![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik gebruik een koffiezet met thermos. De koffie blijft een halve dag heet genoeg om van te genieten. Het is gewoon een filterkoffie, dat geeft nog het minste afval.
Wel teleurgesteld in de thermosdoppen. Na enkele jaren dagelijks gebruik beginnen ze te lekken, ook na ze eens open te halen en te reinigen. De catchoe zou beter moeten zijn zodat de thermosdoppen langer bruikbaar leven dan de consumentgarantie. Koffiezetapparaten met warmhoudplaat mogen van mijn part door de EU uit de markt verbannen worden, zoals ze met gloeilampen hebben gedaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk toch heerlijk dat mensen die zich al jaren van heel dat zonnepanelen/warmtepomp/thuisbatterij/EV-riedeltje niks aangetrokken hebben nu net degene zijn die het minste last ondervinden eh? De overheid geloven, volgen en denken dat ze het klimaat aan't redden zijn... ze zijn er al vet mee geweest...
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ding gebruikt op een dag waarschijnlijk een hoop meer elektriciteit dan een gewone koffiezetter. En weet je wat? Het kan aan mijn reet roesten. Ik zal wel gewoon betalen voor die stroom. En dan doe ik er mee wat ik wil. Waarom zou je in godsnaam de overheid gaan steunen in hun ongebreidelde verbodsdrang? Mogen we dan echt geen enkel pleziertje (lekker koffie bv) meer hebben? Ik doe er echt niet langer aan mee. En't klimaat redden? Daar wil ik best aan meedoen maar heel het circus wat de overheid tegenwoordig opzet heeft juist 0,0 te maken met klimaat en daar weiger ik aan mee te doen. Ik kan mijn stroom betalen en dus gebruik ik er zoveel ik wil, wanneer ik wil en waarvoor ik wil. En als ze me dan voor de rest gerust willen laten is het voor mij al lang goed.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 25 oktober 2023 om 13:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probleem is dat ze, de regeringen, op alle fronten telkens weer een beetje meer knabbelen aan uw inkomsten zodat er uiteindelijk niet veel meer over is. 20€ hier, 15€ daar, 100€ ginder....
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je het elektriciteitsnetwerk als netwerkbeheerder bekijkt kan je niet anders dan EV's en elektrische verwarming ( warmtepompen) afstraffen en continue verbruik belonen. Een vertegenwoordiger die mijn thuisbatterij en EMS wou aansmeren maakte wel een punt dat in de toekomst spijtig genoeg bewaarheid kan zijn. Als je over x-aantal jaar nog een auto wil dan zal deze elektrisch zijn. Ik hoop dat de EU een beetje terugkomst van hun groene waanzin en hun ban van de verbrandingsmotor. De EU zou beter wat minder oorlogen voeren en steunen zodat we kunnen genieten van goedkoop Russisch gas, wat ook de prijs van benzine en diesel kan drukken. Als je een EPC laat opmaken krijg je ook veelal de aanbeveling om te investeren in warmtepompen. Dit is niet minder dan georganiseerde misdaad op overheidsniveau. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 25 oktober 2023 om 13:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
eens te meer, vertrouw nooit ofte nimmer de regering(en).
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 25 oktober 2023 om 13:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad. Al na die ene maand met die hoge piek. Pas na een jaar geen kwartierpiek van hoger dan 2,5 KW val je terug op het minimumtarief voor 2,5KWh. Ook al zijn gedurende dat jaar uw kwartiergemiddelden maar -bijvoorbeeld- 1,5KW of lager. Dat is het ongelooflijk smerige aan dat systeem. Het beloont geen zuinig gebruik, maar straft onmiddellijk voor (ook al is het een eenmalig of toevallige) hogere kwartierpiek door u één jaar mee te doen betalen voor je KWh.
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 25 oktober 2023 om 13:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar voor de mensen die wel de keuze hebben is het tegenwoordig overduidelijk: "Als de overheid u iets aanpraat kijk je beter gewoon de andere kant op." Jammer genoeg is er nog een verschil tussen 'aanpraten' en 'verplichten' ja...
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook het putboren viel geweldig mee, alleen ik mocht niet dieper gaan dan 85 meter, uiteindelijk is het, met de weidepaal inbegrepen, 87 meter geworden (tweemaal). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijne David-Brown bolde soms op frituurolie. Starten op diesel en dan overschakelen op verwarmde frituurolie. Met die open cabine had je soms de frituurlucht rond je gezicht hangen. Laatst gewijzigd door reservespeler : 26 oktober 2023 om 08:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() -
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 2 november 2023 om 20:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anderzijds zullen vooral grote verbruikers erbij "winnen"... pakweg gemiddeld 100 € per jaar. Bij het gros van de huishoudens of bijna 60% van de huishoudens zal er nauwelijks iets veranderen als ze op hun verbruik letten, indien niet dan zitten ze ook bij de "matige verliezers". Ook de terugdraaiende teller komt zeer beperkt ter sprake. Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 2 november 2023 om 21:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat zijn van die witte traktors. schoon machines. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als de encryptie gekraakt wordt, kunnen dieven eenvoudig checken wanneer ge thuis zijt of niet. Wat weegt daar tegen op ?
![]() |