Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2005, 15:37   #81
ashrawi
Lokaal Raadslid

ashrawi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
En elders wel?
tuurlijk niet
ashrawi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 15:38   #82
Menapius
Schepen

Menapius's schermafbeelding

Standaard

Gelieve je commentaar niet tussen mijn citaten te weven:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashrawi
Wat dan met de religieuze partijen in dit land? mogen die dan opkrassen?
Met "geen partijpolitiek propaganda in de school" bedoel ik: geen affiches, vlaggen en dergelijke van politieke partijen in de school dat duidelijk op een voorkeur voor een bepaalde strekking wijst. Als men in het kader van actuele geschiedenis de politieke partijen in Belgie bespreekt dan is er geen enkel probleem dat men in de klas een collectie van didactisch materiaal aanlegt, i.e. politiek propaganda materiaal. En nergens leg ik de link tussen dit verbod en het verbod op religiuese partijen.
Citaat:
Wat voor gedrag leer je de mensen hier dan aan?
als je anders bent moet je het voor je eigen houden. De holebi's zullen het graag horen.
Het betreft het aan banden leggen van uiterlijk vertoon van persoonlijke voorkeur, zoals kledij, NIET het aan banden leggen van de vrije meningsuiting, tenzij het misbruikt wordt om een individu of doelgroep te kwetsen. Trouwens, een hoofdtaak van het onderwijs is het stimuleren van het publiek debat, waarbij leerlingen leren om naar elkaars standpunten te luisteren en hun opinie met argumenten te staven en respect te hebben voor een andere mening.
Citaat:
Leraren mogen dragen wat ze willen;
Persoonlijk vind ik niet dat ze mogen dragen wat ze willen. Ik zal zelfs meer zeggen: ze zouden zelfs hun persoonlijke overtuiging voor zich moeten houden, daar ze wel degelijk een grote invloed hebben op de vorming van jonge geesten. Zelfs al zijn de ouders nog altijd de belangrijkste spelers in het overdragen van normen en waarden, dan nog hebben de leraars een niet te onderschatten invloed. Een leraar is de moderator in het leerlingendebat, die zorgt dat alle standpunten en meningen aan bod komen en indien nodig advokaat van de duivel speelt, om de leerlingen te dwingen alle aspecten te beschouwen.
Citaat:
Zoals ik al eerder zei: er is wel degelijk een limiet aan vrijheid van meningsuiting. Er zijn bepaalde dingen die je gewoon niet doet of zegt.
Volledig mee eens
Citaat:
Ik zal vb nooit naar een jodenbuurt gaan met een t-shirt aan met anti-semitische tekst op, of naar een VB bijeenkomst met een tshirt aan waarop iets anti-Vlaams op staat. Het doet er niet toe of je gelijk hebt of niet, als je geen klappen wilt incasseren hou je je beter aan die regels.
Maar hier help je mij wel aantonen dat het beter niet toegelaten wordt om politiek/religie gerelateerde kledij te mijden in de scholen, daar we met zijn allen nog altijd teveel in de aard van: "als je niet een van ons bent, dan ben je tegen ons" denken. Al mijn voorbeelden waren persoonlijke uitingen, die in se niet als doel hebben een individu of groep te kwetsen, terwijl jij met zuivere voorbeelden van racisme komt opdraven: anti-dit, anti-dat. Er is een verschil tussen met een t-shirt met Waalse haan erop in Vlaanderen rondlopen, dan met een t-shirt met "Alle Vlamingen zijn vuil neo-nazis" erop. Met het eerste zal je inderdaad klop krijgen als je een VB meeting binnenstapt, met het tweede zal je overal klop krijgen.
Citaat:
Ik denk dat de moslimgemeenschap wel degelijk wordt "gepest". Zodra één of andere kloshaar zin heeft om moslims wat te beledigen, doet hij dat gewoon en dan verdedigt iedereen hem door te zeggen dat "hier zoiets bestaat als vrijheid van meningsuiting" en dat we hem dat recht niet mogen ontnemen. Als een imam wat (dan ook) begint te verkondigen in een moskee, mag hij al zijn koffers pakken om terug naar zijn land van herkomst te gaan. Wat die imams zeggen en of ik het ermee eens ben doet er niet toe, maar het feit dat men zo handelt toont toch aan dat de rechten van dit land volgens veel autochtonen niet gelden voor de allochtonen.
*euh*...leven wij wel in hetzelfde land? (Belgie) Volgens mij wordt diegene die kritische vragen durft te stellen ivm bijv. de multi-culturele samenleving al decennialang door de "politiek correcte" hypocriete klasse onmiddellijk monddood gemaakt. Bijv. Je zal als Vlaming maar het lef hebben om te stellen dat je vindt dat je buurt in twintig jaar tijd steeds meer te lijden heeft onder de tereur van allochtone jongerenbendes...Foei-foei-foei, vuil racist! hoe durf je! En iemand die harde taal gebruikt, zonder de discriminerende toer op te gaan, wordt de figuurlijke brandstapel opgegooid. Terwijl ik geen enkel geval ken waar een haatspuwende iman (in die zin van: "afmaken al die ongelovige Westerse honden!") zijn koffers heeft moeten pakken en op het vliegtuig werd gezet. Nochtans is Staatsveiligheid maar al te goed op de hoogte dat er zulk gespuis in ons landje vertoeft...
Menapius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 15:39   #83
ashrawi
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Allez, Ashrawi.
Geef eens een voorbeeld van een Imam die hier zijn koffers moest pakken omdat hij "wat dan ook" had verkondigd!
nog niet, maar ik heb de indruk dat het niet lang zal duren voor men met zo'n idee afkomt.
Oud 15 maart 2005, 15:50   #84
ashrawi
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Menapius
Gelieve je commentaar niet tussen mijn citaten te weven:
??? hoe moet ik dan antwoorden op je post ???
Oud 15 maart 2005, 15:58   #85
ashrawi
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
*euh*...leven wij wel in hetzelfde land? (Belgie) Volgens mij wordt diegene die kritische vragen durft te stellen ivm bijv. de multi-culturele samenleving al decennialang door de "politiek correcte" hypocriete klasse onmiddellijk monddood gemaakt. Bijv. Je zal als Vlaming maar het lef hebben om te stellen dat je vindt dat je buurt in twintig jaar tijd steeds meer te lijden heeft onder de tereur van allochtone jongerenbendes...Foei-foei-foei, vuil racist! hoe durf je! En iemand die harde taal gebruikt, zonder de discriminerende toer op te gaan, wordt de figuurlijke brandstapel opgegooid. Terwijl ik geen enkel geval ken waar een haatspuwende iman (in die zin van: "afmaken al die ongelovige Westerse honden!") zijn koffers heeft moeten pakken en op het vliegtuig werd gezet. Nochtans is Staatsveiligheid maar al te goed op de hoogte dat er zulk gespuis in ons landje vertoeft...
Ik woon in Deurne (Belgie)
ik weet niet waar jij vandaan komt, maar hier wordt niemand monddood gemaakt na het uiten van racistische commentaar, het wordt juist aangemoedigd...
Na "Die 1. 000.000 van het VB" is het alsof racisme niet meer tegen de wet is, en dat je het recht hebt om bv. allochtonen te controleren op het al dan niet betalen van 'den tram'.
Oud 15 maart 2005, 16:05   #86
Menapius
Schepen

Standaard

Citaat:
??? hoe moet ik dan antwoorden op je post ???
Je hebt per vergissing jouw commentaar " Wat dan met de religieuze partijen in dit land? mogen die dan opkrassen? " als een van mijn citaten gemarkeerd.
Oud 15 maart 2005, 16:14   #87
Menapius
Schepen

Standaard

Citaat:
ik weet niet waar jij vandaan komt, maar hier wordt niemand monddood gemaakt na het uiten van racistische commentaar, het wordt juist aangemoedigd...
Na "Die 1. 000.000 van het VB" is het alsof racisme niet meer tegen de wet is, en dat je het recht hebt om bv. allochtonen te controleren op het al dan niet betalen van 'den tram'.
Blijkbaar leven we allebei in Belgie, maar dan elk in een parallel universum, want wat je beweert is voor mij de wereld op z'n kop...
Oud 15 maart 2005, 18:25   #88
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Na "Die 1. 000.000 van het VB" is het alsof is, en racisme niet meer tegen de wet is, en [size=3]dat je het recht hebt om bv. allochtonen te controleren op het al dan niet betalen van 'den tram'.[/size]
Dat komen de moslims ons in ons gezicht vertellen in 2005.

Ge moet maar durven he. En dan verschieten die ervan dat de meeste mensen een bloedhekel heeft aan dat soort gepeupel.

Controleren of je betaald hebt op de tram ervaren onze dierbare vrienden allochtonen als racisme. Voor hen is diefstal van de gemeenschap dus legaal en mag niet gecontroleerd worden door de autochtonen, ook al zijn die met 95% nog steeds de grootste belastingbetalers.

Laatst gewijzigd door Wreker : 15 maart 2005 om 18:27.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 18:41   #89
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker

Ge moet maar durven he. En dan verschieten die ervan dat de meeste mensen een bloedhekel heeft aan dat soort gepeupel.

Controleren of je betaald hebt op de tram ervaren onze dierbare vrienden allochtonen als racisme. Voor hen is diefstal van de gemeenschap dus legaal en mag niet gecontroleerd worden door de autochtonen, ook al zijn die met 95% nog steeds de grootste belastingbetalers.
Het expres uitkiezen van allochtonen en de autochtonen overslaan is een vorm van racisme. Begrijpend lezen blijft moeilijk. Nu is er (gelukkig) nog weinig racisme, tenmiste het is verwaarloosbaar. Maar het is wel een feit dat we(jij houdt er toch zo van om met ''wijen'' en ''julliën'' te prate) er steeds vaker mee te maken krijgen. Ik heb zelf zo'n paar ervaringen (en dat zijn geen tram controles of dergelijke). Sommige mensen onder ons willen dit:

[size=3] moslim coupés en Muslim Viertel

[/size]
[size=3][size=2]Dat is zeer zorgelijk.
[/size][/size]
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 21:28   #90
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Het expres uitkiezen van allochtonen en de autochtonen overslaan is een vorm van racisme. Begrijpend lezen blijft moeilijk. Nu is er (gelukkig) nog weinig racisme, tenmiste het is verwaarloosbaar. Maar het is wel een feit dat we(jij houdt er toch zo van om met ''wijen'' en ''julliën'' te prate) er steeds vaker mee te maken krijgen. Ik heb zelf zo'n paar ervaringen (en dat zijn geen tram controles of dergelijke). Sommige mensen onder ons willen dit:

[size=3] moslim coupés en Muslim Viertel

[/size]
[size=3][size=2]Dat is zeer zorgelijk.
[/size][/size]
Jij bent uit Nederland en weet niet hoe het hier aan toe gaat. Heel vroeger kwamen er regelmatig controleurs op de tram, net als de 'kaartjesknippers' op de trein. Nu zijn er weer terug meer controles. Maar als die controleurs hier in Antwerpen om een vervoerbewijs vragen dan doen ze dat niet via selectieve steekproeven, maar gaan ze systematisch van voor naar achter en controleren iedere reiziger, waarbij het inderdaad mogelijk is dat dan tijdelijk de deuren even gesloten gehouden worden om eventuele wanbetalers niet de kans te geven bij de eerste halte uit te stappen en zo aan een boete te ontsnappen.

Het incivisme zit gewoon in de moslimveroveraars in Europa ingebakken.

Laatst gewijzigd door Wreker : 15 maart 2005 om 21:29.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2005, 11:05   #91
ashrawi
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker

ik heb er niets op tegen als controleurs het doen, maar als de andere tramreizigers u beginnen te controleren dan gaat het wel te ver!!!
Oud 16 maart 2005, 11:06   #92
ashrawi
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Je hebt per vergissing jouw commentaar " Wat dan met de religieuze partijen in dit land? mogen die dan opkrassen? " als een van mijn citaten gemarkeerd.
sorry
Oud 16 maart 2005, 11:53   #93
Menapius
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Het expres uitkiezen van allochtonen en de autochtonen overslaan is een vorm van racisme.
Natuurlijk is dit racisme: reizigers hebben zowiezo niet het recht andere reizigers te controleren. De enige aanvaardbare manier waarop controle op het beschikken over een geldig vervoerbewijs uitgevoerd kan worden, is als:
1) dit gedaan wordt door inspecteurs van de vervoersmaatschappij die zich in deze hoedanigheid identificeren tov de reizigers
2) iedereen aan de controle onderworpen wordt
3) iedere overtreder gelijk beboet wordt

Ik heb jaren in Brussel en Antwerpen gewoond en ik heb een aantal controles op bus/tram/metro meegemaakt en telkens werden die volgens opgesomde voorwaarden uitgevoerd. Geen discriminatie: deuren dicht en iederen pas eriut als iedereen gecontroleerd werd. Als het de dag van vandaag zo zou zijn dat reizigers door andere reizigers gecontroleerd worden, dan moeten de vervoersmaatschappijen dmv een infocampagne deze personen erop attent maken dat dit niet kan. Terzelfder tijd zouden ze de controles nog kunnen opvoeren zodat iedereen goed beseft dat zwartrijden niet kan, voor niemand.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be