Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Zal de regering B-H-V overleven?
ja 46 38,33%
neen 74 61,67%
Aantal stemmers: 120. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2005, 07:22   #81
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Niet voor lang, want deze meneer heeft vandaag zijn excuses aangeboden ... 8)
Wezembeek, Kraainem, Sint-Genenius-Rode, Linkebeek blijven van Vlaams Brabant... "kein Anschluss" met Brussel of pas d'annexation avec Bruxelles of geen aansluiting met Brussel ! Punt uit ! Aan de taalgrenzen wordt niet geraakt.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 09:59   #82
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Wezembeek, Kraainem, Sint-Genenius-Rode, Linkebeek blijven van Vlaams Brabant... "kein Anschluss" met Brussel of pas d'annexation avec Bruxelles of geen aansluiting met Brussel ! Punt uit ! Aan de taalgrenzen wordt niet geraakt.
Jouw mening zal doorslaggevend zijn, zeker ?
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 10:09   #83
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

en Wemmel en Drogenbos ook niet !

HET ZAL DEZE KEER NEEEEEEN ZIJN EN BLIJVEN !! in plaats van non...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 10:13   #84
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Niet voor lang, want deze meneer heeft vandaag zijn excuses aangeboden ... 8)
Dan heeft deze meneer tenminste meer fatsoen dan al diegene die constant gooien met termen zoals racist, fascist, nazi, collaborateur, enz. Maingain is er berucht voor...
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 10:30   #85
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Heeft er nog iemand dat kaartje gezien? Als die gemeenten worden toegevoegd aan Brussel wordt de hoofdstad verbonden met Wallonië Is het dat waar die Flaminganten zo bang voor zijn?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 11:22   #86
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Waaruit nog maar blijkt dat Brussel gewoon een verfranste stad is he. En wat men ooit verfranst heeft kan ook ontfranst worden... of vernederlandst as ge wilt..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 11:23   #87
Fred Kroket
Burger

Fred Kroket's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waaruit nog maar blijkt dat Brussel gewoon een verfranste stad is he. En wat men ooit verfranst heeft kan ook ontfranst worden... of vernederlandst as ge wilt..
aansluiting van Molenbeek bij Marokko

Laatst gewijzigd door Fred Kroket : 25 januari 2005 om 11:25.
Fred Kroket is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 11:25   #88
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
In uw dromen, ja. Zonder het Frans bent u verloren in Brussel.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 11:29   #89
Tegendradigaard

Standaard

Nu misschien nog wel Everytime, maar dat kan veranderen he. Der was zelfs ooit een tijd dat ge zonder Nederlands verloren waart in Brussel. Niets is eeuwig he. En als Vlaanderen onafhankelijk zou worden dan neemt het belang van het Nederlands in Brussel toe he. En dan heeft het geen nut meer, economisch gezien zeker, om eentalig Franstalig te zijn. Integendeel, dan zal men op termijn nergens meer aan de bak komen. En dus zal de Franstalige op termijn zelf wel kiezen : ofwel verhuizen naar Wallonie ofwel Nederlands leren en gebruiken.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 25 januari 2005 om 11:30.
Oud 25 januari 2005, 11:30   #90
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

BHV =
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 11:31   #91
Tegendradigaard

Standaard

Hebde die zelf dood gedaan ?

Oud 25 januari 2005, 11:33   #92
woollywalter
Vreemdeling

woollywalter's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar woollywalter
Standaard

Brussel is duidelijk te veel verfranst. Ik studeer er, dus ik kan het weten. Je ziet het overal, de bakker, de krantenwinkel, de meeste cafés,....
woollywalter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 11:35   #93
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu misschien nog wel Everytime, maar dat kan veranderen he. Der was zelfs ooit een tijd dat ge zonder Nederlands verloren waart in Brussel. Niets is eeuwig he. En als Vlaanderen onafhankelijk zou worden dan neemt het belang van het Nederlands in Brussel toe he. En dan heeft het geen nut meer, economisch gezien zeker, om eentalig Franstalig te zijn. Integendeel, dan zal men op termijn nergens meer aan de bak komen. En dus zal de Franstalige op termijn zelf wel kiezen : ofwel verhuizen naar Wallonie ofwel Nederlands leren en gebruiken.
Maar de Franstalige Brusselaars hebben geen interesse in een Vlaanderen onafhankelijk met Brussel als hoofdstad. Ze voelen zich Franstalig en helemaal niet verbonden met Vlaanderen.
Oud 25 januari 2005, 11:37   #94
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hebde die zelf dood gedaan ?
Het waren muslimterroristen!

Ze hebben een zelfmoordaanslag op mijn venster gepleegd. Nu moet ik weer poetsen ...

Laatst gewijzigd door Het Skill Effect : 25 januari 2005 om 11:37.
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 11:46   #95
Extinct
Partijlid

Extinct's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar zal het uitgesteld worden tot na de krokusvakantie.......... Reynders en vandelanotte hebben dit blijkbaar beslist...
Oud 25 januari 2005, 11:46   #96
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Het waren muslimterroristen!

Ze hebben een zelfmoordaanslag op mijn venster gepleegd. Nu moet ik weer poetsen ...
jakkes vies...

Oud 25 januari 2005, 11:47   #97
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Extinct
Blijkbaar zal het uitgesteld worden tot na de krokusvakantie.......... Reynders en vandelanotte hebben dit blijkbaar beslist...
Ja, heb ik ook gehoord.
Oud 25 januari 2005, 11:47   #98
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Maar de Franstalige Brusselaars hebben geen interesse in een Vlaanderen onafhankelijk met Brussel als hoofdstad. Ze voelen zich Franstalig en helemaal niet verbonden met Vlaanderen.
Ze voelen zich evenmin verbonden met Wallonië. Ook zijn er vandaag veel meer tweetalige franstalige Brusselaars dan vroeger (duizenden franstaligen sturen al een dikke 10-15 jaar hun kinderen naar nederlandstalige scholen). Ik wil hier geen conclusies uit trekken, maar TD heeft gelijk : niets is eeuwig. De franstalige minderheden in Gent en Antwerpen zijn volop aan het assimileren. Het kan dus ook in de andere richting.

Ik acht het mogelijk dat Brussel, mits behoud van het tweetalig statuut, voor Vlaanderen zou kiezen. Niet waarschijnlijk, maar wel mogelijk. Uiteraard is dat niet de eerste keuze van de Brusselaars. Brusselaars zouden het liefst van al de zaken houden zoals ze nu zijn.

NB : ik ben zelf franstalig en ex-Brusselaar.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 11:57   #99
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Ze voelen zich evenmin verbonden met Wallonië. Ook zijn er vandaag veel meer tweetalige franstalige Brusselaars dan vroeger (duizenden franstaligen sturen al een dikke 10-15 jaar hun kinderen naar nederlandstalige scholen). Ik wil hier geen conclusies uit trekken, maar TD heeft gelijk : niets is eeuwig. De franstalige minderheden in Gent en Antwerpen zijn volop aan het assimileren. Het kan dus ook in de andere richting.

Ik acht het mogelijk dat Brussel, mits behoud van het tweetalig statuut, voor Vlaanderen zou kiezen. Niet waarschijnlijk, maar wel mogelijk. Uiteraard is dat niet de eerste keuze van de Brusselaars. Brusselaars zouden het liefst van al de zaken houden zoals ze nu zijn.

NB : ik ben zelf franstalig en ex-Brusselaar.
De Franstalige partijen zullen nooit aannemen dat Brussel een 100% Vlaamse stad wordt. Olivier Maingain heeft zelfs gepleit voor het "verhuis" van de Vlaamse instellingen in Brussel naar een echte Vlaamse stad, zoals Antwerpen bijvoorbeeld. Ik ben ervan overtuigd dat hij niet de enige die zo denkt, zowel in de Franstalige politieke wereld als in de Franstalige bevolking.
Oud 25 januari 2005, 12:00   #100
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
De Franstalige partijen zullen nooit aannemen dat Brussel een 100% Vlaamse stad wordt. Olivier Maingain heeft zelfs gepleit voor het "verhuis" van de Vlaamse instellingen in Brussel naar een echte Vlaamse stad, zoals Antwerpen bijvoorbeeld. Ik ben ervan overtuigd dat hij niet de enige die zo denkt, zowel in de Franstalige politieke wereld als in de Franstalige bevolking.
simpel, geldkraan dicht zoals SS eens beloofd heeft
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be