![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat Adenauer werkelijk een geëngageerde nazi was. Je mag evenwel niet vergeten dat in elke stad tijdens het Hitler-regime de voornaamste burgers (ook al waren ze ideologisch het niet eens met de nazi-filosofie) onder druk werden gezet om toch maar toe te treden tot de nazi-partei en een speldje met hakenkruis te dragen. Dat kwam bv. ook duidelijk tot uiting in de film Schindler's List. Trouwens, als ik mij niet vergis lag Keulen (Adenauers's stad) in de Britse bezettingszone na 1945. En de Britten waren op dat vlak vrij secuur, veel meer dan de Amerikanen.
![]() |
![]() |
#82 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik wed dat ALS er effectief een akkoord komt tussen de VS en Rusland de EU ofwel disintegreert ofwel plooit. Je ziet dat nu al bij niet alleen Hongarije, Slovakije maar bvb ook bij Italië.
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 26 februari 2025 om 17:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast zijn er ontelbare beulen, Schreibtischmörder en commandanten buiten vervolging gesteld. Citaat:
Maar alle NSDAP-kaderleden, hoe laaggeplaatst ook, hadden moeten vervolgd, opgesloten en uit het openbare leven gesloten worden. D?*t is denazificatie.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#86 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rommel en andere hoge Wehrmacht officieren bijvoorbeeld hebben zich verzet tegen het Nazi gespuis en hebben er met hun leven mee betaald.
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Himmler ook. De Geallieerden hebben hen die kans gegeven. Dat is onvergeeflijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Himmler was aanvankelijk onvindbaar en had zich als gewone burger vermomd. Toch werd hij na een tijd geïdentificeerd. Ook hij slaagde er in om cyaankali in te nemen.
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Militarisatie, laat me niet lachen, ja Europa zal gaan herbewapenen, zeker met deze Russische buur en zo'n onbetrouwbare Amerikaanse vriend. Centralisatie, allicht een soort Europese NAVO en meer standaardisatie binnen de Europese defensie en defensie-industrie. Met warmongers bedoel je het Kremlin toch? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Absoluut. het is alleen de vraag of er nu een goede coalitie te vormen is, waarmee je die zaken ook voor elkaar kan krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is vandaag 80 jaar geleden dat de Sovjetsoldaten het vrouwenconcentratiekamp Ravensbruck (ten N. v. Berlijn) bevrijdden.
AfD gedenkt dat... |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De enige die geen vrede wil is Vladimir he. Die heeft de vrede trouwens verbroken. Die kan op 1 minuut vrede bekomen: terug achter zijn grens kruipen. Niemand gaat Moskou verder aanvallen als Putin terug achter zijn grens kruipt.
De VS wil gewoon Putin een overwinning schenken, maar dat is niet hetzelfde als 'vrede'. Aangezien de Russen van in het begin geen vrede willen maar een overwinning (anders hadden ze niet aangevallen he), zijn de enigen die aan die Russische "vrede" werken, gewoon medestanders van de Russen die geen vrede willen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik merk dat je écht gaat voor je politieke overtuiging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrede komt er pas echt als 1 van de partijen zich onvoorwaardelijk overgeeft (of uitgeroeid is). Al de rest is zever in pakskes.
![]() |
![]() |
#98 |
Europees Commissaris
|
![]() Ligt er ook een beetje aan wie de sugardaddy van sommige landen, voor de VS betekend Israel zeer veel, voor veel landen ook speciaal, maar zijn geven dan ook om landen uit andere gebieden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zes stemmen tekort. De regering Merz kan niet van start gaan. Achttien verkozenen uit de meerderheid hebben anoniem tegen gestemd. Sossen omdat ze meer immigratie willen of tsjeven omdat ze minder schulden willen ?
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Laatst gewijzigd door Vlad : 6 mei 2025 om 10:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat is blijkbaar nog steeds niet goed doorgedrongen.
![]() |