![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ze zijn er vandaag en zullen er binnen 20 jaar nog steeds zijn.
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo'n berekeningen hebben weinig nut want ze kunnen met enkele simpele ingrepen aangepast worden naar het voordeel van eender wie. Hier ga je ook van een voordeel van een dikke €1000 voor de BEV naar een nadeel van €13. Gewoon door de officieel opgegeven waardes te gebruiken. Die inderdaad waarschijnlijk niet met de waarheid overeenkomen maar doet jou aanpassing van 120% dat wel? En hoe kan je een kostenberekening maken over 5 jaar als je niet eens de prijzen van elektriciteit en/of benzine van morgen weet? Voor electriciteit: Volgens deze website ging de prijs voor electriciteit voor Vlaamse particulieren tussen 2007 en 2016 met 112% omhoog. Let wel: deze evolutie gaat maar tot 2016 en hierin zitten de rampjaren van begin jaren '20 nog niet eens in meegerekend. Voor benzine: Volgens de grafiek op deze website steeg de prijs van benzine tussen 2014 en 2022 met liefst 2%. Sterker nog: vergelijk de prijs tussen de eerste E10 benzine (13/6/2014) en de huidige prijs (3/1/2024) en je ziet dat die in 10 jaar... exact gelijk is gebleven! Oke, toegegeven; de tijdsschalen lopen niet gelijk (ik vind voor elektriciteit nergens zo'n handige grafiek als die op Energia voor benzine) en bij de ene zijn de rampjaren van begin jaren '20 niet meegerekend maar toch: het is wel duidelijk dat je voor een prijsvergelijking niet uit kan gaan van een gelijkmatige stijging naargelang de inflatie. Elektriciteit heeft door de jaren heen bewezen veel sterker te stijgen dan benzine. Nog een opmerking: voor de benzineprijs neem je met september 'toevallig' wel de duurste maand in 2023. Toen piekten de prijzen en kom je inderdaad bij een 1,89 uit. En die prijs gebruik je in je verdere berekening en op die prijs pas je de inflatie toe. Neem je echter de prijs van december (geen idee waarom je dat niet deed) kom je uit bij een prijs van ong 1,68. Das al een verschil van meer dan 10%. Zonder inflatie dan nog. Gewoon door de 'juiste' maand te kiezen. P.s. Neem de prijs van vandaag en je zit met een nog groter verschil (1,64) Nog een toevalligheid: de prijs van benzine die je kiest is op twee pieken na (jun22 en nov22) de hoogste benzineprijs van de laatste 10 jaar... En dat bij een product dat over de laatste 10 jaar amper duurder is geworden! Toevallig?? Ik wil maar zeggen: zo'n berekeningen zeggen juist niks. Je hebt de onzekerheid over het verbruik, de onzekerheid over het onderhoud, de onzekerheid over de prijsevolutie van de brandstof, de onzekerheid over de inflatie, de onzekerheid over de restwaarde... Kies de juiste getallen, periodes, percentages,... en je kan eender welk voertuig als "winnaar" uit de bus laten komen.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 9 januari 2024 om 10:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb altijd met Duitsers gereden, behalve 1 tussenperiode waar ik naar Tesla was overgeschakeld. Nu terug BMW rijder en dat is simpelweg kwaliteit. Zolang ze dus bestaan blijf ik bij den Duits.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
Bij ons DATS station zie ik al maanden hetzelfde bordje hangen met de 'prijzen' wat de brandstof de mensen kost. Moest het een examenvraag zijn dan kregen die opstellers nul op tien. ter info, de deze hier heeft in examen commissies gezeten om eindwerken in een hogeschool te beoordelen. (VIVES - Kortrijk)
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 9 januari 2024 om 11:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus was het toen snel-snel een andere auto zoeken en omdat een vriendin van mij bij een BMW-garage werkte... Soit; dat ding was het minste van het minste op BMW-gebied. Een 316 dacht ik. Klein, geen power, lelijk, niet op de baan te houden bij regen of vorst... Heb er een aantal maanden mee gereden en nadien nooit nog BMW overwogen. Gewoon omdat die ene ervaring zo slecht was. Niet de fout van BMW natuurlijk, gewoon de manier van werken van mijn brein. En eerlijk; ik zie tegenwoordig weinig auto's rijden die zo lelijk zijn als de nieuwe generatie BMW's... Het is alsof ze het er voor doen. Maar da's natuurlijk puur persoonlijk.
![]() |
![]() |
#86 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tesla vind ik ook lelijk, maar er was weinig elektrisch voorhanden dat degelijk was op die moment. Ondertussen hebben de moffen ook mooie elektrische. Behalve de Ix, die is spuiglelijk. Jammer, want het interieur vind ik dan weer fantastisch.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 9 januari 2024 om 12:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat ik overstag gegaan ben.
Mijn volgende zal wellicht een EV9 van kia zijn. (wel het model 2wd)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou je niet beter wat meer vrolijk een vliegreis maken - en je laptop gerust laten - en dus minder internetten? Citaat:
![]() |
![]() |
#90 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was het niet zowat elk jaar 200 tot 300 miljoen Euro per jaar indertijd? Afgeschaft voor die na 1.1.2012 een auto bestelde: Citaat:
En nu wil de superkafka Vlaamse regering al na 20 miljoen € stoppen, dat zijn amper 4000 EVs. ![]() Onze dieselgate regering. ![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 12 januari 2024 om 11:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
We hebben hem net weggedaan omdat we er in Brussel niet meer mee mogen rijden (LEZ). Eigenlijk mogen we er wel mee blijven rijden mag wel mits 350€/3mnd boete, wat nog steeds goedkoper is dan de afschrijving van de meeste nieuwe auto's. Maar we kochten een tweedehandse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Vreemdeling
|
![]() Geen bluetec ik bedoelde bluemotion.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Reden: hoge reparatiekosten. https://www.standaard.be/cnt/dmf20240112_94358159
![]() |
![]() |
#94 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gemiddeld verbruiksmix stad/landstrasse/snelweg was echter 4,3 liter/100 km, of 13% boven de 3,8 liter normverbuik van de constructeur. Dus op papier werd de 105 g CO2 /km wel gehaald met 99 g maar niet bij een echte praktijktest, daar is het dus 111 g/100 km CO2 Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 12 januari 2024 om 22:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#97 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geeuw. De echte reden zal eerder deze hieronder zijn, m.a.w Hertz verhuurd zijn EVs te duur, of stelt onnozele oplaadvorderingen bij het inleveren van de EVs. Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 12 januari 2024 om 22:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus bij Hertz zijn het leugenaars?
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn Tesla en GM en Polestar leugenaars?
Geef eerst eens de bron van Hertz. En dan zijn het idd leugenaars. Of sinds wanneer moet men reparatiekosten betalen op wagens die garantie hebben? DIT is wslk de hoofdreden. https://viewfromthewing.com/hertz-is...als-all-wrong/ Hertz verkoopt EV-verhuur helemaal verkeerd door Gary Leff op 25 augustus 2023 Hertz kreeg enorme publiciteit toen hij twee jaar geleden een order voor 100.000 Tesla's aankondigde. Sindsdien hebben ze ook andere elektrische voertuigen overgenomen. Het probleem is echter dat mensen ze niet reserveren. Ik zoek regelmatig naar autoverhuurbedrijven en ontdek dat elektrische voertuigen van Hertz vaak mijn goedkoopste optie zijn onder de grote verhuurbedrijven. Hertz heeft momenteel ook een speciale deal voor elektrische voertuigen: De reden dat Hertz zo vaak kortingen geeft op EV-verhuur is omdat niemand ze wil hebben. En dat komt niet omdat de EV’s zelf niet geweldig zijn. Het komt door het oplaadbeleid van Hertz. Er is een te grote leercurve, en het dwingen van de klant om tijd te besteden aan het opladen voordat hij het voertuig terugbrengt, is een kostenpost die ervoor zorgt dat consumenten minder bereid zijn om evenveel te betalen voor de auto zelf. Hertz brengt klanten tijd, moeite en verwarring in rekening en moet daarom de tarieven verlagen. De meeste mensen hebben nog niet elektrisch gereden. Ze hebben het opladen van elektrische voertuigen nog niet ontdekt. En het is de leercurve voor eenmalig gebruik niet waard. Dat is waar, of u nu bij Hertz huurt of niet. Het opladen van elektrische voertuigen kost echter tijd. Mensen hebben meestal haast op weg naar het vliegveld. Wie wil een laadstation in de buurt van de luchthaven opzoeken en daar vervolgens 20 minuten of langer doorbrengen? Het is al vervelend genoeg om te moeten raden, maar dit duurt langer! En dus willen zelfs EV-stamgasten misschien geen EV huren. De vaste klant is misschien gewend om thuis op te laden en wil niet het gedoe van opladen voordat hij het terugstuurt. Natuurlijk, hun hotel heeft misschien een oplader, maar na een half uur rijden naar het verhuurdepot is de auto niet volledig opgeladen. Hertz staat het retourneren van auto's toe met een lading van 75%, hoewel het voor veel voertuigen niet wordt aanbevolen om meer dan 80% te laden. Autoverhuurbedrijven hebben een ander model nodig. Ze verdienen misschien geld aan de tankkosten, maar op dezelfde manier aan elektrische voertuigen denken is een vergissing. De noodzaak om een auto volledig opgeladen terug te brengen, kan mensen ervan weerhouden deze voertuigen te willen huren. Hertz geeft regelmatig korting op deze auto’s omdat mensen ze niet willen huren volgens de huidige regels van het bedrijf. Geen vergoeding, of een zeer kleine vergoeding, om klanten in staat te stellen elektrische voertuigen terug te brengen zonder ze in rekening te hoeven brengen, zou een grote bijdrage leveren aan het verhuurbaar maken ervan. Dat zou betekenen dat de vloot wordt verhuurd en dat er geen korting hoeft te worden verleend. Hertz zou waarschijnlijk meer verdienen door hogere huurprijzen dan zij doen om EV’s op te dringen aan klanten die ze niet willen (hetzij als een blinde opdracht, hetzij door hen ertoe aan te zetten zich aan te melden via lagere tarieven). Elektrische voertuigen komen steeds vaker voor, maar vormen nog geen 10% van de verkoop van nieuwe auto’s en de meeste mensen rijden niet in nieuwe auto’s. Totdat elektrische voertuigen alomtegenwoordig zijn, zal er een leercurve zijn bij het huren ervan. En opladen duurt gewoon langer en is minder handig dan tanken zoals het momenteel is gestructureerd. Zeker, een EV-eigenaar die thuis oplaadt, krijgt een gemak vergeleken met ooit moeten tanken bij een benzinestation. Maar dit verandert wanneer een niet-reguliere persoon voor de eerste keer moet opladen bij een laadstation en moet wachten terwijl hij alleen maar zijn vlucht wil maken. - - - Ik stel vast dat De Standaard veel weglaat en ook nog onzin over EVs uitkraamt.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 12 januari 2024 om 22:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Edit: maar de link die je geeft is ook relevant. Elektrische voertuigen moeten opgeladen worden en dat kost tijd.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 12 januari 2024 om 22:35. |
|
![]() |
![]() |