Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2024, 14:47   #81
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Europa is te blank en te westers.

De bedoeling van een gecontroleerde immigratie zou inderdaad zelfs op behoorlijk korte tijd kunnen lukken als men de immigranten meteen de mores en de zeden leert van hun nieuwe thuisland.

Maar dat is de bedoeling helemaal niet;

https://www.zerohedge.com/geopolitic...te-too-western
Dat is dus de mythe. Dat ze niet integreren/assimileren.

Enfin, ik besef ook wel dat het een hopeloze zaak is om sommigen (ja zelfs, velen), ervan te overtuigen dat dat zo is.
Oud 3 oktober 2024, 15:32   #82
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht

Enfin, ik besef ook wel dat het een hopeloze zaak is om sommigen (ja zelfs, velen), ervan te overtuigen dat dat zo is.
En dat is al 60jaar zo (15% uitgezonderd, en die 15% wordt dan maximaal opgevoerd in de msm, om bepaalde illusies bij de bevolking te creëren.)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2024, 15:51   #83
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
En dat is al 60jaar zo (15% uitgezonderd, en die 15% wordt dan maximaal opgevoerd in de msm, om bepaalde illusies bij de bevolking te creëren.)
Als ge op langere termijn kijkt, niet. bvb 3e generatie. Allez, in de VS zijn 3e en 4e generatie migranten dermate geïntegreerd dat ze zelf nu anti-migratie zijn. Kan het nog ge-integreerder?

Lees het stuk maar eens.
Oud 3 oktober 2024, 15:56   #84
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ge op langere termijn kijkt, niet. bvb 3e generatie. Allez, in de VS zijn 3e en 4e generatie migranten dermate geïntegreerd dat ze zelf nu anti-migratie zijn. Kan het nog ge-integreerder?

Lees het stuk maar eens.
In de VS worden "ze" ook niet gepamperd zoals hier, als ze niet integreren eindigen ze in de goot.

Citaat:
Oud 4 oktober 2024, 05:23   #85
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt het artikel niet gelezen.

Het gaat er niet over of immigranten niet integreren, want dat doen ze op den duur uit zichzelf als ze niet te geconcentreerd bij mekaar wonen, het gaat erover dat bepaalde beleidsfiguren de NON-integratie in de hand werken, om aan de macht te kunnen blijven.

De grootste bedreiging voor machtshebbers is een homogene samenleving. Dat weet jij ook, want die hebben geen machtshebbers nodig.

DAT is de teneur van het artikel.

Heeft de auteur gelijk of niet? Vindt Pawel Zerka dat het sinds zijn ontstaan zo goed als uitsluitend blank Europa dat blank-zijn nu maar eens moet opgeven, en dat dat niet-blanken hier de dienst mogen beginnen uit te maken?
Dat is voor debat vatbaar.

Maar niet hautain beginnen te doen hé, terwijl je naast de kwestie praat.
Vandaag integreren is morgen weer hervormen en opnieuw aanpassen.
En wie is er nu finaal aangepast? Is dit het land van onze voorouders?
Het probleem zijn de politiekers die genocide op onze cultuur plegen om een nieuwe wereld te bouwen.

Het is dan absurd andere culturen op een zelfvernietigend systeem aan te passen of u te verwonderen waarom ze dat niet doen lol.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2024, 06:11   #86
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Vandaag integreren is morgen weer hervormen en opnieuw aanpassen.
En wie is er nu finaal aangepast? Is dit het land van onze voorouders?
Het probleem zijn de politiekers die genocide op onze cultuur plegen om een nieuwe wereld te bouwen.

Het is dan absurd andere culturen op een zelfvernietigend systeem aan te passen of u te verwonderen waarom ze dat niet doen lol.
Moest een ander land dit doet bij een bevolking dan verklaren ze het een genocide. Nu doen onze politiekers het bij ons en moeten we slikken.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2024, 06:24   #87
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Moest een ander land dit doet bij een bevolking dan verklaren ze het een genocide. Nu doen onze politiekers het bij ons en moeten we slikken.
Moest ik niet stiekem van mijn medemensen houden, het zou een ondraaglijke last zijn.
Maar ze is lomp.

Eerst stemt ze op een partij die het allemaal ging veranderen, alles werd erger en dan stemt ze massaal op dezelfde om het nog erger te maken?

Laten wij onszelf inderdaad hervormen op vraag van Duitsland en verder aan de wereld haar tijdsgeest gelijk worden; das een historische succesformule voor de gewone mens gebleken.
Oud 4 oktober 2024, 08:38   #88
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je hebt het artikel niet gelezen.

Het gaat er niet over of immigranten niet integreren, want dat doen ze op den duur uit zichzelf als ze niet te geconcentreerd bij mekaar wonen, het gaat erover dat bepaalde beleidsfiguren de NON-integratie in de hand werken, om aan de macht te kunnen blijven.

De grootste bedreiging voor machtshebbers is een homogene samenleving. Dat weet jij ook, want die hebben geen machtshebbers nodig.

DAT is de teneur van het artikel.

Heeft de auteur gelijk of niet? Vindt Pawel Zerka dat het sinds zijn ontstaan zo goed als uitsluitend blank Europa dat blank-zijn nu maar eens moet opgeven, en dat dat niet-blanken hier de dienst mogen beginnen uit te maken?
Dat is voor debat vatbaar.

Maar niet hautain beginnen te doen hé, terwijl je naast de kwestie praat.
Inderdaad, niet (alles) gelezen. Als een artikel begint met...

"The globalists recently said the quiet part out loud by admitting in a recently published report that Europe is too “white” and “Western,” urging the continent’s population to change that."

...dan kan ik dat eerlijk gezegd moeilijk ernstig nemen.

(En jij zou dat ook moeten doen, maar bon...)
Oud 4 oktober 2024, 14:14   #89
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, niet (alles) gelezen. Als een artikel begint met...

"The globalists recently said the quiet part out loud by admitting in a recently published report that Europe is too “white” and “Western,” urging the continent’s population to change that."

...dan kan ik dat eerlijk gezegd moeilijk ernstig nemen.

(En jij zou dat ook moeten doen, maar bon...)
Inderdaad, ik kan moeilijk geloven dat beleidsmakers openlijk rapporten publiceren waarin de teneur is dat Europa te blank en te westers is.

En toch is net dat de teneur van het rapport van Pawel Zerkow, op de site van ECFR.

https://ecfr.eu/publication/welcome-...and-elections/

De framing is walgelijk. Lees zelf maar.
Oud 4 oktober 2024, 15:50   #90
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Inderdaad, ik kan moeilijk geloven dat beleidsmakers openlijk rapporten publiceren waarin de teneur is dat Europa te blank en te westers is.

En toch is net dat de teneur van het rapport van Pawel Zerkow, op de site van ECFR.

https://ecfr.eu/publication/welcome-...and-elections/

De framing is walgelijk. Lees zelf maar.
Waar leest gij dat of zo?...

Allez, dat gaat toch vooral over de disproportionele afwezigheid van "niet-witten" in het politieke niveau, in vgl. met het % bevolking.

Dat is toch gewoon... een simpele observatie?
Oud 4 oktober 2024, 16:43   #91
gunter5148

Standaard

Citaat:

Allez, dat gaat toch vooral over de disproportionele afwezigheid van "niet-witten" in het politieke niveau, in vgl. met het % bevolking.

1 niet-witte, 1 stem.

Dat noemt democratie.

Als niet-witten niet verkozen zijn, is dat omdat ze niet verkozen zijn.

Pawel Zerkow is het daar niet mee eens, blijkbaar.

Hoeveel niet-witten zijn er in Europa? En hoeveel % van het politiek/ambtenarieel apparaat is niet wit?

Geldt die proportionaliteit ook als we criminaliteit bekijken?

Hoewel % van de criminele feiten gebeuren er door niet-witten, vis-a-vis het aandeel in de bevolking?

Dat Pawel Zerkow DAAR eens over schrijft.

Soit. Ik wou het maar eens melden dat er witten zijn die wit-zijn, en westers zijn best wat willen terugschroeven. DAT is in ieder geval wél duidelijk.

Voor de rest. Fijn WE.
Oud 5 oktober 2024, 05:51   #92
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Probeer elk nieuws als dat ook eens andersom te lezen.
Dat elders mensen aansturen om de lokale bevolking in balans te brengen met blanken. Moord en brand zou men schreeuwen.

Dat is geen democratie. Wat ze hier doen is een grote groep minderheden creëren om de lokale bevolking uit te schakelen. Zoals we dat gewoon zijn van Duitsland.

Laatst gewijzigd door CUFI : 5 oktober 2024 om 05:53.
Oud 5 oktober 2024, 06:16   #93
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:

Sommigen assimileren en integreren wel prima. Mijn vader is daar een prima voorbeeld van, alswel zijn 3 kinderen. Bij mijn vader kon je aan zijn accent zijn origine nog inbeelden. Het grappige is, dat accent was het gevolg van zijn ouders hun werkomgeving, niet van waar hij geboren is of school gelopen heeft (zit maar 200km in vogelvlucht tussen, en een paar grenzen)

Bij mijn broer, zus en mezelf kan je alleen horen dat we uit het Antwerpse komen, maar met een paar meer Franse leenwoorden. En we zijn dan 2de generatie allochtoon...

Stel daarentegenover een 4de generatie bontkraagje....
Oud 5 oktober 2024, 10:17   #94
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Sommigen assimileren en integreren wel prima. Mijn vader is daar een prima voorbeeld van, alswel zijn 3 kinderen. Bij mijn vader kon je aan zijn accent zijn origine nog inbeelden. Het grappige is, dat accent was het gevolg van zijn ouders hun werkomgeving, niet van waar hij geboren is of school gelopen heeft (zit maar 200km in vogelvlucht tussen, en een paar grenzen)

Bij mijn broer, zus en mezelf kan je alleen horen dat we uit het Antwerpse komen, maar met een paar meer Franse leenwoorden. En we zijn dan 2de generatie allochtoon...

Stel daarentegenover een 4de generatie bontkraagje....
Wel, uw casus komt meer voor dan je denkt. En beleid dat duidelijkheid schept wat het pad naar naturalisatie is, helpt -blijkbaar- veel meer om integratie/assimilatie te bevorderen dan een repressief migratiebeleid. Dus, lees dat nog eens goed: beleid om migranten weg te houden en buiten de maatschappij te houden, werkt contraproductief als je eist van migranten om te integreren.

Houdt helemaal steek als je er even bij stilstaat
Oud 5 oktober 2024, 10:25   #95
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, uw casus komt meer voor dan je denkt. En beleid dat duidelijkheid schept wat het pad naar naturalisatie is, helpt -blijkbaar- veel meer om integratie/assimilatie te bevorderen dan een repressief migratiebeleid. Dus, lees dat nog eens goed: beleid om migranten weg te houden en buiten de maatschappij te houden, werkt contraproductief als je eist van migranten om te integreren.

Wat mij betreft is het hun volledige verantwoordelijkheid om te integreren/assimileren. Pas wanneer volledig aan die voorwaarde is voldaan, kan er gesproken worden over naturalisatie, niet eerder.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 5 oktober 2024 om 10:38.
Oud 5 oktober 2024, 10:47   #96
gunter5148

Standaard

Citaat:

Even uw logica testen;
Als je migranten wil weghouden, dan is een integratie-eis contraproductief.
Dus een integratie-eis werkt immigratie in de hand?
Correct?

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 5 oktober 2024 om 10:48.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2024, 11:00   #97
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Wat mij betreft is het hun volledige verantwoordelijkheid om te integreren/assimileren. Pas wanneer volledig aan die voorwaarde is voldaan, kan er gesproken worden over naturalisatie, niet eerder.
De observatie is dus dat als je vanaf de start aangeeft dat X, Y, Z de voorwaarden zijn om nationaliteit te verwerven, dat integratie beter verloopt.

Dat is iets anders dan: doe eerst X, Y, Z "en dan zien we wel". Het is net die zekerheid die belangrijk is. Aja, waarom zou je anders al die moeite doen, als er dan nog altijd geen zekerheid is.
Oud 5 oktober 2024, 11:05   #98
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Even uw logica testen;
Als je migranten wil weghouden, dan is een integratie-eis contraproductief.
Dus een integratie-eis werkt immigratie in de hand?
Correct?
contraproductief voor integratie, jazeker. Want je wilt ze ontmoedigen. Ontmoedigen door ze uit te sluiten. Uiteraard gaat men dan minder moeite doen om te integreren.

Of een duidelijke integratie-eis (+ een rechtzeker pad naar nationaliteit) migratie in de hand werkt, not sure, maar eerlijk gezegd, irrelevant in mijn ogen. Daar heb je sowieso weinig impact op. Zie maar met hoeveel geld EU nu smijt naar Frontex en hoe variabel de migrantenstroom nog altijd is. Of ge nu 10M€ of 10Mj€ tegen migratie aangooit, als er ergens een oorlog is, dan gaan die toch gewoon komen hoor.
Oud 5 oktober 2024, 11:10   #99
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:

Man, ik ben verdorie de 50 voorbij nu. Mijn vader is België binnengekomen late jaren 50, toen de laatste bordjes Italianen en honden niet toegelaten nog aan sommige handels/horeca zaken hingen.

Toen was het eigenlijk simpel. Werken, al de rest komt wel als ge bewijst nuttig en sociaal aanvaardbaar te worden.

Ook de eerste generatie Noord Afrikanen vielen nog onder die "regeling".
Dat velen van hen nu nog steeds met moeite 1 van de Belgische landstalen kan gebruiken maakt geen verschil uit. Met die kleine groep hebben we niet meer gezeik dan met een vergelijkbare groep "ouwe Belgen".

Maar nu lijkt het :"kom maar binnen, doe alsof u voldoet aan de politieke volksverlakkerij, en werk vooral niet".
Oud 5 oktober 2024, 11:34   #100
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Man, ik ben verdorie de 50 voorbij nu. Mijn vader is België binnengekomen late jaren 50, toen de laatste bordjes Italianen en honden niet toegelaten nog aan sommige handels/horeca zaken hingen.

Toen was het eigenlijk simpel. Werken, al de rest komt wel als ge bewijst nuttig en sociaal aanvaardbaar te worden.

Ook de eerste generatie Noord Afrikanen vielen nog onder die "regeling".
Dat velen van hen nu nog steeds met moeite 1 van de Belgische landstalen kan gebruiken maakt geen verschil uit. Met die kleine groep hebben we niet meer gezeik dan met een vergelijkbare groep "ouwe Belgen".

Maar nu lijkt het :"kom maar binnen, doe alsof u voldoet aan de politieke volksverlakkerij, en werk vooral niet".
Ge onderschrijft dus eigenlijk het punt?

nl. draag bij, werk en "become one of us" is het pad naar integratie. Zie uzelf.

?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be