Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2024, 20:29   #81
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Bah, waarom? Hij zit daar dan just op zijn plaats, verstopt in die uithoek van Vlaanderen, en kan geen rampen meer aanrichten.

Maar één ding weet ik - en dat weet ik uit mijn ervaring terplaatse: Alexander is er lang zo populair niet als zijn vader. Ik voorspel een achteruitgang voor de liberale lijst, en meer voorkeurstemmen voor de lijstduwer als voor de lijsttrekker.
Ik zeg gewoon dat hij goed gaat scoren. Meer niet. Zo goed als zijn vader? Dat denk ik niet. Al was het maar omdat zijn vader zeer populair was en zeker wat volkser, de liberalen het politiek de dag van vandaag moeilijk hebben in het algemeen , en er sleet komt op jarenlang liberaal bewind aldaar. En toch zijn heel wat mensen best tevreden daar in Brakel.

We zullen zien hoe het loopt. En alles wat ik beweer zeg ik altijd onder het voorbehoud dat ik me vergissen kan.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 juli 2024 om 20:38.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2024, 20:44   #82
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De beweegreden om vrouwen stemrecht te geven, was helemaal geen bezorgdheid om vrouwen rechten te geven.
De enige beweegreden was electoraal.
Het waren alleen de tsjeven die vrouwenstemrecht nastreefden, omdat ze ervan uitgingen dat die meer luisterden naar de stemadviezen van de pastoors, dan mannen dat deden. Om dezelfde reden waren de sossen tegen.
Ach zo. En dan zijn die later vervangen door de Marxisten. Maar daar kwam dan weer een reactionaire golf achterna.

Neen, toen was er stabilisatie. Dan revolutie. Dan een coupe d'état.

Dan gaan we weer naar de reactionaire fase. Maar ze moesten ook eerst weer wraak nemen.

Neen, zo ging het helemaal niet. Die fases van jou.
Oud 22 juli 2024, 21:19   #83
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ach zo. En dan zijn die later vervangen door de Marxisten. Maar daar kwam dan weer een reactionaire golf achterna.

Neen, toen was er stabilisatie. Dan revolutie. Dan een coupe d'état.

Dan gaan we weer naar de reactionaire fase. Maar ze moesten ook eerst weer wraak nemen.

Neen, zo ging het helemaal niet. Die fases van jou.
Waar jij die fases "van mij" vandaan haalt, weten zelfs mijn kloten niet.

Verder verschillen wij dus van interpretatie van deze geschiedenis.
No prob.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2024, 21:26   #84
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Waar jij die fases "van mij" vandaan haalt, weten zelfs mijn kloten niet.

Verder verschillen wij dus van interpretatie van deze geschiedenis.
No prob.
https://www.youtube.com/watch?v=FwFjw7uzrUo
"Their law."

Neen, toen euh ging het van de reactionaire naar de revolutionaire fase. Dat is een fase, hé. Dan is euh de wraak fase. Gevreesd... Ja, de coupe d'etat is ook wel gevaarlijk.

Ge moet de patronen herkennen.

Oud 23 juli 2024, 07:35   #85
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hoor hoor. Precies of we met de Vlaams-nationalisten ook maar enige vooruitgang hadden kunnen verwachten inzake vrouwenemancipatie.
Uw riedeltje is oerconservatief, daar valt geen speld tussen te krijgen.
Oud 23 juli 2024, 07:40   #86
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Ik antwoordde gewoon op een poster die een Brakelaar verweet omdat deze beweerde dat deze content was met de manier waarop Brakel was bestuurd.
Leugens.
Ik reageerde op jouq quote dat het hier goed leven is en dat er dus niets moet veranderen.
Citaat:
...
Zo’n argument moet zeker niet uit de mond van Vlaams-nationalisten komen, want die deden in het verleden maar bitter weinig voor emancipatie van vrouwen.
En ook dat blijkt dus niet te kloppen.
VLD'ers die de waarheid vertellen, daar moet je zware middelen voor inzetten.
Oud 23 juli 2024, 07:45   #87
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
De Croo gaat in Brakel veel stemmen halen. Tot spijt van wie het benijdt.
Je zei iets heel gelijkaardigs toen hij voor de Dweilbonus ging op federaal vlak.
De kiezer heeft hem uitgespuwd en moet hem niet meer.
Europa moet hem ook niet.
Dat hij zich bij de McDonalds aanbiedt, er is daar zeker nog wel volk nodig om hamburgers om te draaien.
Ik zal dan wel erop letten nooit in de McDonalds waar hij uithangt te eten.
Een voedselvergiftiging is gauw gebeurd...
Oud 23 juli 2024, 07:46   #88
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Dat is de grote fout van de liberalen, het overschatten van hun partij. In het bijzonder de blauwe familieclans. De Gucht en De Clercq zijn al wat aan het dimmen, De Croo heeft het nog niet door.
Ja, bij de VLD lopen er veel rond waarvan hun kiespotentieel omgekeerd evenredig is aan hun ego...
Oud 23 juli 2024, 07:47   #89
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Fantasialand...
Oud 23 juli 2024, 07:50   #90
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Daarover ging het toch niet? Het ging over het feit dat een Vlaams-nationalist verwijten toestuurde aan een Brakelaar die Brakel een gemeente vond waar het goed was te leven.
Neen, dat is de leugen die jij ervan gemaakt hebt.
Jij hebt dat riedeltje herhaald, alsof jij daar zelf iets over te zeggen hebt als niet-Brakelees*.

* Verwijzing naar Bruhhenaar...
Oud 23 juli 2024, 07:53   #91
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
...
We zullen zien hoe het loopt. En alles wat ik beweer zeg ik altijd onder het voorbehoud dat ik me vergissen kan.
Je hoeft dat er niet bij te vertellen, iedereen kan dat keer op keer vaststellen...
Oud 23 juli 2024, 10:24   #92
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg gewoon dat hij goed gaat scoren. Meer niet. Zo goed als zijn vader? Dat denk ik niet. Al was het maar omdat zijn vader zeer populair was en zeker wat volkser, de liberalen het politiek de dag van vandaag moeilijk hebben in het algemeen , en er sleet komt op jarenlang liberaal bewind aldaar. En toch zijn heel wat mensen best tevreden daar in Brakel.

Mooi !
Er zijn er hier weinig dat durven zeggen !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2024, 10:38   #93
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Mooi !
Er zijn er hier weinig dat durven zeggen !
Hij doet wel niet anders dan straffe beweringen en voorspellingen, en af en toe zegt hij dan eens dat hij zich durft te vergissen.
Dan heb ik liever mensen zoals ik die voorzichtiger zijn met hun beweringen en voorspellingen.
Dan hoef je jezelf niet zo in te dekken...
Oud 23 juli 2024, 12:45   #94
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

/

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 juli 2024 om 12:47.
Oud 23 juli 2024, 12:46   #95
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Hij doet wel niet anders dan straffe beweringen en voorspellingen, en af en toe zegt hij dan eens dat hij zich durft te vergissen.
Dan heb ik liever mensen zoals ik die voorzichtiger zijn met hun beweringen en voorspellingen.
Dan hoef je jezelf niet zo in te dekken...
Jaja leg het maar uit. Maar in vergelijking met 2014 is het nu nog steeds
holderdebolder
de berg af voor de NVA. Zoals ik had voorspeld.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 juli 2024 om 12:48.
Oud 23 juli 2024, 12:51   #96
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Op 9 juni was het in "zijn eigen Brakel" (met hem als lijsttrekker) alleszins -7% tov 2019.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2024, 13:28   #97
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Jaja leg het maar uit. Maar in vergelijking met 2014 is het nu nog steeds
holderdebolder
de berg af voor de NVA. Zoals ik had voorspeld.
Tiens, waarom moeten we nu plots met 2014 vergelijken en niet met 2019?
Uw holderdebolder past anders perfect bij uw afgebleekte jeansbroekenblauw van uw Open Wonde VLD, die is van
15,7 naar 8,7 gegaan in dezelfde periode.
Dus bijna gehalveerd.
Maar jij voorspelt al heel lang dat N-VA de berg afgaat, maar ze zijn nu nog altjid de grootste partij van het land.
Als je natuurlijk iedere dag vertelt dat het de volgende dag gaat sneeuwen, ga je uiteindelijk wel eens gelijk krijgen.
Dat maakt van u geen helderziende, alleen een grijsgedraaide plaat.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 23 juli 2024 om 13:32.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2024, 13:47   #98
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Tiens, waarom moeten we nu plots met 2014 vergelijken en niet met 2019?
Uw holderdebolder past anders perfect bij uw afgebleekte jeansbroekenblauw van uw Open Wonde VLD, die is van
15,7 naar 8,7 gegaan in dezelfde periode.
Dus bijna gehalveerd.
Maar jij voorspelt al heel lang dat N-VA de berg afgaat, maar ze zijn nu nog altjid de grootste partij van het land.
Als je natuurlijk iedere dag vertelt dat het de volgende dag gaat sneeuwen, ga je uiteindelijk wel eens gelijk krijgen.
Dat maakt van u geen helderziende, alleen een grijsgedraaide plaat.
Ik baseer me nu op de feitelijke uitslag van de NVA van 2024. Wanneer men die uitslag vergelijkt met deze van de NVA van 2014 , dan is de NVA holderdebolder de berg afgegaan. Precies zoals ik had voorspeld. Meer kan men er niet van maken. En zeker niet minder.

U hoort dit allemaal niet graag, ik begrijp het, maar dat is weer een ander probleem.

,
Oud 23 juli 2024, 14:34   #99
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Ik baseer me nu op de feitelijke uitslag van de NVA van 2024. Wanneer men die uitslag vergelijkt met deze van de NVA van 2014 , dan is de NVA holderdebolder de berg afgegaan. Precies zoals ik had voorspeld. Meer kan men er niet van maken. En zeker niet minder.

U hoort dit allemaal niet graag, ik begrijp het, maar dat is weer een ander probleem.
Nochtans gaat uw geliefd prutspartijtje -de VLD natuurlijk- veel meer de berg af, ze halveert in dezelfde periode, wat u van N-VA niet kunt zeggen als u eerlijk bent, ten minste...
Holderdebolder slaat dus alleen op de VLD.
Maar er is nog een verschil, waar VLD uw partijtje is, en dat smelt als een klontje boter in een hete koekenpan, is N-VA niet mijn partij.
Ik heb er in 2019 en in 2024 enkel Europees voor gestemd.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 23 juli 2024 om 14:35.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2024, 14:41   #100
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ik denk dat den Herman ondertussen alle dagen op cafe zit, in zijn cafe, om zijn kiezers / huurders /stamgasten aan te sporen voor de goei te kiezen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be