![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Vandaag | |||
Ga ik stemmen |
![]() ![]() ![]() |
11 | 61,11% |
Blijf ik thuis: ze trekken hun plan maar |
![]() ![]() ![]() |
2 | 11,11% |
Zal ik veel leedvermaak hebben met enkele lokale politici |
![]() ![]() ![]() |
8 | 44,44% |
Moest ik gaan zitten als voorzitter, secretaris of bijzitter |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,56% |
Moest ik gaan tellen als voorzitter, secretaris of bijzitter |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Moest ik gaan tellen of zitten, maar ik ben niet geweest |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Prins Laurent for mayor |
![]() ![]() ![]() |
3 | 16,67% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Dilbeek scheelt het welgeteld 36 stemmen, het verschil tussen de grootste [Denk Dilbeek] en de tweede grootste partij.
De lijsttrekker van de 2de partij haalt eveneens nipt 10 voorkeurstemmen meer dan de lijsttrekker van Denk Dilbeek. Wie mag de burgemeester leveren? De grootste partij zeker, maar dan moet die partij wel mee in de coalitie zitten. Als de grootste partij in de oppositie belandt kan dat niet.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 13 oktober 2024 om 20:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En in de kartellijst heeft Vooruit zich serieus mispakt, want van de 10 kandidaten krijgen er maar 2 een zetel. 11 zetels gaan naar Groen, dus veel kartel schiet er in de praktijk niet over... Effe ter illustratie een overzicht van het profiel van de verkozen Groensels - expert milieu Vl. Gemeenschap (nwe. burgemeester) - trajectbegeleider inburgering - oud-burgemeester/parlementslid - medewerker mobiliteit Leuven - duurzaam bouwondernemer - teamcoach bij Groen - leerkracht - leerlingencoach - oprichter tehuis mensen met beperking - student kleinkunst - woordvoerder non-profit organisation dus op 1 zelfstandige na, allemaal mensen die teren op één of andere vorm van subsidie/overheidsgeld.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() District Antwerpen is maar een klein deeltje van de stad Antwerpen, 404!
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarom zou het allemaal voor de winst moeten zijn?
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 13 oktober 2024 om 21:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn ego of eerder iets met de regeltjes over het samenvoegen van zijn lonen als partijvoorzitter, parlementair en/of schepen of burgemeester ?
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel normaal voor een Poetinaanhanger. Fascistische soort zoekt fascistische soort.
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En met een opkomst van 73,5 pct zal Ninove waarschijnlijk aan de top van Vlaanderen staan.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) Laatst gewijzigd door E. Gidius : 13 oktober 2024 om 21:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
omdat alle subsidies/overheidsgeld uiteindelijk komt van de 'ondernemende' economie. Concreet voorbeeld, op een vrijgekomen terrein (volledig buiten de bewouwde kom, naast een bus-depot) wilt een onderneming commerciële activiteit uitbouwen. Groen daarentegen wilt (en zal nu) van dat terrein een park maken. Dus van extra (niet-gesubsidieerde) werkgelegenheid en belastinginkomsten, gaan we naar 100% gesubsidieerde werkgelegenheid en kosten ten laste van de gemeenschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(fig.)
![]() |
![]() |
#93 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd, zo vol is da mènneke van zichzelf
![]() |
#96 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() vermits ik het belang van het onderwijs niet gekwantificeerd heb, is dat een ongefundeerde uitspraak.
Zoals gras- en boomschorsvoorziening als eten voor voor de werk- en geldloze bevolking?? Dan moeten we ineens maar Noord-Koreaanse kookboeken erbij bestellen. Enige suggesties? |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De narcist is dan ook in zijn eer gekrenkt.
Eva Debleecker wint met haar partij in Hoeilaart Sammi Mehdi wint met zijn partij in Vilvoorde Bart De Wever wint met zijn partij in Antwerpen Tom Van Grieken en Conner Rousseau halen het niet, serieuze blamage voor de 2 heren.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() BDW zal zijn pere nog wel zien met die narcist.
Vroeg of laat steekt die een mes in zijn rug. Minister van begroting Ben Weyts liet deze week horen dat de Vlaamse regering meer moet besparen omdat de schuld de volgende jaren nog zal stijgen en Rousseau counterde hem direct en zei dat daar niets van in huis komt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vol of niet vol, zonder Vooruit en Rousseau kan er geen coalitie gevormd worden in Sint Niklaas. En dat is een hele prestatie. Want Vooruit in die stad was maar een miezerig partijtje geworden. Nu is ze herboren in Sint Niklaas.
En we weten allemaal aan wie dit te wijten is. Wel, dat is de man die in één slag meer stemmen behaalde dat de huidige burgemeester van Sint Niklaas. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 oktober 2024 om 07:33. |
![]() |
![]() |