Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2024, 21:20   #81
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Ik wil wel één positieve zaak zeggen: partijen schijnen mijn pleidooi na te leven om na de verkiezingen snel orde op zaken te stellen.
VLD gaat snel voorzittersverkiezingen houden, geen maandenlang wachten dus zoals de vorige keer.
PS en VLD kondigen direct al aan voor een oppositiekuur te gaan.
Anderzijds kan dat laatste wel strategisch zijn.
Het zorgt ervoor dat De Wever op Vlaams en federaal geen andere coalities meer als mogelijkheid heeft (tripartite, Vivaldi-achtige constructies zijn uitgesloten).
Dat maakt elke partij in die coalitie incontournable, en bemoeilijkt dus zijn zaak.
Oud 10 juni 2024, 21:22   #82
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De wielrenner die het eerst over de meet gaat is de meet gaat is de winnaar.
Al de rest is flauwe zever.
Onzin!

N-VA verliest in Vlaanderen 4 zetels, VB krijgt er 8 bij!

VB is dus duidelijk de winnaar van deze verkiezingen. Maar onze media verkoopt het natuurlijk graag anders.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2024, 21:22   #83
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Er waren ook posters, vooral in Vlaams-nationalistische hoek, die de totale ondergang van van de OVLD voorspelden. Niet dus.
Jammer genoeg. Dat wordt iets voor de volgende verkiezingen, maar ik ben er tamelijk gerust in dat de 0VLD er zelf zal voor zorgen dat ze dan nog eens 5 pct verliezen.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2024, 21:24   #84
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Van de beste premier ooit, naar een goede zaak om in de oppositie te gaan...
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be