Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 20 juli 2024, 09:40   #81
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Er zijn talrijke forumleden die hier klakkeloos leugenachtige, Russische propaganda neerpennen. Ik vermoed dat sommigen er zelfs voor betaald worden. Of zou dit het werk zijn van AI in sommige gevallen?
Het blijft vaak niet bij het citeren van dubieuze bronnen. Vaak gebeurt er ook knip-en plakwerk en wordt er zelfs moedwillig tekst bewerkt, terwijl men ‘verwijst’ naar een bep. opiniestuk. Dit is een oneerlijke en zelfs corrupte manier om een discussie te voeren.

In welke mate dient dit gedrag nog verder getolereerd te worden? Uiteraard dient er vrije meningsuiting te zijn, maar het bewust posten van onwaarheden in poging tot een discussie naar je hand te zetten is onaanvaardbaar.
Rekening houdend dat men hiermee buitensporige Russische agressie tracht goed te praten, moet dit gedrag aangepakt worden. Het posten van manipulatieve, leugenachtige Russische propaganda zou hier moeten resulteren in een ban.

Ik wens de moderatie ook even te herinneren aan het gegeven dat Rusland en de NAVO op zeer gespannen voet leven.
Een verdere escalatie tussen Rusland en de NAVO valt niet verder uit te sluiten. Russischgezinden binnen onze contreien zijn gevaarlijke, potentiële mollen die vroegtijdig gedetecteerd moeten worden.

Ik verzoek de moderatie dan ook om IP adressen bij te houden van Russischgezinden met het oogpunt op eventuele doorverwijzing naar onze ordediensten indien het conflict verder escaleert.

In geval van verdere escalatie dienen deze individuen preventief geïnterneerd te worden, analoog met wat de Japanse Amerikanen destijds ondergingen.
Volledig mee eens. De Poetinpropagandapapegaaien vormen een vijfde colonne.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline  
Oud 20 juli 2024, 11:54   #82
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ik kan het wel begrijpen en de argumenten houden steek, maar als je deze macht wilt geven aan de overheid dan ben je eigenlijk geen liberaal…

Daar is op zich niks mis mee, maar gezien jou nickname “liberaal” is, had ik anders verwacht

Laatst gewijzigd door Voltian : 20 juli 2024 om 11:55.
Voltian is offline  
Oud 20 juli 2024, 11:55   #83
Voltian
Minister-President

Standaard

Ik sta er best van te kijken hoeveel forumleden hier achter staan. Had ik niet verwacht.
Oud 20 juli 2024, 11:58   #84
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik sta er best van te kijken hoeveel forumleden hier achter staan. Had ik niet verwacht.
De dreiging is dan ook behoorlijk groot. Onze way of life en vrijheid staan op het spel, en het is niet meer om te lachen zoals we in Oekraïne zien.

Ik heb niet gezegd dat we censuur moeten toepassen in de zin zoals jij dat interpreteert. Wel dat we even efficiënt zullen moeten optreden tegen informatie-aanvallen als tegen militaire aanvallen.

Over hoe dat moet gebeuren, sta ik open voor voorstellen. Als ze maar efficiënt zijn.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline  
Oud 20 juli 2024, 12:02   #85
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dat zijn eigenlijk twéé (2) vragen, hé.

Op het eerste deel zou ik volmondig en zonder aarzelen "JA" antwoorden:

een 'overheid' - of juister: de daartoe bevoegde overheidsdienst(en) - mag (/mogen) controleren of er leugens verspreid worden 'om de geesten te vergiftigen' (een betere term = vijandige propaganda).

Of dat tot 'verbod' aanleiding dient te geven, is een andere - véél moeilijkere - kwestie.

In eerste instantie zou ik pleiten voor 'tegen-gif' in de vorm van de verspreiding van correcte informatie, indien nodig gevolgd door de verspreiding van 'destructieve' satire om de leugens compleet belachelijk te maken.

Maar er is ook dit (uit een andere draad):
Hier kan ik me wel in vinden.

Al vind ik het in 1e instantie de eigen verantwoordelijkheid om te achterhalen of iets een leugen is of niet. Dat hoeft de overheid niey te doen. Je moet biet per se zelf elke avond eigen onderzoek te doen. Dat kan ook door vrije pers die voor jou onderzoekt etc etc

Eigenlijk komt een stempel van “goedgekeurd” (als in:” dit is geen leugen”) neer op… een overheid(sdienst) die de facto bepaalt wat waar is en wat niet. Dat klinkt overdreven voor overduidelijke propaganda zoals de russen nu soms, maar wat met -ik zeg maar iets- informatie over Covid?…..
Oud 20 juli 2024, 12:09   #86
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk komt een stempel van “goedgekeurd” (als in:” dit is geen leugen”) neer op… een overheid(sdienst) die de facto bepaalt wat waar is en wat niet. Dat klinkt overdreven voor overduidelijke propaganda zoals de russen nu soms, maar wat met -ik zeg maar iets- informatie over Covid?…..
Het gaat om het tegenhouden van vijandige buitenlandse propaganda, in de wetenschap dat informatie even goed een gevaarlijk wapen is in oorlogsvoering als een raket. Maatregelen kunnen alleen daartegen genomen worden.

De rest is uit den boze.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 20 juli 2024 om 12:10.
E. Gidius is offline  
Oud 20 juli 2024, 23:25   #87
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Er zijn talrijke forumleden die hier klakkeloos leugenachtige, Russische propaganda neerpennen. Ik vermoed dat sommigen er zelfs voor betaald worden. Of zou dit het werk zijn van AI in sommige gevallen?
Het blijft vaak niet bij het citeren van dubieuze bronnen. Vaak gebeurt er ook knip-en plakwerk en wordt er zelfs moedwillig tekst bewerkt, terwijl men ‘verwijst’ naar een bep. opiniestuk. Dit is een oneerlijke en zelfs corrupte manier om een discussie te voeren.

In welke mate dient dit gedrag nog verder getolereerd te worden? Uiteraard dient er vrije meningsuiting te zijn, maar het bewust posten van onwaarheden in poging tot een discussie naar je hand te zetten is onaanvaardbaar.
Rekening houdend dat men hiermee buitensporige Russische agressie tracht goed te praten, moet dit gedrag aangepakt worden. Het posten van manipulatieve, leugenachtige Russische propaganda zou hier moeten resulteren in een ban.

Ik wens de moderatie ook even te herinneren aan het gegeven dat Rusland en de NAVO op zeer gespannen voet leven.
Een verdere escalatie tussen Rusland en de NAVO valt niet verder uit te sluiten. Russischgezinden binnen onze contreien zijn gevaarlijke, potentiële mollen die vroegtijdig gedetecteerd moeten worden.

Ik verzoek de moderatie dan ook om IP adressen bij te houden van Russischgezinden met het oogpunt op eventuele doorverwijzing naar onze ordediensten indien het conflict verder escaleert.

In geval van verdere escalatie dienen deze individuen preventief geïnterneerd te worden, analoog met wat de Japanse Amerikanen destijds ondergingen.
Dit bewijst nog maal eens dat de echte vijanden van het Vlaamse volk en collaborateurs van het EU regime overal te te vinden zijn in elke politieke partij, in elke politieke stroming van links tot rechts. De klassieke links-rechts tegenstelling en Vlaams nationaal versus Belgicistisch begint zo meer en meer achterhaalt te worden door een nieuwe tegenstelling echte (Vlaams)nationalisten versus collaborateurs van de globalistische elite.

Ik ben voor Vlaamse onafhankelijkheid, maar een Vlaanderen met een totaal nieuw politiek systeem en vooral een nieuw regime. Een Vlaanderen dat niet meer gedomineerd worden door Europese bureaucratie en Westers-Amerikaanse geopolitieke belangen.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 21 juli 2024, 06:55   #88
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Russland Bekijk bericht
Dit bewijst nog maal eens dat de echte vijanden van het Vlaamse volk en collaborateurs van het EU regime overal te te vinden zijn in elke politieke partij, in elke politieke stroming van links tot rechts. De klassieke links-rechts tegenstelling en Vlaams nationaal versus Belgicistisch begint zo meer en meer achterhaald te worden door een nieuwe tegenstelling echte (Vlaams)nationalisten versus collaborateurs van de globalistische elite.

Ik ben voor Vlaamse onafhankelijkheid, maar een Vlaanderen met een totaal nieuw politiek systeem en vooral een nieuw regime. Een Vlaanderen dat niet meer gedomineerd worden door Europese bureaucratie en Westers-Amerikaanse geopolitieke belangen.
De enige collaborateur en verrader ben jij Maxke. Wij hebben nochtans zelf baat bij het vervuldigen van westerse belangen. Los hiervan heeft Oekraïne als soevereine staat het recht haar eigen koers te varen, los van wat de Russen willen. Oekraïne wou niet langer een vazalstaat zijn van Moskou. Wat snap jij hier niet aan?

Jij beweert een volksnationalist te zijn, maar moedigt desondanks de onderwerping van het Oekraïense volk aan. Je steunt een autoritair, dictoriaal regime die illegitieme aanvalsoorlogen start met het oogpunt op annexatie en door quasi al haar buren gehaat wordt. Er is geen enkele ruimte om zoiets te relativeren. Leg me uit hoe jij als volknationalist de poging tot Russische kolonisatie steunt van Oekraïne.

Hou op met Satan te steunen en diens propaganda hier te posten, ketter.

Oh jongen toch. Spui nog maar een beetje Russische propaganda via je pc'tje uit Diksmuide terwijl je op de achtergrond naar Laura Lynn of Frans Bauer luistert . Nog atlijd voorstander van de annexatie van de Vlaamse faciliteitengemeenten door Brussel trouwens?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken

Laatst gewijzigd door DebianFox : 21 juli 2024 om 07:03.
DebianFox is offline  
Oud 21 juli 2024, 07:00   #89
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een bepaalde fractie gefrustreerde zielen leert het collaboreren nooit af.

E. Gidius is offline  
Oud 21 juli 2024, 09:14   #90
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zitten dan ook in een oorlog met Rusland en moeten dit ook zo beschouwen, Rusland pleegt een aanval op ons bestaan. Dat dit itt in Ukraine niet met wapens gebeurt maar via desinformatie maakt het niet minder een oorlog.

We hebben geen andere keus dan ons te verdedigen.
Oud 21 juli 2024, 09:17   #91
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
We zitten dan ook in een oorlog met Rusland en moeten dit ook zo beschouwen, Rusland pleegt een aanval op ons bestaan. Dat dit itt in Ukraine niet met wapens gebeurt maar via desinformatie maakt het niet minder een oorlog.

Voila, zo zie ik het ook.

Op militair vlak hebben maar één bescherming: een sterke NAVO. Op informatievlak zullen we het zelf moeten doen: ontmaskeren en blokkeren van de Russische propaganda is daar een deel van.
E. Gidius is offline  
Oud 21 juli 2024, 10:52   #92
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Het gaat om het tegenhouden van vijandige buitenlandse propaganda, in de wetenschap dat informatie even goed een gevaarlijk wapen is in oorlogsvoering als een raket. Maatregelen kunnen alleen daartegen genomen worden.

De rest is uit den boze.
Pure cancel culture
Oud 21 juli 2024, 10:55   #93
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ja Duitsland, wij en de rest zijn de goeie. Intussen trekken ze ons naar WO3 omdat ge niet bereid zijt een stuk grond af te geven.

Wacht tot ze uw kinderen in oorlog dwingen omdat de fransen de Vlaamse grond liever niet onafhankelijk zien.
Oud 21 juli 2024, 10:55   #94
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Pure cancel culture
Of de kat wit of zwart is maakt niet uit, als ze maar muizen vangt.

Het is levensnoodzakelijke verdediging tegen de informatie-oorlog die de Russen tegen ons voeren.
E. Gidius is offline  
Oud 21 juli 2024, 11:07   #95
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Of de kat wit of zwart is maakt niet uit, als ze maar muizen vangt.

Het is levensnoodzakelijke verdediging tegen de informatie-oorlog die de Russen tegen ons voeren.
Neen wij moeien ons met een oorlog van Rusland. Praat, sta grond af en richt u op de mensen lokaal.
Oud 21 juli 2024, 11:45   #96
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht

Ik denk dat daar geen betwisting over is. Vrije samenlevingen staan onder druk. China en Rusland zijn veranderd. Niet dat ze pakweg 10j geleden zoveel vrijer waren, maar de openheid over de autoritaire ambities is toch nieuw.

Waar ik het niet mee eens ben, is de methode van verdediging die Debian voorstelde en die hier veel bijval krijgt: zelf ook (des)informatie tegenhouden. Dat is volgens mij niet de juiste manier, want au fond doe je dan hetzelfde wat je onvrije samenlevingen verwijt: het uiten van sommige meningen verbieden.

Ik denk dat dat niet nodig is. Een slechte mening bestrijd je niet door ze te verbeiden; die bestrijd je met argumenten en vrije toegang tot zoveel mogelijk informatie. Als ge meningen gaat verbieden (daar komt het de facto op neer), dan krijg je het probleem van te bepalen welke mening toelaatbaarheid is en welke niet.

Op dit moment is in BE het louter uiten van 1 specifieke mening verboden: het ontkennen van de holocaust. Geen helder denkend mens betwijfelt dat de holocaust heeft plaats gevonden. Toch zijn er idioten die overtuigd zijn van het tegendeel. Die mogen dat niet zeggen of ze krijgen een straf. Helpt dit om de vergiftiging van de geesten te bestrijden? I think not.
Die mensen gaan niet van gedachten veranderen door een verbod; integendeel, die voelen zich zelf “verzetslui” omdat ze tegen de gevestigde orde durven ingaan. Die mensen moeten niet bestraft worden, gewoon genegeerd.

Net zo Russische propaganda. Bestrijd met argumenten, met verifieerbare informatie. Dat vereist een vrije stroom van informatie. Versterk dat laatste. Daarmee kan je de niet-radicale meerderheid wel overtuigen dat het propaganda BS is. De radicalen (nr 10, tomm,…) die ga je toch nooit kunnen overtuigen, dus negeer die groep. Maar verbied hun mening niet, want dan putten ze kracht uit hun onderdrukking.
Oud 21 juli 2024, 17:26   #97
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen wij moeien ons met een oorlog van Rusland.
En dat mag niet ?
kiko is offline  
Oud 21 juli 2024, 17:29   #98
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen wij moeien ons met een oorlog van Rusland.
Wij doen wat we kunnen om het Russische imperialisme in Europa te stoppen.

Citaat:
Praat, sta grond af en richt u op de mensen lokaal.
Ja, Neville! Peace for our time!
E. Gidius is offline  
Oud 21 juli 2024, 17:36   #99
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat dat niet nodig is. Een slechte mening bestrijd je niet door ze te verbeiden; die bestrijd je met argumenten en vrije toegang tot zoveel mogelijk informatie.
Zo vergaat het in normale omstandigheden en ivm normale meningsverschillen. Als informatie als oorlogswapen wordt gebruikt werkt dat niet meer. De resultaten daarvan zie je overal rond je.

Het punt is dat vijandelijke propaganda niks met vrije meningsuiting te maken meer een oorlogswapen is als een ander. En dus ook zo moet aangepakt worden.

Citaat:
Op dit moment is in BE het louter uiten van 1 specifieke mening verboden: het ontkennen van de holocaust. Geen helder denkend mens betwijfelt dat de holocaust heeft plaats gevonden. Toch zijn er idioten die overtuigd zijn van het tegendeel. Die mogen dat niet zeggen of ze krijgen een straf. Helpt dit om de vergiftiging van de geesten te bestrijden? I think not.
Het verbod op het ontkennen van de Holocaust is absurd, ondemocratisch en contraproductief (zoals je aangeeft). Te meer daar die "mening" geen oorlogswapen is en dus imho best kan bestreden worden met rede en feiten.

Citaat:
Maar verbied hun mening niet, want dan putten ze kracht uit hun onderdrukking.
Dat zijn geen mensen met "een andere mening", het zijn collaborateurs met een vijandige mogendheid. In alle landen en alle tijden worden die beknot en indien nodig het voorwerp van een doorgedreven repressie.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 21 juli 2024 om 17:36.
E. Gidius is offline  
Oud 21 juli 2024, 22:37   #100
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat daar geen betwisting over is. Vrije samenlevingen staan onder druk. China en Rusland zijn veranderd. Niet dat ze pakweg 10j geleden zoveel vrijer waren, maar de openheid over de autoritaire ambities is toch nieuw.

Waar ik het niet mee eens ben, is de methode van verdediging die Debian voorstelde en die hier veel bijval krijgt: zelf ook (des)informatie tegenhouden. Dat is volgens mij niet de juiste manier, want au fond doe je dan hetzelfde wat je onvrije samenlevingen verwijt: het uiten van sommige meningen verbieden.

Ik denk dat dat niet nodig is. Een slechte mening bestrijd je niet door ze te verbeiden; die bestrijd je met argumenten en vrije toegang tot zoveel mogelijk informatie. Als ge meningen gaat verbieden (daar komt het de facto op neer), dan krijg je het probleem van te bepalen welke mening toelaatbaarheid is en welke niet.

Die mensen gaan niet van gedachten veranderen door een verbod; integendeel, die voelen zich zelf “verzetslui” omdat ze tegen de gevestigde orde durven ingaan. Die mensen moeten niet bestraft worden, gewoon genegeerd.

Net zo Russische propaganda. Bestrijd met argumenten, met verifieerbare informatie. Dat vereist een vrije stroom van informatie. Versterk dat laatste. Daarmee kan je de niet-radicale meerderheid wel overtuigen dat het propaganda BS is. De radicalen (nr 10, tomm,…) die ga je toch nooit kunnen overtuigen, dus negeer die groep. Maar verbied hun mening niet, want dan putten ze kracht uit hun onderdrukking.
Je zit lang genoeg op dit forum om te weten dat sommigen immuun zijn voor feiten.

Zie ook klimaatskeptici die geen half zinnig woord uitkramen, maar die nooit of te nimmer van hun standpunt zullen afwijken

Doir ze een podium te geven vergiftigen ze andere te weinig kritische zielen die niet in het moeras van bullshit zouden zijn meegezogen als die zonder duiding gepresenteerde bullshit niet klakkeloos gekopieerd had kunnen worden

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be