Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2005, 11:54   #81
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Hahaha. Vlaanderen is mijn vaderland. Net zoals voor de Basken Baskenland hun vaderland is. En voor Schotten Schotland. En voor de Kasjoeben Kasjoebenland. En voor de Sami hun hoge Noorden, ongeacht of het nu een staat is of niet.
En voor Kabouter Plop Plopsaland.8)
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2005, 11:55   #82
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Dat in groot contrast met de Nederlandstalige Belgen.
D�*t Hans, zullen we pas weten nadat er een bevraging van het volk plaats heeft gevonden.
Het feit dat referenda in dit corrupte koninkrijkje met alle macht en middelen worden verhinderd, zegt genoeg, zeker?

Waarom zag de Union Belgique trouwens het levenslicht?
Toch om Belgique voor het dreigende separatisme te behoeden?
Of waarom klampen jullie je je zo wanhopig aan de platte reddingsboei vast, genaamd 'Belgisch unitarisme'?
Oud 3 januari 2005, 11:57   #83
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
En voor Kabouter Plop Plopsaland.8)
En voor de 'Belgische Brusselaar Everytime, Frankijk.8)
Oud 3 januari 2005, 11:58   #84
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar begrijpt u nog steeds niet wat folklore is...
Folklore in Vlaanderen : Ijzerbedevaart, Ijzerwake, TAK, VNJ, NSV, ANZ, enz........
Oud 3 januari 2005, 12:14   #85
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Folklore in Vlaanderen : Ijzerbedevaart, Ijzerwake, TAK, VNJ, NSV, ANZ, enz........
Kies je er toevallig allemaal verenigingen uit die niet erg 'pro Belgisch' zijn maar wel vredelievend of heb je ook nog iets Iers, Baskisch of...oer-Belgisch dat als folklore kan dienen?
Oud 3 januari 2005, 12:19   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Kies je er toevallig allemaal verenigingen uit die niet erg 'pro Belgisch' zijn maar wel vredelievend of heb je ook nog iets Iers, Baskisch of...oer-Belgisch dat als folklore kan dienen?
De driekleurige steltenlopers of de al even driekleurige vendeliers van Brussel die steeds hun opwachting doen tijdens de jaarlijkse Brusselse Ommegang...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2005, 12:20   #87
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kunnen Vlamingen niet meer in Franstalige landen of streken gaan wonen? Is het niet "in" voor de Vlaams-Nationalisten? Zijn de Vlamingen, die voor die optie kiezen, beschouwd door de Vlaams-Nationalisten als landverraaders?
U bedoelt?
Oud 3 januari 2005, 12:50   #88
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u dan verbaasd is, dan betekent dit dat u wel heel kort van geheugen is. Misschien even naar uw eigen onderschrift kijken? Of vergeet u nu eenmaal zo vlug?
Blijkbaar mogen die dingen alleen in het voordeel van Vlaanderen spreken. Maar oh wee als het eens niet in het voordeel van Vlaanderen is, zoals u het ziet...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2005, 12:52   #89
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach, de Bubbels gaan nogal selectief met bepaalde dingen om. Wat ik wel schitterend vind, is het feit dat ze hiermee eens te meer hebben bevestigd dat ze eigenlijk eng denkende staatsnationalisten zijn.
U geeft een wel erg subjectieve betekenis aan 'eng denkend'. Het moet in het kadertje van Vlaanderen passen. Zoniet, dan probeert u het idee met de grond gelijk te maken. Om maar een voorbeeld te noemen: uw moedige pogingen om het idee van een onafhankelijk Limburg de kop in te drukken.
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2005, 13:00   #90
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Blijkbaar mogen die dingen alleen in het voordeel van Vlaanderen spreken. Maar oh wee als het eens niet in het voordeel van Vlaanderen is, zoals u het ziet...
???

Weet u eigenlijk waarover het gaat, beste vriend? Blijkbaar niet, daar u het onderschrift van Opperbubbel Hans I niet meer kunt lezen. Welnu, daar staat een uitspraak van mij in die ik al vele maanden eerder heb gedaan en waarin ik spreek over de diversiteit binnen een volk.
Oud 3 januari 2005, 13:01   #91
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
U geeft een wel erg subjectieve betekenis aan 'eng denkend'. Het moet in het kadertje van Vlaanderen passen. Zoniet, dan probeert u het idee met de grond gelijk te maken. Om maar een voorbeeld te noemen: uw moedige pogingen om het idee van een onafhankelijk Limburg de kop in te drukken.
Hahaha. Ik denk eerder aan uw moedige pogingen naar een onafhankelijk Limburg te streven... Hoe zit het trouwens met de oprichting van die Limburgs Volkspartij die volgens u op massale steun van alle Limburgers kan rekenen?
Oud 3 januari 2005, 13:32   #92
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Welke missie is er geslaagd?

-Dat Yann nog altijd die assertieve, associale, bekrompen, onbehaaglijke Vlaamse maatschappij verkiest om tussen te verkommeren inplaats van naar het warmhartige Bruxelles, beleefde Wallonië of zoete Frankrijk te verhuizen?
Ik wijk niet voor een paar Flaminganten die de boel hier verzuren. Maar als ze de vlamingen ooit zo ver kunnen krijgen om ons mooie land te splitsen, dan verlaat ik Vlaanderen voorgoed. En velen zullen mij volgen.

Citaat:
-Dat Yann, ondanks zijn claustrofobische afkeer voor Vlaamse hagen, die hij zelfs vermoed tot op vier-verdiepingen-hoge appartementen toe, nog altijd niet heeft kunnen beslissen deze hagenhel te verlaten?
Alweer een bewijs van de verzuring. Zelfs een grapje neemt Knuppel au sérieux.

Citaat:
-Dat Yann, ondanks Makro-klanten die 'op een brancard zouden worden buiten gedragen' mocht Yann vermoeden dat die 'holbewoners' zo onbeschoft zijn omdat zelfs excuses nu eenmaal in het Nederlands zouden kunnen geprefereerd worden in Antwerpen, toch de marteling blijft ondergaan van zoveel Vlaamse onbeschoftheid?
PARDON = een Nederlandstalig woord Knuppel. Als je dat niet wilt aannemen, moet je maar bij Van Dale gaan klagen!!!!!!!!! Maar je taalxenofobie neemt zo'n ernstige vormen aan dat je alles veracht wat uit de taal van Molière afgeleid is.

Laatst gewijzigd door Yann : 3 januari 2005 om 13:33.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2005, 13:36   #93
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
PARDON = een Nederlandstalig woord Knuppel. Als je dat niet wilt aannemen, moet je maar bij Van Dale gaan klagen!!!!!!!!! Maar je taalxenofobie neemt zo'n ernstige vormen aan dat je alles veracht wat uit de taal van Molière afgeleid is.
Blijkbaar is u zodanig verkrampt en verzuurd dat u niet eens inzag dat ik wat ironiserend deed...

Maar al uw geklaag is niet echt geloofwaardig voor de rest: indien het gras immers elders anders zo veel groener is, dan doet u er beter aan te verhuizen. Merkwaardig is trouwens ook dat u nog wilt samenwonen met die volgens u toch zo "arrogante en verzuurde Vlamingen". Waren dat trouwens naar het zeggen van uw doorluchtige Opperbubbel niet "Nederlandstalige Belgen"?
Oud 3 januari 2005, 13:37   #94
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wijk niet voor een paar Flaminganten die de boel hier verzuren. Maar als ze de vlamingen ooit zo ver kunnen krijgen om ons mooie land te splitsen, dan verlaat ik Vlaanderen voorgoed. En velen zullen mij volgen.

Alweer een bewijs van de verzuring. Zelfs een grapje neemt Knuppel au sérieux.

Iets logischs, Yann. En ik steun je op dat gebied.
Oud 3 januari 2005, 13:37   #95
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist, naar ik vernomen heb, is het bij de Franse ambassade bijzonder druk en staat er een ware menigte aan te schuiven om de immigratiepapieren te ontvangen...

Yann, de nieuwe Bubbelmozes die zijn volk naar het beloofde land leidt, Frankrijk natuurlijk...
Oud 3 januari 2005, 13:40   #96
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist, naar ik vernomen heb, is het bij de Franse ambassade bijzonder druk en staat er een ware menigte aan te schuiven om de immigratiepapieren te ontvangen...

Yann, de nieuwe Bubbelmozes die zijn volk naar het beloofde land leidt, Frankrijk natuurlijk...
Iets tegen Frankrijk, Jan?
Oud 3 januari 2005, 13:42   #97
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iets tegen Frankrijk, Jan?
Ik? Neen. Ik stel wel vast dat belgicisten als Bubbel Yann Frankrijk echter wel als het beloofde land beschouwen... En hiermee bevestigen ze een al veel eerder geuite vaststelling dat de belgicisten eigenlijk Fransdolle mannetjes zijn.
Oud 3 januari 2005, 13:42   #98
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar is u zodanig verkrampt en verzuurd dat u niet eens inzag dat ik wat ironiserend deed...
Ik heb u niets gevraagd. Die reactie was voor Knuppel bedoeld.

Citaat:
Maar al uw geklaag is niet echt geloofwaardig voor de rest: indien het gras immers elders anders zo veel groener is, dan doet u er beter aan te verhuizen. Merkwaardig is trouwens ook dat u nog wilt samenwonen met die volgens u toch zo "arrogante en verzuurde Vlamingen". Waren dat trouwens naar het zeggen van uw doorluchtige Opperbubbel niet "Nederlandstalige Belgen"?
Zoals ik al zei: ik wijk niet voor een paar verzuurde flaminganten. En bovendien ben ik erg optimistisch wat België betreft.
Oud 3 januari 2005, 13:44   #99
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iets logischs, Yann. En ik steun je op dat gebied.
Er zal een emmigratie zijn van de Belgen, en Vlaanderen zal een spookstaat worden. Anderzijds zal er terug een immigratie zijn van uitgeweken Vlamingen uit bv. Argentinië...
Oud 3 januari 2005, 13:45   #100
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik? Neen. Ik stel wel vast dat belgicisten als Bubbel Yann Frankrijk echter wel als het beloofde land beschouwen... En hiermee bevestigen ze een al veel eerder geuite vaststelling dat de belgicisten eigenlijk Fransdolle mannetjes zijn.
Volgens JvdB mag een mens al geen eigen persoonlijke voorkeur meer hebben...

Kent u salpeterzuur?

U bent 10 x zuurder!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be