Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2005, 14:36   #81
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Als je over verknoeid papier spreekt kan je eens bij de overheid gaan kijken, waar wel iets meer dan 12 vrachtwagens papier wordt verknoeid.
Is dat een excuus om dan nog maar wat meer te verknoeien?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2005, 14:37   #82
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
[font=Times New Roman][size=3]het interesseert in ieder geval 30 journalisten. Dat zijn er 30 meer dan bij een BuB actie.[/size][/font]
Het interesseert hen niet. Ze doen gewoon hun job. Niets meer.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2005, 14:38   #83
stijnVL
Provinciaal Statenlid

stijnVL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Om dan nog maar te zwijgen van die twaalf vrachtwagens vol verknoeid papier. Het is een regelrechte schande dat zoiets zelfs maar k�*n met het geld van de belastingbetaler!
Als ze maar kunnen kreften zijn ze gelukkig

De "belastingbetaler" betaalt meer mee aan de nieuwjaarswensen en dito recepties van VLD, CD&V, SPA/SPIRIT en het recente publiciteitsgeweld van het Vlaams Belang, dan aan de partijwerking van N-VA en pakweg Groen! dat ook op droog zaad zit qua overheidsfinanciering.

Die camions verkwist papier bestaan overigens ook alleen maar in uw fantasie want ze waren op 1 na léég. Er stierven geen bomen voor deze stunt; ze gebruikten enkel een stuk of wat gerecycleerde vellen A4 papier waarmee een panneel werd bezet om de indruk te wekken dat de laadruimte volgestouwd werd met 50 euro biljetten.

Dit stond trouwens al in De Standaard. Spijtig toch he, wanneer zelfs die zeikargumenten van je niet eens blijken te stroken met de realiteit
Oud 7 januari 2005, 14:39   #84
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Is dat een excuus om dan nog maar wat meer te verknoeien?
Papier verknoeien is nooit goed. Hierin heb je 100 % gelijk.

ps : Het blijkt nu wel niet zo het geval geweest te zijn.

Laatst gewijzigd door Geertje : 7 januari 2005 om 14:40.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2005, 14:42   #85
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stijnVL
Als ze maar kunnen kreften zijn ze gelukkig

De "belastingbetaler" betaalt meer mee aan de nieuwjaarswensen en dito recepties van VLD, CD&V, SPA/SPIRIT en het recente publiciteitsgeweld van het Vlaams Belang, dan aan de partijwerking van N-VA en pakweg Groen! dat ook op droog zaad zit qua overheidsfinanciering.

Die camions verkwist papier bestaan overigens ook alleen maar in uw fantasie want ze waren op 1 na léég. Er stierven geen bomen voor deze stunt; ze gebruikten enkel een stuk of wat gerecycleerde vellen A4 papier waarmee een panneel werd bezet om de indruk te wekken dat de laadruimte volgestouwd werd met 50 euro biljetten.

Dit stond trouwens al in De Standaard. Spijtig toch he, wanneer zelfs die zeikargumenten van je niet eens blijken te stroken met de realiteit
Er is geen enkele reden om grof te worden, mijn beste, zelfs als je denkt dat iemand ongelijk heeft, kan je nog altijd het fatsoen opbrengen om hem beleefd te woord te staan.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 7 januari 2005, 14:48   #86
stijnVL
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Er is geen enkele reden om grof te worden, mijn beste, zelfs als je denkt dat iemand ongelijk heeft, kan je nog altijd het fatsoen opbrengen om hem beleefd te woord te staan.
Mijn beste, grof tegenover u en uw persoon is nog wat anders hoor. Maak je geen illusies. Vind je het grof dat ik je argumenten betitels als gezeik? Tant pis. Had je een aantal berichten eerder wat beter gelezen, dan zou je dergelijke nonsens (die door anderen eerder al weerlegd werd) niet hebben herhaald.

Ik vind het ronduit grof en van weinig fatsoen getuigen dat jij halve waarheden verkoopt en ongenuanceerde hersenspinsels verkoopt alsof je de waarheid in pacht hebt.

Grof, ach wat. Het leven is grof, live with it...
Oud 7 januari 2005, 15:12   #87
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn beste, grof tegenover u en uw persoon is nog wat anders hoor. Maak je geen illusies. Vind je het grof dat ik je argumenten betitels als gezeik? Tant pis. Had je een aantal berichten eerder wat beter gelezen, dan zou je dergelijke nonsens (die door anderen eerder al weerlegd werd) niet hebben herhaald.
Ik lees niet altijd elk bericht dat in een topic gepost wordt, mijn beste, omdat van heel wat posters de berichten gewoonweg niet de moeite van het lezen waard zijn. Mijn bericht was dan ook, zoals je trouwens uit het citaat dat erbij hoorde kan afleiden, een reactie op de openingspost.

Citaat:
Ik vind het ronduit grof en van weinig fatsoen getuigen dat jij halve waarheden verkoopt en ongenuanceerde hersenspinsels verkoopt alsof je de waarheid in pacht hebt.
Zoals ik al zei: ik reageerde enkel op het artikel en de commentaar uit de openingspost en daaruit viel niet af te leiden dat het niet om vrachtwagens vol papier zou gaan, wel integendeel, aangezien er letterlijk staat "Met twaalf kleine vrachtwagens, volgeladen met 226 miljoen nepbriefjes van 50 euro [...]". Maar nogmaals: zelfs al heeft iemand het verkeerd voor, dan nog kan je ten minste het fatsoen opbrengen om iemand op een beleefde manier te woord te staan. Je hele excuustruus doet niets af aan die simpele regel van netiquette.

Citaat:
Grof, ach wat. Het leven is grof, live with it...
Waarom zou ik daarmee moeten leven? Beleefdheid en goed fatsoen kosten je maar evenveel moeite hoor.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 7 januari 2005 om 15:12.
Oud 7 januari 2005, 15:47   #88
stijnVL
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Beleefdheid en goed fatsoen kosten je maar evenveel moeite hoor.
Jij je zin: mea culpa.

Laten we in 2005 allemaal 'net-iquette-jes' met mekaar omgaan dan
Oud 7 januari 2005, 15:52   #89
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
De actie heeft slechts 1500Euro gekost. Wat maakt het uit op welke manier een partij publiciteit maakt, geld kost het altijd. Of denk jij dat de partijbladjes gratis in je bus terecht komen?

Het vetgetypte is zeer treffend: blijkbaar is de realiteit te schokkend en die wordt dan maar meteen afgedaan als zever.
Ja tuurlijk - te schokkende realiteit ?

Ik ben openlijk TEGEN partijen die het nationaal gevoel schaden, en ben da communitair gezever serieus moe. Kvindt da politiekers zich op deze gebieden kinderachtig gedragen en dergelijke stunten zijn meer dan overbodig. En voor U is dat misschien slechts, voor mij is da veel geld.

Een partij kan heel eenvoudig zeer goede en goedkope publiciteit bekomen door haar werk goed te doen.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2005, 16:19   #90
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX
Een partij kan heel eenvoudig zeer goede en goedkope publiciteit bekomen door haar werk goed te doen.
Dat is nu net het probleem, BHV is nog altijd niet onverwijld gesplitst....
en ja, als je je werk niet goed doet, moet je beginnen met andere dingen
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2005, 16:23   #91
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
Touché!

Citaat:
Oud 7 januari 2005, 16:33   #92
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX
Ja tuurlijk - te schokkende realiteit ?

Ik ben openlijk TEGEN partijen die het nationaal gevoel schaden, en ben da communitair gezever serieus moe. Kvindt da politiekers zich op deze gebieden kinderachtig gedragen en dergelijke stunten zijn meer dan overbodig. En voor U is dat misschien slechts, voor mij is da veel geld.

Voor 1500euro stonden er 30journalisten paraat en kwam het gebeuren in de belangrijkste journaals, doeltreffender kan moeilijk denk ik zo.

Trouwens als u 1500Euro veel geld vindt, wat vind je dan van 11Miljard Euro? Dat is waarschijnlijk een peulschil.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2005, 17:12   #93
Koning Pinteman
Lokaal Raadslid

Koning Pinteman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
Ik vind dat men de N-VA teveel vastpint op het dossier BHV. De partij heeft immers nog veel meer te bieden en spant zich op andere vlakken (zoals dat van de financiële transfers) ook in. Ik zie niet in wat daar verkeerd aan is? Andere partijen zijn toch ook niet enkel bezig met de realisatie van 1 project?

Koning Pinteman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2005, 18:15   #94
stijnVL
Provinciaal Statenlid

Standaard

BUB dient klacht in tegen N-VA wegens racisme en discriminatie
17:30:14

[size=1]N-VA-leden aan de scheepslift van Strépy-Thieu
BELGA VIRGINIE LEFOUR [/size]BRUSSEL - De uitstap van de N-VA naar Wallonië met een lading nepgeld levert de partij een klacht op van de BUB (Belgische Unie-Union belge) bij het Centrum voor gelijke kansen en racismebestrijding (CGKR). Volgens de partij bezondigt de N-VA zich aan racisme en discriminatie.

De N-VA trok gisteren in een colonne kleine vrachtwagens, volgestouwd met 11,3 miljard euro aan nepbriefjes, naar de scheepslift van Strépy-Thieu. De partij stelde daarmee de transfers van het noorden naar het zuiden van het land aan de kaak en de betaling met Vlaams geld van ,,nutteloze'' projecten in Wallonië.

Die actie is volgens de BUB een brug te ver. ,,Systematisch en zonder ophouden worden al onze Waalse landgenoten door deze partij en door Vlaams Belang als profiteurs afgeschilderd'', aldus nationaal secretaris Cedric Vloemans. Hij vraagt het CGKR op te treden tegen de N-VA omdat die partij zich volgens hem bezondigt aan ,,racisme en xenofobie ten overstaan van mensen die uit Wallonië afkomstig zijn''. Daarmee schendt ze artikel 1 van de wet uit 1981 die bepaalde door racisme en xenofobie ingegeven daden bestraft, aldus Vloemans.

07/01/2005 - belga - bava
Van verspilling van overheids- en belastingsgelden gesproken...
Oud 7 januari 2005, 19:08   #95
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Blijven lachen zou ik zeggen, blijven lachen! (al zal het bij u binnenkort wel groen zijn) 8)

Laatst gewijzigd door Kim : 7 januari 2005 om 19:08.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2005, 19:14   #96
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Man kauft nicht bei Jüden !
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2005, 19:25   #97
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Wat denkt de BUB met deze klacht te bereiken? Het verbod op de partij?
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2005, 19:30   #98
Superbelg
Partijlid

Superbelg's schermafbeelding

Standaard

nepbriefjes, dat past bij de neppartij N-VA
Oud 7 januari 2005, 19:36   #99
Superbelg
Partijlid

Superbelg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
BUB dient klacht in tegen N-VA wegens racisme en discriminatie
17:30:14

[size=1]N-VA-leden aan de scheepslift van Strépy-Thieu
BELGA VIRGINIE LEFOUR [/size]BRUSSEL - De uitstap van de N-VA naar Wallonië met een lading nepgeld levert de partij een klacht op van de BUB (Belgische Unie-Union belge) bij het Centrum voor gelijke kansen en racismebestrijding (CGKR). Volgens de partij bezondigt de N-VA zich aan racisme en discriminatie.

De N-VA trok gisteren in een colonne kleine vrachtwagens, volgestouwd met 11,3 miljard euro aan nepbriefjes, naar de scheepslift van Strépy-Thieu. De partij stelde daarmee de transfers van het noorden naar het zuiden van het land aan de kaak en de betaling met Vlaams geld van ,,nutteloze'' projecten in Wallonië.

Die actie is volgens de BUB een brug te ver. ,,Systematisch en zonder ophouden worden al onze Waalse landgenoten door deze partij en door Vlaams Belang als profiteurs afgeschilderd'', aldus nationaal secretaris Cedric Vloemans. Hij vraagt het CGKR op te treden tegen de N-VA omdat die partij zich volgens hem bezondigt aan ,,racisme en xenofobie ten overstaan van mensen die uit Wallonië afkomstig zijn''. Daarmee schendt ze artikel 1 van de wet uit 1981 die bepaalde door racisme en xenofobie ingegeven daden bestraft, aldus Vloemans.

07/01/2005 - belga - bava
Van verspilling van overheids- en belastingsgelden gesproken...
Gaat nog niet ver genoeg! 60 jaar geleden wist men wel beter!
Oud 7 januari 2005, 19:53   #100
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Wat denkt de BUB met deze klacht te bereiken? Het verbod op de partij?
Ik heb er een goed oog in.
Als de rechtbank even konsekwent de N-VA aanpakt als het Vlaamsblok destijds, dan hangen ze!
Tenslotte teren ze op het systematisch aanwakkeren van haatgevoelens, en het stigmatiseren van een bevolkingsgroep als profiteurs, luiaards en opeters van het kapitaal van de natie.
Wat het VB doet met allochtonen zou de N-VA ongestraft mee wegkomen omdat het 'maar de Walen zijn'?
Ik geef die mannen van de BuB een dikke kans...............

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be