Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2005, 19:17   #81
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joriske
Wanneer de olievoorraden zijn uitgeput mogen jullie die hebben.
Bedankt o machtige Joriske voor uw toezegging.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2005, 22:12   #82
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Turkije is de rechtmatige eigenaar van Jerevan en Athene. De Armeniers en de Grieken moeten de biezen pakken en vertrekken.
Ik wist niet dat Turken de oorspronkelijke bewoners van Athene waren. Ik dacht veeleer de Grieken. De oorspronkelijke bewoners zijn altijd de rechtmatige eigenaars van een land, niet diegenen die er ooit militair zijn komen binnenvallen. Het grootste deel van Turkije hoort de Turken trouwens ook niet toe. Ze zijn er overal komen binnevallen uit verdediging.. tot aan de poorten van Wenen... uit verdediging
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2005, 22:23   #83
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik wist niet dat Turken de oorspronkelijke bewoners van Athene waren. Ik dacht veeleer de Grieken. De oorspronkelijke bewoners zijn altijd de rechtmatige eigenaars van een land,
Jezus, wat een hypocrisie. Wie woonde er voor de Grieken in Griekenland, en wie daarvoor? Waarom zijn de oorspronkelijke Engelsen verdreven uit engeland?
Dat van Athene moet je vooral niet serieus nemen want dat was een antwoord op de suggestie van Joriske om naar Centraal-Azië te sturen (wat weer een reactie op El Turco was),
maar het lijkt(lijkt! niet opvatten als beschuldiging) alsof jij erop doelt dat heel west-Turkije aan Griekenland moet worden gegeven, omdat zij de ''oorspronkelijke'' bewoners zijn. Het enige wat gedaan moet worden is de huidge grenzen respecteren. En niet van dat oorspronkelijke bewoners gedoe, anders zou Amerika ook niet mogen bestaan de ''oorspronkelijke bewoners zijn immers Indianen...

Laatst gewijzigd door sinan123 : 20 januari 2005 om 22:24.
Oud 20 januari 2005, 22:30   #84
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard

Grappen zijn in die regio gevaarlijk, voor je het weet komt er oorlog van.

Maar wat niet grappig is is dat El Turco blijkbaar serieus was over de Egeïsche eilanden.
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2005, 22:44   #85
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rebetis
El Turco,
Het probleem is niet zozeer een verdwaalde visserboot, problemen zitten veel dieper, schendingen van luchtruim, boringen in de Eegische Zee. Ik ben zelf ook overtuigd dat beide landen deze kwestie door beide partijen gebruikt worden om elkaar zwart te maken, ze zullen mekaar te lijf gaan zolang de relaties onder spanning blijven. Nu het wat beter gaat verwacht ik ook dat deze problemen sterk zullen verminderen. Door grenscorrecties lost je niets op, we zullen altijd aan mekaar grenzen en er zullen altijd conflicten blijven bestaan als hun verstand hen nog in de steek zal laten.
Ik hoop dat je het beseft dat Griekse f16s Turkse luchtruims ook schenden, dat er ook soms grote schepen van Griekse Zeemacht voor de Turkse vasteland stationeren weet je zeker ook. Officieel staan ze bij haven van een x-Griekse eiland die meters verwijdert is van Turkse vasteland.

Maar door wederzijdse toegevingen kan men veel meer bereiken.

Citaat:
Tja jongen, er zijn nu eenmaal internationale wateren en territoriale wateren die we allemaal moeten respecteren. Turkije heeft ook territoriale wateren en die moeten we allemaal ook respecteren en het is niet omdat je je daar niet goed bij voelt dat er grenscorrecties moeten komen.
Egeïsche Zee is dus met andere woorden een Griekse Zee? Als je ziet hoeveel duizenden eilandjes Griekenland heeft. Al die eilandjes hebben ook territoriale waters.

Citaat:
Turkije heeft dat ook beloofd aan de Griekse bevolking in Istanbul in 1923, van de 300.000 Grieken zijn er vandaag nog maar 2.000 over. Neen, jongen.
Kijk, problemen kunnen altijd opgelost worden via verschillende manieren en dat kan via diplomatieke weg, via officiele instanties. Als Turkije met een probleem zit kan het zich daar wenden, zoals ieder elk ander land dat zou doen en niet beginnen met gebieden af te nemen. Ik begrijp wel dat dit de manier van werken is in Turkije, en ik denk dat daar eerder het probleem zit.
Turken zijn te zwaar afgestrafd. Raszuivere Turkse gebieden werden aan de vijand gegeven.

Turkije heeft wel beloofd dat Grieken in Turkije per schip naar Griekenland zouden gebracht worden. Dat hebben ze ook gedaan.

Citaat:
Pardon, eigen gebieden, sinds wanneer dan?
Turkije moet in ieder geval eilandjes krijgen die letterlijk plakken aan Turkse kust. Zolang die onbewoonde eilandjes onder Griekse bewind zijn, gaan beide partijen niet stoppen met hondengevecht.

[/quote]

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 20 januari 2005 om 22:45.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2005, 22:49   #86
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, dit noemt men een 'post-Ottomaans complex'.
Turken werden te hard afgestrafd. We hebben recht om onze eigen gebieden te krijgen.
Oud 20 januari 2005, 22:52   #87
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:

Maar wat niet grappig is is dat El Turco blijkbaar serieus was over de Egeïsche eilanden.
In Athene en andere steden in Griekenland woonden honderdduizenden Turken tot 20ste eeuw. Op één nacht hebben ze in Athene 30 000 Turken geslacht. Turken in Mora(Kreta) werden ook systematisch vermoord.

De Grieken verdedigden alleen maar hun gebied tegen de vijand. Over genocide mag men niet spreken.

Tuurlijk zijn grappen in die regio gevaarlijk.

Maar wie maakt hier grappen?
Oud 20 januari 2005, 22:56   #88
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Turken werden te hard afgestrafd. We hebben recht om onze eigen gebieden te krijgen
Klinkt een beetje Hitler, of doe je dat opzettelijk?

Citaat:
Turkije moet in ieder geval eilandjes krijgen die letterlijk plakken aan Turkse kust. Zolang die onbewoonde eilandjes onder Griekse bewind zijn, gaan beide partijen niet stoppen met hondengevecht.
Een beetje te simpel we willen niet noch 30 Cyprussen toch?

Citaat:
Neej joh, de Grieken en Turken zijn op dat opzicht wel wat gewend....
Vooral de grappen uit Griekse kranten zijn algemeen geaccepteerd.
Oud 20 januari 2005, 23:09   #89
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Klinkt een beetje Hitler, of doe je dat opzettelijk?
Het eisen van gebieden die tot WW1 van jouw was?

Citaat:
Een beetje te simpel we willen niet noch 30 Cyprussen toch?
Die eilandjes zijn meestal onbewoond. Met beetje begrip kan men direct een oplossing vinden.

Citaat:
Neej joh, de Grieken en Turken zijn op dat opzicht wel wat gewend....
Vooral de grappen uit Griekse kranten zijn algemeen geaccepteerd.
Ik wilde joriske even bang maken

Tuurlijk zijn we dat gewend, maar zie naar posts van topicopener. Hij maakt zwart-wit voorstelling. De mensen die niet veel weten over de situatie zullen het ook nog geloven.

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 20 januari 2005 om 23:10.
Oud 20 januari 2005, 23:17   #90
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuurlijk zijn we dat gewend, maar zie naar posts van topicopener. Hij maakt zwart-wit voorstelling. De mensen die niet veel weten over de situatie zullen het ook nog geloven.
Ja, helemaal mee eens.

Maar toch vind ik niet dat de huidige grenzen veranderd moeten worden, dat over luchtruim schending is gewoon een leuke stunt dat veel aandacht heeft gekregen, tuurlijk mag Turkije langs zijn eigen kust vliegen ook al komt het dan in het luchtruim van de eilanden die heel dicht bij Turkije liggen.

En ik geloof er niet in dat het ooit goed zal komen tussen Griekenland en Turkije voordat het Griekse onderwijs stopt met het les geven over ''enge barbaarse Turken''.
Oud 20 januari 2005, 23:22   #91
Joriske
Gouverneur

Standaard

En de idealisering van het Ottomaans imperialisme, wanneer verdwijnt dat uit de Turkse geschiedenisboeken?

Citaat:
tuurlijk mag Turkije langs [size=7]zijn eigen kust[/size] vliegen
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."

Laatst gewijzigd door Joriske : 20 januari 2005 om 23:24.
Oud 20 januari 2005, 23:30   #92
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
tuurlijk mag Turkije langs zijn eigen kust vliegen
Ik bedoel hiermee natuurlijk de kust van west turkije wat wel de eigen kust is, gelieve geen rare dingen uit mijn teksten opmaken.

Groeten Sinan,
Oud 20 januari 2005, 23:31   #93
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
En de idealisering van het Ottomaans imperialisme,
Eerst was het nog het Kemalisme, mensen veranderen vaak van mening..
Oud 20 januari 2005, 23:32   #94
Joriske
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik bedoel hiermee natuurlijk de kust van west turkije wat wel de eigen kust is, gelieve geen rare dingen uit mijn teksten opmaken.

Groeten Sinan,
En ik bedoelde dat Turkije langs zijn eigen kust mag vliegen.....
Oud 20 januari 2005, 23:39   #95
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
En ik bedoelde dat Turkije langs zijn eigen kust mag vliegen.....
Ik zie het probleem niet, we zeggen allebei hetzelfde.
Oud 20 januari 2005, 23:40   #96
Joriske
Gouverneur

Standaard

Ik bedoel, zolang ze het Griekse luchtruim respecteren, wat ze momenteel niet doen.

Laatst gewijzigd door Joriske : 20 januari 2005 om 23:41.
Oud 21 januari 2005, 12:11   #97
rebetis
Vreemdeling

Standaard

"Egeïsche Zee is dus met andere woorden een Griekse Zee? Als je ziet hoeveel duizenden eilandjes Griekenland heeft. Al die eilandjes hebben ook territoriale waters."

Voor een gedeelte wel, ja, wat is daar nu verkeerd aan? Jullie hebben toch ook grenzen en territoriale wateren.

"Turken zijn te zwaar afgestrafd. Raszuivere Turkse gebieden werden aan de vijand gegeven. "

Je hebt blijkbaar moeite om in te zien dat Turkije als overwinaar tijdens de onderhandelingen het meeste te eisen had, integendeel, het was Griekenland dat het zwaarst werd getroffen door hun nederlaag.
Trouwens wat maakt een gebied raszuiver Turks? Hoever kunt je in de geschiedenis terug gaan om iets te claimen?

"Turkije heeft wel beloofd dat Grieken in Turkije per schip naar Griekenland zouden gebracht worden. Dat hebben ze ook gedaan."

Wat is dit nu voor een antwoord? Probeert je hiermee hun daden goed te spreken? De Griekse gemeenschap werd etnish gezuiverd en wat krijgen we als antwoord, ze hebben ze per boot terug gestuurd, mijn God, je moet wel zeer erg de Grieken haten.

[/quote][/quote]

"In Athene en andere steden in Griekenland woonden honderdduizenden Turken tot 20ste eeuw."

En een paar miljoen Grieken, en in Anatolie hebben ook een paar miljoen Grieken gewoond, so what?

"En ik geloof er niet in dat het ooit goed zal komen tussen Griekenland en Turkije voordat het Griekse onderwijs stopt met het les geven over ''enge barbaarse Turken''."

Dit verwijst enkel maar naar de geschiedenis, naar de Ottomaanse overheersing en niet op de huidige Turken. Het waren trouwens de heren en meesters hier in het westen die de Ottomanen het eerst als barbaren bestempelden omdat ze voor hen een bedreiging vormden.
Trouwens, alsof deze kwestie het enige en grootste probleem zou zijn, was dat maar waar.
rebetis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 17:17   #98
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor een gedeelte wel, ja, wat is daar nu verkeerd aan? Jullie hebben toch ook grenzen en territoriale wateren.
Turkse schepen zijn dus niet welkom in Griekse Zeeën met andere woorden Egeïsche Zee.

Citaat:

Je hebt blijkbaar moeite om in te zien dat Turkije als overwinaar tijdens de onderhandelingen het meeste te eisen had, integendeel, het was Griekenland dat het zwaarst werd getroffen door hun nederlaag.
Trouwens wat maakt een gebied raszuiver Turks? Hoever kunt je in de geschiedenis terug gaan om iets te claimen?
Je moet niet ver gaan zoeken integendeel. Nog geen eeuw geleden waren die gebieden Turks of Ottomaans.

Citaat:
Wat is dit nu voor een antwoord? Probeert je hiermee hun daden goed te spreken? De Griekse gemeenschap werd etnish gezuiverd en wat krijgen we als antwoord, ze hebben ze per boot terug gestuurd, mijn God, je moet wel zeer erg de Grieken haten.
Turkije had zoals afgesproken Grieken naar Griekenland vervoert. Er werden ook Turken van Griekenland naar Turkije gebracht. Weliswaar werden er in Athene en Kreta tienduizenden vermoord.

Ik heb geen haat tegen de Griekse bevolking, laten we het zo stellen.

Citaat:
En een paar miljoen Grieken, en in Anatolie hebben ook een paar miljoen Grieken gewoond, so what?
Maar ze werden niet vermoord. Maar de Turken in Athene en Mora(Kreta) wel.

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 31 januari 2005 om 17:41.
Oud 31 januari 2005, 19:47   #99
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Turkse schepen zijn dus niet welkom in Griekse Zeeën met andere woorden Egeïsche Zee.

Je moet niet ver gaan zoeken integendeel. Nog geen eeuw geleden waren die gebieden Turks of Ottomaans.

Turkije had zoals afgesproken Grieken naar Griekenland vervoert. Er werden ook Turken van Griekenland naar Turkije gebracht. Weliswaar werden er in Athene en Kreta tienduizenden(Turken!) vermoord.

Ik heb geen haat tegen de Griekse bevolking, laten we het zo stellen.

Maar ze werden niet vermoord. Maar de Turken in Athene en Mora(Kreta) wel.
Oud 31 januari 2005, 22:54   #100
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Tuurlijk weet ik waarover ik het heb.

Turkije moet Griekse vasteland niet claimen (omdat het ooit Ottomaanse gebied was) maar aanwezigheid van duizenden eilandjes vlakbij Turkse kust is niet zo fijn. Het is alsof dat Egeïsche Zee een Griekse zee is. Je begrijpt me denk ik goedgenoeg waarover ik het heb. Land der Grieken speelt powerplay.

Bekijk die kaart maar nog is. Telkens als een Turkse visserschip of transportschip de "Griekse" zee gebruikt voeren Griekse "elite" kranten offensief tegen Turkije. Daarom moeten er aantal eilanden aan Turkije gegeven worden. Dat zal een eeuwige oplossing kunnen bieden. Want zoalng Turkije 'toerist' is op Egeïsche Zee zullen er altijd problemen zijn.

Ik geef maar een voorbeeld wanneer een Turkse visser verdwaalt in Griekse Zee en wanneer Turkije zelf ook wil zoeken, zullen Griekse "elite" kranten Turkije weer beschuldigen.

Aub telkens raak ik gefrustrureerd als ik dit kaart zie.

Huidige Griekse eilandjes tot Naxos mag Griekenland houden. Dus Naxos moet op meest oostelijke eiland van Griekenland zijn.

Grieken mogen natuurlijk ook eilandjes
hebben voor hun Nationale Belang of verdediging.

Omdat de huidgie bevolking grotendeels uit Grieken bestaat mogen Kassor Karpathos uitzonderingen zijn, dus die mogen ook tot Griekenland horen (ik veronderstel dat daar veel Grieken wonen).

Maar al die andere eilandjes die aan Turkse bodem plakken moeten tot Turkije horen.

Trouwens in Thracië wonen veel Turken maar Trakya zal Turkije niet eisen van de Grieken maar die eilandjes wel.
Ik raak ook gefrustreerd telkens ik die kaart zie.

De wieg van de westerse beschaving lag immers op de westelijke en zuidelijke kusten van Klein Azië waar Thales van Milete de oudste van de natuurfilosofen leefde.

Nu wordt dat gebied al enkele eeuwen door de barbaren bezet.

Europa moet zijn fierheid herwinnen en zijn geboortegrond terug afnemen van de roofzuchtige barbaren en toevoegen aan zijn eigen grondgebied. De barbaren moeten van de kusten van Klein Azië naar de binnenlanden verdreven worden. Zodat onze tempels en fora en theaters weer kunnen schitteren onder Europese vlag!
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be