![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Niet alle leerkrachten hebben een gezin. Jonge leerkrachten zouden meer gemotiveerd zijn om een tijdje in Wllonië les te geven als in Vmlaanderen hun ervaring zou meetellen. Hoeveel mensen gaan dagelijks vanuit Vlaanderen in Brussel werken? Waarom doen weinigen dat in het onderwijs? Zelfs in het Vlaamse onderwijs is er daar een tekort aan leerkrachten. Ps gesplitst openbaar vervoer helpt ook niet om grensoverschrijdend te gaan werken. En dan hebt ge zo die navelstaarders die de NMBS ook nog wil splitsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens kan je ook vanuit Landen of Oostende vlot dagelijks op en af reizen naar Brussel. Citaat:
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien opdat die geen bedrijfswagen krijgen inclusief tankkaart. Zegt niet alles maar toch veel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
Denkt gij dat elke werknemer met diploma gelijk aan regentaat een auto met tankkaart krijgt? Mijn kennis kaderlid (dr.-ir) in een groot Vlaams bedrijf heeft geen recht op bedrijfswagen omdat hij geen deel uitmaakt van het topkader. Andere kennissen (ir.) hebben (voorlopig) enkel een bedrijfswagen indien ze ong. 700/800 euro van hun loon inleveren. En daar wordt tegenwoordig serieus beknibbeld op die bedrijfswagens. Er is toch goed openbaar vervoer naar Brussel. Behalve dan vanuit mijn eigen regio. Laatst gewijzigd door pajoske : 7 januari 2025 om 20:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het gaat niet zozeer over leerkrachten NL in Brussel want die zijn er eventueel nog wel dan wel over leerkrachten NL in het verre Wallonie....je weet wel daar tussen de everzwijnen Maar beetje zinloze discussie want er zal in Wallonie helemaal geen NL les worden gegeven nu niet en nooit niet. Het is niet opdat crapuul Bouchez dat uit zijn mouw schudde daar ook iets van terecht zou kunnen komen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 januari 2025 om 13:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als uw kennis ir geen bedrijfswagen krijgt moet hij dringend ander werk zoeken want de ir die vandaag de dag starten krijgen sowieso allemaal een bedrijfswagen Als we uw redenering volgen dan vraag ik me af hoe het mogelijk is dat we vandaag de dag aan dat massale aantal bedrijfswagens komen ?? Zijn dat allemaal topkaders ?? Zelfs een beetje bankbediende heeft vandaag de dag een bedrijfswagen.....tot zelfs meer en meer arbeiders Arbeiders maken wel de grootste sprong in 5 jaar tijd: +34,4% heeft in die periode een bedrijfswagen als extralegaal voordeel gekregen. https://www.jobat.be/nl/art/in-welke...-bedrijfswagen Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 januari 2025 om 14:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||||
|
![]() Citaat:
Uit uw link: wie heeft een bedrijfswagen: Ingenieurs: 61%. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door pajoske : 10 januari 2025 om 12:20. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De paar mensen die ik ken bij mijn KBC agentschap hebben allemaal een bedrijfswagen en dat zijn heus geen kaders. De dochter van een vriend van mij is pas begonnen bij Belfius en kreeg onmiddellijk een Clio. Ze heeft hoger secundair onderwijs gevolgd en daarna 2 jaar talen (niet afgemaakt) Banken bieden hun werknemers vaak ook een resem extralegale voordelen aan, zoals een groepsverzekering, een hospitalisatieverzekering en een aanvullend pensioenplan. Daarbovenop genieten bankbedienden regelmatig ook van een bedrijfswagen (met tankkaart/laadpas) of een vergoeding voor het gebruik van hun eigen auto. https://www.jobat.be/nl/art/beroepengids/bankbediende Blijkbaar ben jij geen dromer maar dan wel iet wat wereldvreemd. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 januari 2025 om 14:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
|
![]() Citaat:
Bankbediende: een bruto maandloon tussen 2.500 euro en 3.500 euro. regent: tussen 3.041 en 5.459. https://data-onderwijs.vlaanderen.be...ma.aspx?nr=301 En de mensen die ik ken met een bedrijfswagen (die geen wagen nodig hebben voor hun functie) moeten meestal tss 500 en 700 euro van hun loon daarvoor inleveren. Kan sterk variëren naar keuze wagen. En zij moeten daar belasting op betalen als voordeel alle aard. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |