Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 20 januari 2005, 09:19   #81
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules
zowel jij als Geertje hebben de stelling naar voren gebracht dat de media links zijn, en hebben wanneer om een illustratie gevraagd wordt slogantaal las antwoord gegeven.

Of je geeft hier enkele voorbeelden van die stelling, of je trekt ze in ...
Als je kristisch naar het VRT-nieuws kijkt zie je als snel hoe links de VRT is.

bvb. Bush wordt als een satan opgevoerd, de zelfmoord-terrorsiten worden steevast romantisch rebellen genoemd, misdaden door buitenlanders worden geminimaliseerd of in de rand vermeld, als er een dreigbrief ivm hoofddoek gestuurd wordt komt dit wekenlang in prime-time uitgebreid aan bod, als er krijgsgevangenen in Irak gestapeld wordt komt dit eveneens uitgebreid aan bod, de koninklijke familie moet maar een scheet laten of ze komen in het nieuws, als er in Soedan 2 miljoen mensen uitgemoord zijn door Islamitische strijders wordt dit zedig verzwegen, als er een VB-er een misdaad begaat wordt deze direct als een zware crimineel beschouwd, indien een SP.a-lid een misdaad begaat is dit maar een alleenstaand geval, het CGKR dat een propagandamachine van de regering is wordt als onafhankelijk gezien, Steve Stunt en zijn bende zijn niet weg te slaan uit allerlei debiele programma's, ...

De lijst is oneindig, open je ogen voordat links ze toecensureerd !
Geertje is offline  
Oud 20 januari 2005, 12:05   #82
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Als je kristisch naar het VRT-nieuws kijkt zie je als snel hoe links de VRT is. even antwoorden, en tegelijk eens vergelijken met VTM

bvb. Bush wordt als een satan opgevoerd,
Krék hetzelfde nieuws wordt door VTM voorgelepeld. Er heerst in dit land een stevige anti-Bush stemming...

de zelfmoord-terrorsiten worden steevast romantisch rebellen genoemd,
ik heb nog nooit een nieuwsbericht gezien waarin een zelfmoordaanslag romantisch als een daad van rebellie wordt omschreven.

misdaden door buitenlanders worden geminimaliseerd of in de rand vermeld,
wat wil je anders ?? Racistische daden uitgezonderd, is de nationaliteit van dader en slachtoffer m.i. niet echt belangrijk.

als er een dreigbrief ivm hoofddoek gestuurd wordt komt dit wekenlang in prime-time uitgebreid aan bod,
hier wordt iemand bedreigd omwille van niets anders dan de afkomst, zonder dat de persoon in kwestie iets heeft gedaan. Lijkt me wel belangrijk ...

als er krijgsgevangenen in Irak gestapeld wordt komt dit eveneens uitgebreid aan bod, Dit is verdorie de headliner in de hele wereld

de koninklijke familie moet maar een scheet laten of ze komen in het nieuws,
de koninklijke familie komt behoorlijk weinig in het nieuws. Trouwens het programma Royalty loop op VTM

als er in Soedan 2 miljoen mensen uitgemoord zijn door Islamitische strijders wordt dit zedig verzwegen,
Het is niet verzwegen, helaas is het nog steeds zo dat als er weinig camera's ter plekke zijn, het blijkbaar géén nieuws meer is. Dit geldt niet alleen voor de VRT, de situatie in Darfur is door alle zenders weinig belicht.

als er een VB-er een misdaad begaat wordt deze direct als een zware crimineel beschouwd,
niets van, de feiten worden gewoon belicht.
indien een SP.a-lid een misdaad begaat is dit maar een alleenstaand geval,
ik heb nog nooit een journalist horen zegggen dat een misdaad van een SP.a-lid een alleenstaand geval is. Ik heb evenmin een jopurnalist ooit horen zeggen dat een misdaad van een Belanger onlosmakelijk btekent dat het Belang verantwoordelijk is voor die daad.
het CGKR dat een propagandamachine van de regering is wordt als onafhankelijk gezien,
dat het CGKR een propagandamachine is, is een uitspraak oor jou rekening. Los daarvan brengen zowel VTM en VRT gelijkwaardig nieuws over het CGKR
Steve Stunt en zijn bende zijn niet weg te slaan uit allerlei debiele programma's, ... Herman Decroo hhad een gastrol in familie op ... VTM ... etc.

De lijst is oneindig, open je ogen voordat links ze toecensureerd !
jules is offline  
Oud 20 januari 2005, 14:18   #83
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bvb. Bush wordt als een satan opgevoerd, de zelfmoord-terrorsiten worden steevast romantisch rebellen genoemd, misdaden door buitenlanders worden geminimaliseerd of in de rand vermeld, als er een dreigbrief ivm hoofddoek gestuurd wordt komt dit wekenlang in prime-time uitgebreid aan bod, als er krijgsgevangenen in Irak gestapeld wordt komt dit eveneens uitgebreid aan bod, de koninklijke familie moet maar een scheet laten of ze komen in het nieuws, als er in Soedan 2 miljoen mensen uitgemoord zijn door Islamitische strijders wordt dit zedig verzwegen, als er een VB-er een misdaad begaat wordt deze direct als een zware crimineel beschouwd, indien een SP.a-lid een misdaad begaat is dit maar een alleenstaand geval, het CGKR dat een propagandamachine van de regering is wordt als onafhankelijk gezien, Steve Stunt en zijn bende zijn niet weg te slaan uit allerlei debiele programma's, ...

Jij hoort gewoon wat je wilt horen. Jij interpreteerd de dingen zo dat ze in jouw kraam passen. Daarenboven negeer je informatie die niet in jouw plaatje past. Jij bent gewoon gefrustreerd dat de publieke opninie en de berichtgeving zich niet jouw visie aanmeten.
Oud 20 januari 2005, 14:44   #84
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske
Jij hoort gewoon wat je wilt horen. Jij interpreteerd de dingen zo dat ze in jouw kraam passen. Daarenboven negeer je informatie die niet in jouw plaatje past. Jij bent gewoon gefrustreerd dat de publieke opninie en de berichtgeving zich niet jouw visie aanmeten.
De publieke opinie is : de VRT is een rode burcht waar objectiviteit op de laatste plaats komt en linksslijmen op de eerste plaats. Met die publieke opinie zou ik trouwens maar oppassen, als je ziet hoe de verkiezingen telkens uitdraaien. De propagandazender van alles wat links is, zou wel eens als eerste kunnen afgeschaft worden.
Geertje is offline  
Oud 20 januari 2005, 15:20   #85
Fonske
Gouverneur

Standaard

Gelukkig hebben we jou, de behoeder van de objectiviteit, om dit allemaal te doorzien.
Oud 20 januari 2005, 15:25   #86
Geertje

Standaard

Citaat:
Gelukkig hebben we jou, de behoeder van de objectiviteit, om dit allemaal te doorzien.
Je weet het toch.
Geertje is offline  
Oud 20 januari 2005, 18:56   #87
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de VRT is een rode burcht waar objectiviteit op de laatste plaats komt
ik geef je de raad eens te zappen : opvallend vaak beginnen items op VRT en VTM met slechts een paar seconden verschil. Is VTM nu ook een rode staatszender ?
jules is offline  
Oud 20 januari 2005, 23:07   #88
Geertje

Standaard

Citaat:
ik geef je de raad eens te zappen : opvallend vaak beginnen items op VRT en VTM met slechts een paar seconden verschil. Is VTM nu ook een rode staatszender ?
VTM is een afkooksel van de rode burcht, je kan ze gerust de rose burcht noemen. Ze copiëren een beetje van VRT en halen de inhoud eruit. Voor objectieve berichtgeving kan je best de Nederlandse of Engelse posten bekijken.
Geertje is offline  
Oud 21 januari 2005, 01:22   #89
Fonske
Gouverneur

Standaard

Ik vind jouw linkse media complot theorie wel grappig. Vertel me, zitten De Standaard en Knack ook in het complot? Met mijn onkritische geest ben ik immers niet in staat linkse propaganda te herkennen.
Oud 22 januari 2005, 18:38   #90
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
wat een onzin.
Congressen van het Belang worden gecoverd, evenals door hen georganiseerde betogingen, ze mogen hun ding doen tijdens politieke debatten etc...

Denk jij dat andere politici hun interviews niet verknipt worden ???
De boodschap wordt, zoals je zelf zegt, intact gelaten.
De vrt zelf geeft openlijk toe het VB niet objectief te behandelen. Siegfried Bracke in person heeft dat al meerdere malen bevestigd, daar zijn officiële richtlijnen voor (!)

Zelfs geven ze toe dat ze niet objectief zijn... Misschien toch eens proberen je in te beelden hoe een 'neutrale', laat staan een 'rechtse' mens de algemene berichtgeving hier ervaart...
Rr00ttt is offline  
Oud 22 januari 2005, 18:51   #91
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Ik ben centrum-rechts
Oud 22 januari 2005, 19:19   #92
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Fijn voor u
Het Skill Effect is offline  
Oud 22 januari 2005, 21:57   #93
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
De vrt zelf geeft openlijk toe het VB niet objectief te behandelen. Siegfried Bracke in person heeft dat al meerdere malen bevestigd, daar zijn officiële richtlijnen voor (!)

Zelfs geven ze toe dat ze niet objectief zijn... Misschien toch eens proberen je in te beelden hoe een 'neutrale', laat staan een 'rechtse' mens de algemene berichtgeving hier ervaart...
ik herhaal het nog eens : geef me voorbeelden waar de waarheid verdraaid is ...
jules is offline  
Oud 22 januari 2005, 22:37   #94
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Was dat geen vrt uitspraak, dat ze alleen maar het negatief nieuws gingen laten zienvanhet Blok?
lustige lezer is offline  
Oud 22 januari 2005, 22:46   #95
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
De vraag aan FDW of mensen die hun hoofddoek niet willen aflaten in Belgie welkom zijn. Het antwoord werd gekipt na Nee.
Bobke is offline  
Oud 23 januari 2005, 10:07   #96
Geertje

Standaard

Citaat:
Ik vind jouw linkse media complot theorie wel grappig. Vertel me, zitten De Standaard en Knack ook in het complot? Met mijn onkritische geest ben ik immers niet in staat linkse propaganda te herkennen.
Als je de berichtgeving van De Standaard vergelijks met die van de VRT, zie je heel snel hoe links de VRT wel is.
Geertje is offline  
Oud 23 januari 2005, 10:17   #97
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
De vraag aan FDW of mensen die hun hoofddoek niet willen aflaten in Belgie welkom zijn. Het antwoord werd gekipt na Nee.
Dat is niet "verdraaien"! Verdraaien zou zijn wanneer Ph. Dewinter "JA" had gezegd en de vrt had daar "NEE" van gemaakt. Nu hebben ze het antwoord gereduceerd tot de essentie ervan.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 23 januari 2005, 10:17   #98
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je de berichtgeving van De Standaard vergelijks met die van de VRT, zie je heel snel hoe links de VRT wel is.
Of hoe rechts De Standaard is?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 23 januari 2005, 10:28   #99
Geertje

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Of hoe rechts De Standaard is?
Dit kan wel zijn, maar in een krant kan een journalist meer motiveren en op televisie is het meer oppervlakkiger. Je kan ook selectiever zijn in het lezen van nieuws en zelf beslissen hoe belangrijk een nieuwsfeit voor jezelf is.
Geertje is offline  
Oud 23 januari 2005, 10:39   #100
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Dat is niet "verdraaien"! Verdraaien zou zijn wanneer Ph. Dewinter "JA" had gezegd en de vrt had daar "NEE" van gemaakt. Nu hebben ze het antwoord gereduceerd tot de essentie ervan.
Hij heeft "neen" gezegd, fout van mij.
Wat zij als de essentie willen doen uitschijnen.
Had hij "Ja, maar wie hier een verbijfsvergunning aanvraagt en te kennen geeft dat zijn geloof primeert op onze wetten komt er niet in" gezegd.
Hadden ze dan ook na "Ja" geknipt omdat het de essentie was.

Laatst gewijzigd door Bobke : 23 januari 2005 om 10:39.
Bobke is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be