voor mij als autochtoon niet meer leefbaar werd. Ondertussen zijn die buurten, wat ooit typische Brusselse wijken waren voor 100% bezet door allochtonen.

Citaat:
Als het zo gemakkelijk is om een wapen te kopen had je toch je stekje kunnen verdedigen tegen de boze buitenwereld ?
Als zelfs politiemensen een rapport van 5blz moeten schrijven wanneer er in de lucht is geschoten, is overwegen om je stekje te verdedigen eerder onbegonnen werk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2023, 14:50   #92
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Best gek hoe selectief jouw land omgaat met het opnemen van Amerikaanse invloeden. Wel woke overnemen, maar vrije wapendracht, ho maar!
Nee, dat is niet gek.
Oud 9 januari 2023, 14:51   #93
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
zo slecht doet Texas het niet:

Based Texas
Oud 9 januari 2023, 15:10   #94
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Canada zijn ze echt wel een beetje beter opgevoed dan in de US of A, Waar het daar ook heel erg afhangt van welke staat.

Het grootste probleem zit hem in de scholing. Waarbij je dus 18 jarigen hebt die gewoon volgens onze normen compleet debiel zijn.

Wat ook een verschil is, is het gemak waaraan aan illigale (niet vergunde, niet geregistreerde wapens) kan geraakt worden.

Want ene die iets van zin is en een beetje verstand in zijne kop gaat niet naar Wall Markt om daar een blaffer te kopen , waarbij hij een copieke van zijn rijbewijs moet laten zien en er vervolgens registratie op serienr volgt. Of eventueel een dr attest of iets anders van aanvraag moet getoond worden.

Nee die gaat naar de lokale drugdealer, geeft die een enveloppeke met het juiste bedrag en loopt met zijn zwarte blaffer die al voor 5 andere feiten gebruikt is, naar buiten.
In Canada zijn ze ook beter opgevoed: juist !
Dáár komt het op aan. E. Zola beklemtoonde reeds het zeer groot belang v.d. opvoeding.
We zien het resultaat overal, ook bij ons.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2023, 15:12   #95
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gepikt ? Gekregen ? Geleend ?
Het antwoord is van ondergeschikt belang.
Opgevoed ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2023, 15:53   #96
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...e32efd68484a04

De eerste vraag die mij opkomt: "Hoe komt een zesjarige aan een geladen pistool / revolver)?
De opmerking van de politiewoordvoerder: "Het gaat hier niet om een ongeluk, zegt genoeg volgens mij."

Zesjarige schiet lerares neer op basisschool in VS
5 uur geleden

Een woordenwisseling op een Amerikaanse basisschool is vrijdagmiddag geëindigd met een schietpartij waarbij een 6-jarige jongen op zijn lerares schoot. Zij raakte daarbij zwaargewond en is in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht, melden Amerikaanse media. De politie heeft de 6-jarige gearresteerd.

De schietpartij vond plaats op een basisschool in Newport News in de Amerikaanse staat Virginia. De lerares, die ergens in de dertig is, verkeert in levensgevaar. Een politiewoordvoerder benadrukt dat "hier geen sprake was van een ongeluk". De jongen schoot met een pistool en er wordt momenteel onderzocht waar dat vandaan kwam.
Ooit al eens geschoten met een revolver? Raak geschoten?

Minder eenvoudig dan het lijkt.

Ten tweede, was het dan een eerdere woordenwisseling die aan de basis van de “schietpartij” lag, of wist die kleuter vooraf wat er ging gebeuren?

Vreemd verhaal.
Oud 9 januari 2023, 16:34   #97
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De amerikaanse burgers hadden die wel, en massaal. En het vervolg kennen we : quasi totale uitroeing van de autochtone bevolking.
Dat is net een argument pro wapenbezit... Bescherming van de eigen persoon, gezin, kennissenkring, dorp, regio, volk, staat...

In jouw voorbeeld zijn alle voordelen voor het volk dat vuurwapens had, en alle nadelen voor het volk dat er geen had.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 9 januari 2023 om 16:35.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2023, 16:40   #98
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...e32efd68484a04

De eerste vraag die mij opkomt: "Hoe komt een zesjarige aan een geladen pistool / revolver)?
De opmerking van de politiewoordvoerder: "Het gaat hier niet om een ongeluk, zegt genoeg volgens mij."

Zesjarige schiet lerares neer op basisschool in VS
5 uur geleden

Een woordenwisseling op een Amerikaanse basisschool is vrijdagmiddag geëindigd met een schietpartij waarbij een 6-jarige jongen op zijn lerares schoot. Zij raakte daarbij zwaargewond en is in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht, melden Amerikaanse media. De politie heeft de 6-jarige gearresteerd.

De schietpartij vond plaats op een basisschool in Newport News in de Amerikaanse staat Virginia. De lerares, die ergens in de dertig is, verkeert in levensgevaar. Een politiewoordvoerder benadrukt dat "hier geen sprake was van een ongeluk". De jongen schoot met een pistool en er wordt momenteel onderzocht waar dat vandaan kwam.
Het is feitelijk geen ongeluk. De jonge lerares had het pistool gezien en wou het in beslag nemen. Dat mormel heeft daarop op haar gemikt en geschoten. De ouders zijn natuurlijk ook verantwoordelijk want dit is geen plastieken speelgoed pistool waarbij je pang roept. Ze hebben het hem geleerd. Veel volwassenen weten niet eens hoe ze een wapen moeten manipuleren.
Een kind van zes leer je niet omgaan met echte vuurwapens dan zijt ge zelf crapuul en die kleine is blijkbaar goed op weg.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2023, 16:49   #99
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, het is geen één op één verhaal. Maar mass shootings zijn een echte epidemie in de VS, terwijl ze bv in buurland Canada quasi onbestaande zijn. Ik denk toch echt niet dat er grote sociologische verschillen zijn tussen die twee landen. Wat wel enorm anders is, is de visie op wapens, wapendracht door burgers.

Toeval ?
https://mass-shootings.info/index.php?year=2021

Mass Shootings 2021

Every person convicted, charged or wanted in connection with the shooting of 4+ people or who died before they could be charged:

Laatst gewijzigd door vanderzapig : 9 januari 2023 om 16:50.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2023, 16:53   #100
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Amai, als je het mij vraagt, als die zouden solliciteren bij me, er zijn er misschien 3 die geen "goed doordachte en zeker niet uiterlijk gebonden" nee krijgen.

Laatst gewijzigd door maddox : 9 januari 2023 om 16:53.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be