Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2024, 15:15   #81
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Bart

Campagne tegen pesten. Goed idee, maar plots allen blanken, geen allochtoon te zien terwijl er geen programma, artikel, reclame,… is zonder de allochtonen.

Cynisch … wetende hoe vaak “jongeren” (u weet wel !) in het nieuws komen omdat ze anderen pesten of in elkaar slaan. pic.x.com/kjo0ud2lii
Onze samenleving is zo racistisch als maar zijn kan. Het is gewoon geniepiger dan het Hitleriaanse racisme maar het is er niet minder om. De technieken zijn verfijnder. De psyche van de autochtoon moet kapot.

Gaza-stad 2025 = Berlijn 1945

Gennez, De Sutter en co tegen houten palen in Breendonk
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2024, 15:21   #82
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ach hoe schattig...

Het moet ook weer lukken eh?
Net als iemand dingen vertelt die je niet aanstaan (of in dit geval: die je niet snapt) maak je natuurlijk weer iets mee met allochtonen.
Een geluk bij een ongeluk, laten we het zo noemen.

Maar soit: wat jij niet begrijpt aan die boer zijn uitleg (want ik ga er vanuit dat je op mij doelt) is dat die boer zegt dat het geen rol speelt wie de daders zijn als er een nieuwe of strengere wet moet komen. De boer ontkent nergens dat het meestal allochtonen zijn. Dat ga jij nergens vinden.

Maar als er een wet komt gaat die voor iedereen gelden. Je kan geen wetten maken die onderscheid maken tussen een Belg van vreemde afkomst of een Belg die al generaties lang Belg is. Dus bij het maken of verstrengen van die wet hoeft het ook niet te gaan over wie de daders zijn. De wet gaat daar toch geen onderscheid in maken.

Ik snap natuurlijk dat het moeilijk is om niet onmiddellijk te beginnen roepen dat "het altijd dezelfde zijn" en daarin heb je zelfs gelijk. Ik heb nooit iets anders beweerd.
Maar als het gaat over andere of strengere wetten speelt dat geen rol.

Dat is nog heel iets anders dan stellen dat de boer zegt dat allochtoon zijn niks te maken heeft met de misdaden waarover hier sprake is.

De boer zegt enkel dat het voor de oplossing van het probleem van geen tel is.

Ik begrijp dat dat moeilijk is. Maar laat het even bezinken. Misschien komt het nog wel. En anders leg ik het nog wel eens uit.
Misschien moet je je gewoon beter leren uitdrukken.

In de landen vanwaar de kolonisten naar hier komen kan dat trouwens allemaal wel. Wetten voor het eigen volk en wetten voor de vreemdeling, prijzen voor de eigen bevolking en prijzen voor de vreemdeling, boetes voor de eigen bevolking en boetes voor de vreemdeling. Van racisme of discriminatie hebben ze daar nog nooit gehoord. Nationaliteiten worden er niet als parfumstaaltjes weggegeven. Hun instellingen hebben er dan ook nooit de sadomasochistische christelijke mentaliteit die de Ander voortrekt geïncorporeerd.

Oud 12 september 2024, 16:50   #83
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Misschien moet je je gewoon beter leren uitdrukken.
Of jij moet leren lezen, daar kan over gediscussieerd worden.

Want ik weet niet wat hier mis te verstaan aan is hoor:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Maar die aanpak moet en zal voor iedereen gelden. Zowel voor de 'allochtone jongeren met weinig perspectief' als voor de 'autochtone jongeren met alle perspectief' en alles wat daar tussen zit.

Je kan immers geen wetten maken die een onderscheid maken tussen Belgen van 'Belgische origine' en Belgen van 'buitenlandse origine'.
In Belgie is iedereen gelijk voor de wet.
Citaat:
In de landen vanwaar de kolonisten naar hier komen kan dat trouwens allemaal wel. Wetten voor het eigen volk en wetten voor de vreemdeling, prijzen voor de eigen bevolking en prijzen voor de vreemdeling, boetes voor de eigen bevolking en boetes voor de vreemdeling. Van racisme of discriminatie hebben ze daar nog nooit gehoord. Nationaliteiten worden er niet als parfumstaaltjes weggegeven. Hun instellingen hebben er dan ook nooit de sadomasochistische christelijke mentaliteit die de Ander voortrekt geïncorporeerd.
Ijver je nu voor het afschaffen van de grondwet?
"Elke Belg is gelijk voor de wet" bij het afval?
Of moet je je beter leren uitdrukken?
Oud 13 september 2024, 05:46   #84
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel net dat 'oplossingen' als "stuur ze terug" in veel gevallen praktisch niet haalbaar zijn. Terwijl dat wel hetgene is wat je regelmatig hoort roepen na zo'n incident.
De politieke wil is er nog voor zoiets, maar de dingen zijn snel aan het opschuiven.
Oud 13 september 2024, 05:52   #85
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar als er een wet komt gaat die voor iedereen gelden. Je kan geen wetten maken die onderscheid maken tussen een Belg van vreemde afkomst of een Belg die al generaties lang Belg is. Dus bij het maken of verstrengen van die wet hoeft het ook niet te gaan over wie de daders zijn. De wet gaat daar toch geen onderscheid in maken.
Kan je even elaboreren over wat voor een wet je het hier precies hebt die dit soort huftergedrag zal voorkomen?
Oud 13 september 2024, 05:54   #86
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En nee, "verbied de invoer van BMW's" is geen oplossing. De al ingeschreven BMW's verdwijnen daar niet door.
Het probleem blijft dan al niet meer permanent aangroeien.

Ik begrijp dat dat voor u moeilijk is om te verwerken, maar laat het even bezinken. Misschien komt het nog wel. En anders leg ik het nog wel eens uit.
Oud 13 september 2024, 05:56   #87
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De grondwet voorziet dus niet dat de wet geldt voor niet-Belgen?
Oud 13 september 2024, 05:59   #88
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of jij moet leren lezen, daar kan over gediscussieerd worden.

Want ik weet niet wat hier mis te verstaan aan is hoor:

Als de grondwet een vod papier is wanneer men in een auto stapt waarom dan rekening houden met de grondwet ? Of waarom ze niet aanpassen ? Maar prutsen aan de grondwet is zelfs niet nodig. Aan de nationaliteitswetgeving zijn de laatste decennia al zo dikwijls aanpassingen gebeurd. Vermits de meeste onaangepasten een dubbele nationaliteit hebben kan het niet moeilijk zijn de Belgische af te nemen. Jouw redenering komt erop neer dat men niets kan veranderen omdat men niets wil veranderen. Maar men hoeft zelfs niet buiten de lijnen te kleuren om een aantal toestanden aan te pakken, gewoon een andere kleur potlood gebruiken.

Oud 13 september 2024, 06:15   #89
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de grondwet een vod papier is wanneer men in een auto stapt waarom dan rekening houden met de grondwet ? Of waarom ze niet aanpassen ? Maar prutsen aan de grondwet is zelfs niet nodig. Aan de nationaliteitswetgeving zijn de laatste decennia al zo dikwijls aanpassingen gebeurd. Vermits de meeste onaangepasten een dubbele nationaliteit hebben kan het niet moeilijk zijn de Belgische af te nemen. Jouw redenering komt erop neer dat men niets kan veranderen omdat men niets wil veranderen. Maar men hoeft zelfs niet buiten de lijnen te kleuren om een aantal toestanden aan te pakken, gewoon een andere kleur potlood gebruiken.
Inderdaad, dat "het is onmogelijk" of nog beter "het is praktisch niet haalbaar" dient gewoon om te verhullen dat er (nog) geen politieke wil is.

Alle voorstellen die hier of elders gedaan worden inzake migratie, worden al op diverse plekken in de wereld toegepast. Ze zjin dus gewoon haalbaar van zodra de sense of urgency sterk genoeg zal zijn. En ik krijg de indruk dat we dat kookpunt stilaan aan het benaderen zijn.
Oud 13 september 2024, 08:32   #90
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Kan je even elaboreren over wat voor een wet je het hier precies hebt die dit soort huftergedrag zal voorkomen?
Heb al vaak genoeg aangehaald dat het zowel over een nieuwe dan over een strengere wet kan gaan.

Ik ben geen jurist maar het lijkt me duidelijk dat de huidige wetgeving (en straffen) niet volstaan om zo'n gedrag te vermijden, of niet soms?

Dus lijkt het me aangewezen dat de bestaande wet aangepast wordt (strenger gemaakt wordt) of dat er een compleet nieuwe wet komt.

En nee; geen enkele wet zal zo'n gedrag volledig kunnen voorkomen maar dat is met elke misdaad en elke wet zo. Het is niet omdat we het nooit volledig zullen kunnen voorkomen dat we het maar moeten laten gebeuren eh?
Oud 13 september 2024, 08:37   #91
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het probleem blijft dan al niet meer permanent aangroeien.

Ik begrijp dat dat voor u moeilijk is om te verwerken, maar laat het even bezinken. Misschien komt het nog wel. En anders leg ik het nog wel eens uit.
Jij was wel degene die "de instroom stoppen" aanhaalde als oplossing eh?

Een probleem niet langer laten aangroeien is niet hetzelfde als het probleem oplossen.
Oud 13 september 2024, 08:46   #92
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De grondwet voorziet dus niet dat de wet geldt voor niet-Belgen?
Waar heb ik dat gezegd?

Wat ik aanhaalde is dat er geen verschil gemaakt kan worden tussen een 'nieuwe' Belg (of Belf van vreemde afkomst of allochtone Belg) en een 'rasechte' Belg.

Dat heb ik al zo vaak aangehaald dat ik nu niet begrijp waar jij ineens je niet-Belgen vandaan haalt.

Citaat:
Je kan immers geen wetten maken die een onderscheid maken tussen Belgen van 'Belgische origine' en Belgen van 'buitenlandse origine'.
Citaat:
Want de aanpak van dat huftergedrag zal hetzelfde zijn voor een 'echte' Belg als voor een 'nieuwe' Belg.
Citaat:
Je kan geen wetten maken die onderscheid maken tussen een Belg van vreemde afkomst of een Belg die al generaties lang Belg is.
Ik heb dus geen idee waarom jij mij nu ineens de niet-Belgen voor de voeten gooit.
En al helemaal niet waar ik iets gezegd zou hebben over niet-belgen en de grondwet.
Het ging in deze zaak voor zover ik weet ook niet over niet-belgen.

Als je de draad wil kapot trollen mag je dat ook gewoon zeggen hoor.
Oud 13 september 2024, 08:51   #93
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wil je mij nu eens vertellen waar ik gezegd heb (of waar jij in leest dat ik van mening ben) dat er niets kan veranderen???

Ik pleit al heel deze draad lang voor ofwel een strengere wet ofwel een nieuwe uitgebreidere wet.
Nu niet beginnen zeveren dat ik denk dat er niets kan veranderen eh?

Laatst gewijzigd door BigF : 13 september 2024 om 09:05.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2024, 10:51   #94
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik heb voor de lol eens rondgekeken in mijn fietsrit door het Brusselse naar huis.

Voornamelijk allochtone jongeren in't straatbeeld. Misschien is 11u30 's ochtends een slecht moment.

Volgens Ebertje zullen de autochtone jongeren nog bezopen en lamgesnoven in bed liggen stinken.
Oud 13 september 2024, 12:32   #95
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wil je mij nu eens vertellen waar ik gezegd heb (of waar jij in leest dat ik van mening ben) dat er niets kan veranderen???

Ik pleit al heel deze draad lang voor ofwel een strengere wet ofwel een nieuwe uitgebreidere wet.
Nu niet beginnen zeveren dat ik denk dat er niets kan veranderen eh?
Citaat:
Ach hoe schattig...

Het moet ook weer lukken eh?
Net als iemand dingen vertelt die je niet aanstaan (of in dit geval: die je niet snapt) maak je natuurlijk weer iets mee met allochtonen.
Een geluk bij een ongeluk, laten we het zo noemen.

Maar soit: wat jij niet begrijpt aan die boer zijn uitleg (want ik ga er vanuit dat je op mij doelt) is dat die boer zegt dat het geen rol speelt wie de daders zijn als er een nieuwe of strengere wet moet komen. De boer ontkent nergens dat het meestal allochtonen zijn. Dat ga jij nergens vinden.

Ik snap natuurlijk dat het moeilijk is om niet onmiddellijk te beginnen roepen dat "het altijd dezelfde zijn" en daarin heb je zelfs gelijk. Ik heb nooit iets anders beweerd.
Maar als het gaat over andere of strengere wetten speelt dat geen rol.

Dat is nog heel iets anders dan stellen dat de boer zegt dat allochtoon zijn niks te maken heeft met de misdaden waarover hier sprake is.

De boer zegt enkel dat het voor de oplossing van het probleem van geen tel is.

Ik begrijp dat dat moeilijk is. Maar laat het even bezinken. Misschien komt het nog wel. En anders leg ik het nog wel eens uit.
Waarom zou dat niet kunnen, niet van tel zijn ? Het gebeurt al, elders in de wereld maar ook hier, denk maar aan het decreet wonen in eigen streek. Discrimineren op basis van afkomst mag als daar een goede reden voor is en men dat op democratische wijze beslist.

Het is niet overal in de wereld dat men vanaf de tweede generatie al volledig als autochtoon wordt aanzien. Veel van onze allochtone Belgen 2e, 3e, 4e hebben nog andere nationaliteiten zodat ze hun buitenverblijven in landen van oorsprong kunnen erven en/of omdat die landen hen proberen aan zich gebonden te houden. Als die zich misdragen kan men makkelijk de Belgische nationaliteit afnemen. Daarvoor hoeft helemaal geen grondwet te worden aangepast.

We hebben hier veel te veel mensen Belg gemaakt die het helemaal niet zijn of willen worden en die volledig aan hun cultuur vasthouden. De technologie helpt hen daarbij. En dat gaat over veel meer dan een beetje folklore, dat gaat over incompatibele waarden.

Oud 13 september 2024, 12:42   #96
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou dat niet kunnen, niet van tel zijn ? Het gebeurt al, elders in de wereld maar ook hier, denk maar aan het decreet wonen in eigen streek. Discrimineren op basis van afkomst mag als daar een goede reden voor is en men dat op democratische wijze beslist.

Het is niet overal in de wereld dat men vanaf de tweede generatie al volledig als autochtoon wordt aanzien. Veel van onze allochtone Belgen 2e, 3e, 4e hebben nog andere nationaliteiten zodat ze hun buitenverblijven in landen van oorsprong kunnen erven en/of omdat die landen hen proberen aan zich gebonden te houden. Als die zich misdragen kan men makkelijk de Belgische nationaliteit afnemen. Daarvoor hoeft helemaal geen grondwet te worden aangepast.

We hebben hier veel te veel mensen Belg gemaakt die het helemaal niet zijn of willen worden en die volledig aan hun cultuur vasthouden. De technologie helpt hen daarbij. En dat gaat over veel meer dan een beetje folklore, dat gaat over incompatibele waarden.
Stel dan nog dat het zou mogen.

Dan vraag ik me af: waarom zou je dat doen??

Waarom ga je iemand die gaat joyriden met een ambulance minder streng straffen als hij autochtone Belg is??

In godsnaam; waarom???

Ik zou denken dat wie dan ook gaat joyriden met een ambulance streng gestraft moet worden.
En je kan dan natuurlijk zeggen dat een allochtoon strenger aangepakt moet worden maar dan zeg je tegelijkertijd dat een autochtoon zachter aangepakt moet worden.

Waarom zou je een autochtoon zachter aanpakken als hij met een ambulance gaat joyriden??

Ik vraag me echt af of dat een goed idee is.

En dan heb ik het nog niet over de praktische aanpak.

Wie is "allochtoon"? Hoeveel generaties gaat dat terug?
Wat met Europeanen? Beschouwen die allemaal als autochtoon? Of wordt een Fransman hier ook harder aangepakt dan een Belg?
En niet-Europeanen? Wordt een Amerikaan even hard aangepakt als een Tunesiër?

Waarom zou je heel die heisa op je nek halen? Wat win je daar mee?

Pak misdaden tegen hulpverleners streng aan. Punt.

Ga jij overigens tegen een brandweerman of ambulancier zeggen dat een Belg die hem aanvalt minder streng gestraft gaat worden dan een Turk als die hetzelfde doet?
Oud 13 september 2024, 13:43   #97
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga jij overigens tegen een brandweerman of ambulancier zeggen dat een Belg die hem aanvalt minder streng gestraft gaat worden dan een Turk als die hetzelfde doet?
Wat is de kans dat een Belg een brandweerman of ambulancier aanvalt ?
Wat is de kans dat een Turk een brandweerman of ambulancier aanvalt ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2024, 15:30   #98
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus lijkt het me aangewezen dat de bestaande wet aangepast wordt (strenger gemaakt wordt) of dat er een compleet nieuwe wet komt.
Dit benadrukt des te meer dat uw initiële opmerking dat "de wet ook voor autochtonen" moest gelden, totaal nutteloos is: alle Belgische wetten gelden immers voor autochtonen.

In de praktijk zal zo'n wet grotendeels toegepast worden op allochtone jongeren, omdat zij - wat u zelf aanhaalt - het gros van dit soort crapulilteiten uithalen.

Ik denk dat iedereen - en ik hoop u nu ook - meteen inziet dat uw opmerking dat de wet ook voor autochtonen zou moeten gelden:
  • hilarisch is
  • uw zieltje blootlegt
  • een eigen agenda nastreeft
Oud 13 september 2024, 15:32   #99
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou je een autochtoon zachter aanpakken als hij met een ambulance gaat joyriden??
Niemand vraagt dat. U bent hier al ettelijke pagina's tegen uw eigen stropop aan het discussiëren.
Oud 13 september 2024, 15:34   #100
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat is de kans dat een Belg een brandweerman of ambulancier aanvalt ?
Wat is de kans dat een Turk een brandweerman of ambulancier aanvalt ?
Dat speelt geen rol.
Ook al is dat maar 0,5%.

Wil je daar heel de heisa voor op je nek halen om voor allochtone en autochtone belgen aparte strafmaten te gaan maken??

Straf ze gewoon allemaal streng.
Waarom toch de miserie gaan opzoeken?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be