![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand die om 15:00 buiten rondloopt vertoont ook meer kans op crimineel gedrag dan iemand die ligt te slapen.
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik noteer dat je het niet WIL begrijpen, no prob, ik laat het daar bij.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 28 juli 2024 om 22:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Iemand die om 15u ligt te slapen heeft ofwel een nachtjob of is een dief, die procentueel gezien 's nacht een groter deel van de dan actieve bevolking uitmaken tov. overdag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Feel free om mij te corrigeren
![]() |
#88 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat bedoel je in deze situatie met; Citaat:
Citaat:
Jij stelt dat om 4u 's nachts rondlopen 'verdacht' is. Stel nu dat om 4u 's nachts rondlopen inderdaad 'verdacht' is (waar ik niet sowieso mee akkoord ga); wat is dan de invloed op deze zaak? Stel dat die gasten voor de rechter zouden moeten komen (wat niet meer kan natuurlijk); worden ze dan zwaarder gestraft om dat bijkomend aan het paalklimmen ook nog eens om 4u 's nachts rondliepen? Zwaarder gestraft omdat ze 'verdacht gedrag' vertoonden? Dus nogmaals: wat is de invloed van dat 'verdacht gedrag' op deze zaak? En daar mee samen hangend: wat was er mis met mijn opvatting: Citaat:
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat vraag ik al de hele tijd maar niemand kan me een antwoord geven. Iedereen heeft het er maar over dat om 4u 's nachts rondlopen verdacht is, maar dan? Wat is het gevolg voor deze situatie? Waarom is 'verdacht' van invloed op de gebeurtenissen? Zou er een verschil geweest zijn als die gasten niet om 4u 's nachts maar om 15u 's namiddags in die paal waren gekropen? Was het dan wel een spijtig ongeval geweest? Was dan de ontoereikbare beveiliging van de site wel een factor geweest? Waren ze dan minder dood dan nu?
![]() |
![]() |
#90 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Erg eh?
Vraag gewoon even wat de invloed van 'verdacht gedrag' op deze zaak is en hoppa, je krijgt het hele forum over je nek. Terwijl er dan zelfs nog gediscussieerd kan worden over het al dan niet verdacht zijn van om 4u 's nacht rond te lopen. Maar zelfs al ga je mee in het feit dat dat wel degelijk 'verdacht' is; dan nog. Waarom is dat relevant in deze zaak?? De enige misdaad waarvan ik weet dat-ie straffer bestraft wordt als-ie 's nachts wordt gepleegd is brandstichting in een bewoond huis. En dat is vrij simpel te verklaren. Maar waarom in een paal klimmen 's nachts erger is dan overdag blijft voorlopig nog steeds een raadsel ja... Net als waarom een misdaad erger is als je vooraf verdacht gedrag vertoonde.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 29 juli 2024 om 09:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De locatie, da's een ander verhaal. Als ge over muurtjes moet springen, over hekwerken moet kruipen, of poortjes forceren om ergens te wandelen, dan is dat wel verdacht. Citaat:
Of, zoals ik al eerder schreef, was het weeral een geschreeuw van "Racist" en dergelijke, al dan niet met messenprikken en wat inelkaarmepperij, omdat iemand bezwaar maakte. Citaat:
Maar niet getreurd, dan zijn er wel figuren als Atmosphere die dat komen vergoeilijken, als het de brandstichter geen ouwe Belg is.
![]() |
![]() |
#93 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze niet meer gedaan hadden dan dat hadden ze nu nog geleefd. Het verdachte gedrag is dus niet afgestraft. Het verboden gedrag is gestraft. Ze zijn dood omdat ze ergens rondliepen waar ze niet mochten komen. Omdat ze in een paal kropen waar ze niet in mogen kruipen. Niet omdat ze dat om 4u 's nachts deden. Citaat:
Ove muurtjes en hekwerken springen, poortjes forceren is niet verdacht, dat is gewoon verboden. Citaat:
En daar verandert hun 'verdacht' gedrag niets aan.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 29 juli 2024 om 09:35. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En omdat die twee pipo's dan nog zouden leven als ze om 4 uur 's nachts gelijk normale mensen in hunne nest hadden gelegen. ![]() Citaat:
Het is altijd levensgevaarlijk om in een paal naar hoogspanning op verboden terrein te klimmen, zowel overdag als 's nachts.... ![]()
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want dat zou betekenen dat wanneer ik om 4u 's nachts op straat rondloop ik een dief of een crimineel ben? Citaat:
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 29 juli 2024 om 10:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 29 juli 2024 om 10:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat bedoel ik. Het uur van het misdrijf speelt geen rol.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 29 juli 2024 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je trekt meer de aandacht. Mensen vinden het verdacht. Allemaal waar. Maar (nu voor de laatste keer): wat is de invloed op deze zaak? Wat zou het verschil geweest zijn als ze niet om 4:00 in die paal geklommen waren maar om 15:00 of om 21:00?? Het uur waarop de overtreding gebeurde is toch niet relevant? Moe...
![]() |
![]() |
#100 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het gaat niet over jou, dat is naast de kwestie... ![]() Citaat:
1) als ze zoals normale mensen 's nachts in hunne nest lagen, dan leefden ze nu nog en 2) overdag was hun apenklim misschien op tijd gespot voordat ze gebakken werden door hun eigen schuld.
![]() |