![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Op dat tweede deel ga ik niet reageren, ik heb daar al meer dan genoeg over verteld. Als je dat niet eerst leest, moet je er nu niet mee komen aandraven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat is dat trouwens met jou en al die dieren. Het zijn wel allemaal leuke verhalen, maar dieren vergelijken met mensen kan toch niet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Enne, een adoptieprocedure geeft ook geen zekerheid. Lees: http://www.guardian.co.uk/child/stor...390312,00.html Dus er is ook wel degelijk kans op mishandeling bij een adoptie. Citaat:
Homo zijn is zeker natuurlijk, ze zijn zelfs vruchtbaar, maar ze kunnen er toch niets mee. Er zijn wel meer dingen die we niet echt nodig hebben in ons lichaam. Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Twee homo's kunnen geen kinderen krijgen en zullen er nooit kunnen krijgen, dat is nu eenmaal zo, waarom ga je het dan 'faken' door ze een kind te geven? Citaat:
Citaat:
De kans is effectief kleiner, dat geloof ik best wel. En volgens jou is dat dé reden waarom homokoppels kinderen zouden mogen adopteren? Dan geraak je niet ver. Citaat:
En over dat geleuter met kinderen die verwekt zijn door homoseksuele ouders, ik heb het daar al meer als genoeg over gehad. Het gaat daar niet om adoptie, maar een kind dat er al was. Snap dat dan toch. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Burgemeester
|
![]() niets tegen homo's, hell hoe minder heteromannen, hoe beter!
maar wat betreft kinderen, dnno, liever niet dan wel. dus naaaah |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
bij homo-adoptie gaat het om 1) adoptie door de mee-ouders (de partner die het kind sowieso helpt mee opvoeden en waarbij het dus zeer belangrijk is voor dat kind dat de holebi- 'stiefouder' gelijke rechten en plichten kan hebben als de hetero-stiefouder) 2) adoptie van een kind dat door geen van beide partners verwekt is en dat geen gezin heeft om in op te groeien. Bij adoptie gaat het dus niét om het creëren van een kind uit het niets. ![]()
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou wel eens willen zien hoe homo koppels zich baseren op de adoptie, wat zijn hun criteria?
Mag het zijn wat de grote pelikaan dropt of gaan we eens shoppen naar het grootste lieverdje uit de hoop? Mag het ook een verlaten mongooltje zijn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk dat Homo's zich voor adoptie bazeren op dezelfde criteria als heterokoppels.
Ik denk dat homo's in wezen dezelfde wezens zijn als andere mensen (op dat 1 detail na). Ik denk overigens ook dat mensen die zo'n misbaar maken over wat er voor homo's allemaal verboden zou moeten zijn last hebben van seksuele obsessies en zich tegen hun homofobie moeten laten behandelen. Het ergste van al is dat er homo's met homofobie rondlopen - leer jezelf aanvaarden zoals je bent ...
![]() |
#89 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 14 januari 2005 om 21:15. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En wat te denken van kind van koppel, ouders scheiden, nieuwe papa. Dan gaat de biologische mama weg, stiefpapa zoekt een nieuwe mama. Kleine zit bij twee wildvreemden, maar is eigenlijk gelukkig, want die zorgen tenminste voor hem. Of alle hetero's zo zijn? Of alle gevallen zo zijn? Ik denk het niet, maar je kunt daar niet zeggen: die zijn zus en die zijn zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |||||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik weet ook niet of dat probleem zo groot is, maar volgens jou moet het al een bepaald procent bereiken vooraleer je het serieus neemt? Zelfs één kind dat ongelukkig is in die situatie vind ik teveel. ik wil gewoon die problemen van in de beginne al vermijden. Zodat ze nooit kunnen ontstaan. Preventief dus. Citaat:
Citaat:
En ja, één van hen of beiden kan uit een vroegere heteroseksuele relatie al kinderen hebben. Daar moet wel een regeling voor gezocht worden. Dat heb ik altijd duidelijk laten verstaan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een man en een vrouw kunnen normaal gezien wél een kind maken, zoiets leer je ook tijdens biologie... Ook al is één van beide onvruchtbaar. Citaat:
Maar niet voor adoptie voor homo's met een kind dat geen enkele relatie heeft met beide, via een adoptiebureau. Met een beetje logisch denken zou je daar wel achter gekomen zijn. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Mensen met een afwijking of een aangeboren ongeneeslijke ziekte hebben ook recht op een kinderen. Maar hebben die kinderen ook geen recht op één vader, én één moeder. Volgens mij is dit nog steeds de meest ideale manier om een kind op te voeden, the best of both worlds...
En nee, homosexualiteit is niet natuurlijk, het is niet de bedoeling van de natuur, want het houdt de mensheid niet in leven. Punt uit, Raf. Laatst gewijzigd door dUSK : 14 januari 2005 om 22:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik merk dat er de laatste tijd veel geknipt wordt. Hebben die forumgoden geen examens of een lief waar zich mee moeten bezighouden?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals: Ik vraag me af welk criterium jij gebruikt om ergens het etiket "natuurlijk" op te plakken...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |