![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de landen vanwaar de kolonisten naar hier komen kan dat trouwens allemaal wel. Wetten voor het eigen volk en wetten voor de vreemdeling, prijzen voor de eigen bevolking en prijzen voor de vreemdeling, boetes voor de eigen bevolking en boetes voor de vreemdeling. Van racisme of discriminatie hebben ze daar nog nooit gehoord. Nationaliteiten worden er niet als parfumstaaltjes weggegeven. Hun instellingen hebben er dan ook nooit de sadomasochistische christelijke mentaliteit die de Ander voortrekt geïncorporeerd.
![]() |
![]() |
#83 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of jij moet leren lezen, daar kan over gediscussieerd worden.
Want ik weet niet wat hier mis te verstaan aan is hoor: Citaat:
Citaat:
"Elke Belg is gelijk voor de wet" bij het afval? Of moet je je beter leren uitdrukken?
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De politieke wil is er nog voor zoiets, maar de dingen zijn snel aan het opschuiven.
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp dat dat voor u moeilijk is om te verwerken, maar laat het even bezinken. Misschien komt het nog wel. En anders leg ik het nog wel eens uit.
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De grondwet voorziet dus niet dat de wet geldt voor niet-Belgen?
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle voorstellen die hier of elders gedaan worden inzake migratie, worden al op diverse plekken in de wereld toegepast. Ze zjin dus gewoon haalbaar van zodra de sense of urgency sterk genoeg zal zijn. En ik krijg de indruk dat we dat kookpunt stilaan aan het benaderen zijn.
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben geen jurist maar het lijkt me duidelijk dat de huidige wetgeving (en straffen) niet volstaan om zo'n gedrag te vermijden, of niet soms? Dus lijkt het me aangewezen dat de bestaande wet aangepast wordt (strenger gemaakt wordt) of dat er een compleet nieuwe wet komt. En nee; geen enkele wet zal zo'n gedrag volledig kunnen voorkomen maar dat is met elke misdaad en elke wet zo. Het is niet omdat we het nooit volledig zullen kunnen voorkomen dat we het maar moeten laten gebeuren eh?
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een probleem niet langer laten aangroeien is niet hetzelfde als het probleem oplossen.
![]() |
![]() |
#92 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik aanhaalde is dat er geen verschil gemaakt kan worden tussen een 'nieuwe' Belg (of Belf van vreemde afkomst of allochtone Belg) en een 'rasechte' Belg. Dat heb ik al zo vaak aangehaald dat ik nu niet begrijp waar jij ineens je niet-Belgen vandaan haalt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En al helemaal niet waar ik iets gezegd zou hebben over niet-belgen en de grondwet. Het ging in deze zaak voor zover ik weet ook niet over niet-belgen. Als je de draad wil kapot trollen mag je dat ook gewoon zeggen hoor.
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik pleit al heel deze draad lang voor ofwel een strengere wet ofwel een nieuwe uitgebreidere wet. Nu niet beginnen zeveren dat ik denk dat er niets kan veranderen eh?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 13 september 2024 om 09:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb voor de lol eens rondgekeken in mijn fietsrit door het Brusselse naar huis.
Voornamelijk allochtone jongeren in't straatbeeld. Misschien is 11u30 's ochtends een slecht moment. Volgens Ebertje zullen de autochtone jongeren nog bezopen en lamgesnoven in bed liggen stinken.
![]() |
#95 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is niet overal in de wereld dat men vanaf de tweede generatie al volledig als autochtoon wordt aanzien. Veel van onze allochtone Belgen 2e, 3e, 4e hebben nog andere nationaliteiten zodat ze hun buitenverblijven in landen van oorsprong kunnen erven en/of omdat die landen hen proberen aan zich gebonden te houden. Als die zich misdragen kan men makkelijk de Belgische nationaliteit afnemen. Daarvoor hoeft helemaal geen grondwet te worden aangepast. We hebben hier veel te veel mensen Belg gemaakt die het helemaal niet zijn of willen worden en die volledig aan hun cultuur vasthouden. De technologie helpt hen daarbij. En dat gaat over veel meer dan een beetje folklore, dat gaat over incompatibele waarden.
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan vraag ik me af: waarom zou je dat doen?? Waarom ga je iemand die gaat joyriden met een ambulance minder streng straffen als hij autochtone Belg is?? In godsnaam; waarom??? Ik zou denken dat wie dan ook gaat joyriden met een ambulance streng gestraft moet worden. En je kan dan natuurlijk zeggen dat een allochtoon strenger aangepakt moet worden maar dan zeg je tegelijkertijd dat een autochtoon zachter aangepakt moet worden. Waarom zou je een autochtoon zachter aanpakken als hij met een ambulance gaat joyriden?? Ik vraag me echt af of dat een goed idee is. En dan heb ik het nog niet over de praktische aanpak. Wie is "allochtoon"? Hoeveel generaties gaat dat terug? Wat met Europeanen? Beschouwen die allemaal als autochtoon? Of wordt een Fransman hier ook harder aangepakt dan een Belg? En niet-Europeanen? Wordt een Amerikaan even hard aangepakt als een Tunesiër? Waarom zou je heel die heisa op je nek halen? Wat win je daar mee? Pak misdaden tegen hulpverleners streng aan. Punt. Ga jij overigens tegen een brandweerman of ambulancier zeggen dat een Belg die hem aanvalt minder streng gestraft gaat worden dan een Turk als die hetzelfde doet?
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is de kans dat een Turk een brandweerman of ambulancier aanvalt ?
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de praktijk zal zo'n wet grotendeels toegepast worden op allochtone jongeren, omdat zij - wat u zelf aanhaalt - het gros van dit soort crapulilteiten uithalen. Ik denk dat iedereen - en ik hoop u nu ook - meteen inziet dat uw opmerking dat de wet ook voor autochtonen zou moeten gelden:
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand vraagt dat. U bent hier al ettelijke pagina's tegen uw eigen stropop aan het discussiëren.
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook al is dat maar 0,5%. Wil je daar heel de heisa voor op je nek halen om voor allochtone en autochtone belgen aparte strafmaten te gaan maken?? Straf ze gewoon allemaal streng. Waarom toch de miserie gaan opzoeken?
![]() |