![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een beetje off topic wegens veel te duur maar wel één van mijn favorieten:
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Minder duur (allez ja) maar even stijlvol:
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als je dat 'probleem' niet wil kan een mechanisch horloge een oplossing zijn (maar dan zit je er verschillende seconden per dag naast). Of een quartz die meermaals per seconde tikt. Dat heeft wel gevolgen voor de batterij. Anders zend het model terug en vraag een ander aan dat wel juist tikt. Maar voor hoe lang met 31 miljoen seconden op een jaar? Laatst gewijzigd door Bach : 9 oktober 2023 om 18:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
|
![]() Nog een andere optie is een uurwerk zonder seconden meter. Of een met een apparte kleine secondenmeter.
Laatst gewijzigd door Bach : 9 oktober 2023 om 18:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
|
![]() Nog minder duur, Casio Duro
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
https://m.youtube.com/watch?v=gXfsyDJPf9c Minuut 5:10 en verder En dat gaat over een horloge dat 700 euro kost. Op zich een mooi uurwerk voor alle gelegenheden. Laatst gewijzigd door Bach : 9 oktober 2023 om 20:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De prijs is natuurlijk minder elegant ![]()
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je ziet dat ook met de echte vintage exemplaren, met of zonder romeinse cijfers, met of zonder eventueel ook stand van hemellichamen, Persoonlijk ben ik daar geen fan van, ik zie liever field, pilot en dive horloges, maar dat is een goesting he. Die kunnen heel complex zijn, (dan moet ik het ook niet hebben dan schiet het zijn doel voorbij) een ook heel eenvoudig, dan blijven ze het dichtst bij hun oorsprong. https://www.uniformwares.com/watch-dial/ Hier laten ze zien wat er zoal bestaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://en.junkers.de/Men-s-Watches/
Misschien minder bekend hier, een Duits merk, ze bouwden vliegtuigen en CV ketels, maar horloges maken ze ook. Heel betaalbaar, wel een tikkeltje minder chique als ne Maurice Lacroix, Tissot of Hamilton. Alhoewel... Ge moet toch maar eens naar hun Bauhaus en Dessau reeks kijken. Laatst gewijzigd door Herr Flick : 9 oktober 2023 om 23:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() Entry level van een robust Duits gerespecteerd merk. Iets boven de 1000. Sinn 556. Verschillende varianten mogelijk. Sinn 556i: A Review Laatst gewijzigd door Bach : 9 oktober 2023 om 23:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://trintec.com/collections/copilot-series De douane heeft wel nog wat tax geheven en ik zou er toch een ander pilleke in moeten laten steken, |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
Interessant maar niet voor alle gelegenheden. In theorie natuurlijk. San Martin met zijn 'hommage' mechanische uitwerken is ook interessant. Geen goedkope kopies. Laatst gewijzigd door Bach : 10 oktober 2023 om 08:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik intussen al wel geleerd heb is:
- horloges die je handmatig op moet winden (wat voor mij geen enkel probleem zou vormen) worden zeldzamer. Ik kijk al eens rond op horloge-webshops en als je daar de resultaten kan filteren merk je al snel dat de keuze vooral gaat tussen automatisch en quartz. - dat 'automatische' vind ik een verschrikkelijk moeilijke. Enerzijds is dat tegenwoordig blijkbaar de norm maar na wat meer info opzoeken over dat type lees je overal dat dat na aankoop niet altijd de beste keuze blijkt. Het onderhoud en vooral herstellingen zijn peperduur omdat ze in vele gevallen terug richting fabriek moeten. Daardoor kan een 'klein' mankement al snel een hoge rekening met zich meebrengen. En je bent de horloge al snel een hele tijd kwijt. - bij 'quartz' moet ik me (maar dat is puur persoonlijk) nog even over het 'goedkope' imago zetten. Ik kom nog uit de tijd dat quartz horloges net 'in' waren maar toen hadden die nog een hoog 'kermis'-gehalte. Een goeie horloge was er toen nog eentje die je zelf handmatig op moest winden. Tegenwoordig geldt dat al lang niet meer maar bij mij blijft 'quartz' nog steeds die 'goedkope' bijklank hebben. Dus: waar ik momenteel naar kijk: -horloge moet er goed uitzien. (persoonlijk...) -uur en datum. Geen chronometer, maanstanden, of andere fratsen -uur- en minutenwijzer. Secondewijzer mag maar hoeft niet persé. -één kroon, geen knoppen -quartz of handmatig (geen auto) -rond en max diameter 40mm bij voorkeur iets kleiner (heb nogal dunne polsen) -egale wijzerplaat, liefst in een donkere kleur (aanduidingen minder belangrijk, romeins, streepjes, getallen,... speelt niet zo'n rol) -moet op een 'mooie' manier te combineren zijn met een lederen polsbandje. Tegen metalen bandjes kan ik niet goed tegen.... En dan twijfel ik nog of één horloge volstaat. Ik zou er eentje willen om dagdagelijks te dragen maar ik zie mezelf niet direct in de tuin werken met een horloge van €1000 om mijn pols. Dus misschien koop ik beter een (minder mooie) stevige kan-tegen-een-stootje doordeweekse horloge en hou ik de 'chiquere' voor 't weekend en propere aangelegenheden. Voorlopig blijven mijn favorieten nog steeds de Maurice Lacroix en de Hamilton van hierboven. Met een lichte voorkeur voor de Hamilton. Van alle horloges die ik al bekeek voldoen die nog het beste aan mijn wensen. Maar ik moet nog heel wat merken-sites doorploegen... De Cartier van hierboven zou ik nooit kopen (of toch nooit aandoen), de Patek heeft wel iets maar is me net wat te zwaar van bouw (en van prijskaartje vrees ik). Maar het is inderdaad wel een perfecte combinatie van elegantie en robuustheid.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 10 oktober 2023 om 08:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook onlangs nog tegengekomen; wel automatic maar zowat de mooiste horloge die ik al zag passeren. Qua budget echter niet echt passend vrees ik (alhoewel ik voor zo'n horloge gerust wat langer door zou willen sparen).
Met 36mm doorsnede is dat ook een horloge die me qua formaat beter zou passen dan de meer voorkomende 40mm. Tag Heurer Carrera ![]()
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 10 oktober 2023 om 09:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch raar dat, waar je ook gaat lezen, het altijd gaat over de nadelen en kostprijs van 'automatische' horloges maar de fabrikanten toch nagenoeg niets anders meer maken.
Wat is het probleem met handmatig opwinden? Wordt dat zo weinig gemaakt omdat de mensen niet meer aan de horloge willen draaien of zijn er andere nadelen aan verbonden (onderhoud? nauwkeurigheid? levensduur?...)