Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2024, 12:44   #81
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is in het noordelijk gedeelte van Elsene dat dichter bij Brussel stad (de vijfhoek) gelegen is.
Italiëlaan ligt vlakbij Ter Kamerenbos, waar het voor het import-krapuul te duur is. Houden zo, zou ik zeggen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2024, 12:45   #82
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elk zijn mening uiteraard.
Maar kijk, het is in een gebouw met slechts zeven mooie appartementen. Van op de straat bekeken is het op de eerste verdieping. Maar door de helling van het terrein is het achteraan op het gelijkvloers. Daar heb ik een groot terras (10 m x 5m) én daarachter nog eens een tuin van dezelfde oppervlakte. Die tuin grenst met een lage beukhaag aan die van de buurdame. Het is dus een zeer groene omgeving.
Dan nog op een appartement in de betonnen woestijn van de hoofdstad. Met bruin en zwart gespuis in massa aanwezig. Enkel masochisten kiezen daar voor.
Maar het is u gegund. Ik val nog liever dood dan terug in een stad te gaan wonen. Zelfs een dorpskern of rijhuizenstraat laat ik met plezier aan mij voorbij gaan.
Oud 9 augustus 2024, 12:48   #83
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Italiëlaan ligt vlakbij Ter Kamerenbos, waar het voor het import-krapuul te duur is. Houden zo, zou ik zeggen.
Het was een gezamenlijke investering van vader en zoon. Mijn zoon woont er reeds een hele tijd en ons appartement ligt (langs de straatzijde) op dezelfde eerste verdieping als het zijne.
Oud 9 augustus 2024, 12:54   #84
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dan nog op een appartement in de betonnen woestijn van de hoofdstad. Met bruin en zwart gespuis in massa aanwezig. Enkel masochisten kiezen daar voor.
Maar het is u gegund. Ik val nog liever dood dan terug in een stad te gaan wonen. Zelfs een dorpskern of rijhuizenstraat laat ik met plezier aan mij voorbij gaan.
In de Italiëlaan in Elsene is het geen betonnen woestijn. Het is een zeer groene omgeving. Was het een betonnen woestijn geweest dan zou ik nooit het voorstel van mijn zoon aangenomen hebben. Het zijn evenmin “rijhuizen”.
Oud 9 augustus 2024, 13:07   #85
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  F1BC9AA3-BCC4-4B79-8D9E-4913CD394EA4.png
Bekeken: 96
Grootte:  137,3 KB
ID: 119790

Als een paar vlekken voor u een zeer groene omgeving is is dat ok. Mijn tuin is groter dan die individuele groene vlekjes.

Elk zijn zin, je mag het hebben. Daar wil ik zelfs gratis niet gaan wonen. In gans Brussel trouwens niet.

Zullen we binnen een jaar of twee eens de evaluatie maken? Mijn tante is 20 jaar geleden in Watermaal gaan lopen omwille van de, quote, oprukkende Araben in haar buurt.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 9 augustus 2024 om 13:10.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2024, 13:14   #86
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bijlage 119790

Als een paar vlekken voor u een zeer groene omgeving is is dat ok. Mijn tuin is groter dan die individuele groene vlekjes.

Elk zijn zin, je mag het hebben. Daar wil ik zelfs gratis niet gaan wonen. In gans Brussel trouwens niet.

Zullen we binnen een jaar of twee eens de evaluatie maken? Mijn tante is 20 jaar geleden in Watermaal gaan lopen omwille van de, quote, oprukkende Araben in haar buurt.
Sorry Skobe, maar je interpretatie van het kaartje is niet correct. Wat daarop met groen wordt aangeduid is uitsluitend het openbaar groen (parken). Maar door het feit dat er in de Italiëlaan geen rijtjeshuizen zijn is er tussen de gebouwen veel ruimte met grote private tuinen.
Watermaal grenst aan de Elsense Boondaalwijk.

Laatst gewijzigd door quercus : 9 augustus 2024 om 13:15.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2024, 13:22   #87
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry Skobe, maar je interpretatie van het kaartje is niet correct. Wat daarop met groen wordt aangeduid is uitsluitend het openbaar groen (parken). Maar door het feit dat er in de Italiëlaan geen rijtjeshuizen zijn is er tussen de gebouwen veel ruimte met grote private tuinen.
Watermaal grenst aan de Elsense Boondaalwijk.
De interpretatie van zeer groene omgeving is voor iedereen anders, we zullen het daar op houden.
Als ik in mijn tuin oostwaarts kijk zie in de koepel van de basiliek van Koekelberg en de windmolens van onder andere Mollem op de horizon. Tussen tuin en die beide enkel groen…, zelfs geen kerktoren die er bovenuit steekt. Dat is voor mij groen en toch vind ik de omgeving hier nog te volgebouwd.
Gelukkig zijn er ook mensen die in de stedelijke duiventillen willen wonen, anders was mijn tuin ook al verkaveld. Bij deze dus hiervoor mijn dank.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 9 augustus 2024 om 13:22.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2024, 13:32   #88
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De interpretatie van zeer groene omgeving is voor iedereen anders, we zullen het daar op houden.
Als ik in mijn tuin oostwaarts kijk zie in de koepel van de basiliek van Koekelberg en de windmolens van onder andere Mollem op de horizon. Tussen tuin en die beide enkel groen…, zelfs geen kerktoren die er bovenuit steekt. Dat is voor mij groen en toch vind ik de omgeving hier nog te volgebouwd.
Gelukkig zijn er ook mensen die in de stedelijke duiventillen willen wonen, anders was mijn tuin ook al verkaveld. Bij deze dus hiervoor mijn dank.
Je mag ook niet vergeten dat mijn vrouw en ik een zéér oud koppel zijn van 87 jaar. Het appartement met groot terras en met een tuin ligt vlak naast zijn appartement. Het is in de loop van dit jaar te koop gesteld en mijn zoon en ik zijn er onmiddellijk “op gesprongen”.
Oud 9 augustus 2024, 14:05   #89
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Eind september/begin oktober verhuis ik naar Zuid-Oost Brussel, namelijk naar 1050 Elsene, meer bepaald naar de Italiëlaan in de Boondaal-wijk. Het is er mooi en rustig.
Nu nog wel.
Oud 9 augustus 2024, 14:21   #90
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat neem ik gerust aan. En dat is zonder de minste twijfel erg prettig. Gelukkig dat er nog dergelijke oorden in ons Vlaanderen bestaan.
Oud 9 augustus 2024, 14:42   #91
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Nu nog wel.
Het is daar in de Italiëlaan erg duur wat de prijzen van de woningen en appartementen betreft. Verloedering zie ik er niet zo snel gebeuren. Op de lange termijn kan dat natuurlijk altijd. But in the long run we are all dead.
Oud 9 augustus 2024, 15:49   #92
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je mag ook niet vergeten dat mijn vrouw en ik een zéér oud koppel zijn van 87 jaar. Het appartement met groot terras en met een tuin ligt vlak naast zijn appartement. Het is in de loop van dit jaar te koop gesteld en mijn zoon en ik zijn er onmiddellijk “op gesprongen”.
Allé, ‘t is niet omdat het hell hole zo leuk is maar om naast uw zoon te wonen. Perfect te begrijpen.
Oud 9 augustus 2024, 16:28   #93
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is daar in de Italiëlaan erg duur wat de prijzen van de woningen en appartementen betreft. Verloedering zie ik er niet zo snel gebeuren. Op de lange termijn kan dat natuurlijk altijd. But in the long run we are all dead.
Alsof WokeBLMMocroCokebarons problemen met vastgoedprijzen hebben.
Oud 13 augustus 2024, 16:49   #94
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Brussel aan de kust?

https://www.hln.be/binnenland/smijte...rand~a4ba68cd/
Oud 13 augustus 2024, 17:07   #95
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch eigenaardig dat zoveel wandelende vuilzakken zoveel rommel achter kunnen laten, of de rest van het kiesvee verleiden tot hetzelfde te doen.

Ikzelf kan zo'n dingen niet. Mijn eergevoel laat dat niet toe. Hoeveel moeite is het een vuilzakje even mee te dragen en weg te gooien op een geijkte plaats, al is die plaats "thuis", na een rit van 100km....

Laatst gewijzigd door maddox : 13 augustus 2024 om 17:09.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2024, 17:49   #96
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Toch eigenaardig dat zoveel wandelende vuilzakken zoveel rommel achter kunnen laten, of de rest van het kiesvee verleiden tot hetzelfde te doen.

Ikzelf kan zo'n dingen niet. Mijn eergevoel laat dat niet toe. Hoeveel moeite is het een vuilzakje even mee te dragen en weg te gooien op een geijkte plaats, al is die plaats "thuis", na een rit van 100km....
Zelfs als op een terras het papiertje van het koekje bij mijn koffie wegwaait ga ik het achterna….
Sommige mensen zijn vuilaards, ook autochtonen maar waar de dobbelaars vandaan komen zijn ze dat dikwijls zo gewoon om hun afval op straat, of strand, te gooien
Oud 13 augustus 2024, 18:16   #97
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het was een gezamenlijke investering van vader en zoon. Mijn zoon woont er reeds een hele tijd en ons appartement ligt (langs de straatzijde) op dezelfde eerste verdieping als het zijne.
Dus als ik het goed begrijp zal jouw zoon in de toekomst voor jullie moeten zorgen ? Niks mis mee als hij zich daar goed bij voelt. Zelf zou ik mijn kinderen daar nooit mee opzadelen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2024, 20:45   #98
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dus als ik het goed begrijp zal jouw zoon in de toekomst voor jullie moeten zorgen ? Niks mis mee als hij zich daar goed bij voelt. Zelf zou ik mijn kinderen daar nooit mee opzadelen.
Ja maar… wij zullen niet in het appartement van mijn zoon wonen maar in het appartement dat naast dat van mijn zoon is gelegen op dezelfde verdieping in hetzelfde gebouw (waarin slechts zeven appartementen zijn: één op het gelijkvloers en verder telkens twee over drie verdiepingen. That’s all).
Ons appartement daar is heel ruim. Het woongedeelte bedraagt 210 vierkante meter.
Ik zadel mijn zoon hoegenaamd niets op. Integendeel het is op zijn aandringen dat we daar gaan wonen.
Oud 13 augustus 2024, 22:49   #99
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar… wij zullen niet in het appartement van mijn zoon wonen maar in het appartement dat naast dat van mijn zoon is gelegen op dezelfde verdieping in hetzelfde gebouw (waarin slechts zeven appartementen zijn: één op het gelijkvloers en verder telkens twee over drie verdiepingen. That’s all).
Ons appartement daar is heel ruim. Het woongedeelte bedraagt 210 vierkante meter.
Ik zadel mijn zoon hoegenaamd niets op. Integendeel het is op zijn aandringen dat we daar gaan wonen.
T'his niet omdat we "oud" zijn dat we lastig zijn hé,
als ge een goeie band hebt met uw zoon is da top.
Mooie buurt trouwens daar.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2024, 23:02   #100
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
T'his niet omdat we "oud" zijn dat we lastig zijn hé,
als ge een goeie band hebt met uw zoon is da top.
Mooie buurt trouwens daar.
Er is een gezegde dat je de rook uit de schoorsteen van ouders of schoonouders best niet kan zien van waar je woont….

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be