![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk zal het nog niet genoeg zijn, maar nu vindt een kat haar jongen er niet meer in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een cursus Spaans voor toekomstige Benidormbastaards hoort daar duidelijk niet bij. Het zij zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bedoel je het soort taalopleidingen in het bedrijf zelf?
Daar heb ik slechte ervaringen mee. Ooit nog eens taalopleidingen Frans en Duits gehad in het bedrijf waar ik toen werkte. Iedereen zat in dezelfde 'klas', dus alle niveaus samen. Deze die meest zouden kunnen bijleren waren ontmoedigd door de sterke leerlingen, en de sterke moesten zich inhouden of ze vulden heel de les op hun eentje. Ik denk dat we maar een paar lessen gehad hebben, daarna was het gedaan. Diegene die er meest baat bij hadden gehad, zullen er niet veel aan gehad hebben. Het idee dat het allemaal beter is als het 'professioneel' is, en er een peperduur prijskaartje aan vasthangt, is gewoon fout.
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij is het een persoonlijke ervaring. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat leraren uit het volwassenenonderwijs zomaar gaan in het middelbaar staan. Veel kans dat je ze gewoon kwijtspeelt. Maar jezelf illusies wijsmaken is iets waar sommigen heel sterk in zijn.
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
En ja, het is een persoonlijke ervaring, maar het wordt hier dan ook voortdurend persoonlijk gespeeld. Als ik het over Frans, Engels en Duits heb, dan verwijst men naar mijn persoonlijke cursussen Portugees. Wel heel hypocriet om dan te zeggen dat ik een persoonlijke ervaring schets.
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() Dom plan, ja.
Het verwondert mij niet dat jij dat goed vindt.
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er wordt alleen tegen die mensen gezegd dat er meer uit eigen beurs bijgedragen moet worden. Ik heb ooit een cursus (waarover doet niet ter zake) van 200 uur gevolgd. Ik betaalde hiervoor 250 euro, dat is ietske meer dan 1 euro / uur. Schandalig goedkoop vond ik dat, temeer omdat ik hierdoor veel voordelen had. Ik heb ook ooit een opleiding gevolgd die 150 euro koste, de cursus duurde 3 uur. Gelukkig kregen we broodjes na de cursus. Vond ik dat duur? Ja. Vond ik dat te duur? Nee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Opleidingen kunnen ook extern, er zijn opleidingsbedrijven genoeg die cursussen aanbieden op maat van bedrijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, dan gaan die mensen iets anders doen dat nuttig is voor de economie, nog steeds geen verlies.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
|
![]() Citaat:
Hoeveel keer moet ik nu nog zeggen dat een cursus maar doorgaat als er voldoende deelnemers zijn? Als de helft afhaakt, wat zeker realistisch is, dan zullen de hogere jaren van taalopleidingen (4, 5, 6, conversatie) waarschijnlijk niet meer doorgaan. Dan bereik je enkel nog niveau A1 en A2. Je maakt dus wel degelijk iets kapot. Citaat:
Waarom zou de inhoud niet ter zake doen, evenals het jaartal? Misschien ben je het hier gewoon ter plaatse aan het verzinnen. Nog zo'n nietszeggende anekdote.
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als mensen de cursus te duur vinden, wil dit zeggen dat ze de waarde van de cursus niet kunnen inschatten. Ik las hier ergens dat iemand 90 euro moest betalen voor een heel jaar aan 2 keer per week. Gelukkig beseft die persoon dat dit spotgoedkoop is. Even off topic. Wij gingen na onze cursus (200 uur) steeds een pintje drinken. Die pintjes hebben mij drie of vier keer zoveel gekost als de cursus zelf. Was natuurlijk onze eigen beslissing hé. Laatst gewijzigd door reservespeler : 31 mei 2025 om 08:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
Ik vond ze anders best passen bij uw kille maatschappijvisie.
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar om dat te zien moeten uw ogen en oren goed werken, en ik zou verbaast zijn als dat zo is bij veel van die achterloperss van den nva. naar mijn gedacht zitten die constant aan de kilo's coke die in antwerpen toekomt en verbruikt word. Laatst gewijzigd door wagner.666 : 31 mei 2025 om 09:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je hoeft dat toch niet zelf te doen als bedrijf? Talen gaan blijven in de cvo's, maar aan een hogere prijs. Die kan je dan als bedrijf best dragen. Een kleine 500 euro voor een heel jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Maar misschien worden ze wel politicus, ik heb de indruk dat je daar soms minst van al moet voor kunnen.
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
Het is precies alsof als je de prijs optrekt, er plots cursisten gaan bijkomen die door het bedrijfsleven gestuurd worden. Dat aantal zal zeker niet stijgen, want ook bedrijven gooien het geld niet zomaar door het raam. Het andere aantal zal wel dalen, en de klas zal niet meer doorgaan.
![]() |