Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2005, 19:31   #81
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
1. Platel bewees een gebrek aan dossierkennis te hebben ivm de bevoegdheden van de Koning.
Wat stelde hij dan wel wat niet correct was?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 19:33   #82
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Of deze van Buysse:"België heeft dan ook een zo'n enorm grote economie, dat ze gesplitst moet worden".

H-I-L-A-R-I-S-C-H !!!
Inderdaad, wat Buysse hier stelt is hilarisch. Immers, niet de grootte van een economie is belangrijk wanneer men het over splitsing heeft maar wel de samenhang. Welnu, er is geen samenhang tussen de Vlaamse en de Waalse economie wat alleen al wordt aangetoond door het Vlaamse aandeel in de uitvoercijfers bijvoorbeeld.
Oud 6 februari 2005, 19:37   #83
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
2. Platel roept prins Filip op om deel te nemen aan Vlaamse handelsdelegaties (en dit komt uit de mond van een vlaams-nationalist).
Nu, ik begrijp wel dat jullie iedereen die geen duidelijke belgicistische reflexen vertoont onmiddellijk als "vlaams-nationalist" (sic) beschouwen... Platel beschouw ik nu echter nu niet onmiddellijk als de referentie als het op Vlaamse krachtdadigheid op aankomt.
Oud 6 februari 2005, 21:50   #84
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Hij doet anders wel aardig zijn best om het flamingatisme belachelijk te maken (maar dat is ook niet moeilijk natuurlijk).
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 21:53   #85
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Inderdaad, wat Buysse hier stelt is hilarisch. Immers, niet de grootte van een economie is belangrijk wanneer men het over splitsing heeft maar wel de samenhang. Welnu, er is geen samenhang tussen de Vlaamse en de Waalse economie wat alleen al wordt aangetoond door het Vlaamse aandeel in de uitvoercijfers bijvoorbeeld.
De samenhang tussen de bedrijven is geld. Geen taal. En geld willen ze allemaal.

Het is er aan te zien dat u geen zakenman bent, evenmin als triestige Platel.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 6 februari 2005 om 21:53.
Oud 6 februari 2005, 21:58   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De samenhang tussen de bedrijven is geld. Geen taal. En geld willen ze allemaal.
En dat geld wordt in Vlaanderen genereerd; niet of nauwelijks in Wallonië. Daarom ook dat men beter een eigen economische strategie voor Vlaanderen ontwikkeld en een andere voor Wallonië. Dat is voor beide partijen de beste oplossing.
Oud 6 februari 2005, 22:06   #87
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Elke menselijke activiteit genereert geld. Er zijn Zuid-Belgen met héél wat meer geld dan Jan Van den Berghe ooit bij elkaar zal zien. De rijkste Belg is een Zuid-Belg !
Oud 6 februari 2005, 22:08   #88
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Ik ontken formeel dat de BUB over een dergelijke Zwarte Lijst beschikt. Mijn geheugen functioneert goed genoeg.
Gekke Yann was een tijdje geleden al "Goede Belgen" aan het oproepen nummerplaten met een Vlaamse Leeuw op te schrijven en mensen die de Vlaamse vlag uithingen op 11 juli te noteren, teneinde deze lijsten aan staatsveiligheid ter beschikking te stellen als zijn "tweede repressie" eindelijk zou beginnen.

Vervelend, Patriot, maar je kan niet tegelijkertijd luidruchtige psychopaten uit de naam van je partij op fora laten brallen en jezelf willen voordoen als een serieuze partij...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 22:09   #89
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elke menselijke activiteit genereert geld. Er zijn Zuid-Belgen met héél wat meer geld dan Jan Van den Berghe ooit bij elkaar zal zien. De rijkste Belg is een Zuid-Belg !
Rupetje met zijn maffiapraktijken?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 22:09   #90
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, er zijn inderdaad ook rijke "Zuid-Belgen" ( ), net zoals er ook rijke Russen, rijke Moldaviërs, rijke Indiërs, rijke Oegandezen, enzovoort zijn.

Feit is en blijft dat in Vlaanderen de grootste rijkdom wordt genereerd. In Wallonië is er een veel mindere economische activiteit, wat zich ook vertaalt in bijvoorbeeld de exportcijfers. Een gescheiden aanpak dringt zich dus ook aan.
Oud 6 februari 2005, 22:12   #91
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Nee, die niet, maar hij zit misschien samen in de bende met Flupke Dewinter.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 6 februari 2005 om 22:12.
Oud 6 februari 2005, 22:14   #92
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

[quote=Jan van den Berghe]Ja, er zijn inderdaad ook rijke "Zuid-Belgen" ( ), net zoals er ook rijke Russen, rijke Moldaviërs, rijke Indiërs, rijke Oegandezen, enzovoort zijn.

Feit is en blijft dat in Vlaanderen de grootste rijkdom wordt genereerd. In Wallonië is er een veel mindere economische activiteit, wat zich ook vertaalt in bijvoorbeeld de exportcijfers. Een gescheiden aanpak dringt zich dus ook aan.[/QUOTE]

Ik zie geen verband. Het is niet omdat er in de Ardennen en Limburg minder economische activiteit is dan in de rest van België dat deze gebieden moeten afscheiden. Anders zal er van uw Vlaendren niet veel meer overschieten !
Oud 6 februari 2005, 22:17   #93
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie geen verband. Het is niet omdat er in de Ardennen en Limburg minder economische activiteit is dan in de rest van België dat deze gebieden moeten afscheiden. Anders zal er van uw Vlaendren niet veel meer overschieten !
Naast de totaal andere economische gegevenheid is er ook de verschillen die men vaststelt in aanpak en uit te werken strategie die ook tussen Vlaanderen en Wallonië verschilt. Daarom is een gescheiden aanpak voor beide een echte zegen.

Een kind met leesmoeilijkheden haalt men ook even uit de klas om het te helpen; het is dan geenszins gebaat door het in de klas te houden. Dat is juist wat de belgicisten wel willen doen: een streek die een andere aanpak nodig heeft die juist niet geven en verder werken met een nutteloze unitaire aanpak.
Oud 7 februari 2005, 10:31   #94
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Wooooooo ik schrijf sommige woorden met een hoofdletter!

U heeft zonet de nieuwe Hitler ontdekt!!
Wel, kijk, ga maar eens even na welke partijen in het verleden zichzelf met hoofdletters beschreven (De Partij), of welke partijleiders zichzelf met een hoofdletter (lieten) betitel(d)en... Geloof me, die lijst is niet bepaald fraai te noemen. Dat doet me er overigens aan denken, het valt me op op jullie site dat er toch wel opvallend veel foto's van De Voorzitter te vinden zijn ('DV in actie', 'DV voor het Atomium', 'DV aan het werk'...). Op wiens initiatief gebeurde dat? Wat ik hier wil duidelijk maken is dat jullie me een wel erg sektarisch zootje beginnen te worden. Aanvankelijk beoorldeelde ik jullie als een, excusez le mot, folkloristisch groupuscule, maar nu vind ik jullie bij momenten best wel eng... Het boze-buitenwereld-syndroom, een beginnende persoonlijkheidscultus, antidemocratische neigingen, 'De Partij',... Ik zou toch maar eens ernstig overleg plegen, als ik jullie was.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2005, 11:19   #95
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

ik lach mij kapot!!!

whoehaha BUBBERS, hoeveel personen zijn er niet fictief?? Jedoch volgens patriot tellen die ook mee!
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2005, 12:22   #96
Willem
Provinciaal Statenlid

Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus
ik lach mij kapot!!!

whoehaha BUBBERS, hoeveel personen zijn er niet fictief?? Jedoch volgens patriot tellen die ook mee!
Een tip: doén jongens! Ga maar naar de Belgische Regering met een petitie met namen op als El Sympathico, Napoleon Bonaparte, Papa van Kim, Jean-Philippe M.E.R.D.E. baron de la Facture Payé Parlesflamands, De Hoed van Fabiola, Alain Protput, Simba de koe, Marc Dutroux, de hond van prince philippe de belgique, Jean-Marie G.E.L.D. de la Flandre �* Wallonie, Pater Damiaan, Ambiorix, Zorro de Splitser, Tita Tovenaar, Degrelle Léon, REETRIDDER Rudi, de koning, Koningsneukerke, Mahatma Gandi, Otto Skorzeny, Arafat Yasser, de paus,... Gewoon doen, want de flaminganten doe je daarmee veel schade!
Oud 7 februari 2005, 13:18   #97
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
En de rijkste man is een Amerikaan, maar de doorsnee Amerikaan heeft het natuurlijk zeeeer goed . Mobutu was ook zeer rijk, Zaïre en de bevolking daarentegen ...
Om maar eens aan te tonen dat bij jou argumenteren en redeneren nogal ver uit elkaar staan.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2005, 13:55   #98
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Naast de totaal andere economische gegevenheid is er ook de verschillen die men vaststelt in aanpak en uit te werken strategie die ook tussen Vlaanderen en Wallonië verschilt. Daarom is een gescheiden aanpak voor beide een echte zegen.

Een kind met leesmoeilijkheden haalt men ook even uit de klas om het te helpen; het is dan geenszins gebaat door het in de klas te houden. Dat is juist wat de belgicisten wel willen doen: een streek die een andere aanpak nodig heeft die juist niet geven en verder werken met een nutteloze unitaire aanpak.
Wel, haal de Vlaams-nationalisten dan uit de klas.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 7 februari 2005 om 13:55.
Oud 7 februari 2005, 14:05   #99
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2005, 14:14   #100
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, haal de Vlaams-nationalisten dan uit de klas.
migreer JIJ dan maar naar het zuiden

Laatst gewijzigd door Mosasaurus : 7 februari 2005 om 14:15.
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be