Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2005, 17:31   #81
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Overal is het zeer normaal dat men voor het land opkomt. In België is dat niet anders. Zij die daar een probleem mee hebben, kunnen altijd verhuizen naar gebieden waar azijnpissers het beleid uitmaken. ;-)
Voor een land opkomen is één ding. Mensen beledigen of een discriminatiepolitiek goedpraten (zoals de mensen die de franstaligen in de Rand voorstellen als de grote sukkeltjes) is iets helemaal anders. Uw vergelijking wringt dus langs alle kanten.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2005, 17:41   #82
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Daan mag zijn mening verkondigen. Het behoort voor mij nu tot de klasse van de ongehersende apen die zich graag door Elio laten kontneuken, dat is mijn vrije mening.
Proficiat.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2005, 17:53   #83
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Als de Vlamingen echt thuis in Dilbeek waren, hadden ze dan het concert van Daan niet kunnen zien. Ah ja, ze zijn thuis.
Raf Coppens I presume?
Oud 6 januari 2005, 17:55   #84
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Onderstaande (komende van www.arbitrage.be) postte ik ook in de topic "Binnenland". De grondwet zelf - "blablabla" genoemd door minstens één notoire Belgicist, waardoor ook meteen duidelijk wordt hoe democratisch ingesteld deze persona(e) wel niet zijn - stipuleert dat Dilbeek (volgens de laatste geografische data nog altijd gelegen in Vlaams-Brabant) een Vlaamse gemeente is waar dus maar één officiële taal geldt: het Nederlands. Wat er dus onverdraagzaam zou zijn aan de tekst "waar Vlamingen thuis zijn", dat mag Joost weten... Maar ja, hoeft het nog gezegd dat "Belgicist" in vele gevallen in feite een eufemisme is voor "Extreem haatdragend voor alles waar Vlaams in voorkomt" ???
Ik heb het al dikwijls uitgelegd. De Vlaamse Beweging besmeurt alle Vlaamse symboliek en slogans, zodat het afstotelijk wordt. Die vierduizend jongeren hebben hun afkeer geuit voor het Vlaams-nationalisme, de auteur van die beruchte affiche.
Oud 6 januari 2005, 18:01   #85
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Jij? Jij bent een en al anti-Vlaams. Zo ook jouw andere collega's belgicisten, jouw walloonse vrienden van de PS, en niet in het minst de berre en zijn bende niksnuitters.
Ik hoop dan ook dat u in de waan blijft dat ik een Vlamingenhater ben. Al is het maar om u te pesten. (zie beroep bij profiel)

De Belgen weten wel beter.
Oud 6 januari 2005, 18:02   #86
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb het al dikwijls uitgelegd. De Vlaamse Beweging besmeurt alle Vlaamse symboliek en slogans, zodat het afstotelijk wordt. Die vierduizend jongeren hebben hun afkeer geuit voor het Vlaams-nationalisme, de auteur van die beruchte affiche.
Correctie: het VB besmeurt alle Vlaamse symboliek... en de auteur van de affiche was dus de gemeente Dilbeek, niet de Vlaamse Beweging.
Oud 6 januari 2005, 18:12   #87
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar johan
Standaard

Citaat:
Stop met uw politieke masturbatie Yanneke!
Die 4000 "jeunes" komen van Daan zelf. Zie het begin van deze topic.
1, Op de twee festivals in Dilbeek waar Daan optrad waren bijlange zoveel mensen niet aanwezig.
2, Zo goed als niemand had door wat hij juist verscheurde.

De zanger in kwestie diste dit verhaal op om indruk te maken op de franstalige lezers van Télé Moustiques. Hij hoopt om, door op zijn eigen volk te spuwen, sympathiek over te komen bij franstalige potentiële kopers...
Weinig mensen hebben echter sympathie op iemand die zijn eigen afkomst loochend.
Voor mij heeft hij afgedaan. Voorgoed.
johan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2005, 18:58   #88
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Allez, ons groot licht heeft gesproken. Waar wordt hier over Vlaams Blok gesproken?
Ik ken een heleboel mensen met linkse sympathieën (ook met rechtse hoor, mijn vriendenkring bestrijkt nagenoeg het hele politieke spectrum) en die redeneren werkelijk op die wijze: het is vlaams dus het is fascistisch. Het vlaamsblok wordt daarbij als tussenschakel gebruikt in de redenering, van het type "jan is dom, jan is vlaming, vlamingen zijn dom". Daan die een affiche scheurt - het gaf me een déj�*-vu.

Citaat:
En Daan is al sinds het verschijnen van zijn VERBODEN single de Koning Van Vlaanderen onpopulair in Vlaemsche kringen. Intussen is Daan een van de populairste artiesten van België, dus de boycot door die paar honderd frustrés heeft hem geenszins geraakt
Met dat citaatje van hem, waarin hij blijkbaar trots is op een onwaarschijnlijk zielige handeling, zakt hij kilometers in mijn achting.
Oud 6 januari 2005, 19:31   #89
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Dat Daan zijn eigen volk haat mij goed, maar hij zou dat wel op een subtielere manier mogen doen. Er bijvoorbeeld een lied over schrijven, zoals Brel dat ooit gedaan heeft over de flaminganten (Jacques voelde zich een Vlaming maar had een hekel aan Flaminganten). Affiches scheuren is wel echt zielig, en het toont ook het verschil van klasse. Brel was wie hij was, een artiest van wereldniveau, die voor volle zalen in de Ol�*mpia en de Zenith in Parijs optrad; Stuyven een derderangs artiest die mag optreden in Dilbeek.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2005, 19:53   #90
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop dan ook dat u in de waan blijft dat ik een Vlamingenhater ben. Al is het maar om u te pesten. (zie beroep bij profiel)
Eindelijk geef je toe dat een Vlaming en een Flamingant in feite het zelfde is. Jouw beroep is flamingantenpester (zogezegd voor te lachen), maar het gaat eigenlijk omdat je Vlamingen niet graag hebt als bovenmaats tov de wallonen.

Een beetje de trand bij alle franstaligen in dit land, en dus ook bij de unitaristen in vlaanderen.

Citaat:
De Belgen weten wel beter.
De Belgen? En wie mag dat dan wel zijn?
Oud 6 januari 2005, 20:25   #91
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
"Sire, er bestaan geen Belgen meer."
Oud 7 januari 2005, 01:14   #92
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Haal hand van de muis
2. Tast in uw achterzak
3. Neem uw portefeuille
4. Zoek dat geplastificeerd document
5. Staat er bij nationaliteit 'Belg', ga dan naar A, zoniet, ga naar B

A. Proficiat. U bent bij de gelukkigen!
B. TERUG NAAR EIGEN LAND!
Oud 7 januari 2005, 01:16   #93
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
"Sire, er bestaan geen Belgen meer."
Och ja. Binnen tien jaar zeggen we: Sire, je suis heureux de vous annoncer qu'il n'y a plus de flamingants!!!
Oud 7 januari 2005, 01:33   #94
ingenious

Standaard

Citaat:
Oeioeioei... Mogen we dan niet reageren in dit topic?
tuurlijk mag je hier op reageren (doe ik toch ook), maar tis de manier waarop. ik kan daan zijn politieke voorkeur niet afleiden uit een paar zinnetjes uit een tv-bladje. hem beschouwen als vlaminghater is belachelijk, hem willen recupereren als belgicist is dat ook.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2005, 01:35   #95
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Je moet echt geen nationalist zijn om zoiets beledigend te vinden zelle. Als hij provocerend zo'n affiche verscheurd is dat een belediging voor álle Vlamingen. Als hij tegen het Belang is, is dat één ding, maar hij zou beter eerst eens een onderscheid leren maken tussen één extreem-rechtse partij en anderzijds de hele Vlaamse bevolking.
dat is helemaal niet beledigend voor alle vlamingen. ik ben namelijk ook een vlaming, en voel me helemaal niet aangesproken. en zoals ik al zei, ik trek geen conclusies over iemand zijn politieke ideeën op basis van 2 zinnen uit een tv-magazine.

Citaat:
Oud 7 januari 2005, 01:38   #96
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
tuurlijk mag je hier op reageren (doe ik toch ook), maar tis de manier waarop. ik kan daan zijn politieke voorkeur niet afleiden uit een paar zinnetjes uit een tv-bladje. hem beschouwen als vlaminghater is belachelijk, hem willen recupereren als belgicist is dat ook.
Ik recupereer hem helemaal niet als belgicist! U kent er anders ook wat van, van dat in hokjes duwen. Is iemand die pro-Belgisch is per definitie een Belgicist? Ikzelf ben dat ook niet.
Oud 7 januari 2005, 01:43   #97
ingenious

Standaard

Citaat:
Ik recupereer hem helemaal niet als belgicist! U kent er anders ook wat van, van dat in hokjes duwen. Is iemand die pro-Belgisch is per definitie een Belgicist? Ikzelf ben dat ook niet.
ik heb niet gezegd dat jij dat deed, ik had het over belgicisten in het algemeen. ik wet namelijk niet van buiten wie op die 5 blz welke uitspraak deed. kan jij mij trouwens eens uitleggen wat een belgicist is (en ben niet zo thuis in het nationalisme anyway), en waarom jij er geen bent?

Citaat:
Oud 7 januari 2005, 01:44   #98
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
ik heb niet gezegd dat jij dat deed, ik had het over belgicisten in het algemeen. ik wet namelijk niet van buiten wie op die 5 blz welke uitspraak deed. kan jij mij trouwens eens uitleggen wat een belgicist is (en ben niet zo thuis in het nationalisme anyway), en waarom jij er geen bent?
Ik zou het zelf niet weten. Ik ben gewoon een Belg.
Oud 7 januari 2005, 02:52   #99
chinees
Vreemdeling

chinees's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar chinees
Standaard

Citaat:
Ik zou het zelf niet weten. Ik ben gewoon een Belg.
Dat zegt genoeg over de BUB.Ze weten niet waarom, ze zijn gewoon zo.
Een kudde schapen hebben meer stijl.
chinees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2005, 03:16   #100
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
...Stuyven een derderangs artiest die mag optreden in Dilbeek.
Rock Werchter is inderdaad iets voor derderangsartiesten...
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be