Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2024, 18:10   #81
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Heel deze zaak lijkt me wel gezichtsverlies voor Rusland. Tja, dat heb je als je overal de wereldmacht wil uithangen. Op een bepaald moment moet je toch prioriteiten stellen, en het is evident dat die nu aan het Oekraïense front liggen.
Inderdaad...
Aan de ene kant is het misschien wat nadelig dat de Russen zich nu nog meer gaan kunnen concentreren op Oekraine,langs de andere kant waren de Russische middelen en aantallen manschappen aldaar misschien toch niet zo belangwekkend.......het prestige in het MO echter.....dat is een andere kwestie...

Maar die haven van tartus daar,dat is een STRATEGISCH KROONJUWEEL voor de Russische marine,en ze gaan die hoogstwaarschijnlijk verliezen.Ik weet niet welke middelen daar momenteel nog verblijven maar die gaan dus NIET naar de Zwarte Zee kunnen ook.....

Het betekent de Russische Marine,moeizaam opererend in de Zwarte Zee wegens gebrekkige gebruiksmogelijkheden van hun beste havens aldaar,operationeel ingesloten in de Oostzee ,(wegens het plotse NATO lidmaatschap van zowel Zweden als Finland) straks ook geen echte "eigen" havenmogelijkheden meer zal hebben in de Middellandse Zee .....ZEER vervelend....Voor de Russische Witpetten zijn de laatste paar jaren echt wel een catastrofe gebleken.... Dit gaat duidelijk vooruit in de verkeerde richting

Laatst gewijzigd door kelt : 8 december 2024 om 18:22.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2024, 18:38   #82
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Ik blijf het straf vinden hoe iedereen hier precies rouwig is om de omverwerping van een dictator a la Assad. Als gevluchte Syriëers overal in de EU dit vieren, waarom “wij” niet? Die mensen kunnen nu terug. Dat is toch goed?

Ik vind het echt veeeeeel te voorbarig om te concluderen dat Syrië nu een nieuwe moslimfundamentalistisch land zou worden. Wacht even af en vanuit het Westen, steun die krachten die gematigd en tolerant zijn. Focus van EU moet nu zijn om vluchtelingen te laten terugkeren.
Oud 8 december 2024, 18:43   #83
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik blijf het straf vinden hoe iedereen hier precies rouwig is om de omverwerping van een dictator a la Assad. Als gevluchte Syriëers overal in de EU dit vieren, waarom “wij” niet? Die mensen kunnen nu terug. Dat is toch goed?

Ik vind het echt veeeeeel te voorbarig om te concluderen dat Syrië nu een nieuwe moslimfundamentalistisch land zou worden. Wacht even af en vanuit het Westen, steun die krachten die gematigd en tolerant zijn. Focus van EU moet nu zijn om vluchtelingen te laten terugkeren.
Het is ook straf dat jij hoopvol bent dat deze revolutie anders zal uitdraaien dan al de andere van de afgelopen 30 jaar. Of heb ik er één gemist die niet uitdraaide in 1) een land in totale chaos (Lybië, Irak, Somalië), 2) een nieuwe dictator die de oude vervangt om de islamisten wat onder de duim te houden (Egypte) of3) een extreme islamistische staat (Iran, Afghanistan , en IS voor een aantal jaar)
Oud 8 december 2024, 18:47   #84
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ik blijf het straf vinden hoe iedereen hier precies rouwig is om de omverwerping van een dictator a la Assad.
Assad was al te lang te wankel in zijn zetel, dat die niet ging blijven was duidelijk. Ik ben benieuwd waar die gaat opduiken, als we die ooit nog eens gaan zien.

Citaat:
Als gevluchte Syriëers overal in de EU dit vieren, waarom “wij” niet?
U mag dat vieren zoveel u wil. Mij kan het eigenlijk weinig schelen.
Citaat:
Die mensen kunnen nu terug. Dat is toch goed?
Die mensen konden al terug, en enkelen hebben die reis al een paar keer gemaakt. Maar ze zijn in levensgevaar ginder, dus blijven ze hier gebraden kiekens verzamelen.
Citaat:
Ik vind het echt veeeeeel te voorbarig om te concluderen dat Syrië nu een nieuwe moslimfundamentalistisch land zou worden.
Ik acht de kans redelijk groot, daar haatbaarden over het algemeen zo agressief als een hond met rabies zijn.
Citaat:
Wacht even af en vanuit het Westen, steun die krachten die gematigd en tolerant zijn.
Gewoon de groepen die het willen en kunnen betalen de spullen leveren.
Citaat:
Focus van EU moet nu zijn om vluchtelingen te laten terugkeren.
En de deugdpronkers 1 van hun huisdiergroepjes te ontzeggen?
Oud 8 december 2024, 18:49   #85
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Het is ook straf dat jij hoopvol bent dat deze revolutie anders zal uitdraaien dan al de andere van de afgelopen 30 jaar. Of heb ik er één gemist die niet uitdraaide in 1) een land in totale chaos (Lybië, Irak, Somalië), 2) een nieuwe dictator die de oude vervangt om de islamisten wat onder de duim te houden (Egypte) of3) een extreme islamistische staat (Iran, Afghanistan , en IS voor een aantal jaar)
Alleen een Afghanistan 2.0 zou erger zijn voor Syrië dan Assad.

De lat ligt niet op democratie op z’n Scandinavisch, maar veel lager dan een regime Assad is lastig. Het lijkt me moeilijk slechter te doen dan Assad.
Oud 8 december 2024, 18:53   #86
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Syrië is een voorbeeld van een land dat al verrot, een totale dictatuur was en een open gevangenis voor de revolutie.

Beetje vreemd hoe dat weg blijft uit je betoog.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2024, 18:58   #87
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Assad was al te lang te wankel in zijn zetel, dat die niet ging blijven was duidelijk. Ik ben benieuwd waar die gaat opduiken, als we die ooit nog eens gaan zien.

U mag dat vieren zoveel u wil. Mij kan het eigenlijk weinig schelen.

Die mensen konden al terug, en enkelen hebben die reis al een paar keer gemaakt. Maar ze zijn in levensgevaar ginder, dus blijven ze hier gebraden kiekens verzamelen.

Ik acht de kans redelijk groot, daar haatbaarden over het algemeen zo agressief als een hond met rabies zijn.

Gewoon de groepen die het willen en kunnen betalen de spullen leveren.

En de deugdpronkers 1 van hun huisdiergroepjes te ontzeggen?
Als uw hoofdbezorgdheid is hoe al die vluchtelingen hier profiteren van ons, dan zou ik denken dat je blij bent want [1] die mensen willen nu permanent terug en [2] de grond voor hun vluchtelingenstatus (gevaar) is weg met Assad.
Oud 8 december 2024, 18:59   #88
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De lat ligt niet op democratie op z’n Scandinavisch, maar veel lager dan een regime Assad is lastig. Het lijkt me moeilijk slechter te doen dan Assad.
Zeg eens iets ambetant over de prins in Saoedi Arabië, of van Qatar of om het even welk ander land daar. Denk je dat de reactie minder erg zal zijn dan die van Assad ? ( Of denk je echt dat Saoedi Arabië , in de wereldtop 3 van uitgevoerde doodstrafffen de mensenrechten minder schendt ? )

In het beste geval wordt hij vervangen door een even wreedaardige dictator.
Als er geen nieuwe boss komt, leert de geschiedenis dat het Afghanistan/IS v2.0 wordt, of een chaos van versnipperde warlords waar de sterkste heerst.

Nu, laat ons hopen dat dat is wat de feestvierende Syriërs willen, en dat ze snel naar huis gaan. Vooral Turkije heeft er een pak waar ze vanaf willen.

Laatst gewijzigd door Zucht : 8 december 2024 om 19:00.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2024, 19:05   #89
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vraag maat eens aan syrische niet Moslims hoe leuk ze het allemaal gaan vinden onder het Islamitische juk
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2024, 19:05   #90
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Als uw hoofdbezorgdheid is hoe al die vluchtelingen hier profiteren van ons, dan zou ik denken dat je blij bent want [1] die mensen willen nu permanent terug en [2] de grond voor hun vluchtelingenstatus (gevaar) is weg met Assad.
Uw wensen zijn genoteerd.
Nu dat duidelijk maken aan de Syriërs die hier zitten. " Uwe ouwe dictator heeft de kuierlatten genomen, het is nu veilig voor jullie om terug te gaan, begin uw matten al maar op te rollen"
Oud 8 december 2024, 19:07   #91
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Mij valt op hoe VRT news ons bericht.

Voorbeeld tekst onder een foto: "man wandelt voorbij een vernield portret van Assad."

Op die foto ziet ge een vent die een kader in zijn handen heeft en aan het plunderen is.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2024, 19:07   #92
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zeg eens iets ambetant over de prins in Saoedi Arabië, of van Qatar of om het even welk ander land daar. Denk je dat de reactie minder erg zal zijn dan die van Assad ? ( Of denk je echt dat Saoedi Arabië , in de wereldtop 3 van uitgevoerde doodstrafffen de mensenrechten minder schendt ? )

In het beste geval wordt hij vervangen door een even wreedaardige dictator.
Als er geen nieuwe boss komt, leert de geschiedenis dat het Afghanistan/IS v2.0 wordt, of een chaos van versnipperde warlords waar de sterkste heerst.

Nu, laat ons hopen dat dat is wat de feestvierende Syriërs willen, en dat ze snel naar huis gaan. Vooral Turkije heeft er een pak waar ze vanaf willen.
Bwaaaaa, Assad was wel een wrede dictator. Allez, sarin inzetten tegen de eigen bevolking en zo. Doen ze dat in Qatar ook?

Nogmaals, het is moeilijk erger te doen als Assad.

Maar goed, als je geen hoop hebt, dan heb je geen hoop. Dan vind je het allemaal ook niet belangrijk wsk. Ok
Oud 8 december 2024, 19:08   #93
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Wat er met de seculieren en christenen zal gebeuren is zeer slecht nieuws.
Oud 8 december 2024, 19:10   #94
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Nu we hebben gezien dat de Russen niet tussenkomen, is dat misschien een uitstekende opportuniteit om ook Georgië te bevrijden? Of misschien zelfs Wit-Rusland?
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2024, 19:10   #95
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Vraag maat eens aan syrische niet Moslims hoe leuk ze het allemaal gaan vinden onder het Islamitische juk
Misschien toch iets beter informeren. Je weet dat er in Aleppo een christen-minderheid is die z’n ding mag doen? Onder dat “islamitische juk”.

Om te anticiperen op uw “ja maar hoelang nog”: zeker afwachten maar de eerste tekenen wijzen alvast niet op een taliban achtig regime.

Je mag iets meer hoopvol zijn.
Oud 8 december 2024, 19:12   #96
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Uw wensen zijn genoteerd.
Nu dat duidelijk maken aan de Syriërs die hier zitten. " Uwe ouwe dictator heeft de kuierlatten genomen, het is nu veilig voor jullie om terug te gaan, begin uw matten al maar op te rollen"
(Let op de “als” aan het begin van mijn post; ik vermoedde nl. dat dat uw hoofdbezorgdheid was. En da’s ok)
Oud 8 december 2024, 19:14   #97
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hangt er van af, hoeveel Syrische raketgeleerden en hersenchirurgen in de volgende golf deugdpronkersgenot op ons afkomen.
Degenen die nu hier zitten kunnen allemaal terug hè. Die waren gevlucht voor Assad.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2024, 19:15   #98
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Vierende Syriers in Europa.

Binnenkort reizen te terug, ik schat 5 tot 10%.

In het verleden was dat 20%, rondvraag in NL:
Citaat:
https://magazines.wodc.nl/wodcmagazi...and-te-blijven

Terugkeren naar Syrië voor velen geen wens

Momenteel is terugkeer naar Syrië voor de statushouders nog geen optie. Maar wanneer het land weer veilig is, en het gewone leven weer enigszins hervat, zouden zij dan terug willen keren? Een op de vijf Syriërs zou teruggaan naar Syrië als dat zou kunnen. Dat is vergelijkbaar met andere vluchtelingengroepen die al langer in Nederland zijn. Een aanzienlijk deel van de statushouders, een kwart, weet nog niet of zij ooit weer in Syrië willen wonen. Meer dan de helft van alle Syriërs heeft niet de wens om ooit weer in Syrië te gaan wonen.

Laatst gewijzigd door Micele : 8 december 2024 om 19:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2024, 19:16   #99
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

De Syriërs hier zijn blij, die kunnen dus terug om onze wooncrisis in te perken.
Oud 8 december 2024, 19:19   #100
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Vierende Syriers in Europa.

Binnenkort reizen te terug, ik schat 5 tot 10%.
Eisen dat ze allemaal teruggestuurd worden. Mensen die juichen met Al Qaida enzo kunnen we hier missen als de rotte pest.

Laatst gewijzigd door CUFI : 8 december 2024 om 19:23.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be