![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb even ook overwogen, op het VB stemmen. Maar als ik de vertegenwoordigers zo bezig zie en hoor op radio, tv, tijdens debatten, dan merk ik dat ze op ethisch vlak nogal diametraal staan tov mijn eigen principes. En dan denk ik toch maar liever niet
En zijn we terug bij af
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb die gasten nooit echt gevolgd maar sinds ik overweeg ze mijn stem te geven ben ik wat interviews gaan volgen, wat materiaal van de partij doornomen en meer en meer daagt het me dat het gewoon een stelletje bijeengeharkte idioten zijn. Ze zijn eigenlijk zelfs mijn proteststem niet waard.
![]() |
![]() |
#83 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want die andere, traditionele gasten, die hebben met u en met de Vlaming in het algemeen, het beste voor. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En het Vlaams Belang heeft wel het beste voor met mij?
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is nog de vraag. Bij alle andere partijen weet je het al want die zitten al tientallen jaren aan het roer van het stuurloos en zinkend schip en die hebben het nog nooit goed voor gehad met de bevolking.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 3 juni 2024 om 12:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze willen Vlaamse zelfbeschikking.
Lijkt u dat beter of slechter dan knecht van Wallonië te zijn?
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb persoonlijk een heel andere ervaring. De laatste vijf jaar heb ik ondermeer te maken gehad met een collectief ontslag en een levensbedreigende ziekte. Bij dat collectief ontslag kregen wij dankzij de bestaande wetgeving een mooi bedrag mee. En bij onze volgende werkgever konden wij schermen met korting op RSZ zodat we snel terug werk hadden. Bij degene waar dat niet lukte werkte de (gratis) begeleiding/outplacement zeer goed. En die kregen in tussentijd ook een mooie werkloosheidsuitkering. Dan kreeg ik te maken met een levensbedreigende ziekte. Ik wist twee weken lang niet of ik nog twee weken, twee maanden, twee jaar of twee decennia te leven ging hebben. Maar ik werd netjes opgevangen. Ik onderging tientallen onderzoeken, kreeg 12 keer chemo, werd 2 keer geopereerd en heel dat feestje kostte mij welgeteld €65. Nadien werd vastgesteld dat mijn ziekte veroorzaakt werd door mijn (vroegere) beroep. Ik deed 2x een aanvraag voor erkenning beroepsziekte en dat werd aanvaard. Waardoor ik nu, bovenop mijn werkloosheidsvergoeding, €1150 per maand ontvang. Levenslang. En als ik wil word ik netjes begeleid in mijn zoektocht naar een nieuwe, aangepaste job. Dus als jij nu de indruk hebt dat wij op een zinkend schip zitten is dat uw zienswijze maar ik deel ze niet. Overigens vind ik dat altijd raar. Je hoort langs alle kanten roepen dat Belgie een apenland is en dat alles fout gaat, alles peperduur is en noem maar op. Maar loop op een zonnige dag door het dorp of de stad en alle terrassen zitten vol. Ga in het ziekenhuis kijken en je valt er over de Nederlanders die vast niet naar hier komen omdat de gezondheidszorg bij hen beter geregeld is. Loop door andere Europese steden en tref er -tig keer meer daklozen aan dan dat je hier in Antwerpen of Brussel aantreft. En is je kind verstandig genoeg om unief te doen, krijgt het hier zeker niet de slechtste mogelijkheden van heel Europa. Ga in de zomer naar Spanje en je valt van de ene Belg over de andere... Maar toch "loopt alles fout in België"... Dus nee, op persoonlijk vlak moet ik dat ontkennen en als ik eens rondkijk zie ik hetzelfde. Ik ga niet zeggen dat we hier een perfecte samenleving hebben maar uit laten schijnen dat alles fout gaat en dat we op een stuurloos schip zitten... Nee, daar ga ik niet in mee.
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen idee. Ik voel mij niet de knecht van Wallonië. Voel jij je niet de knecht van Europa? Want zo is het altijd wel iets natuurlijk.
![]() |
![]() |
#89 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voel jij je afhankelijk van de SZ? Citaat:
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kijkt weer uitsluitend op je eigen niveau en je ziet - waarschijnlijk bewust- het gemeenschappelijke plaatje niet. Het schip is de voorbije eeuw uitgebouwd tot een goed uitgerust, stabiel vaartuig. Dat kan nog een tijdje blijven varen ondanks het ontbreken van een deskundige kapitein. Maar ondertussen heeft de huidige kapitein het schip opgezadeld met 500 miljard schulden, uitsluitend om u het gevoel te geven dat het schip nog steeds bestuurd en verder uitgebouwd zou worden.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Politiekers zijn voor hun eigen warmte het houten schip van binnen uit aan het opstoken tot enkel de romp overblijft en ook deze door de druk van het omringende water implodeert.
![]() |
#92 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben ik de enige die de sociale zekerheid nodig heeft? De enige die gezondheidszorg nodig heeft? De enige die kinderen heeft die onderwijs genoten? Citaat:
Ik leef liever in een land waar je op een fatsoenlijke manier kan leven terwijl het land schulden heeft dan dat ik in een land moet wonen zonder schulden maar waar je bij de minste gezondheidsproblemen het loodje legt.
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil daar geen kritiek op geven, enkel maar zeggen dat ik me baseer voor mijn stem, op een basis-politieke-visie die ik heb. En die is in overgrote mate het cultuur-flamingantisme. Vlaanderen moet Vlaams blijven, de taalgrens staat nog steeds onder druk en moet dus een staatsgrens worden, ik aanvaard niet dat er beleidsmensen zijn in de staat die niet vlot met elke inwoner die Nederlands spreekt, vlot kunnen communiceren. Andere elementen, zoals transferts of links-rechts oriëntering zijn slechts bijkomstig dienstig voor 'de goede zaak'.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Coronadwangbuizen daarentegen...
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor zij die nog in Bef. denken is dat meer dan 21000 miljard oude Bef. of 21 Biljoen oude Bef.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 3 juni 2024 om 18:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is dus eigenlijk wel veelzeggend dat heel wat mensen die ethisch progressief zijn, toch overwegen om op het VB te stemmen. Maar dat daagt niet bij de heren politici.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen. Maar hij draagt wel de VB ideologie uit op instagram. Ten andere kan je ook te rade bij andere VB mandatarissen hoor. Ik weet haar naam niet meer, maar wat die vrouw allemaal uitkraamde in de 7e dag naast Tom Van Grieken was ook vrij lachwekkend.
Het punt is gewoon dat als men VB laat meeregeren, men daar binnen 5 jaar vanaf is. Want dan ga je zien met wat voor onnozele zever die allemaal afkomen. Maar nee, liever in een cordon laten zitten en zelf niet meer tot besturen komen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk zijn alle partijen voor meer en beter en tegen minder en slechter. Nu hangt je voorkeur meer dan waarschijnlijk ook wel af wie je bent welk werk je doet of nog beter niet moet doen welk je financiele toestand is waar en hoe je woont en hoe het is gesteld met je gezondheid en nog veel andere dingen Ik kan me voorstellen dat wie langs de Brusselse Stalingradlaan woont werkloos is en een aftands autootje bezit dat hij nergens meer mag parkeren en hijzelf of een ander gezinslid niet te gezond is dat die anders denkt over mobiliteit, migranten ,veiligheid ,milieu, groene energie ,gezondheidszorg digitalisering en citytrips dan een gezonde CEO die in Knokke woont alle dagen kan gaan tenissen of golfen en iedere maand kan kiezen tussen een citytripje of een gastronomisch weekendje in Bretagne waar hij dan comfortabel met de Jaguar op kosten van het bedrijf heen kan tuffen niet zelden na zijn Yoga sessie of bezoekje aan zijn geluks of fysisch therapeut. Die mensen komen eigenlijk zelden of nooit met elkaar in aanraking en leven in verschillende werelden. De arme drommel drinkt zijn koffie niet langs de oevers van de Leie in Sint Martens latem net als die CEO nooit in zijn leven een stap zal zetten in de Brusselse Heyvaertstraat. Ik kan me levendig voorstellen mensen andere politieke voorkeuren hebben Ik denk daarbij aan dit boek https://www.bibliotheek.nl/catalogus...fatsoenlijken/ Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 juni 2024 om 03:45. |
|
![]() |
![]() |