Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2005, 13:13   #81
M.V.B.
Banneling

M.V.B.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Maar als iemand zelf de guts heeft om het te slachten: ho ho! Dat mag niet! Redelijke hypocriete houding, niet?
Ge laat dat toch doen door iemand die ervan kent en das voor alles zo.
Enkele jaren geleden had een marokaan de guts om aan z'n gasleiding te werken en de helf van den blok was weg.
Ik werk ook nie zelf aan de motor van m'n wagen, ken er nie van.
Maar velen denken dat ze het kennen en staan om de zoveel dagen in panne, terwijl ze het beter hadden doen door een vakman. In the long run goedkoper en geen kopzorgen.
M.V.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2005, 14:16   #82
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M.V.B.
Enkele jaren geleden had een marokaan de guts om aan z'n gasleiding te werken en de helf van den blok was weg.
Maar velen denken dat ze het kennen en staan om de zoveel dagen in panne, terwijl ze het beter hadden doen door een vakman. In the long run goedkoper en geen kopzorgen.
Dus als je jaarlijks iets doet, dan ken je er niks van?
Wat heeft een gasleiding of een auto repareren met een schaap slachten te maken?
En waar haal je het uit dat een slachthuis goedkoper zou zijn? Want dat haal ik uit je vergelijking. Waarom ben jij te lui om die technische kennis in huis te halen waarvan je hierboven beweert dat je ze niet hebt en daarom maar iemand anders betaalt om het probleem op te lossen? En waarom zou iemand anders niet mogen kiezen om die kennis wel in huis te halen en zelf aan zijn auto te werken, of zijn dieren te slachten?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2005, 15:26   #83
M.V.B.
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus als je jaarlijks iets doet, dan ken je er niks van?
Wat heeft een gasleiding of een auto repareren met een schaap slachten te maken?
En waar haal je het uit dat een slachthuis goedkoper zou zijn? Want dat haal ik uit je vergelijking. Waarom ben jij te lui om die technische kennis in huis te halen waarvan je hierboven beweert dat je ze niet hebt en daarom maar iemand anders betaalt om het probleem op te lossen? En waarom zou iemand anders niet mogen kiezen om die kennis wel in huis te halen en zelf aan zijn auto te werken, of zijn dieren te slachten?
idd 1 keer per jaar is te weinig, in sommige beroepen moet je kunnen voorleggen dat je de laatste 6 maanden die job nog hebt uitgeoefend of je moet weer een cursus volgen.

Te lui! ten eerste ik heb geen tijd&behoefte voor een opleiding automechanika te volgen en zelfs dan nog zou ik nie aan m'n eigen wagen prutsen anders vervalt de garantie .
Ge kunt zo zeggen als ge uw eigen huis laat bouwen dat ge ook te lui bent omdat je het nie zelf gedaan hebt.!!!
Wel een beetje een infantiele redenering maar die moeten er ook zijn.

Ik ben geen wreck en betaal graag een goede vakman die z'n geld waard is, daar heb ik absoluut geen probleem mee. Commercie moet draaien.

Die gasleiding toont aan als je er nie van kent blijf er dan met je pollen af, want zo kun je materiële en lichamelijke schade verrichten bij andere mensen.
En eventueel nog veroordeeld worden voor onopzettelijke slagen en verwondingen als er slachtoffers gevallen zijn.
Was waarschijnlijk weer zo'n eigenwijs individuutje die het weer beter wist.

Voor mij part moogt de gij koeien,schapen,varkens,bizon's enz..allemaal thuis de keel oversnijden, ik heb er geen last van.

greetzzzz
Oud 1 februari 2005, 16:05   #84
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
De kestboom op kerstmis heeft niets met het geloof te maken.
Het offerfeest dateert waarschijnlijk ook al van voor de Islam. Hoe verklaar je anders dat Joden en Christenen in dezelfde regio's ook die gebruiken hebben?
Oud 1 februari 2005, 16:10   #85
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
idd 1 keer per jaar is te weinig, in sommige beroepen moet je kunnen voorleggen dat je de laatste 6 maanden die job nog hebt uitgeoefend of je moet weer een cursus volgen.
Piloten hebben dat idd voor, maar automechaniekers? soit je blijft offtopic met die verwijzingen.
Citaat:
Te lui! ten eerste ik heb geen tijd&behoefte voor een opleiding automechanika te volgen en zelfs dan nog zou ik nie aan m'n eigen wagen prutsen anders vervalt de garantie .
Ge kunt zo zeggen als ge uw eigen huis laat bouwen dat ge ook te lui bent omdat je het nie zelf gedaan hebt.!!!
Wel een beetje een infantiele redenering maar die moeten er ook zijn.
Jij beslist gewoon dat je er geld voor over hebt. Iemand anders kan net zo goed beslissen dat hij het liever zelf doet. Wat heb je daar tegen?
Citaat:
Ik ben geen wreck en betaal graag een goede vakman die z'n geld waard is, daar heb ik absoluut geen probleem mee. Commercie moet draaien.

Die gasleiding toont aan als je er nie van kent blijf er dan met je pollen af, want zo kun je materiële en lichamelijke schade verrichten bij andere mensen.
En eventueel nog veroordeeld worden voor onopzettelijke slagen en verwondingen als er slachtoffers gevallen zijn.
Was waarschijnlijk weer zo'n eigenwijs individuutje die het weer beter wist.
1/ Je vertrekt van het punt dat moslims geen schapen kunnen slachten
2/ Je insinueert dat ze daarbij enorme schade zullen aanrichten.
Kom dan nu maar met bewijzen voor die stellingen die je hier inneemt.
Citaat:
Voor mij part moogt de gij koeien,schapen,varkens,bizon's enz..allemaal thuis de keel oversnijden, ik heb er geen last van.

greetzzzz
Maar als ik zeg dat ik moslim ben dan mag ik het niet? Maar goed. Eindconclusie: de moslims mogen hun offerfeest ook hier gewoon vieren, mits ze zich aan bepaalde voorwaarden (ivm volksgezondheid e.d.) houden.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2005, 16:18   #86
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In het geval anderen gevaar lopen van je geklungel mag de overheid ingrijpen.
Bvb zelfgeslacht vlees verkopen, omdat het moeilijk is om daarvan de hygiëne te controleren. Of aan een gasleiding keuteren.
Maar wie is er het slachtoffer van als een amateur een schaap probeer te slachten? Je moet trouwens al een enorme kluns zijn om dat slecht te doen. Ik heb het een half jaar geleden zelf voor de eerste keer gedaan. Mijn grootvader deed het zowat maandelijks.
Sinds wanneer is het trouwens verboden om zelf schapen te slachten? 10 jaar ofzo? En mag je dan ook niet meer zelf kippen slachten?
Oud 1 februari 2005, 16:19   #87
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoh, alsof zij het frauderen hebben uitgevonden De Belg is daar nog steeds niet in te overtreffen denk ik. Getuige zijn de vele illegale bouwsels, de grote aantallen verkeersboetes, het zwartwerk... Enfin, jij bent gewoon een beetje blind.
Ik wist niet dat een verkeersovertreding fraude was.
Illegale bouwsels zijn er trouwens vaak gekomen doordat de wet achteraf gewijzigd is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2005, 16:20   #88
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar als iemand zelf de guts heeft om het te slachten: ho ho! Dat mag niet! Redelijke hypocriete houding, niet?
Illegaal slachten. 8)
Oud 1 februari 2005, 16:27   #89
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Het offerfeest dateert waarschijnlijk ook al van voor de Islam. Hoe verklaar je anders dat Joden en Christenen in dezelfde regio's ook die gebruiken hebben?
Ik zie niet in wat een boom met het offerfeest te maken heeft maar soit.
Wij slachten ook nog ons lam rond Pasen.
We zijn wel al zo beschaafd daarvoor een ijslam te gebruiken.
Oud 1 februari 2005, 16:29   #90
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat is er mis mee dat mensen hun geld "verspillen"? Als iemand graag meer geld uitgeeft voor lamsvlees dan varkensvlees, is dat dan ook verspilling? Als iemand meer geld uitgeeft voor een schaap dat hij zelf slacht dan dezelfde hoeveelheid schapenvlees, maar hij vindt dat plezieriger, waarom niet? Heel onze economie draait om dingen die nutteloos zijn.

Ik repareer trouwens mijn auto zelf omdat ik het plezant vind. En ik heb nog nooit een panne gehad die ik niet zelf heb kunnen verhelpen. Die ene keer dat ik mijn auto had laten maken bleek een deel van mijn voorwieltractie kapot. Niet ideaal als je dan in the middle of nowhere vastgereden bent.
Oud 1 februari 2005, 16:31   #91
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Illegaal slachten. 8)
Inderdaad illegaal. En kan iemand mij nu uitleggen waarom thuis slachten verboden zou moeten zijn? Wie is er slachtoffer van als we dat wel doen?

Bestaat er wel een misdaad zonder een slachtoffer?
Oud 1 februari 2005, 16:32   #92
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in wat een boom met het offerfeest te maken heeft maar soit.
Wij slachten ook nog ons lam rond Pasen.
We zijn wel al zo beschaafd daarvoor een ijslam te gebruiken.
Wat is daar meer beschaafd aan?
Oud 1 februari 2005, 16:58   #93
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moslims offeren geen dieren. Ze eten ze op. Enkel de naam offerfeest blijft over.

Net zoals heel wat katholieken een kalkoen eten op kerstmis, of Ethiopische christenen een ram slachten op (oa) pasen.
Het idee erachter is door en door achterlijk. Met eigen handen een ander levend wezen van zijn leven beroven uit religieuze motieven, net als onomkeerbare rituele verminkingen van weerloze minderjarigen.

Zulke zaken horen niet thuis in een beschaafde samenleving.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2005, 17:26   #94
M.V.B.
Banneling

Standaard

[quote=Griffin]Piloten hebben dat idd voor, maar automechaniekers? soit je blijft offtopic met die verwijzingen.
Nie echt offtopic, ge denkt toch nie dat een automechanieker van tien jaar terug zomaar weer aan de slag kan in een modern bedrijf.
Zelfde geld voor meubelmakerij(cnc gestuurde freesmachines die vroeger nie bestonden en steeds beter worden)
Duikers verliezen ook hun padi brevet na zoveel tijd en moeten die opnieuw afleggen.enz...
Jij beslist gewoon dat je er geld voor over hebt.
idd das mijn beslissing.
Iemand anders kan net zo goed beslissen dat hij het liever zelf doet. Wat heb je daar tegen?
Hij kan dat idd beslissen, maar is het wel verantwoord?!
Ik zou eens moeten beslissen dat ik liever zelf die appendix van m'n "marokaanse vriendin" zou verwijderen en nee ik ben geen dokter.
Of ook zoals eens in de krant gelezen, iemand (was vlaming )deed z'n eigen verbouwing in huis maar
had teveel steunmuren in z'n huis weg geslegen! met al de gekende gevolgen.
Wilde het ook goedkoop houden maar is uiteindelijk wel beetje duurder uitgevallen.
1/ Je vertrekt van het punt dat moslims geen schapen kunnen slachten
Ik vertrek vanuit het punt dat slagers dit deftig kunnen ja.En er zijn idd ook moslim slagers in belgie. Dus ze kunnen het wel .
Als een vlaming zomaar een koe zou kopen en die ergens in z'n achtertuin zou slachten, die zou het ook mogen horen van vadertje staat. De dag van vandaag doe je nie zomaar wat je wilt.
Vroeger hadden wij veel houten planken van bekistingen en die verbranden we toen, nu staan er daar boetes op!!
Nu betaal je als winkel&bedrijf tax op milieu afval, zelfs al heb je maar een onozel snoepwinkeltje, ge moet die taks betalen.
2/ Je insinueert dat ze daarbij enorme schade zullen aanrichten.
idd
Kom dan nu maar met bewijzen voor die stellingen die je hier inneemt.
Temp. speelt belangerijke factor bij het slachten als men het vlees zou bewaren.
Microbiële besmetting zou over de gehele karkas verspreid worden en dit proces gaat door bij de verdere bewerking zoals het uitslachten,ontbenen en verdelen.
Maar het zou dus voor directe consumptie zijn bij jullie en volgens mij(ben leek) is dat dan nie echt een probleem.
Maar de staat zegt dat dit nie meer mag dus is de zaak +/- gesloten.
Maar als ik zeg dat ik moslim ben dan mag ik het niet? Maar goed.
Jullie zijn paranoia!! dit geld voor iedereen zelfs de vlamingen,chinezen,zweden,......Dit zijn de
richtlijnen v/d belgische wetgeving.
Eindconclusie: de moslims mogen hun offerfeest ook hier gewoon vieren, mits ze zich aan bepaalde voorwaarden (ivm volksgezondheid e.d.) houden.yep,[/QUOTE]

Laatst gewijzigd door M.V.B. : 1 februari 2005 om 17:32.
Oud 1 februari 2005, 17:43   #95
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Het idee erachter is door en door achterlijk. Met eigen handen een ander levend wezen van zijn leven beroven uit religieuze motieven, net als onomkeerbare rituele verminkingen van weerloze minderjarigen.

Vegetarisch eten is aangeraden , een ook gezond, Meer vezels een minder eiwitten goed voor de bloedvaten een minder cholesterol !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 1 februari 2005 om 17:44.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2005, 17:46   #96
M.V.B.
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is er mis mee dat mensen hun geld "verspillen"? Als iemand graag meer geld uitgeeft voor lamsvlees dan varkensvlees, is dat dan ook verspilling? Als iemand meer geld uitgeeft voor een schaap dat hij zelf slacht dan dezelfde hoeveelheid schapenvlees, maar hij vindt dat plezieriger, waarom niet? Heel onze economie draait om dingen die nutteloos zijn.
Van mij mogen jullie alles slachten wat ge wilt,zelfs al zegt de staat dat het berboden is, zolang de anderen er maar geen last van hebben.
T'is nie omdat ik geen moslim ben dat ik geen schaap eet he, bij den griek eet ik da veel .

Ik repareer trouwens mijn auto zelf omdat ik het plezant vind. En ik heb nog nooit een panne gehad die ik niet zelf heb kunnen verhelpen. Die ene keer dat ik mijn auto had laten maken bleek een deel van mijn voorwieltractie kapot. Niet ideaal als je dan in the middle of nowhere vastgereden bent.
Proficiat met je talent, ik kan da nie. Heb daar ook geen geduld voor .

heel onze economie is nutteloos, enkele dingen toch.
Maar we maken er het beste van.
Oud 1 februari 2005, 17:52   #97
M.V.B.
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Vegetarisch eten is aangeraden , een ook gezond, Meer vezels een minder eiwitten goed voor de bloedvaten een minder cholesterol !
Wel maken dat ge voldoende eiwitten naar binnen speelt, soya eiwit zeer gezond.Is beter dan dierlijke eiwitten.
Meer beweging en die cholesterol is geschiedenis.
Oud 2 februari 2005, 13:54   #98
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker

Het offerfeest stamt uit een tijd dat iedereen die vlees at (wat trouwens zelden gebeurde) dat deed nadat hij een beest had geslacht of iemand anders dat gedaan heeft. Als toenertijd geschreven werd dat je een beest moest doden en er eventueel een deel van aan armeren te geven heeft dat evenveel te maken met een ander levend wezen het leven beroven als Belgen die om het even welk soort vlees bijna dagelijks eten. Het belangrijkste verschil is dat de meeste mensen in België nu geld genoeg hebben.

Wat je vrouwenverminking hiermee te maken heeft is me niet echt duidelijk. Al geldt ook hier dat de traditie blijkbaar al veel ouder is dan de Islam, want ook miljoenen christenen doen het nog. Ik wil die dingen geenszins goedkeuren, maar ik zie niet in waarom het iets met het al dan niet mogen zelf slachten van dieren te maken heeft.
Oud 2 februari 2005, 13:59   #99
zX-i0n
Vreemdeling

zX-i0n's schermafbeelding

Standaard

ok ik snap wat GAIA wilt
ik kan hen volledig gelijk geven. Maar is er niks die mensen verdedigd die openlijk iets toegeven op TV? Alé kweeni ...Ik zou het is moeten opzoeken
zX-i0n is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 01:42   #100
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Morghodius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veganisten die hún persoonlijke mening aan de rest van de wereld opdringen zijn ook achterlijk. Van mij mag je gerust uit persoonlijke overtuiging enkel rapen eten. Maar ik zie niet in waarom je anderen zou mogen verbieden van vlees te eten.

Ik raad je trouwens aan om nooit naar Afrika of een ander derde wereld land te gaan. Volgens mij krijg je daar direct een attak. En reis ook geen 20 jaar terug in de tijd, toen iedereen in België op het platteland nog zijn geiten en schapen zelf slachtte.
heb nog nooit iemand tegen zijn wil ''bekeerd''

er zijn dan wel vegans die op persoonlijke mening op zo'n manier verkondigen dat het in jouw ogen ''opdringen'' is, maar dan kan ik beter zeggen: jullie dringen weer het mes in het diertje, vind dat toch wel een stuk erger, we hebben het toch over een levend wezen, links en rechts en alle klote religies willen dat nog weleens vergeten.

daarom was ik vroeger ook een anarchist, ook dus totaal tegen al die klote religies omdat ze alleen maar aan hunzelf denken, de hele dierenwereld moest ook maar afgeslacht worden voor hun politieke religieuze achterlijke onzin.

reden dat ik nu niet meer anarchistisch bent als mensen dat gaan vragen is omdat de anarchistische wereld nu een hypocriete bende gelul is geworden met dom socialistisch gelul en knuffelbeleid.

ik word nu zelfs al door links aangevallen omdat ik vegan ben, links dat zo erg de mond vol heeft van dieren en natuur bescherming maar als het er echt op aan komt zitten ze gewoon bij de mcdonalds te vreten.

en als jij niet het ware gezicht van de islam wilt zien raad ik je af om naar de grote steden te gaan en naar islamitische landen te reizen

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720

Laatst gewijzigd door Morghodius : 4 februari 2005 om 01:56.
Morghodius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be