Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2024, 10:20   #81
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik lees géén argumenten. Alleen emotie.
Alleen emoties en gelul.
De nva drogreden voor controle wordt zondermeer geloofd.

https://forum.politics.be/showthread.php?p=10450213
# 9 en # 18

Zoveel kent minister de mier dus van haar eigen departement Onderwijs: noppes, NIKS, nougabollen, ze weet, net als de hele vlaamse diependaele-regering, niet eens wat er vorig jaar al in vele scholen werd ingevoerd: namelijk een smartphone verbod....
Oud 23 december 2024, 10:36   #82
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nergens beweerd dat externe informatie-bronnen, zoals de krant, de radio, de TV, de computer, de smartphone niet kunnen gebruikt worden om slechte dingen mee te doen.

Daarom dat ik stel dat Demir had moeten inzetten hoe met de smartphone, en al die andere externe informatie-bronnen verantwoordelijk om te gaan.

DAT is onderwijs.
Ja dat moet ook gebeuren. Maar kan met een smartphone verbod ook.

Citaat:
Het welzijn van de jeugd beperkt zicht tot mijn kinderen, die ik tracht te leren dat ze met externe informatie voorzichtig dienen om te gaan, en dat voor ontspanning inspanning komt.

Ik heb niet voor te schrijven hoe ouders met hun kinderen moeten omgaan, net zomin dat de overheid dat dat moet doen, hoewel dat in bepaalde gevallen niet goed uitdraait voor die kinderen.
Onze volgende generatie is iedereen hun zorg. It takes a village to raise a child.
Maar nu worden ze misleid en dan mag je als ouder zoveel zeggen als ge wilt, kinderen zijn mensen met een eigen willetje en staan bloot tegenover wolven in schaapsklederen.

Laatst gewijzigd door CUFI : 23 december 2024 om 10:41.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2024, 10:55   #83
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Alleen emoties en gelul.
De nva drogreden voor controle wordt zondermeer geloofd.

https://forum.politics.be/showthread.php?p=10450213
# 9 en # 18

Zoveel kent minister de mier dus van haar eigen departement Onderwijs: noppes, NIKS, nougabollen, ze weet, net als de hele vlaamse diependaele-regering, niet eens wat er vorig jaar al in vele scholen werd ingevoerd: namelijk een smartphone verbod....
De topic starter noemt een beslissing facisme

Meerdere forumleden delen deze mening niet

Vervolgens lanceert de topic starter een eigenste definitie van facisme
Afwijkend van de dikke vandaele, afwijkend van Wikipedia, afwijkend van andere info kanalen

En vervolgens wordt zijn eigenste definitie de standaard definitie van facisme
En beweert die dat we zijn stelling niet kunnen weerleggen

U gebruikt het woord gelul
Na het nodige gelul haak ik dus af op dit topic

Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 23 december 2024 om 10:55.
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2024, 11:02   #84
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ja dat moet ook gebeuren. Maar kan met een smartphone verbod ook.

Onze volgende generatie is iedereen hun zorg. It's takes a village to raise a child.
Maar nu worden ze misleid en dan mag je als ouder zoveel zeggen als ge wilt, kinderen zijn mensen met een eigen willetje en staan bloot tegenover wolven in schaapsklederen.
Hoe kan je iemand onderwijzen in het beredeneerde gebruik van een "kleine computer" als je die verbiedt?

Ik heb elders en vaak al aangehaald dat ik voorstander ben van een bottom-up samenleving, met devolutie van de macht tot op municipaal niveau.
De lokale gemeenschap dus.
Oud 23 december 2024, 11:06   #85
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
De topic starter noemt een beslissing facisme

Meerdere forumleden delen deze mening niet

Vervolgens lanceert de topic starter een eigenste definitie van facisme
Afwijkend van de dikke vandaele, afwijkend van Wikipedia, afwijkend van andere info kanalen

En vervolgens wordt zijn eigenste definitie de standaard definitie van facisme
En beweert die dat we zijn stelling niet kunnen weerleggen

U gebruikt het woord gelul
Na het nodige gelul haak ik dus af op dit topic
Volgens de Dikke Van Dale;
Fascisme is; politieke ideologie die zich kenmerkt door autoritaire gezagsuitoefening en verwerping van de democratie

https://www.vandale.nl/gratis-woorde...kenis/fascisme

Wat is fascisme dan volgens U? En wat is het verbod om een bepaald toestel bij te hebben anders dan "autoritaire gezagsuitoefening?"

En hoe gebeurt die gezagsuitoefening?

Door legislatie.

Fascisme is controle door legislatie.
Fascisme is autoritaire gezagsuitoefening die niet door rechtstreeks geweld maar door wetgeving wordt uitgevoerd, waar geweld slechts aan bod komt als de legislatie niet wordt gevolgd.
Demir is de mening toegedaan dat het verbod om een bepaald toestel op zak te hebben het belabberd niveau van het onderwijs gaat opkrikken. En dat verbod op zich is een autoritaire gezagsmaatregel.

Weerleg dit dan toch gewoon op een logische, niet-emotionele, manier, als ik ZO ongelooflijk mis ben in mijn redenering....

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 23 december 2024 om 11:14.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2024, 11:09   #86
MORPHEUS
Minister-President

Standaard

Citaat:
Fascisme is; politieke ideologie die zich kenmerkt door autoritaire gezagsuitoefening en verwerping van de democratie

Wat is fascisme dan volgens U? En wat is het verbod om een bepaald toestel bij te hebben anders dan "autoritaire gezagsuitoefening?"

Door legislatie.
Verwerping van de democratie
U verwerpt een beslissing genomen door een meerderheid
Facist?

Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 23 december 2024 om 11:23.
Oud 23 december 2024, 11:09   #87
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Maar de meerderheid is voorstander?
Oud 23 december 2024, 11:11   #88
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Door legislatie.
Waar wordt de democratie hier exact verworpen?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2024, 11:19   #89
gunter5148

Standaard

Citaat:
Het gaat over de uitvoering van een autoritaire gezagsmaatregel, en voor zover ik me herinner is over dit onderwerp geen referendum georganiseerd.
Oud 23 december 2024, 11:21   #90
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat over de uitvoering van een autoritaire gezagsmaatregel, en voor zover ik me herinner is over dit onderwerp geen referendum georganiseerd.
Stel u eens voor dat er referenda worden georganiseerd over zulke details.

Dan ga je er elke dag een paar honderd moeten houden.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2024, 11:22   #91
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Stel u eens voor dat er referenda worden georganiseerd over zulke details.

Dan ga je er elke dag een paar honderd moeten houden.
Via een smartphone kan je zoiets vrij vlot organiseren. Gekoppeld aan de blokchain om ervoor te zorgen dat het eerlijk verloopt.

De technologie bestaat al.
Oud 23 december 2024, 11:25   #92
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het verbaast me dat er zo moeilijk emotieloos naar de feitelijke beoordeling kan gekeken worden.
Het is niet omdat men het met een bepaalde "maatregel" eens is, dat het minder micro-management door legislatieve controle wordt.
En ik herhaal, ik begrijp dat Demir het niveau van het onderwijs wil opkrikken. Maar het verbod een bepaald item om uw lijf te hebben gaat DAAR niets aan veranderen.
Dus controle door legislatie die het probleem an sich niet oplost.

Die stelling wordt niet weerlegd, maar alleen weggehoond.
Het probleem is in eerste instantie dat je niks meer mag zeggen tegen de watjes die tegenwoordig de schoolbanken bezetten. Ze kweken er, ja wat kweken ze er eigenlijk ? Nietsnutten die niks meer afkunnen en zelfstandig nadenken dat is nog enkel een enkeling gegeven.

Die smartphone beteugelen is al stap 1. Wat kunt ge als leraar nog zeggen als ge constant door hersenloze pubers wordt gefilmd. Ik weet zeker, mocht ik vandaag de dag les geven dan sta ik binnen de 14 dagen aan de deur. En dan zal ik er niet eens op moeten kloppen. Een paar snedige sarcastische opmerkingen zullen volstaan.

Dus het is tijd dat de stal uitgemest wordt en dat al dat slap links achterlijk gedoe verdwijnt. Enkel de top behalen kan nog de norm zijn. En als ge niet mee kunt dan kunnen we ze nog een vak aanleren, maar ook daar moet de bodem niet de norm zijn. Nee een vak leren wil zeggen dat ge op het einde van de rit in staat zijt om bij een baas u te kunnen gaan inwerken.

En al de rest is zever in pakskes, en als we daarvoor smartphones moeten bannen of de ouderwetse ezelsoren met in den hoek staan terug moeten invoeren awel dan is dat maar zo.

Moest ik kinderen vandaag de dag naar t school moeten sturen, ik stuurde ze naar het strengste jezuïeten college dat ik kon vinden of naar een Militaire school.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2024, 11:27   #93
MORPHEUS
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als minderheid overal facisme zien bij besluiten genomen door een democratische meerderheid. Dan is h dit et verwerpen van de democratie

Facisme of anarchie?

Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 23 december 2024 om 11:29.
Oud 23 december 2024, 11:28   #94
MORPHEUS
Minister-President

Standaard

Citaat:
Alcohol controle
Facisme?
Verbod gsm achter stuur
Facisme?
Flitsen zone 30
Facisme?

Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 23 december 2024 om 11:34.
Oud 23 december 2024, 11:40   #95
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Het probleem is in eerste instantie dat je niks meer mag zeggen tegen de watjes die tegenwoordig de schoolbanken bezetten. Ze kweken er, ja wat kweken ze er eigenlijk ? Nietsnutten die niks meer afkunnen en zelfstandig nadenken dat is nog enkel een enkeling gegeven.

Die smartphone beteugelen is al stap 1. Wat kunt ge als leraar nog zeggen als ge constant door hersenloze pubers wordt gefilmd. Ik weet zeker, mocht ik vandaag de dag les geven dan sta ik binnen de 14 dagen aan de deur. En dan zal ik er niet eens op moeten kloppen. Een paar snedige sarcastische opmerkingen zullen volstaan.

Dus het is tijd dat de stal uitgemest wordt en dat al dat slap links achterlijk gedoe verdwijnt. Enkel de top behalen kan nog de norm zijn. En als ge niet mee kunt dan kunnen we ze nog een vak aanleren, maar ook daar moet de bodem niet de norm zijn. Nee een vak leren wil zeggen dat ge op het einde van de rit in staat zijt om bij een baas u te kunnen gaan inwerken.

En al de rest is zever in pakskes, en als we daarvoor smartphones moeten bannen of de ouderwetse ezelsoren met in den hoek staan terug moeten invoeren awel dan is dat maar zo.

Moest ik kinderen vandaag de dag naar t school moeten sturen, ik stuurde ze naar het strengste jezuïeten college dat ik kon vinden of naar een Militaire school.
Soms introduceren fascisten juiste maatregelen, een kapotte klok geeft ook 2 keer per dag de juiste tijd aan.
Doorheen heel deze draad tracht ik louter emotieloos te argumenteren dat wat Demir hier doet inderdaad "wetgeving op basis van het autoriteitsargument invoeren" is.
Niet ALLE fascisme is slecht, maar bij deze wetgeving kan je je inderdaad de vraag stellen of dit zijn beoogd doel gaat verwezenlijken.

Het feit dat onze kinderen "watjes" zijn, heeft meer te maken met de "participatie-maatschapij" waarin het streven naar "de beste te zijn" scheef bekeken wordt, dan het feit of ze al dan niet hun telefoon bij hebben.

We moeten ook niet terug naar de tijdens waarin het woord van de leraar, hoe fout ook, wet was, en waar je bij tegenspraak een houten regel op je vingers kreeg.

Want dat is nu net wat Demir hier doet.

Ze ging zelfs voorbij aan het akkoord dat al bestond in de regering. Dus louter op basis van haar autoriteit kwam de wet tot stand.

https://businessam.be/vlaanderen-ver...te-verbeteren/

Er wordt hier zijdelings aangehaald dat bij "media-training" uitzonderingen kunnen gemaakt worden op het verbod.
Oud 23 december 2024, 11:50   #96
MORPHEUS
Minister-President

Standaard

Citaat:

We moeten ook niet terug naar de tijdens waarin het woord van de leraar, hoe fout ook, wet was, en waar je bij tegenspraak een houten regel op je vingers kreeg.

Want dat is nu net wat Demir hier doet
.
Pffffffffffffffffff
Oud 23 december 2024, 11:51   #97
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Alcohol controle
Facisme?
Verbod gsm achter stuur
Facisme?
Flitsen zone 30
Facisme?
Niet alle wetten die louter op basis van het autoriteitsargument worden ingevoerd zijn fout.
Maar in de grond zijn alle wetten die op basis van het autoriteitsargument worden ingevoerd, en die micro-management beogen van individuele gedragingen fascisme, ja.
Echter, jij verbindt daar een negatieve "emotie" aan.
Fascisme is "slecht."
Voor mij is fascisme gewoon een bestuursvorm, zoals er ook andere zijn.
En ik heb in heel deze draad niets anders gezegd.
Oud 23 december 2024, 12:01   #98
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Soms introduceren fascisten juiste maatregelen, een kapotte klok geeft ook 2 keer per dag de juiste tijd aan.
Doorheen heel deze draad tracht ik louter emotieloos te argumenteren dat wat Demir hier doet inderdaad "wetgeving op basis van het autoriteitsargument invoeren" is.
Niet ALLE fascisme is slecht, maar bij deze wetgeving kan je je inderdaad de vraag stellen of dit zijn beoogd doel gaat verwezenlijken.

Het feit dat onze kinderen "watjes" zijn, heeft meer te maken met de "participatie-maatschapij" waarin het streven naar "de beste te zijn" scheef bekeken wordt, dan het feit of ze al dan niet hun telefoon bij hebben.

Ze ging zelfs voorbij aan het akkoord dat al bestond in de regering. Dus louter op basis van haar autoriteit kwam de wet tot stand.

Er wordt hier zijdelings aangehaald dat bij "media-training" uitzonderingen kunnen gemaakt worden op het verbod.
Denk dat het hier niet met "watjes" te maken heeft. Het gaat om het vermogen om zich te concentreren, wat overigens een probleem is bij de nieuwe generaties.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2024, 12:05   #99
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Neenee, de leraar moet in "discussie" gaan met snotapen van 8 of negen jaar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2024, 12:15   #100
MORPHEUS
Minister-President

Standaard

Citaat:
Niet alle wetten die louter op basis van het autoriteitsargument worden ingevoerd zijn fout.
Maar in de grond zijn alle wetten die op basis van het autoriteitsargument worden ingevoerd, en die micro-management beogen van individuele gedragingen fascisme, ja.
Echter, jij verbindt daar een negatieve "emotie" aan.
Fascisme is "slecht."
Voor mij is fascisme gewoon een bestuursvorm, zoals er ook andere zijn.
En ik heb in heel deze draad niets anders gezegd.
Ok
Bij de volgende alcohol controle ga ik de politie een compliment geven als fascisten

Met uw uitleg

Laat ze daar maar eens argumenteren

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be