![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wie gaat er voor u werken? Zou je toch niet wat slaven houden? En wat slaven om die slaven in leven te houden? Allez, huisslaven en veldslaven dan hé.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 9 februari 2023 om 16:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Contact vermijden was gewoon besmettingen UITSTELLEN en de miserie langer laten duren, want geef toe, uiteindelijk heeft ongeveer iedereen al minstens 1 keer corona gehad. Contact vermijden was daarentegen BIJZONDER schadelijk op sociaal, economisch vlak en op het vlak van plezier maken, welke uiteindelijk toch aan de basis van elke beslissing zou moeten liggen. De vaccins waren enkel maar nuttig in 2021 voor mensen die zwaar ziek zouden worden, wat een kleine fractie van de bevolking was. Voor iedereen die niet zwaar ziek zou worden, waren die vaccins nutteloos. Ondertussen is met tonnen onderzoek en papers duidelijk dat het strikt enige dat wat duurzame besmettingsimmuniteit geeft, een eerdere besmetting is en dat de vaccins daar zwaar op falen. Over mondkapjes, en de mate waarin ze hetzelfde nutteloze resultaat als "contact vermijden" konden bereiken, is er geen duidelijkheid, maar dat het bijzonder onaangenaam was, is hierbij een feit, en dat op zich is er teveel aan. Kortom, als je dat allemaal bij elkaar zet, waren de maatregelen maatschappelijk bijzonder schadelijk voor de grote meerderheid van de bevolking, zonder enige aantoonbare zin. Maar meer nog: aangezien de enige wat duurzame immuniteit bekomen wordt door besmetting, en aangezien al die "doe het duren" maatregelen de verspreiding UNIFORMER maken, was veruit de beste strategie geweest: het laten waaien dat het zo snel mogelijk voorbij was, behalve voor de bejaarden, die 1 maand of zo zichzelf hadden moeten afzonderen. Nadien zou er dan veel duurzamer groepsimmuniteit geweest zijn door besmetting, en zouden er veel minder bejaarden besmet geweest zijn, dan met de "diffundeer het zo veel mogelijk uniform en traag". Het is dus goed mogelijk dat de maatregelen bovendien dus een grotere fractie van de kwetsbare bevolking heeft ziek gemaakt dan met een Great Barrington aanpak, die de sociale kost zou geminimaliseerd hebben en de efficientie van bescherming van de oudere bevolking gemaximaliseerd. We hebben exact het omgekeerde gedaan. Citaat:
Vaccinatie was grotendeels nutteloos, voor een klein deel van de bevolking nuttig, en heeft nadien de verspreiding versneld gezien gevaccineerden gevoeliger waren voor omicron besmetting dan niet-gevaccineerden. Maar omicron was in elk geval niet erg. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 februari 2023 om 17:04. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige wat het vaccin deed was de kans op zware ziekte in 2021 significant verminderen. Dat stopte bij de opkomst van omicron in 2022 waar het vaccin niks meer deed op termijn, behalve U besmetbaarder maken. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 februari 2023 om 17:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb inmiddels tweemaal corona gehad en tweemaal heb ik amper afgezien. Wel ben ik driemaal gevaccineerd, maar de vierde liet ik aan me voorbijgaan (vorige week had ik het laatst corona). Veel collega's van me waren ongevaccineerd en werden ook amper ziek. Velen waren trouwens ook gevaccineerd en zagen de verdere maatregels voor wat ze waren. Jonge twintigers zouden ook niet opgesloten moeten leven voor een virus dat hen amper bedreigt.
Het is trouwens frappant hoe fanatiek mensen in het verhaal meegingen zonder enige dulding van kritiek en hoe de schijn van wetenschappelijke nuchterheid vaak volstond. Wetenschap draait om onzekerheid en twijfel, niet om absolute waarheden en dogmatiek. Wat valt hier niet bij te begrijpen? Coronavaccins zijn bovendien niet hetzelfde als variolavaccins. Zelf had ik het niet eens over vaccineren. Ik had het over maatregels, mondkapjes, afstand houden zelfs buiten de risicogroep (ik zou denken dat verspreiden van het virus eerder gunstig is hierin). Laatst gewijzigd door Weyland : 9 februari 2023 om 17:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Merk trouwens op hoe China, die voor de zero-covid aanpak ging, nu zwaar te lijden heeft onder het virus (nu ja, de maatregelen waren veel schadelijker) . Onder hun bevolking is de resistentie gewoon bedroevend gebleken.
Laatst gewijzigd door Weyland : 9 februari 2023 om 17:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Jij hebt me ook al vaak 'extreem-rechts' genoemd, puur omdat ik geen Belgicist ben zoals jij, waardoor je verbanden trok. Is dat niet overdreven rigide? Ik voel me echter totaal niet beschaamd en jaag liever nog extra mensen tegen het harnas (zonder doelbewust uit te dagen), zelfs met de dreiging mijn job te verliezen. Laatst gewijzigd door Weyland : 9 februari 2023 om 17:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Om maar te zwijgen van de antivaxxers die hier en elders iedereen die hun onnozele ‘theorieën’ niet geloven voor fascist uitmaken. ![]()
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is trouwens typisch Belgicistisch om te ontkennen dat te zijn, want dan zou je toegeven nationalist te zijn. Dat kennen we allang hoor. Marc Reynebeau ontkent zelfs Belgicist te zijn, maar is het zeer zeker. Iedereen heeft hem ook daarin door en hij maakt niemand wat wijs. He, je goed recht, maar ik ben voor integriteit hier. Ikzelf neig richting Nederland, maar ben er geen hardliner in. Dat is mijn sympathie en daar ben ik eerlijk in. Vlaanderen had nooit mee moeten gesleurd worden en het vroege België was erger dan het vroege Nederland (het koninkrijk) voor de Vlamingen, volgens mij. Zelfs hedendaags Nederland is voor mij het betere land, dus ik focus daar op en hoop niet dat Vlaanderen morgen pro-Nederlandser word. Daar wacht ik niet op hoor. Er zijn ook genoeg Belgisch-gezinden die ik wel kan verdragen, verder en flaminganten waar ik de pest aan heb. Ik meet mensen aan de klik die ze hebben met mij en hun ruimdenkendheid. Laatst gewijzigd door Weyland : 9 februari 2023 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er zijn hier nog steeds van die nostalgici die nog dwepen met enige weemoed naar de ingebeelde glorie van het coronisme. Het grappige is dat het precies die personen zijn die met het vingertje wijzen als er eens een nostalgicus met een hakenkruis vlag naar ZIJN ingebeelde glorieperiode van het nazisme terugdenkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Edit: maar dat volledig naast de kwestie. ![]()
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 9 februari 2023 om 17:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Maar inderdaad, het gaat over het coronagebeuren hier en over Mattias Desmet (en zijn boek). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Resources moeten gedolven worden hé. Ok, machinisatie en robotisatie zorgen voor efficiëntiewinst per ingezette FTE, maar zonder mensenarbeid zie ik de wereld nog niet draaien.
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
Je zegt dat je geen “nationalist” bent, maar onder de covid-vlag loop je wel kritiekloos. Vaxisme is medisch nationalisme hoor. Een hakenkruis met wat andere kleurtjes en wat anders geformuleerde mars-orders.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 9 februari 2023 om 20:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
Politics.be wist dat na 3 maanden. Zweden koos juist, en China verkeerd. De explosie van besmettingen in china zal snel voorbij zijn.
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, de klassieke grote empires hadden geen resource, maar een arbeidsprobleem, en dat is de reden waarom ze overgingen tot slavenarbeid, maar niet tot exterminatie. Dat was ook zo met onze koloniale gebieden: we hadden ginder goeiekoop volk nodig om de resources te ontginnen voor ons. Maar we zien waar dat op uitgedraaid is he. "onafhankelijkheid", "ocharme die negerkes" en zo voort, en je bent niet alleen uw arbeidskrachten kwijt, maar ook nog eens de resources, en meer nog, dat volk neemt toe en wil ZELF resources gebruiken die schaars worden. Dus nee, slavernij en zo dat is een verkeerd goed idee. Afmaken en zelf gaan halen is de boodschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die is volgens mij trouwens al achter de rug. Het was zo "spectaculair" dat het niet eens gemerkt werd. Hadden we allemaal maar een Bergamootje gedaan, dan was het in een wip voorbij.
|
![]() |
![]() |