![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerst heb je het in elke post over "de Vito". En nu blijkt dat het plots gaat over twee Vito's, 2 verschillende datums... Tsja, dan kan je natuurlijk een beetje alle kanten uit met je verhalen. Daarnaast heb jij het steeds over de Belgische "rode kaart" maar weet jij eigenlijk wel dat een rode kaart zowel 'herkeuring' als 'verboden tot het verkeer' kan betekenen? Jij lijkt dat op één hoop te gooien... Citaat:
Ge moet het maar doen... Eerst posts lang zitten te vertellen over de Vito en wat er mee gebeurd is om dan uiteindelijk af te komen dat er twee verschillende Vito's zijn. Ik kan al lang niet meer volgen.... Maak het maar niet erger.
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Lijkt een beetje op spartelen ...toch? Bon, voor diegenen die het wel willen weten: We bezitten twee Mercedes Vito's met een gereviseerde aandrijflijn (motor/versnellingsbak) Het zijn oudjes ... respectievelijk 25 en 27 jaar oud. Eentje (nog niet beslist welke) wordt gedemonteerd en gaat dienen als wisselstukkencentrale. De overgebleven Vito krijgt een upgrade (ontwerpfouten worden zo veel mogelijk weggewerkt / airco / lederen interieur ). Nog vragen? Kwestie van de verdachtmakingen van leugenaar te weerleggen. Wie Franse keuringsbewijzen wil zien... vraag maar raak.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 9 maart 2025 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U heeft het eerst enkele posts lang over "de vito" om dan later duidelijk te maken dat het over "twee vitos" gaat. Dat heeft niets met spartelen te maken. Het gaat gewoon over een vraag naar duidelijkheid. Citaat:
Mij lijkt het voor de hand liggend dat je dat aan het begin van je verhaal vertelt. Het gaat niet om 1 Vito, het gaat om 2 Vito's. Met elk hun historie en hun verhaal. Citaat:
B) u kan mij niet betichten van leugens want ik vraag tot nu toe enkel om verduidelijking. Flauw dus om over 'leugenaar' te beginnen. Citaat:
Ik denk alleen dat ik terecht vraag naar de mogelijkheid om in Fr een wagen maandenlang te verzekeren ook al heeft die wagen geen keuring. U vertelt daar vanalles over, wat u mag, maar u geeft nergens een sluitend bewijs voor die stelling. En u kan nu wel een keuringsbewijs posten maar dat bewijst net niet wat u beweert. Uw wagen is immers wel degelijk gekeurd voor hij verzekerd werd. U zegt dat dat is omdat u er af en toe mee naar Be rijdt maar dat speelt ook weer geen rol. Vraag is of u die wagen (Vito1 of Vito2) ook verzekerd had gekregen als hij niet gekeurd was geweest. Als dat echt mogelijk is vraag ik me af waarom het zo moeilijk is om daar even een betrouwbare link over te posten...
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
Uw gevraagde link... Wat binnen een land als vanzelfsprekend wordt beschouwd - waarom er dan een tekst voor voorzien? Nu terug naar dat wat je betwist... Is een Frans verzekeringsbewijs en een Franse 'rode kaart' tijdens dezelfde periode op de Belgische nummerplaten van vorige Belgische eigenaar voldoende?
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 10 maart 2025 om 10:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
In Frankrijk: Si au moins une défaillance critique est relevée lors du contrôle technique périodique, le véhicule n'est plus autorisé ?* circuler ?* partir de minuit le jour du contrôle. Si l'automobiliste continue de rouler malgré son interdiction, il s'expose ?* une amende de 135€ (90€ si paiement immédiat). Je mag dus wel tot middernacht met je wagen de straat op. Kan je niet anders dan langer met je wagen rijden riskeer je een boete van 90€. België: Zware boete voor auto zonder keuringsbewijs Bij een controle door de politie moet u uw keuringsbewijs tonen. Weigert u dat, of hebt u geen geldig bewijs van de technische keuring in uw wagen? Dan riskeert u: een gevangenisstraf van acht dagen tot drie maanden; een geldboete van 80 tot 80.000 euro; of één van deze straffen alleen. Bij herhaling binnen de twee jaar wordt deze straf bovendien verdubbeld. Tja .. het geld moet van ergens komen. Liefst van diegenen die het al niet breed hebben... Ik vind nergens een bedrag van een boete die slaat op rijden met een wagen die 'verboden' is tot het verkeer. Vind jij daar iets van terug? In Frankrijk is dat 90€.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 10 maart 2025 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De tekst die aangeeft dat dat in Frankrijk mogelijk is, is nergens te vinden... omdat 'het vanzelfsprekend' is... Zoals er vast ook nergens iets gezegd wordt over straffen bij moord ofzo, want dat is ook vanzelfsprekend dat dat niet mag. Jaja... ![]() En dan verwijt jij mij 'gespartel'? ![]() Als het in Fr mogelijk is om een ongekeurde wagen te verzekeren en er twee maanden mee rond te rijden staat dat sowieso ergens genoteerd Johan. In wetteksten, in algemene voorwaarden van verzekeringen, op forums,... Maar wat blijkt: nergens op het hele internet kan jij daar een bewijs van vinden. Iedereen weet dus: de stelling klopt niet. Jij maakt daar van: het is in Fr voor de hand liggend dus staat dat nergens genoteerd. Jij beweert hier nu dus dat de verzekeringen in Frankrijk niet werken op een wettelijke basis of op bepaalde voorwaarden maar op basis van "wat in Frankrijk vanzelfsprekend is". Komaan... Citaat:
Ik heb heel deze draad lang slechts 1 vraag gehad en dat is "Kan je in Frankrijk een ongekeurd voertuig verzekeren en er twee maanden mee rondrijden." Dat is hetgeen wat ik niet zo maar geloof. En dat is hetgeen wat u beweert maar nergens weet aan te tonen. Uw eerdere beweringen dat dat zelfs mag terwijl je met kartonnen nummerplaten rondrijdt wil ik dan nog links laten liggen. Mij gaat het erom: u zit hier Frankrijk op te hemelen en hebt het over procedures waar je nergens iets over terugvindt. Is het dan niet normaal dat uw discussiepartner daar vragen bij stelt? Is het dan niet normaal dat die uw beweringen niet gelooft als u daar nergens ook maar enig bewijs voor aan kan voeren?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 10 maart 2025 om 11:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de zekerheid: je beseft toch dat je hierboven eerst (in het blauw) de boete aanduidt die je in Belgie kan krijgen om dan twee zinnen later te beweren dat je nergens info vindt over die boete. En dan mij uitdaagt om daar iets over terug te vinden... Je geeft zelf het antwoord in dezelfde post als waar je de vraag stelt!!!! Ik begin me zorgen te maken Johan...
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Seg Johan, even een vraagje tussendoor,
Vorige week was ik naar de keuring in Ghislenghien en een van die keurders, die in Frankrijk woont, wist me te vertellen dat ze in Frankrijk geen jaarlijkse rijtaks betalen? Klopt dat?
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.google.be/search?q=rijta...client=gws-wiz
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 10 maart 2025 om 11:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in Frankrijk hebben ze dan weer andere manieren om geld te verdienen aan automobilisten. Zo betaal je er op een hoop autosnelwegen een tol. Voor mensen die regelmatig de snelweg gebruiken kan dat bedrag aardig oplopen. Daarnaast wordt een deel van de accijns op brandstof gebruikt als het alternatief voor de wegentaks hier. Zo kost momenteel E95 in Be €1,643/L en in Fr €1,804/L. Das een verschil van €0,161 per liter. Rij je dus 15000km per jaar met een wagen die 6,5 liter/100km verbruikt betaal je in Frankrijk dus al €157 meer dan in Belgie aan brandstof. En met een gemiddelde van pakweg €0,1 per km tol komt daar nog eens €50 bij als je per jaar 500km snelweg gebruikt. Waar je in Frankrijk sneller aan zit dan in Belgie wegens grotere afstanden. Kortom: mijn dochter haar Golfje zou in Frankrijk jaarlijks iets van een €200 aan "wegentaks" (tol en extra accijns) kosten. In Belgie betaalt ze net geen €100 per jaar. Zelfs al zou ze een heel jaar geen snelweg gebruiken komt ze puur op basis van accijnzen duurder uit in Frankrijk dan in België. Dus ja, in Frankrijk betaal je geen 'wegentaks' zoals we het hier in België kennen maar dat wil niet zeggen dat je jaarlijks niet mogelijks meer geld kwijt bent aan de overheid voor je wagen dan in België. Voor sommige mensen is het goedkoper, voor anderen dan weer net duurder.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 10 maart 2025 om 11:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Frankrijk heeft dan wel goed onderhouden Peages.
In België rammelt je auto uit elkaar op de autotraagwegen. Kies zelf waar je geld aan wil uitgeven. Het comfort en gemak van een Peage, of de herstellingen/vervangingen van versleten auto-onderdelen... Eneuh, BigF ,welke Golf mag dat wel zijn? Mijn Duitse monovolummer zit maar aan "€450" baantaks per jaar.
![]() |
#92 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is ook niet zo dat in Frankrijk rondrijden met een auto niets kost. Citaat:
999cc Euro 6 109gr co2 Taks blijkt ondertussen jaarlijks €148 te bedragen. Nog steeds even duur als in Frankrijk als ze er geen autostrade zou doen. Ik wil maar zeggen: "in Frankrijk moet je geen autotaks betalen" is ook maar waar tot op een bepaald punt. Sommige auto's zijn in Frankrijk goedkoper af, sommige in België. Maar strikt gezien betaal je in Fr geen wegentaks nee, dat klopt.
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gefeliciteerd, uw dochter heeft een motor met Wet Belt.
Succes gegarandeerd.
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Jaren geleden bestond er het 'vignet', een systeem vergelijkbaar met het Belgische systeem. Men kwam echter tot de conclusie dat dat eigenlijk een heel oneerlijke manier is om een wegentakt te heffen. Men heeft dan het 'vignet' afgeschaft en de rijtaks verdeeld over de verbruikte brandstof. Ondertussen zijn de taksen op brandstof in België zo hard gestegen dat het vaak goedkoper tanken is in Frankrijk.
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
De keuze is aan de bestuurder. Bij dagdgelijks verkeer kom je weinig op een betaalautosnelweg terecht. Frankrijk: Chevrolet Corvette 490-hp 6.2-liter V-8 engine ... nul euro jaarlijkse rijtaks. België: 61.000€ Nederland: kleine 4000€
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
verhuistrips... als het in België bij transport niet kapot is gegaan komt het ook heelhuids ter bestemming.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 10 maart 2025 om 21:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() Moeten we niet uitleggen wat een 'wet-belt' is?
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
Hier kost stilstaan qua rijtaks niks en dat geldt ook voor een Chevy Corvette...
![]() |
![]() |
#99 |
|
![]() [quote=BigF;10477309]
Daarnaast wordt een deel van de accijns op brandstof gebruikt als het alternatief voor de wegentaks hier. Zo kost momenteel E95 in Be €1,643/L en in Fr €1,804/L. Vandaag: Intermarché - Toucy (89130) Avenue du Général de Gaulle mis ?* jour : 8 heures et 39 minutes Gasoil 1.649€ SP98 1.849€ E10 1.679€ E85 0.728€ Dus amper 13 cent meer per liter. En ook niet vergeten... E85 benzine: 0,728€ /liter
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 10 maart 2025 om 21:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() Toch niet moeilijk?
Wat kan je vaststellen als er een verzekeringsbewijs is opgemaakt enkele dagen alvorens de wagen is aangeboden (en vervolgens afgekeurd) bij een Franse een technische keuring? Wat kan je vaststellen als de verzekering, niettegenstaande afgekeurd toch 3 maand geldig blijft? Wat kan je vaststellen als de wagen is gekeurd op Belgische duplikaat platen gelijk aan diegene die op de grijze kaart van de vorige eigenaar staan? Wat kan je vaststellen als de afgesloten verzekering op naam staat van de nieuwe eigenaar , op nummerplaten van de vorige Belgische eigenaar en op chassisnummer van de Vito?