Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2024, 13:05   #81
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik slaag er in elk geval in de slagen te tellen, want wat Panda uitkraamde, slaat nergens op.
https://www.niow.nl/blog/schrijfvaar...omma-gebruiken
Oud 20 oktober 2024, 13:20   #82
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ben akkoord met dat in Spaanstalige landen ‘negro’ niet als denigrerend beschouwd dient te worden.
Zeggen dat ‘neger’ bij ons ondertussen géén denigrerende connotatie heeft dat doen enkel Blokkers en mensen die nog in de jaren ‘60 leven.
En hoe komt het dat wij hetzelfde woord dat onze ouders gebruikten, nu niet meer zouden mogen gebruiken?
Wie beslist dat? Niemand. Wie draait dat in onze soep? De poco's !!!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2024, 13:22   #83
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Nikker is denigrerend, neger niet. Net zomin als blanke (of witte) denigrerend is.

Terzijde: misschien is het woord denigrerend zelf wel denigrerend.
Ik heb mijn abonnement bij DS opgezegd sedert ze de beslissing namen om mensen zoals mij niet langer blank te noemen, maar wel wit.

(toch kan ik nog aan de artikelen achter hun betaalmuur, )

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 20 oktober 2024, 13:23   #84
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik slaag er in elk geval in de slagen te tellen, want wat Panda uitkraamde, slaat nergens op.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Nonkel Dolf pakte dat veel professioneler aan met zijn 'Aktion T4' programma. Per direct 275.000 spasten en andere invaliden die niet langer aan de uier hangden. Geen verschuiving van budget A naar budget B, maar een endlösung voor het probleem.
https://forum.politics.be/showpost.p...0&postcount=33

Wie valt het ook op dat panda nogal wat nazi-taal uitkraamt?
Oud 20 oktober 2024, 13:27   #85
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vraag was niet of negro oubollig was, maar of nigger racistisch / pejoratief was.
Het antwoord was dat negro neutraal was, en nigger racistisch / pejoratief.
Nope. It gewoon taal die leeft. Negro is vervangen door nigger. Nigger is vervangen door nigga. Geen taal zonder cultuur. Geen cultuur zonder subcultuur. Een inclusieve maatschappij kent geen rang, stand of klasse.

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=vtE-fEjoJ4w

"Jongens en meisjes
Sletten en slettinnen
Kijk 'm daar
Kijk 'm shinen
Jullie weten wie het is
Hij komt naar je stad toe
Jullie weten waar ik het over heb
De enige, de echte, Bougie Boy
Kip twintig Willes, Wiwa
Daar staat ie dan

[Willie Wartaal]
Het is Willie W, ik ben een baas
Tik je vriendin aan als je mij ziet staan op straat
Staar me na, kwijlen maar
Godverdomme ik kom zo hard dat je auw zegt
Meisjes overal pokkies bij de hand
Willie is weer in je stad, kijk naar boven dan
Hij wil dansen met je, hij wil seksen met je
Wiwa is op zoek naar het meest flexe sletje

[Refrein]
Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen
Oog in oog met genialiteit sta je
Hier had je toch niet op durven hopen
Je gaat met Wiwa mee want deze nigga komt zo hard
See upcoming pop shows
Get tickets for your favorite artists
You might also like
Iñigo Quintero - Si No Estás (English Translation)
Genius English Translations
Bad Bunny & Young Miko - FINA (English Translation)
Genius English Translations
Hollereer
De Jeugd van Tegenwoordig
Deze nigga komt zo hard
Deze nigga komt zo hard
Deze nigga komt zo hard
Deze nigga komt zo hard
Deze nigga komt zo hard
Deze nigga komt zo hard
Deze nigga komt zo hard
Deze nigga komt zo hard
Deze nigga komt zo hard

[Willie Wartaal]
Neem je vriendin mee als je meegaat
Maak je borst maar nat, het wordt een lange nacht
Dus maak je klaar, ik maak je klaar
Godverdomme ik kom zo hard dat je auw zegt
Meisje pak het vast, poppie wees niet bang
Wiwa is weer in je stad, hij komt bovenlangs
Hij komt langs je flatje, deelt je bedje met je
Wiwa is op bezoek bij het meest flexe sletje

[Refrein]
Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen
Oog in oog met genialiteit sta je
Hier had je toch niet op durven hopen
Je gaat met Wiwa mee want deze nigga komt zo hard
Deze nigga komt zo hard
Deze nigga komt zo hard
Deze nigga komt zo hard
Deze nigga komt zo hard
Deze nigga komt zo hard
Deze nigga komt zo hard
Deze nigga komt zo hard
Deze nigga komt zo hard
Deze nigga komt zo hard

[Faberyayo]
Fab five Faberyayo bitches holla at a playa
Kom met Wiwa slets uitkleden, de meest flexste slet gaat naar beneden
Ik kom je vrouw verover'n, ik had d'r gauw voorover
Ze keek m'n gouden lokken, ze keek m'n blauwe ogen
Dus pak je kettingslot en zet die bitch vast
Ik mag het eigenlijk niet zeggen; deze nigga komt zo hard
Dus pak je kettingslot en zet die bitch vast
Ik mag het eigenlijk niet zeggen; deze nigga komt zo hard

[Vjèze Fur]
Geachte bezoekers
De game gaat over enkele minuten sluiten
Gelieve uw tapes in de daarvoor bestemde vuilnisbakken te deponeren en u richting de uitgangen te begeven
U wordt bedankt
Nog een fijne dag"

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 20 oktober 2024 om 13:30.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2024, 13:32   #86
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als jij overtuigd bent dat ik daaromtrent dergelijk simplistisch gedachtengoed koester, dan heb ik alle reden om mij door jou serieus beledigd te voelen.
Ik heb moeite met begrijpend lezen. Ik begrijp niet wat jij wil zeggen met bovenstaande zin. Kan je deze in stukken kappen zodat jij jezelf verstaanbaar uitdrukt ?

Met dank bij voorbaat.

Terloops; overtuigingen zijn persoonlijk en het is niet aan jou om mijn overtuiging te ontleden.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 20 oktober 2024 om 13:33.
Oud 20 oktober 2024, 13:39   #87
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Nope. It gewoon taal die leeft. Negro is vervangen door nigger. Nigger is vervangen door nigga...
Fout.
Nigger was wel degelijk denigrerend en als je het als blanke zegt, zal het nog altijd als zodanig beschouwd worden.
De hypocrisie is wel dat een zwarte dat wel over zichzelf of over een andere zwarte kan zeggen zonder dat dat als denigrerend gezien wordt.
Oud 20 oktober 2024, 13:58   #88
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fout.
Nigger was wel degelijk denigrerend en als je het als blanke zegt, zal het nog altijd als zodanig beschouwd worden.
Fout. Zoals je zelf argumenteert:
Citaat:
De hypocrisie is wel dat een zwarte dat wel over zichzelf of over een andere zwarte kan zeggen zonder dat dat als denigrerend gezien wordt.
In een inclusieve maatschappij zoals de onze heeft de marginale subcultuur niet meer of minder rechten dat de heersende cultuur.

Oud 20 oktober 2024, 14:10   #89
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fout. Zoals je zelf argumenteert:

In een inclusieve maatschappij zoals de onze heeft de marginale subcultuur niet meer of minder rechten dat de heersende cultuur.
Wel dus, want wij mogen dat woord niet gebruiken zonder als racist weggezet te worden, zij wel.

Maar je slaat alles door elkaar.
Nigger was wel degelijk een pejoratief woord, en negro een neutraal woord.
Negro is meer en meer een taboewoord geworden, terwijl nigger nog altijd een taboe woord is voor niet-zwarten.
Het verschil is dat sommige zwarten dat als een geuzennaam gebruiken, maar als jij als blanke het gebruikt, krijg je problemen.
Niets zelfde rechten dus.
Oud 20 oktober 2024, 14:30   #90
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Scherpe pen. Ik lees hem graag. Ook zijn boeken.

Marnix Peeters: “Door welk parlement is gestemd dat wij anders moeten spreken en schrijven?”
https://www.hln.be/opinie/marnix-pee...jven~ab87592b/
Citaat:
columnMarnix Peeters, jarenlang interviewer en reportagemaker bij deze krant, kijkt haarscherp naar de dingen als columnist. Deze week reageert hij op de deining die zijn column van vorige week veroorzaakte. “‘Iedereen is het er toch over eens dat we niet meer ‘mongool’ zeggen, als het over een wegpiraat gaat’, hoor je her en der. Maar met hoevelen zijn die ‘iedereen’? Er is toch nooit ergens besl?*st dat er nieuwe regels gelden?”
Marnix Peeters 19-10-24, 18:00

58 reacties

Er ontstond nogal wat deining over mijn stukje van vorige zaterdag, waarin ik het had over al die geschrapte woorden. Nu die niet meer gebruikt mogen worden om mensen met een beperking of een bepaalde huidskleur aan te duiden, mag je ze naar mijn aanvoelen weer helemaal vrij aanwenden voor wat anders. Je mag weer ‘mongool’ roepen naar iemand die zich fel misdraagt, bijvoorbeeld. Aangezien zij die wij vroeger als ‘mongool’ betitelden nu ‘personen met het syndroom van Down’ worden genoemd, hoeven die zich niet meer bekeken of vernederd te voelen als we het oude woord gebruiken voor een wegpiraat.

Er waren mensen die vonden dat je ook over dat théma niet meer praten of schrijven mag — dat je dus zonder morren de nieuwe richtlijnen moet volgen en er ook geen bedenkingen bij mag formuleren. Dat is natuurlijk larie. Ieder mens, tenminste hij die niet woonachtig is in Noord-Korea of het kalifaat, beslist nog altijd zelf hoe hij praat, welke woordenschat hij daarbij hanteert, hoe vriendelijk of onvriendelijk hij is en in welke mate hij rekening houdt met andermans gevoelens en gevoeligheden. Stel je voor dat zulke dingen centraal zouden opgelegd worden!

Maar wacht — centraal opgelegd worden… Er is toch nooit ergens besl?*st dat er nieuwe regels gelden? Welke volksvertegenwoordiger heeft dat wetsvoorstel ingediend, door welk parlement is dat gestemd, in welk van staatswege uitgegeven blad is verschenen dat wij anders moeten gaan spreken en schrijven? Dat er woorden verboden zijn? In Van Dale worden die woorden nu becommentarieerd met ‘als kwetsend ervaren’, maar daar stopt het. Kwetsen is geen misdrijf. Het is niet verboden een boer te zijn.
Wil je elke dag de HLN Avond nieuwsbrief van HLN ontvangen via e-mail?

Ik vraag dat nu wel eens aan leden van de Nieuwe Orde. Of ze ook écht iets doén voor de mensen die ze nu zo liefde- en respectvol benoemen
Marnix Peeters

“Het is toch duidelijk dat zoiets vandaag niet meer kan?”, hoor je her en der zeggen, en “Iedereen is het er toch over eens dat we zulks niet meer zeggen.” Maar wáár is dat dan duidelijk? Met hoevelen zijn die “iedereen”? De meerderheid van de mensen die ?*k ken, zegt: “Houd toch op met die flauwekul, het brengt niet bij, het maakt niks beter.”

Ik vraag dat nu wel eens aan leden van de Nieuwe Orde, als ze mij op de vingers tikken. Of ze ook écht iets doén voor de mensen die ze nu zo liefde- en respectvol benoemen. Geld geven aan de derde wereld bijvoorbeeld, of in verzorgingstehuizen personen met een beperking bezoeken, of rekening houden met hen als je ergens je bakfiets parkeert, meestal dwars over de stoep en vlak voor de winkelingang. Ze staan dan met hun mond vol tanden, want ze doen geen knut. Ze overbluffen elkaar met hun rooskleurige superioriteit, maar ze trekken zich nergens iets van aan. In de Sahel mag er gestorven worden dat het een aard heeft, in Iran stenigen ze vrouwen zo hard als ze willen, en bij ons mogen de wachtlijsten voor dringende hulp nog verdubbelen en mogen de kinderen in karretjes drie uur onderweg zijn naar hun ondergefinancierde school. Hun taak zit erop, hun mond is gespoeld.

Als al die schriftgeleerden nu ook eens het goede zouden doén, zou ik hen recht van spreken gunnen. Dán kunnen we mogelijk eens een gesprek hebben over de semantiek. Zeker tot dan hoeft niemand zich te bemoeien met hoe een ander spreekt en schrijft.

marnixpeeters.be

Oud 20 oktober 2024, 15:14   #91
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Scherpe pen. Ik lees hem graag. Ook zijn boeken.

Marnix Peeters: “Door welk parlement is gestemd dat wij anders moeten spreken en schrijven?”
https://www.hln.be/opinie/marnix-pee...jven~ab87592b/
Het is pure zelfliefde, narcisme, zelfrechtvaardiging.
Ze doen dat vaak door minderheidsgroepen voor hun kar te spannen en dan daarmee hun sinister beleid te verkopen.

Waarom vernietigen ze identiteit en cultuur? Omdat ze genocide plegen en een nieuwe mens willen samenstellen. Het begrip van taal en wetenschap moet daarvoor eerst aangepast worden. Dan heb je nog cancel culture.

Minder tegen christendom ageren en wat meer tegen die "Babyloniërs".

Laatst gewijzigd door CUFI : 20 oktober 2024 om 15:15.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2024, 15:39   #92
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wie was die Belgisch vvorst die achter de moord op Lumumba, de eerste verkozen Congolese premier, stond?
Bwana Kitoko pour les dames.
Oud 20 oktober 2024, 15:40   #93
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Negro is vervangen door nigger.
Wat een achterlijke onzin is me dat.

Negro is vervangen door black, dat vervangen is door african-american.
Oud 20 oktober 2024, 15:44   #94
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Negro is oubollig taalgebruik.

Kan jij één popliedje noemen waar het woord "negros" in wordt gebruikt ?
even lezen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Negrospiritual
Oud 20 oktober 2024, 15:45   #95
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie was die Belgisch vvorst die achter de moord op Lumumba, de eerste verkozen Congolese premier, stond?
Hoe gaat dat technisch in zijn werk?

Geeft de koning bevelen aan de eerste minister, die dat in het kernkabinet bespreekt?

Of heeft hij een direct contact bij de staatsveiligheid, en doen ze dat zonder tussenkomst van ministers?

Republikeinen willen dit weten.
Oud 20 oktober 2024, 15:50   #96
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...0&postcount=33

Wie valt het ook op dat panda nogal wat nazi-taal uitkraamt?
De gemiddelde nazi is een brave padvinder tegenover wat Panda al hier gedebiteerd heeft.
Oud 20 oktober 2024, 15:58   #97
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel dus, want wij mogen dat woord niet gebruiken zonder als racist weggezet te worden, zij wel.
Nope. Onze inclusieve samenleving kent geen discriminatie.

Oud 20 oktober 2024, 16:11   #98
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht

De laatste update die ik gezien heb was "people of color" (POC), maar misschien is dat ondertussen ook al achterhaald.
Oud 20 oktober 2024, 16:13   #99
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht

Nope.

Negro/nigger/nigga wordt niet exclusief gebruikt om Amerikanen aan te duiden. Dit in tegenstelling tot het woord African-american.

Oud 20 oktober 2024, 16:14   #100
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
qed.

De spirituals zijn het beste voorbeeld van oubollig taalgebruik.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be