Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 21 januari 2005, 12:38   #81
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Blijven zagen zal er niks aan veranderen zenne. Het VB jaagt mensen tegen zich in 't harnas. En nogmaals: stort dan anoniem. Of stort niet, want ze beweren geen vertrouwen te hebben in het ding. Dus maw: officieel hebben ze geen vertrouwen en toch storten ze? Om later te kunnen klagen?
Ik heb ook geen vertrouwen in bepaalde organisaties. Ik vond het veiliger te storten voor artsen zonder grenzen dan voor organsaties die liefdadigheid als een soort van politieke keuze zien. Volgens hun ideologie past het niet dat extreem-rechst liefdadig is. Dit is logisch gezien enkel voor de 'goede' linkse partijen weggelegd.
Geertje is offline  
Oud 21 januari 2005, 12:39   #82
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
nu zien we waar heel dat sentimenteel circus van hulpgezeik en inzamelhysterie écht om draait.
'kijk eens hoe goed wij zijn, en hoe egoïstisch die anderen zijn'.
net als die medialgeile dokter beaucourt met z'n akelige azijnsmoel.

blij dat ik geen cent gegeven heb aan die komedie.
Ga jij maar wat bij guddieke staan. Gij zijt er nog zo eentje waar we niet van verwachten dat ie enig medelijden met anderen kan tonen.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline  
Oud 21 januari 2005, 12:39   #83
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Ik heb ook geen vertrouwen in bepaalde organisaties. Ik vond het veiliger te storten voor artsen zonder grenzen dan voor organsaties die liefdadigheid als een soort van politieke keuze zien. Volgens hun ideologie past het niet dat extreem-rechst liefdadig is. Dit is logisch gezien enkel voor de 'goede' linkse partijen weggelegd.
Waarom doet het VB dit dan niet? En maken ze liever zo'n kabaal?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Citaat:
Griffin is offline  
Oud 21 januari 2005, 12:40   #84
Tegendradigaard

Standaard

Neen ik geloof inderdaad dat het niet zal helpen met erover te zagen dat domme en verblinde mensen plots het licht zouden zien ...

Neem maar van mij aan dat de gewone mens geschokt zijn... vorige week gaven ze nog gul en geloofden ze er in... Daarjuist in de winkel waren de mensen er over bezig... en geloof mij ze zullen in het vervolg wel tweemaal denken hoor.

De reacties zijn wat ik hier ook neerschreef. En dat zal blijven hangen. het feit dat hulporganisaties geld WEIGERDEN. En de gewone burger beseft ook dat als men geld weigert, dat het dan om geld gaat dat niet ten goede komt van de slachtoffers.

Maar allez drink gerust nog een glaasje champagne op weer een geslaagd en succesvol initiatief en gevolg van het cordon sanitaire. Drink het liefst op de gezondheid van de slachtoffers van de tsunami he.

santé.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 21 januari 2005, 12:41   #85
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Neen ik geloof inderdaad dat het niet zal helpen met erover te zagen dat domme en verblinde mensen plots het licht zouden zien ...

Neem maar van mij aan dat de gewone mens geschokt zijn... vorige week gaven ze nog gul en geloofden ze er in... Daarjuist in de winkel waren de mensen er over bezig... en geloof mij ze zullen in het vervolg wel tweemaal denken hoor.

De reacties zijn wat ik hier ook neerschreef. En dat zal blijven hangen. het feit dat hulporganisaties geld WEIGERDEN. En de gewone burger beseft ook dat als men geld weigert, dat het dan om geld gaat dat niet ten goede komt van de slachtoffers.

Maar allez drink gerust nog een glaasje champagne op weer een geslaagd en succesvol initiatief en gevolg van het cordon sanitaire. Drink het liefst op de gezondheid van de slachtoffers van de tsunami he.

santé.....
Blijf maar doorlullen zonder argumenten Ooit krijg je wel het laatste woord

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Griffin : 21 januari 2005 om 12:42.
Griffin is offline  
Oud 21 januari 2005, 12:41   #86
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
U in extreem-linkse hoek laten drukken is bijvoorbeeld zo'n slechte zaak. En er u daarna nog voor laten sponsoren ook.
Je kan niet ontkennen dat bepaalde van deze organisaties een sterke stroming hebben van extreem-links. Nogmaals, als liefdadigheidsorganisatie moet je boven dit politieke spel staan, anders wordt men er een onderdeel van. Met noodlottige gevolgen voor in de toekomst. Denk maar aan het verleden hoe sommige organisatie uitgespeeld zijn door een bepaalde zijde te kiezen.
Geertje is offline  
Oud 21 januari 2005, 12:42   #87
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
VB maakt kabaal ????? euh Griffing : het kabaal is onstaan omdat de organisatoren van de aktie 12-12 openlijk gezegd hebben dat het VB niet waardig bevonden is om geld te storten he...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 21 januari 2005, 12:43   #88
Geertje

Standaard

Citaat:
Dit is politiek en ze stappen domweg in de val.
Geertje is offline  
Oud 21 januari 2005, 12:44   #89
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dit is politiek en ze stappen domweg in de val.
Omdat ze zelf niets met politiek te maken willen hebben dus.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Griffin is offline  
Oud 21 januari 2005, 12:44   #90
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Blijf maar doorlullen zonder argumenten Ooit krijg je wel het laatste woord
ge moogt gerust zijn.

dom en verblind he.. (en dom is niet bedoeld als geen verstand hebben he.. gewoon het niet willen gebruiken)

'k zien u ook niet veel argumenten gebruiken behalve hoera en joepie ..

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 21 januari 2005 om 12:48.
Oud 21 januari 2005, 12:46   #91
lazybonies
Vreemdeling

Standaard

UIT HET NIEUWSBLAD:
Vlaams Belang vindt Tsoenami 12-12 te links

Vlaams Belang (VB) denkt nog na aan wie de partij ,,een substantieel bedrag voor de slachtoffers van de ramp in Zuidoost-Azië'' zal schenken. De kans is klein dat het Tsoenami 12-12 wordt.

,,We willen dat ons geld voor de volle honderd procent bij de mensen terechtkomt, en niet in de zakken verdwijnt van enkele goedbetaalde ontwikkelingshelpers'', luidt de motivatie.

Gistermorgen besliste de VB-partijraad dat hij een groot bedrag - ,,hoe groot hoeft niemand te weten'' - zal schenken aan de slachtoffers van de tsoenami. Maar Tsoenami 12-12 , de grote solidariteitsactie die heel het land heeft gemobiliseerd, krijgt dat bedrag wellicht niet op de rekening. VB-voorzitter Frank Vanhecke: ,,U weet toch dat Oxfam mee in die actie zit? We maken er geen geheim van dat we niet veel vertrouwen hebben in die organisatie.''

Op zijn website zegt het Gentse VB-lid Tanguy Veys onverbloemd dat ,,de extreem-linkse organisaties Oxfam die allesbehalve humaan is'' deel uitmaakt van Tsoenami 12-12, waardoor dat consortium voor hem niet de moeite waard is. Een standpunt dat de partij deelt, dixit Vanhecke.

Vlaams Belang voelt er veel voor zijn geld te geven aan het volksnationalistische humanitaire Volk in Nood (VIN). Die vzw heeft weliswaar nog geen projecten lopen in Zuidoost-Azië - hij richt zich naar de Balkan met zijn acties - maar wil best wel enkele niet-gouvernementele organisaties zoeken die daar goed werk leveren. Vanhecke: ,,Zij garanderen dat de volle honderd procent van het geld bij de slachtoffers terechtkomt. Dat is het belangrijkste.'' (FrP)

VB is idd de eerste geweest om de hele zaak te politiseren. Door te suggereren dat de NGO's de zaak niet vooruithelpen, schaadt hij hun imago. Ik vind het logisch dat die NGO's daarop reageren. Ik denk trouwens niet dat het bedrag van het VB van die aard zal geweest zijn dat de NGO's hun principes in de kant zouden schuiven (en ik ben blij dat ze dat niet hebben gedaan).
lazybonies is offline  
Oud 21 januari 2005, 12:47   #92
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Zo, als je er dan toch op staat, ik zal je hieronder quoten zodat het lijkt alsof jij het laatste woord gehad hebt:

Citaat:
ge moogt gerust zijn.

dom en verblind he..

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Griffin is offline  
Oud 21 januari 2005, 12:51   #93
lazybonies
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
En de gewone burger beseft ook dat als men geld weigert, dat het dan om geld gaat dat niet ten goede komt van de slachtoffers.
Vreemde redenering.
lazybonies is offline  
Oud 21 januari 2005, 12:51   #94
Tegendradigaard

Standaard

o maar jij mag van mij gerust het laatste woord hebben hoor.

trouwens ik vind dat je meer geel bollekens moet gebruiken. dat staat sjiek.

Oud 21 januari 2005, 12:52   #95
Geertje

Standaard

Citaat:
Omdat ze zelf niets met politiek te maken willen hebben dus.
Dan hadden ze slimmer moeten zijn en er boven staan. Maar nu zijn ze zo dom geweest om overduidelijk een linkse stelling - cordon sanitaire - ingenomen te hebben.

Laatst gewijzigd door Geertje : 21 januari 2005 om 12:54.
Geertje is offline  
Oud 21 januari 2005, 12:55   #96
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lazybonies
Vreemde redenering.
Ik zal de redenering vervolledigen dan.

Iedereen heeft gegeven en er staat 1.000.000 euro op de rekening.
Dus de mensen denken er gaat 1.000.000 euro naar de slachtoffers.
Maar dan zegt die organisatie ... mmm 100.000 euro geven we terug aan de schenkers want die hebben tegen onze kar gereden.
Dus wie is het grootste slachtoffer ? Juist de hulpbehoevenden. Want in plaats van 1.000.000 euro is er nog maar 900.000 euro over voor de slachtoffers.

Oud 21 januari 2005, 12:55   #97
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

grappig trouwens hoe het vlaams behang toch probeert mee te doen met die burgerlijke inzamelhysterie en tegelijkertijd halsstarrig uit links vaarwater wil blijven en daarbij op z'n bek gaat.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 21 januari 2005 om 12:56.
Mitgard is offline  
Oud 21 januari 2005, 12:56   #98
Toontje
Vreemdeling

Standaard

oxfam belgie organiseert zelfs geweldadige betogingen met de AEL ... het vb mag z'n schenkingen toch verdelen over verschillende huporganisaties. OXfam kan blijkbaar niet leven met terechte kritiek ... ik had trouwens niet anders verwacht van die zelfbedruipende linkse orgainsatie die met overheidsgeld en onder het mom van "fair trade" politieke standpunten uitdraagt ...
Toontje is offline  
Oud 21 januari 2005, 12:56   #99
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dan hadden ze slimmer moeten zijn en er boven staan. Maar nu zijn ze zo dom geweest om overduidelijk een linkse stelling - cordon sanitaire - ingenomen te hebben.
Dat heeft hier nu eens geen zak mee te maken. Het gaat niet over het cordon sanitaire. Het gaat om vergiftigde geschenken die niet worden aanvaard.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Griffin is offline  
Oud 21 januari 2005, 12:57   #100
lazybonies
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik zal de redenering vervolledigen dan.

Iedereen heeft gegeven en er staat 1.000.000 euro op de rekening.
Dus de mensen denken er gaat 1.000.000 euro naar de slachtoffers.
Maar dan zegt die organisatie ... mmm 100.000 euro geven we terug aan de schenkers want die hebben tegen onze kar gereden.
Dus wie is het grootste slachtoffer ? Juist de hulpbehoevenden. Want in plaats van 1.000.000 euro is er nog maar 900.000 euro over voor de slachtoffers.
Dit alles in de veronderstelling dat het geld gaat naar de slachtoffers. Iets wat het VB en zij die hen verdedigen net betwisten. Ge veronderstelt dus goodwill van de NGO's om aan te tonen dat ze geen goodwill hebben. Zowaar een paradox!
lazybonies is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be