![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wanneer wordt BHV gesplitst | |||
Morgen |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,28% |
Voor 1 februari |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,28% |
Voor 21 juli |
![]() ![]() ![]() |
20 | 32,79% |
Voor de verkiezingen van 2007 |
![]() ![]() ![]() |
11 | 18,03% |
Later, niet zolang de N-VA in de regering zit |
![]() ![]() ![]() |
8 | 13,11% |
Nooit. |
![]() ![]() ![]() |
18 | 29,51% |
Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
goe bezig ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
...EEN GEWEST WAAR IK DE PEST AAN HEB.... als het aan de Bubbelkes lag kwam Vlaanderen weer volledig onder de knoet van Wallonié te liggen ![]() Laatst gewijzigd door daiwa : 14 januari 2005 om 17:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wallonië daarentegen kan mij gestolen worden, graag zelfs!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Europees Commissaris
|
![]() BHV is nog niet gesplitst omdat men wegen zoekt om de stemmen van de Vlamingen die
in het gedeelte "Brussel" wonen de gelegenheid wil geven om toch voor "Vlaamse Lijsten" te stemmen en idem dito voor de Franstaligen die in het gedeelte Halle-Vilvoorde wonen. Als men gewoon de wetten van dit land zou toepassen, kon de splitsing gewoon bij manier van spreken morgen gebeuren, want daar is verder geen wetgevend werk voor nodig. Het groot probleem is eigenlijk als men de burgers die in BHV wonen speciale rechten geeft ivm met de keŭze van de prvinciale kieskring waarin men wenst te stemmen, wordt het gelijkheidsprincipe (alle belgen gelijk voor de wet) geschonden en zou men deze keŭzevrijheid in feite aan alle belgen moeten toekennen. Zodoende zou ik in antwerpen wonende en grote fan zijnde van Elio di Rupo de toelating moeten krijgen om voor de kieskring Henegouwen te stemmen... Zowel Vlamingen als Walen hebben er alle belang bij dat er over deze zaak grondig na- gedacht wordt alvorens er effektief werk van te maken... Het kiesrecht stevig hervormen ? Met "nationale" en "locale" lijsten ??
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer wordt BHV nu gesplitst?
Ik voel het komen. Zeker toen ik de afgevaardigden van de Vlaamse partijen bezig hoorde op de brt deze ochtend. Ik denk zelfs dat er naast de splitsing nog iets extra bijkomt, zodat de 'prijs' zogezegd niet dient voor de splitsing, maar wel voor dat nieuwe. De prijs zal wel iets met centen te maken hebben. Uitdovend systeem van overheveling zoals ongeveer met de splitsing van onderwijs. Mijn fleske schuimwijn staat al koud.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Met N-VA in de regering zal B-H-V niet gesplitst kunnen worden, en dit om volgende redenen:
- ze zijn onbekwaam; - ze verkiezen kinderachtige en provocerende acties boven volwassen debatvoering; - Geert Bourgeois wacht op de hulp van het VB, die er echter niet zal komen.
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En bovendien zijn het nu tsjeven geworden...
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
want de wet zegt klaar en duidelijk dat deze toestand onwettelijk is en dat werd bevestigd door een arrest |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Peiling "Le Soir" van vandaag :
Het idee om de grenzen van het Brussels Gewest te vergroten, heeft blijkbaar success. 32,2% vinden dat het zo snel mogelijk moet gebeuren; 12,3% vinden dat men verder moet gaan; 17,6% zeggen "waarom niet?". In andere woorden, is er al 62,1% die voorstanders van een vergroting zijn. 12,7% geloven er niets van; 14,1% hebben er geen interesse in en 11,1% vinden dat het maar blabla is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik vind ook bepaalde wetten dom maar moet ze wel naleven, dus de regering moet dan dat ook maar doen Laatst gewijzigd door daiwa : 17 januari 2005 om 12:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik heb die wet niet gemaakt maar wel die slimme leiders in Brussel en het is niet die wet die Belgié in gevaar brengt maar wel de Walen die onbeschoft weigeren de wet na te leven |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Tot grote spijt van de Nederlandsonkundige en taalarrogante franstalige die het benijdt. Ik kan er inkomen dat dat de franstalige in de faciliteitengemeenten pissig maakt. Op termijn gaan de faciliteiten uitdoven en gaan die franstalige lamzakken ooit inspanningen moeten doen op taalgebied. De panikeurs doen nu al in hun broek bij de gedachte dat ze soms geconfronteerd zullen worden met het Nederlands. Ze beschijten zich nu al door het idee dat ze een inspanning zullen moeten doen. Een inspanning? Kan je nagaan : een inspanning door een franstalige. Je mag hen veel vragen, maar je mag hen niet vragen om respect op te brengen voor de Vlaamse taal en identiteit van de regio waarin ze wonen. Dat is te veel gevraagd. Dat gaat in tegen hun genetisch doorgegeven superioriteitsgevoel. (En ondertussen maar lullen over het racistische VB en de verrijkingen van de multiculturele samenleving, terwijl ze in real life de verrijking met de Vlaamse taal en cultuur afwimpelen met gedrag dat vergelijkbaar is met puur racisme. Al 175 jaar lang). Ik zou het bovendien leuker vinden indien ze dat superioriteitsgevoel wat meer op het vlak van economische inspanningen zouden cultiveren. Want zegt nu zelf, hoe belachelijk maken ze zich niet? Ze wanen zichzelf het superieure Herrenvolk, maar intussen eten die Brusselse franstalige paumés wel uit de hand van de Vlaamse belastingbetalers. ![]() |
|
![]() |
![]() |