Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2005, 17:35   #81
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Turken behoren tot het turkic Mediterranean en Marokkanen tot het arabid Mediterranean. Zo goed?
Niet echt Turken behoren tot de Altaïsche volkeren uit Centraal Azië.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 17:39   #82
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
het gaat helemaal niet over 'cultuur'.
het gaat over achterlijkheid versus beschaving.
de meeste niet-europese landen zijn achterlijk en hiervoor is hun bevolking uiteraard verantwoordelijk.
die bevolking staat dus garant voor achterlijkheid.
natuurlijk kan daar geen plaats voor zijn in een beschaving.
Als het over 'achterlijkheid' versus 'beschaving' gaat, staan de Vlamingen (wat dat ook moge zijn, gezien niemand er tot nu toe een sluitende definitie of criterium voor heeft kunnen geven) er slecht voor. Als antwoord heeft Whitestorm een link gegeven naar een webstek. Goed, ikke, van goeien wil zoals altijd bekijk die. Wat merk ik? Onze schilderkunst stopt bij Van Dijck (1641) en blijkbaar hebben we daarna niks meer gemaakt (of toch niet van waarde). Letterkunde: Claus en Lampo als enige twintigste eeuwers, kortom een onoverzienbare leegte.
Architectuur: geen enkele naam wordt opgegeven. De Vlaming is blijkbaar nog nomade (terwijl moslims de Aya Sofia hebben, het Alhambra).
Film? komt niet aanbod bij dat volkje. Muziek? Daar is de Vlaming nog lang niet aan. Toneel? Watte?

Als ik de webstek die Whitestorm zelf mij gegeven heeft mag geloven, wie is er dan achterlijk?

Laatst gewijzigd door driewerf : 9 januari 2005 om 17:48.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 17:42   #83
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Whitestorm
Huidskleur is slechts één onderdeel om te bepalen of iemand al dan niet tot het Vlaamse volk mag gerekend worden. Er zijn ook nog de afstamming en de gemeenschappelijke kenmerken, wie aan deze eisen niet voldoet is voor mij geen Vlaming.
Jij gaf als enig criterium de huidskleur. "Vlamingen zijn blank". Nu kom je plots aandraven dat met andere gemeenschappelijke kenmerken. Mijn logische vraag luidt nu "Welke?"
Welke kenmerken hebben Vlamingen gemeen die hen volgens jou onderscheidt van alle andere 'volkeren'? Van alle andere nog 's goed in 't vet gezet.
Oud 9 januari 2005, 17:45   #84
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Niet echt Turken behoren tot de Altaïsche volkeren uit Centraal Azië.
doe geen moeite beste Sinan. Onze Witte Storm zal zich in alle mogelijke bochten wringen om toch maar geen verband tussen Vlamingen en Turken f Marokkanen te moeten leggen. Desnoods zal hij er nog een aparte evolutietheorie bijverzinnen; of dat Turken uit wormen verpoppen tot volwassenheid, maar hij zal zich in alle mogelijke bochten wringen.
Oud 9 januari 2005, 17:52   #85
Belgijka
Vreemdeling

Belgijka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Begin eerst eens zelf aldus: Je vindt waarschijnlijk wel dat jij een bepaalde identiteit hebt. Indien ja, probeer deze dan zelf eens te omschrijven zodat hij min of meer toepasbaar is op "alle" leden van het volk waar jij je zelf toerekent.
Ik reken mezelf tot geen enkel volk want ik heb niets gemeen met de nationaliteiten waaruit ik besta, ik denk niet dat een halfbloed zich tot 1cultuur kan rekenen, maar ik weet wel van andere volkeren dat zij een bepaalde mentaliteit, gebruiken, manier van doen enzovoort hebben en dat ze elkaar daaraan kunnen herkennen.
Oud 9 januari 2005, 17:59   #86
marilia
Vreemdeling

marilia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Onze cultuur is nu eenmaal beinvloed door het christelijk geloof zonder dat het geloof er nog een overheersende rol in speelt.
Ik denk dat zelfs Jan geen dierenoffers meer brengt.
wat leuk! ik zal dat aan mijn lieve Michel (GAIA) zeggen...
marilia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 18:03   #87
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En mensen die steeds vragen 'wat de Vlaamse cultuur nu eigenlijk is' zijn meestal cultuurbarbaren die er enkel op uit zijn onze cultuur te bestrijden en kapot te maken. Het gegeven van cultuur en identiteit behoort tot de essentie van het menselijk bestaan.
1° Ik voel helemaal geen behoefte om "onze cultuur" te bestrijden en/of kapot te maken.

2° Mocht ik die behoefte wel voelen, dan zou ik toch eerst moeten weten wat "onze cultuur" inhoudt alvorens tot de vernietiging ervan te kunnen over gaan (kwestie van de "juiste" cultuur te vernietigen - ik mag er niet aan denken per ongeluk een verkeerde cultuur te hebben vernietigd).

3° Als identiteit en cultuur tot de essentie van het menselijk bestaan behoren, kan het dan toch niet zo moeilijk zijn om deze begrippen te definieren. Ze zijn immers levensnoodzakelijk. Hieruit volgt logischerwijze dat wanneer iemand die begrippen niet kent of niet kan definieren (voel jezelf gerust aangesproken) ook geen menswaardig bestaan kan opbouwen. Conclusie : jij leidt dus geen menswaardig bestaan!?

Laatst gewijzigd door Esperanza : 9 januari 2005 om 18:10.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 18:19   #88
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Inderdaad, een complex gegeven als (vul hier zelf de nationaliteit in) cultuur is heel moeilijk te definieren. Mag ik je er misschien helpen aan herinneren dat ik degene niet ben die constant staat te bleiren dat allochtonen zich dienen aan te passen aan "onze cultuur"!

Bon, ik zal de vraag eens anders formuleren :

Hoe kun je van een allochtoon verwachten dat hij zich dient aan te passen aan de Vlaamse Cultuur als zelfs de meest fanatieke Vlaams-nationalisten blijkbaar niet weten wat de Vlaamse Cultuur inhoudt ?
Door te willen leven zoals de Vlamingen, door om te gaan met Vlamingen, door ermee samen te wonen, door er eventueel mee te trouwen. Wil de vreemdeling dit niet doen, dan blijft hij vreemdeling en de kinderen die hij eventueel verwekt en opvoedt, blijven dan ook beter vreemdeling.
Er leven hier duizenden vreemdelingen in dit land en dezen dienen zich aan de regels i.v.m. vreemdelingen in dit land te houden.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 18:20   #89
marilia
Vreemdeling

marilia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Belgijka
Ik reken mezelf tot geen enkel volk want ik heb niets gemeen met de nationaliteiten waaruit ik besta, ik denk niet dat een halfbloed zich tot 1cultuur kan rekenen, maar ik weet wel van andere volkeren dat zij een bepaalde mentaliteit, gebruiken, manier van doen enzovoort hebben en dat ze elkaar daaraan kunnen herkennen.
misschien zou je naar het buitenland eens gaan wonen om jouw "belgiciteit" te testen... daar heb ik begrepen dat ik me Belg voelde, heel trots op was en dat ik alles zou doen om het land nog te verbeteren...
waarom praat je zoveel over "halfbloed"? dat lijkt me altijd dat je over paarden of honden hebt... we zijn mensen hoor! en mensen moesten elkaar eerst als mensen herkennen...de rest is de rest, niet waar?
groetjes

Laatst gewijzigd door marilia : 9 januari 2005 om 18:22.
marilia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 18:59   #90
Belgijka
Vreemdeling

Belgijka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marilia
misschien zou je naar het buitenland eens gaan wonen om jouw "belgiciteit" te testen... daar heb ik begrepen dat ik me Belg voelde, heel trots op was en dat ik alles zou doen om het land nog te verbeteren...
waarom praat je zoveel over "halfbloed"? dat lijkt me altijd dat je over paarden of honden hebt... we zijn mensen hoor! en mensen moesten elkaar eerst als mensen herkennen...de rest is de rest, niet waar?
groetjes
Thanks voor de tip, maar dat was ik ook al van plan in september trek ik voor een jaar naar Polen en hopelijk kom ik herboren terug
Ja ik zou niet weten hoe ik het anders zou moeten zeggen, ik wil alleen maar zeggen dat alles heel makkelijk is voor iemand die volledig tot 1volk behoort omdat die weet wat hij is en zich verbonden voelt met hen? Of misschien denk ik dat maar (het gras is altijd groener aan de overkant)
Oud 9 januari 2005, 19:15   #91
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
misschien zou je naar het buitenland eens gaan wonen om jouw "belgiciteit" te testen...
Dan ben ik gegarandeerd gebuisd.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 19:46   #92
Whitestorm
Banneling

Whitestorm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
1° Ik voel helemaal geen behoefte om "onze cultuur" te bestrijden en/of kapot te maken.
Maar je hebt er evenwel geen probleem mee om achterlijke en minderwaardige culturen als de islam naar hier te halen. Je voelt misschien niet de behoefte om onze cultuur kapot te maken maar je doet het wel.

Citaat:
2° Mocht ik die behoefte wel voelen, dan zou ik toch eerst moeten weten wat "onze cultuur" inhoudt alvorens tot de vernietiging ervan te kunnen over gaan (kwestie van de "juiste" cultuur te vernietigen - ik mag er niet aan denken per ongeluk een verkeerde cultuur te hebben vernietigd).
Nog eens: http://members.lycos.nl/vlaamssiteje/cultuur.htm
Op deze pagina krijgt u een goed overzicht over wat ik versta onder 'Vlaamse cultuur'.

Citaat:
3° Als identiteit en cultuur tot de essentie van het menselijk bestaan behoren, kan het dan toch niet zo moeilijk zijn om deze begrippen te definieren. Ze zijn immers levensnoodzakelijk. Hieruit volgt logischerwijze dat wanneer iemand die begrippen niet kent of niet kan definieren (voel jezelf gerust aangesproken) ook geen menswaardig bestaan kan opbouwen. Conclusie : jij leidt dus geen menswaardig bestaan!?

Cultuur is taal, sport, gebouwen en infrastructuur, godsdienst, normen en waarden, eten en drinken, mensen,...
Iedere mens bezit een eigen identiteit en beleeft het culturele op zijn manier.
Whitestorm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 20:40   #93
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat leuk! ik zal dat aan mijn lieve Michel (GAIA) zeggen...
Niet te vlug, mogelijks eet hij wel levende oesters of drinkt levende visjes in Geraardsbergen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 22:07   #94
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
Als het over 'achterlijkheid' versus 'beschaving' gaat, staan de Vlamingen (wat dat ook moge zijn, gezien niemand er tot nu toe een sluitende definitie of criterium voor heeft kunnen geven) er slecht voor. Als antwoord heeft Whitestorm een link gegeven naar een webstek. Goed, ikke, van goeien wil zoals altijd bekijk die. Wat merk ik? Onze schilderkunst stopt bij Van Dijck (1641) en blijkbaar hebben we daarna niks meer gemaakt (of toch niet van waarde). Letterkunde: Claus en Lampo als enige twintigste eeuwers, kortom een onoverzienbare leegte.
Architectuur: geen enkele naam wordt opgegeven. De Vlaming is blijkbaar nog nomade (terwijl moslims de Aya Sofia hebben, het Alhambra).
Film? komt niet aanbod bij dat volkje. Muziek? Daar is de Vlaming nog lang niet aan. Toneel? Watte?

Als ik de webstek die Whitestorm zelf mij gegeven heeft mag geloven, wie is er dan achterlijk?
zonder het noordeuropese volk zou de wereld geen electriciteit hebben, geen verbrandingsmotoren, geen radiogolven, geen telefoon, geen medicijnen, geen computers etc.
wat wil je daar tegenin brengen?
dat de arabieren het cijfer 0 hebben 'uitgevonden'?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 22:36   #95
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zonder het noordeuropese volk zou de wereld geen electriciteit hebben, geen verbrandingsmotoren, geen radiogolven, geen telefoon, geen medicijnen, geen computers etc.
Zou toch nog eens gaan kijken wat de Grieken, Romeinen, Egyptenaren, Perzen, Chinezen, ... ons hebben bijgebracht. Hoe kun je een oordeel vellen over andere culturen als je deze niet eens kent en weet wat ze hebben betekent.

Laatst gewijzigd door Towelie030981 : 9 januari 2005 om 22:37.
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 22:48   #96
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Grieken, Romeinen, Perzen en Indiërs zijn Indo-Germanen.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 00:47   #97
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Cultuur is taal, sport, gebouwen en infrastructuur, godsdienst, normen en waarden, eten en drinken, mensen,...
Iedere mens bezit een eigen identiteit en beleeft het culturele op zijn manier.
Bovenstaande is van toepassing op alle mogelijke culturen en alle mogelijke volkeren waar ook ter wereld. Ik heb specifiek om de Vlaamse invulling gevraagd. Al wat ik krijg zijn er paar nietszeggende gemeenplaatsen.
Oud 10 januari 2005, 00:50   #98
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nog eens: http://members.lycos.nl/vlaamssiteje/cultuur.htm
Op deze pagina krijgt u een goed overzicht over wat ik versta onder 'Vlaamse cultuur'.
Is al meerdere malen op gereageerd. Gelieve ook eens deze reacties inhoudelijk te beantwoorden. Telkens weer naar hetzelfde verwijzen, dat niet geloofwaardig is, is nu niet bepaald bevorderlijk voor de discussie.
Oud 10 januari 2005, 01:07   #99
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar je hebt er evenwel geen probleem mee om achterlijke en minderwaardige culturen als de islam naar hier te halen. Je voelt misschien niet de behoefte om onze cultuur kapot te maken maar je doet het wel
Je kunt nog niet eens een definitie geven van je "eigen cultuur", laat staan dat je ook maar enige kennis hebt aangaande een andere cultuur. Je stelling van een achterlijke en minderwaardige islam cultuur is op niets anders gebaseerd dan vooroordelen en onwetendheid.

Trouwens, wat versta jij onder DE islam cultuur? Zijn de gebruiken, zeden en tradities in bvb. Indonesie identiek dezelfde als bvb. in Afghanistan? Zijn de zeden, gebruiken en tradities in bvb. Iran identiek dezelfde als bvb. in Turkije?

NEEN, dat zijn ze niet !

Door DE islam als één homogeen geheel te beschouwen, bewijs je hierdoor je onwetendheid. Je komt totaal niet geloofwaardig over. Het enige wat ik je op dit forum al heb zien doen is het spuien van onzin en hatelijkheden.

Lees eens een boek.
Oud 10 januari 2005, 01:09   #100
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De Vlaamse cultuur volgens Mitgard. Verder alles goed?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be