Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2023, 18:32   #81
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Die keuze kon ik ook maken maar ik heb voor het andere gekozen.
Voor mij persoonlijk wogen de voordelen niet op tegen de mogelijke nadelen.
Ik heb het dan wel voor een neo-blaas die gemaakt wordt van een stuk eigen darm eh.

Dat was een heel moeilijke keuze. Heb er maanden over getwijfeld. In eerste instantie was ik ook direct voor de neo-blaas ("ik ga niet rondlopen met een plastic zakje aan mijn lijf!") maar hoe meer ik er over hoorde en las hoe meer ik schrik kreeg van die neoblaas.

Ik hoop dat u er goed mee geholpen bent want het is natuuriljk wel een 'mooiere' oplossing.

Maar voor mij persoonlijk...
Ik heb via de uroloog enkele contacten gehad met mensen die voor een neoblaas kozen en kreeg daar heel uiteenlopende ervaringen.
Gaande van super-positief ("ik zou niet anders willen") tot super-negatief ("als ik opnieuw kon kiezen zou ik er nooit nog voor kiezen").

Misschien ben ik er wel een beetje te bang voor gemaakt, dat kan ook, maar ik vond de mogelijke nadelen en complicaties te riskant.

Op dit moment ben ik tevreden met mijn situatie. Ik heb eigenlijk nergens last van. Hetgeen waar ik het meest last mee heb is om alles te verbergen onder dagelijkse kledij. Maar dat valt na wat trial en error ook wel mee.

Ik had het u nooit toegewenst.
Succes alvast met het herstel!
Mocht je ooit denken dat ik van hulp kan zijn met vragen over het eender wat: stuur gerust een pm.
Ik heb idd een Neo blaas gemaakt van eigen darm.
Volgens mij bestaan er geen andere.

Het nadeel is de discipline die je moet aanleren om te gaan plassen.
Na een paar maande training en eenmaal de blaas uitgerekt is die timing al wat ruimer.

Maar het vraagt idd aanpassing.

Fucking blaaskanker. Waar komt dat weeral vandaan.

Laatst gewijzigd door Mambo : 15 juni 2023 om 18:34.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2023, 09:16   #82
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik heb idd een Neo blaas gemaakt van eigen darm.
Volgens mij bestaan er geen andere.

Het nadeel is de discipline die je moet aanleren om te gaan plassen.
Na een paar maande training en eenmaal de blaas uitgerekt is die timing al wat ruimer.

Maar het vraagt idd aanpassing.
Succes!
Ik weet van mezelf dat het voor mij moeilijk is om die discipline op te brengen. Dat was één van de redenen dat ik er niet voor gegaan ben...

Citaat:
Fucking blaaskanker. Waar komt dat weeral vandaan.
Goei vraag.
Bij mij zou het van mijn werk kunnen komen.
Beroepsmatig in contact komen met aromatische amines en vooral PAK's (polycyclische aromatische koolwaterstoffen) zou bij mij wel eens aan de oorzaak kunnen liggen.
Heb dan ook een aanvraag bij Fedris voor beroepsziekte lopen (draad in K&K). Wordt die goedgekeurd betalen die bovenop de ziekenkas je loon bij tot 90%. Wat al een heel verschil is met de huidige 45% van de ziekenkas.

En verder: blijkbaar komt het tegenwoordig abnormaal veel vaker voor dan vroeger. Een verpleegster vertelde me dat ze vroeger af en toe iemand van mijn leeftijd (53) binnenkregen. Tegenwoordig hebben ze zo maandelijks gevallen. Het komt blijkbaar vaker voor en treft steeds jongere mensen.

Waarom dat zo is kon zij mij ook niet vertellen. Hun taak is immers het oplossen van het probleem, niet het zoeken naar de oorzaak...

En dat begrijp ik wel; die mensen hebben hun handen sowieso al vol.
Maar ik vraag me af of er dan eigenlijk iemand bezig is met nakijken waar die vele gevallen tegenwoordig vandaan komen. Aan mij is in ieder geval niemand iets komen vragen...

Laatst gewijzigd door BigF : 16 juni 2023 om 09:18.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2023, 09:18   #83
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Pfos...

De Stichting Kankerregister berekende het voorkomen van alle kankers samen, ook borst-, prostaat-, teelbal-, nier- en blaaskankers, in de regio van 3 en 5 kilometer rond de site van chemiebedrijf 3M in Zwijndrecht, ten opzichte van heel Vlaanderen. Het onderzochte gebied bevat delen van Zwijndrecht, Beveren, Antwerpen en Kruibeke. Er werd rekening gehouden met de leeftijdsopbouw in de bevolking en de cijfers voor mannen en vrouwen werden apart geanalyseerd. De vergelijking met Vlaanderen werd zowel gemaakt voor de periode 2008-2020 als voor 2016-2020.

De vergelijking wijst uit dat kankers die mogelijk geassocieerd zouden kunnen zijn met blootstelling aan PFAS, of alle kankers samen, in het gebied rond 3M niet vaker voorkwamen dan in heel Vlaanderen.

https://m.standaard.be/cnt/dmf20220921_95991977

Laatst gewijzigd door CUFI : 16 juni 2023 om 09:20.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2023, 09:23   #84
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Succes!
Ik weet van mezelf dat het voor mij moeilijk is om die discipline op te brengen. Dat was één van de redenen dat ik er niet voor gegaan ben...

Goei vraag.
Bij mij zou het van mijn werk kunnen komen.
Beroepsmatig in contact komen met aromatische amines en vooral PAK's (polycyclische aromatische koolwaterstoffen) zou bij mij wel eens aan de oorzaak kunnen liggen.
Heb dan ook een aanvraag bij Fedris voor beroepsziekte lopen (draad in K&K). Wordt die goedgekeurd betalen die bovenop de ziekenkas je loon bij tot 90%. Wat al een heel verschil is met de huidige 45% van de ziekenkas.

En verder: blijkbaar komt het tegenwoordig abnormaal veel vaker voor dan vroeger. Een verpleegster vertelde me dat ze vroeger af en toe iemand van mijn leeftijd (53) binnenkregen. Tegenwoordig hebben ze zo maandelijks gevallen. Het komt blijkbaar vaker voor en treft steeds jongere mensen.

Waarom dat zo is kon zij mij ook niet vertellen. Hun taak is immers het oplossen van het probleem, niet het zoeken naar de oorzaak...

En dat begrijp ik wel; die mensen hebben hun handen sowieso al vol.
Maar ik vraag me af of er dan eigenlijk iemand bezig is met nakijken waar die vele gevallen tegenwoordig vandaan komen. Aan mij is in ieder geval niemand iets komen vragen...
Ik ga ook fedris eens aanspreken.

Vroeger deed ik carrosserie en dat was gans de dag met wel iets of iemand die aan het spuiten was.
Of afschuren, slijpen en dergelijke met veel verfstof tot gevolg.

En toen waren het nog verven die ze nu niet meer mogen gebruiken!
Oud 16 juni 2023, 09:27   #85
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik ga ook fedris eens aanspreken.

Vroeger deed ik carrosserie en dat was gans de dag met wel iets of iemand die aan het spuiten was.
Of afschuren, slijpen en dergelijke met veel verfstof tot gevolg.

En toen waren het nog verven die ze nu niet meer mogen gebruiken!
Ik heb er redelijk wat ervaring mee. En ook een draad in K&K. Mocht je vragen hebben stuur me gerust een pm.
Ik heb er ondertussen mijn tweede aanvraag lopen. De eerste werd afgekeurd.
Een aanvraag bij Fedris bereid je best goed voor, maar er zijn mensen die je er mee kunnen helpen.

Het overgrote deel van de aanvragen bij Fedris wordt afgewezen dus het is van het grootste belang dat je je goed voorbereid.
Je kan zoveel aanvragen doen je wil maar men heeft bij Fedris telkens 120 dagen (bij drukte meer) tijd om een beslissing te nemen.
Elke nutteloze aanvraag is dus weer 1/3 van een jaar verspild...

Ik wou je hierover pm'en maar dat lukt niet...

Laatst gewijzigd door BigF : 16 juni 2023 om 09:40.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2023, 09:42   #86
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Pfos...

De Stichting Kankerregister berekende het voorkomen van alle kankers samen, ook borst-, prostaat-, teelbal-, nier- en blaaskankers, in de regio van 3 en 5 kilometer rond de site van chemiebedrijf 3M in Zwijndrecht, ten opzichte van heel Vlaanderen. Het onderzochte gebied bevat delen van Zwijndrecht, Beveren, Antwerpen en Kruibeke. Er werd rekening gehouden met de leeftijdsopbouw in de bevolking en de cijfers voor mannen en vrouwen werden apart geanalyseerd. De vergelijking met Vlaanderen werd zowel gemaakt voor de periode 2008-2020 als voor 2016-2020.

De vergelijking wijst uit dat kankers die mogelijk geassocieerd zouden kunnen zijn met blootstelling aan PFAS, of alle kankers samen, in het gebied rond 3M niet vaker voorkwamen dan in heel Vlaanderen.

https://m.standaard.be/cnt/dmf20220921_95991977
Best mogelijk. Niet elke 'slechte' chemische stof veroorzaakt blaaskanker. Er zijn maar weinig stoffen bekend die er bewezen de oorzaak van kunnen zijn.

En bovendien woon ik in vogelvlucht meer dan 50km van Zwijndrecht...
Dus bij 3M ga ik niet moeten aankloppen met een eis tot schadevergoeding...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be