![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Minister
|
![]() Is kunnen tellen in het Nederlands ook Nederlandsonkundig? En moet je om geld te kunnen incasseren meer kunnen dan dat?
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als ik zeg: vous-êtes une flamand, ben ik dan Fransonkundig? Bovendien snap ik niet goed wat er allemaal moet uitgelegd worden aan zo'n loket, dat je de bediende meteen kan brandmerken met de term 'Nederlandsonkundig'.
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 21 januari 2005 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie dat niet kan hoort niet aan het loket van een beurs dat in Vlaanderen plaatsvindt. Is dat nu zo moeilijk? Of zijn de belgicisten echt van slechte wil, om maar zeker te zijn dat er geen kritiek komt op de rotstructuur belgië. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#88 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook bij de ministeries, en in het leger, en in de ziekenhuizen, en.. en...en... is dit ook weer een oud zeer. Waarom dacht je dat de Vlamingen meer dan ooit moegestreden zijn voor hun rechten in de rotstructuur belgie, en zelf minder en minder Frans wensen te kennen, en meer dan ooit onafhankelijk zouden willen worden? Echt zielig. Ik zou je op jouw voorstel willen antwoorden in een nog andere vreemde taal : too little, too late. Laatst gewijzigd door Antoon : 21 januari 2005 om 13:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#91 |
Minister-President
|
![]() Yann, je hebt een aantal wijze woorden gezegd. Het is inderdaad het beste dat je gaat klagen bij de organisatie zelf, en niet op een of ander forum. Ik hoop trouwens, dat mevrouw plop dat ook al heeft gedaan.
Dat iemand in Antwerpen verondersteld wordt Nederlands te kunnen praten, is ook logisch. Je uitleg over wat Nederlandsonkundigheid is, vond ik correct. Een Vlaming -pardon, Nederlandstalige Belg ![]() Dat iedereen verondersteld wordt de andere landstaal te spreken (je vergeet trouwens het Duits, maar goed, dat doet bijna iedereen), is positief, maar mss niet helemaal haalbaar. De Vlaamse Beweging is niet voor niets ontstaan, maar heeft opgemerkt, dat Nederlands stiefmoederlijk behandeld werd. En wou daar wat aan doen. Het is trouwens niet waar, dat de meeste flaminganten reeds vanin het begin Vlaanderen wilden afscheuren van België, dat gebeurde eigenlijk pas na en tijdens WOI. Zolang Nederlands wordt gepercipieerd door een groot aantal Franstaligen, als 'onbelangrijk', want geen wereldtaal, dan vrees ik dat uw plan utopisch is.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#94 |
Minister-President
|
![]() In 1830 sprak men zelfs geen Frans in hartje Wallonië, maar Waals
![]() Je spreekt vol lof over de inspanningen die een aantal mensen levert in Wallonië. Maar in Vlaanderen is dit lange tijd vanzelfsprekend geweest. Dat er nu sommigen weigeren om anderen in het Frans te helpen, betreur ik, maar het is niet, dat je in Wallonië beter in het Nederlands terecht kan, dan in het Frans in Vlaanderen. Integendeel, heel veel Vlamingen willen een hulpeloze Franstalige nog steeds helpen in het Frans, en in Wallonië verwacht men nog altijd niet dat de andere Nederlands spreekt. Het is dus eigenlijk ons eigen fout, zij kunnen niet oefenen, omdat wij steeds Frans spreken ![]() Hans1, je hebt gelijk, dat het een privébeurs is. Maar vind je het dan normaal? Moet de overheid ook aan de privé opleggen, dat wie met de klanten in aanraking komt (baliepersoneel, telefonistes, gidsen...) minimum de lokale taal machtig is? Ik hoop het niet, maar een minimum aan medewerking verwacht ik wel. EDIT: tweede smilie veranderd in juiste.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone Laatst gewijzigd door groentje : 22 januari 2005 om 01:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De individuele tweetaligheid kan een oplossing bieden aan uw bovenvermelde problemen. Een Waal moet zich in Vlaanderen in het Nederlands kunnen behelpen, een Vlaming in Wallonië in het Frans. Met die individuele tweetaligheid is dat probleem dus definitief van de baan. Citaat:
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 22 januari 2005 om 01:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Minister-President
|
![]() Ik zeg net dat ik dat niet wil, Yann, wat niet wegneemt, dat ik wel bepaalde verwachtingen heb, als ik naar een privébeurs ga, die in Vlaanderen plaatsvindt. Een ervan is dat men mij kan helpen in het Nederlands.
Individuele tweetaligheid? Komt dan niet een taal in verdrukking? Als iedereen dezelfde twee talen spreekt, kan men even goed een ervan laten vallen...
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat mij meer stoort aan de buurt rondom Antwerp Expo is oa het wildplakken van VB-stickers op verkeersborden en -lichten, het bekladden van bus/tramhokjes met "Vloandern onafhankelijk" en andere idiote Vlaams-nationale leuzes, de vuilnis achtergelaten door de beursbezoekers, het overmatig foutparkeren (soms zelfs op het trottoir)... De expowijk, als residentiële buurt van Antwerpen, wordt tegenwoordig erg besmeurd... En in tegenstelling tot de loketbedienden van Antwerp Expo, is dat publiek domein...
Vlaams-nationalisme = hooliganisme
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Minister-President
|
![]() Het stoort me ook, Yann, maar is dit niet een beetje afwijken van het topic?
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Vlaams nationalisme = vandalisme
![]() |