![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien is dat wel de grootste bedreiging van onze tijd?
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als we allemaal zwijgen en de broek op de enkels laten zakken zal dat stilletjes weggaan zonder problemen...
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Hoe zou een verplichtte dienstplicht er hier uitzien?"
Zoals in Oekraine natuurlijk als ge nie Braaf komt Opmarsjeren blokkeren ze je bankrekening, die van je familie, ze kijken op je spionagemeter wanneer je thuiskomt, ze tracken je gsm, en allemaal vanuit hun bureauzetel. Tot je uit je schulp komt en dan sturen ze hun recruteringsofficier met ne lokale flik derbij in geval je amok maakt. Vroeger was da wat lastiger, zo overal ter plekke moeten gaan loeren, op de wacht staan, zo die dingen.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De helft van het vlees in de winkel is trouwens halal geslacht, het hoeft gewoon niet vermeld te worden met een label ofzo, dat zou wel eens mogen veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat is jouw advies nu in deze? Gewoonweg negeren?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er was ook zoiets als broederdienst bij 3 broers. De oudste moest geen legerdienst doen,
de andere twee wel. Maar zij moesten niet naar Duitsland. Zij mochten in België blijven. Indien ze daar voorkozen dienden ze 2 maand lager kloppen, ze waren bijna elk weekend thuis en kregen regelmatig nachtvergunning zodat ze thuis konden slapen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik was de oudste van zes, eerst drie jongens en daarna 3 meisjes. Mijn 2 jongere broers hebben wel legerdienst moeten doen maar hebben dat gedaan in Duitsland. Laatst gewijzigd door daiwa : 24 juli 2024 om 23:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er waren nog wat bijkomende regels, bijv. als de vader van het gezin krijgsgevangene geweest was (in WO2) dan werd dat ook als 1 broederdienst geteld. Dus in ons gezin met 3 zeunen, had alleen de oudste de pech om naar't leger te moeten. Al die regels golden natuurlijk alleen maar in vredestijd. Moest er een nieuwe oorlog uitbreken dan werd iedereen gemobiliseerd.
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik spreek hier wel van eind de jaren 1960. Of die regeling nadien veranderde weet ik niet. Laatst gewijzigd door daiwa : 24 juli 2024 om 23:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die regel is dan blijkbaar omgeflipt voor het einde van het 1970 - decennium.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 24 juli 2024 om 23:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez, voor 1 keer heb ik chance gehad.
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik was de oudste van 3 broers en moest WEL opkomen...nr 2 hoefde dan weer niet,mijn jongste broer,die ver achter kwam in jaren, had geluk.Hij zou normaal hebben moeten dienen.Maar tegen dat zijn nummer doorkwam werd de dienstplicht afgeschaft,hij heeft zelfs "zijn dag" niet meer hoeven te gaan doen... Inderdaad moest wie in Belgie bleef twee maanden langer doen... Eigenlijk was het allemaal extreem onrechtvaardig....want steeds grotere aantallen werden niet opgeroepen en wie WEL de eer kreeg het Vaderland te dienen verloor in de praktijk een kalenderjaar van carriere in de "burgerij" en waarschijnlijkk dito loon...(want met die 100Bfr soldij per dag kwam je niet zo ver.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 25 juli 2024 om 07:58. |
|
![]() |
![]() |