![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Heeft een debat zin tussen 2 partijen waar je niet echt kunt tussen kiezen? | |||
Ja, natuurlijk. |
![]() ![]() ![]() |
9 | 45,00% |
Neen, dit is oogverblinding. |
![]() ![]() ![]() |
11 | 55,00% |
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar omdat 'hij' er niet kan op stemmen wil gemuilkorfde hier komen pontificeren dat dit programma 'daarom' geen zin heeft. Navelstaarderij tot de vierde macht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niet voor een federale kieskring, maar wel voor de federale kieskring.
Federaal moeten dan alle andere kieskringen verdwijnen, en de federale moet ervoor in de plaats komen, zonder alarmbellen of andere blokkeringsmechanismes.
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
U antwoordt niet op de vraag. U bent gewoon gefocust op uw belgicisme zonder over de zaken na te denken. Mocht Magnette hier op kiesformulieren staan, zou ik het zinvol vinden. Nu niet, je kunt er niet voor stemmen. Dat je dan zegt "we leven in België" verandert daar niets aan. Je kunt hier ook Italiaanse parlementsleden erbij zetten, en dan zeggen "we leven nog altijd in Europa". Even zinloos. Het is ook niet waar dat ik niet wil horen wat er in het andere landsdeel leeft. Zo vind ik het nog altijd fout dat ik naar de Duitstalige omroep moet luisteren om een krantenoverzicht van heel België te krijgen. Maar dat is iets anders dan een duel. Een duel geeft de indruk dat ik kan kiezen tussen die 2, en dat is niet het geval. Ik kan noch voor Magnette, noch voor de PS kiezen, net zoals ik bij een vergelijking van VOO en Telenet niet voor VOO kan kiezen, want: niet beschikbaar in Vlaanderen.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 29 mei 2024 om 20:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
Zelfs jij in het francofiele Ronse kunt er niet voor stemmen. Zelfs Everytime met zijn francofiele neigingen, kan er niet voor stemmen. Verkiezingsdebatten dienen om de kiezer te tonen welke alternatieven hij heeft, en hem te helpen bij zijn keuze te maken. Met jouw logica kunnen we dan evengoed een debat organiseren tussen een Italiaans en een Duits Europees parlementslid. Even nuttig ![]()
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 29 mei 2024 om 21:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Akkoord, maar dan moet er ook één Europese kieskring zijn. Anders is het nutteloos tijdverdrijf.
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is dan toch ook duidelijk dat BDW geen premier zal worden, maar wellicht op het schoon verdiep blijft zitten.
De MR gaat wellicht niet halen wat ze toen hield om voldoende te hebben in een coalitie met NVA. Dus het is op zich afgeklopt dat Magnette premier wordt. Pour tous les Belges!
![]() |
#89 |
|
![]() Een debat is nooit nutteloos, en al zeker niet een debat tussen EP politici die meestal tot een politieke groep binnen het EP behoren waar de Vlaamse vertegenwoordigers een heel kleine subgroep vormen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geert Peirsman
BDW was top! Ik gun hem de 16… wie weet misschien een goede zaak voor iedereen! 29/05/2024, 12:44 |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() joseph allijns
Ik heb toevallig ??@PaulMagnette?? gehoord. Welk lef heeft hij om te zeggen wat de Vlaming wenst. Hij is alvast de laatste die in mijn naam kan en mag spreken. Die man denkt dat hij incontournable is. De rekening zal gemaakt worden op 10 juni. 29/05/2024, 16:32 |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helmut Haelterman
Voortgaand op de posts #hetgroteduel maar ook en vooral #legrandduel lijkt het mij dat Bart De Wever wel enkele zieltjes gewonnen heeft voor zijn lijst in Franstalig België. 28/05/2024, 22:59 Laatst gewijzigd door reservespeler : 30 mei 2024 om 07:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
Wat is anders de Belgische stem? Die van iemand van VB? Die van MR? ... En je kunt als Italiaan toch niet voor een Belg stemmen, dus opnieuw compleet nutteloos debat.
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als enige Vlaamse politicus zendtijd krijgen in een "debat". Natuurlijk gaat hij ermee akkoord. Dat heeft echter niets te maken met het nut van dergelijk debat voor de kiezer die toch niet kan kiezen tussen de 2.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Opgelost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb ook niet gekeken hoor. Ik kijk immers geen VTM, in tegenstelling tot u. Ik stel ook nergens dat zo een "debat" niet mag plaatsvinden. Dat mag uiteraard. Maar doen alsof het enige relevantie heeft of interessant genoemd kan worden, is een brug te ver natuurlijk. Maar ik kan begrijpen dat VTM volk zoals u dit soort voorgekauwde en makkelijk te begrijpen dingen gretig consumeert.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |