![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
|
![]() "hedwig" <hedwig-eembeeck@tiscalinetpuntjebe> schreef in bericht news:[email protected] i.nl... > > "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht > news:[email protected]... > >> eigenlijk om nog verder te gaan: volgens mij draait alles om harmonie. >> Mometeel is wat veel zaken betreft, de harmonie uit de wereld verdwenen. >> Dat komt door machtsmisbruiken. Macht op zich is niet slecht, alleen het >> misbruiken daarvan. In de toekomst kan het niet anders dat die harmonie >> opnieuw ontstaat, beetje bij beetje, anders komt er volgens mij een >> punt >> waar wij onszelf als mensheid zullen doen uitsterven. >> >> > opnieuw juist. > Alleen: politiek is een zoeken naar de WIJZE om tot die harmonie te komen. > En dat is een ander paar mouwen. Daar kan wat zweverigheid niet tegenop. inderdaad. kan zijn dat ik misschien wat dat betreft zweverig overkom, maar dat is niet zo. ik sta met beide voeten op de grond, alleen denk ik wel na over hoe het beter zou kunnen. vaak kom ik dan tot oplossingen die niet op 123 realiseerbaar zijn, maar wel stap voor stap via de politiek, want een andere weg is er volgens mij niet. |
![]() |
#82 |
|
![]() "hedwig" <hedwig-eembeeck@tiscalinetpuntjebe> schreef in bericht news:[email protected] i.nl... > > "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > houden van "gewoontestemmers" en een hekel hebben aan bewuste en >> >> Stoffel mijn jongen, je bent werkelijk te goed voor deze wereld, uw >> wereld >> is de ideale wereld, en deze zal je hier op deze planeet niet vinden. >> >> -- >> Ghingis Khan >> http://chinggiskhanfoundation.com/ >> http://www.khadag.org/ >> > > Je neemt me de woorden uit de mond, Ghingis. > Maar hij is nog jong: tijd genoeg om de harde wereld te leren kennen. > Ik bewonder hem, is zeker een goede jongen, wel nog wat schaafwerk aan ;-) -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |
![]() |
#83 |
|
![]() "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht news:[email protected]... > > "hedwig" <hedwig-eembeeck@tiscalinetpuntjebe> schreef in bericht > news:[email protected] i.nl... > > > > "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht > > news:[email protected]... > >> > >> > Ik ben ook geen al te groot voorstander van VB, maar ik vind dat hun > >> > analyses nog het minst demagogisch of leugenachtig zijn van alle > > partijen. > >> > Waarom ? Omdat ze het zich niet kunnen permitteren. Bij de minste fout > > of > >> > gemeende fout springt de hele goegemeente erop. > >> > >> Ik vind juist van niet. Ik vind juist dat het VB overal mee wegkomt. > >> Men > >> pikt het maar, en men is weinig kritisch als het op het VB neerkomt. > > > > WABLIEFT ??? > > Niet vloeken, hé Stoffel! > > Heb jij op Mars gewoond ? > > men komt weg met bvb partijleden die negationist zijn. > men komt weg met partijleden die hun vrouw in mekaar slaan (ongeacht de > reden, dat doe je niet). > men komt weg met partijleden die een nazi bezoeken en er op z'n minst een > minimale vorm van sympathie voor uiten. > men komt weg met voor havenuitbreiding op linkeroever en tegen > havenuitbreiding op rechterover (of was het omgekeerd). > men komt weg met pro dhl tegen de werknemers van dhl, en tegen dhl bij de > bewoners van de brusselse rand. > men komt weg met onvolledige citering op de website ivm de loges. > men komt weg met het niet ondersteunen van een stemming ivm erkenning van de > jodenvervolging. > ... er zijn wel wekelijks voorbeelden op te noemen waarbij ik vind dat men > ermee weg komt. > > Met "men komt weg" bedoel ik niet dat de media er niks over zou zeggen, al > gebeurt dat ook wel, maar bedoel ik vooral dat de burger daar allemaal mee > akkoord gaat, of toch in elk geval een groot deel ervan. Nuja, dat is > democratie, maar ik ben toch bang van zoiets hoor. Straks staat er weer > iemand als hitler op en zal het volk hem ook volgen, de burger is niet > kritisch genoeg. > > > > Ik ben > >> er bvb volledig voor om het VB in de media als elke andere partij aan te > >> pakken, incl. de meest kritisch mogelijke vragen. Nu lijkt het soms > >> alsof > >> men bang is om kritisch te zijn tov het VB. > > > > Tsjong, tsjonge. Ik sta er zelfs verbaasd over dat het VB het spervuur nog > > weet te overleven ... > > > >> > Heb je al eens de site van het VB bekeken ? > >> > >> wekelijks wel een keer. > >> > >> Ik weet wel dat BHV voor bepaalde mensen een reeel probleem vormt... en > > dat > >> wordt liefst wel aangepakt, idem bvb transparantie om wat er gebeurt met > > die > >> transfers, zodat evnetuele misbruiken eruit gefilterd kunnen worden. > > Alleen > >> is dat allemaal relatief en vind ik het de moeite niet om daar werkelijk > >> deadlines voor te gaan stellen. Een beetje redelijkheid van de 2 kanten > >> lijkt me nodig. We moeten beiden vooruit, en voorlopig is dat met > >> mekaar, > >> dus moet er redelijkheid aan de dag gelegd worden van beide kanten. > > > > Als er in België nu één redelijke partner is, dan zijn het toch wel de > > Vlamingen zeker ? > > Of gaat ge dit nu ook alweer ontkennen ? > > Dan geef ik de pijp aan Maarten ... > > de laatste tijd twijfel ik daar wel over. de laatste tijd merk ik meer > pesterijen vanuit vlaamse kant dan vanuit waalse kant. > bvb: de pesterijen ivm 175 belgie. men is precies vies van het woord > belgie. > > stoffel, uw masker is aan 't vallen deekodiver http://deekodiver.skynetblogs.be/ |
![]() |
#84 |
|
![]() "deekodiver" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "hedwig" <hedwig-eembeeck@tiscalinetpuntjebe> schreef in bericht >> news:[email protected] i.nl... >> > >> > "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht >> > news:[email protected]... >> >> >> >> > Ik ben ook geen al te groot voorstander van VB, maar ik vind dat hun >> >> > analyses nog het minst demagogisch of leugenachtig zijn van alle >> > partijen. >> >> > Waarom ? Omdat ze het zich niet kunnen permitteren. Bij de minste >> >> > fout >> > of >> >> > gemeende fout springt de hele goegemeente erop. >> >> >> >> Ik vind juist van niet. Ik vind juist dat het VB overal mee wegkomt. >> >> Men >> >> pikt het maar, en men is weinig kritisch als het op het VB neerkomt. >> > >> > WABLIEFT ??? >> > Niet vloeken, hé Stoffel! >> > Heb jij op Mars gewoond ? >> >> men komt weg met bvb partijleden die negationist zijn. >> men komt weg met partijleden die hun vrouw in mekaar slaan (ongeacht de >> reden, dat doe je niet). >> men komt weg met partijleden die een nazi bezoeken en er op z'n minst een >> minimale vorm van sympathie voor uiten. >> men komt weg met voor havenuitbreiding op linkeroever en tegen >> havenuitbreiding op rechterover (of was het omgekeerd). >> men komt weg met pro dhl tegen de werknemers van dhl, en tegen dhl bij de >> bewoners van de brusselse rand. >> men komt weg met onvolledige citering op de website ivm de loges. >> men komt weg met het niet ondersteunen van een stemming ivm erkenning van >> de >> jodenvervolging. >> ... er zijn wel wekelijks voorbeelden op te noemen waarbij ik vind dat >> men >> ermee weg komt. >> >> Met "men komt weg" bedoel ik niet dat de media er niks over zou zeggen, >> al >> gebeurt dat ook wel, maar bedoel ik vooral dat de burger daar allemaal >> mee >> akkoord gaat, of toch in elk geval een groot deel ervan. Nuja, dat is >> democratie, maar ik ben toch bang van zoiets hoor. Straks staat er weer >> iemand als hitler op en zal het volk hem ook volgen, de burger is niet >> kritisch genoeg. >> >> >> > Ik ben >> >> er bvb volledig voor om het VB in de media als elke andere partij aan >> >> te >> >> pakken, incl. de meest kritisch mogelijke vragen. Nu lijkt het soms >> >> alsof >> >> men bang is om kritisch te zijn tov het VB. >> > >> > Tsjong, tsjonge. Ik sta er zelfs verbaasd over dat het VB het spervuur >> > nog >> > weet te overleven ... >> > >> >> > Heb je al eens de site van het VB bekeken ? >> >> >> >> wekelijks wel een keer. >> >> >> >> Ik weet wel dat BHV voor bepaalde mensen een reeel probleem vormt... >> >> en >> > dat >> >> wordt liefst wel aangepakt, idem bvb transparantie om wat er gebeurt >> >> met >> > die >> >> transfers, zodat evnetuele misbruiken eruit gefilterd kunnen worden. >> > Alleen >> >> is dat allemaal relatief en vind ik het de moeite niet om daar >> >> werkelijk >> >> deadlines voor te gaan stellen. Een beetje redelijkheid van de 2 >> >> kanten >> >> lijkt me nodig. We moeten beiden vooruit, en voorlopig is dat met >> >> mekaar, >> >> dus moet er redelijkheid aan de dag gelegd worden van beide kanten. >> > >> > Als er in België nu één redelijke partner is, dan zijn het toch wel de >> > Vlamingen zeker ? >> > Of gaat ge dit nu ook alweer ontkennen ? >> > Dan geef ik de pijp aan Maarten ... >> >> de laatste tijd twijfel ik daar wel over. de laatste tijd merk ik meer >> pesterijen vanuit vlaamse kant dan vanuit waalse kant. >> bvb: de pesterijen ivm 175 belgie. men is precies vies van het woord >> belgie. >> >> > stoffel, uw masker is aan 't vallen > deekodiver > http://deekodiver.skynetblogs.be/ Welk masker? Verlkaar u nader... |
![]() |
#85 |
|
![]() "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "hedwig" <hedwig-eembeeck@tiscalinetpuntjebe> schreef in bericht > news:[email protected] i.nl... >> >> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >> houden van "gewoontestemmers" en een hekel hebben aan bewuste en >>> >>> Stoffel mijn jongen, je bent werkelijk te goed voor deze wereld, uw >>> wereld >>> is de ideale wereld, en deze zal je hier op deze planeet niet vinden. >>> >>> -- >>> Ghingis Khan >>> http://chinggiskhanfoundation.com/ >>> http://www.khadag.org/ >>> >> >> Je neemt me de woorden uit de mond, Ghingis. >> Maar hij is nog jong: tijd genoeg om de harde wereld te leren kennen. >> > > Ik bewonder hem, is zeker een goede jongen, wel nog wat schaafwerk aan ;-) er is toch niks mis aan om bepaalde idealen te hebben? Dat betekent niet dat ik niet realistisch ben, ik ben dat wel vind ik, al koppel ik dat realisme niet aan pessimisme, zoals velen in mijn ogen wel doen, misschien is dat het? Ondanks dat ik wel bepaalde ideeën heb omtrend een ideale wereld (wat natuurlijk vrij utopisch is, wat ik ook besef) vind ik binnen de bestaande context van hier en nu ook wel bepaalde goeie en minder goeie (beiden volgens mijn persoonlijke voorkeuren natuurlijk) dingen waarin ik mij kan vinden enzo... Het is niet dat ik op mars leef ofzo? Of totaal binnen m'n eigen leefwereld en niet zie hoe de wereld in mekaar zit. Ik denk juist dat ik dat wel zie en vanuit die "problemen", analyses maak om ze op te lossen (bvb. harmonie die er nu niet is, wat ik als oorzaak van veel problemen zie). Het is ook niet zo, denk ik, dat ik gefrustreerd of ongelukkig ga worden op termijn, als blijkt dat er juist niks zou veranderen. Ik denk dat een menseleven te kort is om werkelijk veel verandering op te merken. Om maar iets te stellen: het oude egypte is slechts 1 hoofdstuk in de geschiedenis boeken, maar het gaat wel om meer dan 3000 jaar opkomst en ondergang van een bepaalde "maatschappij": waar staan wij als westerse wereld dan? een goeie 2000 jaar ver? In dat opzicht is het allemaal vrij relatief, en ben ik er ook vrij gerust in dat de harmonie in de wereld zich wel herstelt, al zal dat natuurlijk niet tijdens mijn leven zijn. kweetnie of je met schaafwerk bedoelt dat ik het minder positief moet zien? dat kan, dat ik met de oplopende leeftijd negatiever wordt, al hoop ik nu, dat dit niet zo zal zijn, want precies omwille van mijn optimisme zie ik overal nog een positieve oplossing voor, waarbij in mijn ogen iedereen bij gebaat is. Vanuit een negatieve kijk op de wereld ga je volgens mij automatisch bepaalde groepen benadelen omdat je beschermende maatregelen wil nemen voor jezelf... Nuja, het kan zijn dat ik op die manier evolueer, als ik ook echt iets te beschermen ga hebben (niet dat dit nu totaal niet zo zou zijn, alleen vind ik het nu nog vrij relatief), bvb kinderen ofzo? We zien dus wel. |
![]() |
#86 |
|
![]() "deekodiver" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "hedwig" <hedwig-eembeeck@tiscalinetpuntjebe> schreef in bericht >> news:[email protected] i.nl... >> > >> > "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht >> > news:[email protected]... >> >> >> >> > Ik ben ook geen al te groot voorstander van VB, maar ik vind dat hun >> >> > analyses nog het minst demagogisch of leugenachtig zijn van alle >> > partijen. >> >> > Waarom ? Omdat ze het zich niet kunnen permitteren. Bij de minste >> >> > fout >> > of >> >> > gemeende fout springt de hele goegemeente erop. >> >> >> >> Ik vind juist van niet. Ik vind juist dat het VB overal mee wegkomt. >> >> Men >> >> pikt het maar, en men is weinig kritisch als het op het VB neerkomt. >> > >> > WABLIEFT ??? >> > Niet vloeken, hé Stoffel! >> > Heb jij op Mars gewoond ? >> >> men komt weg met bvb partijleden die negationist zijn. >> men komt weg met partijleden die hun vrouw in mekaar slaan (ongeacht de >> reden, dat doe je niet). >> men komt weg met partijleden die een nazi bezoeken en er op z'n minst een >> minimale vorm van sympathie voor uiten. >> men komt weg met voor havenuitbreiding op linkeroever en tegen >> havenuitbreiding op rechterover (of was het omgekeerd). >> men komt weg met pro dhl tegen de werknemers van dhl, en tegen dhl bij de >> bewoners van de brusselse rand. >> men komt weg met onvolledige citering op de website ivm de loges. >> men komt weg met het niet ondersteunen van een stemming ivm erkenning van >> de >> jodenvervolging. >> ... er zijn wel wekelijks voorbeelden op te noemen waarbij ik vind dat >> men >> ermee weg komt. >> >> Met "men komt weg" bedoel ik niet dat de media er niks over zou zeggen, >> al >> gebeurt dat ook wel, maar bedoel ik vooral dat de burger daar allemaal >> mee >> akkoord gaat, of toch in elk geval een groot deel ervan. Nuja, dat is >> democratie, maar ik ben toch bang van zoiets hoor. Straks staat er weer >> iemand als hitler op en zal het volk hem ook volgen, de burger is niet >> kritisch genoeg. >> >> >> > Ik ben >> >> er bvb volledig voor om het VB in de media als elke andere partij aan >> >> te >> >> pakken, incl. de meest kritisch mogelijke vragen. Nu lijkt het soms >> >> alsof >> >> men bang is om kritisch te zijn tov het VB. >> > >> > Tsjong, tsjonge. Ik sta er zelfs verbaasd over dat het VB het spervuur >> > nog >> > weet te overleven ... >> > >> >> > Heb je al eens de site van het VB bekeken ? >> >> >> >> wekelijks wel een keer. >> >> >> >> Ik weet wel dat BHV voor bepaalde mensen een reeel probleem vormt... >> >> en >> > dat >> >> wordt liefst wel aangepakt, idem bvb transparantie om wat er gebeurt >> >> met >> > die >> >> transfers, zodat evnetuele misbruiken eruit gefilterd kunnen worden. >> > Alleen >> >> is dat allemaal relatief en vind ik het de moeite niet om daar >> >> werkelijk >> >> deadlines voor te gaan stellen. Een beetje redelijkheid van de 2 >> >> kanten >> >> lijkt me nodig. We moeten beiden vooruit, en voorlopig is dat met >> >> mekaar, >> >> dus moet er redelijkheid aan de dag gelegd worden van beide kanten. >> > >> > Als er in België nu één redelijke partner is, dan zijn het toch wel de >> > Vlamingen zeker ? >> > Of gaat ge dit nu ook alweer ontkennen ? >> > Dan geef ik de pijp aan Maarten ... >> >> de laatste tijd twijfel ik daar wel over. de laatste tijd merk ik meer >> pesterijen vanuit vlaamse kant dan vanuit waalse kant. >> bvb: de pesterijen ivm 175 belgie. men is precies vies van het woord >> belgie. >> >> > stoffel, uw masker is aan 't vallen > deekodiver > http://deekodiver.skynetblogs.be/ > Stofel een waalsgezinde vlaming ? -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |
![]() |
#87 |
|
![]() "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Dirk Vermeer" <Dirk Vermeer trace veeg dit [email protected]> schreef in > bericht news:[email protected]... >> >> "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef >> >>> >>> Inderdaad, niet helemaal waar, maar wel grotendeels, denk ik toch. Het >>> is altijd een afwegen van voor en nadelen. Voor de democratie lijkt >>> stemplicht me meer voordelen dan nadelen te hebben, >> >> Wat is het voordeel van niet gemotiveerde kiezers te dwingen om te gaan >> stemmen ? > > je dwingt ze om een keuze te maken, eventueel is die keuze blanco of > ongeldig. Ik denk ... Het is totaal nutteloos en onproductief om al wie tegen zijn zin gaat stemmen te dwingen om te gaan stemmen. StemRECHT, dat willen we Is er dan te weinig opkomst, het zij zo. Dan moeten de politici zich maar wat meer uitsloven om ons te overtuigen vasn hun goede bedoelingen. (zal niet gemakkelijk zijn) > > Wat niet wegneemt dat ik voor stemrecht ben, Mooi, dan zijn we we het helemaal eens > met uitschrijven voor wie niet wil stemmen. Of toch niet > |
![]() |
#88 |
|
![]() "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht news:[email protected]... > er is toch niks mis aan om bepaalde idealen te hebben? Dat betekent niet > dat ik niet realistisch ben, ik ben dat wel vind ik, al koppel ik dat > realisme niet aan pessimisme, zoals velen in mijn ogen wel doen, misschien > is dat het? Als je in deze NG post, ben je van nature niet negatief, met uitzondering van uncle dan. Want iemand die negatief staat tegenover de ontwikkelingen in deze wereld heeft alle drang om mede te delen of te overtuigen allang afgezworen. Iemand die hier post heeft nog steeds de hoop een kleine bijdrage te leveren voor een mooiere maatschappij. (Ik lijk wel de pastoor zo ...). Ondanks dat ik wel bepaalde ideeën heb omtrend een ideale > wereld (wat natuurlijk vrij utopisch is, wat ik ook besef) vind ik binnen de > bestaande context van hier en nu ook wel bepaalde goeie en minder goeie > (beiden volgens mijn persoonlijke voorkeuren natuurlijk) dingen waarin ik > mij kan vinden enzo... Het is niet dat ik op mars leef ofzo? Of totaal > binnen m'n eigen leefwereld en niet zie hoe de wereld in mekaar zit. Ik > denk juist dat ik dat wel zie en vanuit die "problemen", analyses maak om ze > op te lossen (bvb. harmonie die er nu niet is, wat ik als oorzaak van veel > problemen zie). Het is ook niet zo, denk ik, dat ik gefrustreerd of > ongelukkig ga worden op termijn, als blijkt dat er juist niks zou > veranderen. Ik denk dat een menseleven te kort is om werkelijk veel > verandering op te merken. Om maar iets te stellen: het oude egypte is > slechts 1 hoofdstuk in de geschiedenis boeken, maar het gaat wel om meer dan > 3000 jaar opkomst en ondergang van een bepaalde "maatschappij": waar staan > wij als westerse wereld dan? een goeie 2000 jaar ver? In dat opzicht is > het allemaal vrij relatief, en ben ik er ook vrij gerust in dat de harmonie > in de wereld zich wel herstelt, al zal dat natuurlijk niet tijdens mijn > leven zijn. Ik denk wel dat de wereld in een versnelling terecht gekomen is. Wat vroeger duizend jaar duurde, is nu misschien maar dertig jaar meer. Dank zij communicatie, technologie, handel, en ga maar door. > kweetnie of je met schaafwerk bedoelt dat ik het minder positief moet zien? > dat kan, dat ik met de oplopende leeftijd negatiever wordt, al hoop ik nu, > dat dit niet zo zal zijn, want precies omwille van mijn optimisme zie ik > overal nog een positieve oplossing voor, waarbij in mijn ogen iedereen bij > gebaat is. Vanuit een negatieve kijk op de wereld ga je volgens mij > automatisch bepaalde groepen benadelen omdat je beschermende maatregelen wil > nemen voor jezelf... Je moet niet negatiever worden, noch positiever. Alleen realistisch. En om dat realisme een mensenleven vol te houden is een klein beetje cynisme op zijn plaats. Opgepast: een klein beetje. > Nuja, het kan zijn dat ik op die manier evolueer, als ik ook echt iets te > beschermen ga hebben (niet dat dit nu totaal niet zo zou zijn, alleen vind > ik het nu nog vrij relatief), bvb kinderen ofzo? We zien dus wel. De hamvraag is waarmee je de meeste resultaten boekt: met in je directe omgeving in een duidelijk kader de wat jij noemt "relatieve kleine problemen" aan te pakken, oftewel heel zweverig tien oplossingen vooruit te kijken om de hele wereld te verbeteren. Op wat jij denkt gebaseerd op juiste premissen, maar, en daar kan je gif op innemen, in werkelijkheid gefundeerd op drijfzand, wegens teveel "als"-en. Ik verwijt je niks hoor: toen ik twintig was, was ik nog vééél zweviger. Misschien kan wat meer vertrouwen in de mens je behoeden om voor alles "universele" oplossingen te moeten zoeken. hedwig |
![]() |
#89 |
|
![]() "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht news:[email protected]... > > "hedwig" <hedwig-eembeeck@tiscalinetpuntjebe> schreef in bericht > news:[email protected] i.nl... > > > > "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht > > news:[email protected]... > >> > >> > Ik ben ook geen al te groot voorstander van VB, maar ik vind dat hun > >> > analyses nog het minst demagogisch of leugenachtig zijn van alle > > partijen. > >> > Waarom ? Omdat ze het zich niet kunnen permitteren. Bij de minste fout > > of > >> > gemeende fout springt de hele goegemeente erop. > >> > >> Ik vind juist van niet. Ik vind juist dat het VB overal mee wegkomt. > >> Men > >> pikt het maar, en men is weinig kritisch als het op het VB neerkomt. > > > > WABLIEFT ??? > > Niet vloeken, hé Stoffel! > > Heb jij op Mars gewoond ? > > men komt weg met bvb partijleden die negationist zijn. > men komt weg met partijleden die hun vrouw in mekaar slaan (ongeacht de > reden, dat doe je niet). > men komt weg met partijleden die een nazi bezoeken en er op z'n minst een > minimale vorm van sympathie voor uiten. > men komt weg met voor havenuitbreiding op linkeroever en tegen > havenuitbreiding op rechterover (of was het omgekeerd). > men komt weg met pro dhl tegen de werknemers van dhl, en tegen dhl bij de > bewoners van de brusselse rand. > men komt weg met onvolledige citering op de website ivm de loges. > men komt weg met het niet ondersteunen van een stemming ivm erkenning van de > jodenvervolging. > ... er zijn wel wekelijks voorbeelden op te noemen waarbij ik vind dat men > ermee weg komt. > > Met "men komt weg" bedoel ik niet dat de media er niks over zou zeggen, al > gebeurt dat ook wel, maar bedoel ik vooral dat de burger daar allemaal mee > akkoord gaat, of toch in elk geval een groot deel ervan. Nuja, dat is > democratie, maar ik ben toch bang van zoiets hoor. Straks staat er weer > iemand als hitler op en zal het volk hem ook volgen, de burger is niet > kritisch genoeg. > > > > Ik ben > >> er bvb volledig voor om het VB in de media als elke andere partij aan te > >> pakken, incl. de meest kritisch mogelijke vragen. Nu lijkt het soms > >> alsof > >> men bang is om kritisch te zijn tov het VB. > > > > Tsjong, tsjonge. Ik sta er zelfs verbaasd over dat het VB het spervuur nog > > weet te overleven ... > > > >> > Heb je al eens de site van het VB bekeken ? > >> > >> wekelijks wel een keer. > >> > >> Ik weet wel dat BHV voor bepaalde mensen een reeel probleem vormt... en > > dat > >> wordt liefst wel aangepakt, idem bvb transparantie om wat er gebeurt met > > die > >> transfers, zodat evnetuele misbruiken eruit gefilterd kunnen worden. > > Alleen > >> is dat allemaal relatief en vind ik het de moeite niet om daar werkelijk > >> deadlines voor te gaan stellen. Een beetje redelijkheid van de 2 kanten > >> lijkt me nodig. We moeten beiden vooruit, en voorlopig is dat met > >> mekaar, > >> dus moet er redelijkheid aan de dag gelegd worden van beide kanten. > > > > Als er in België nu één redelijke partner is, dan zijn het toch wel de > > Vlamingen zeker ? > > Of gaat ge dit nu ook alweer ontkennen ? > > Dan geef ik de pijp aan Maarten ... > > de laatste tijd twijfel ik daar wel over. de laatste tijd merk ik meer > pesterijen vanuit vlaamse kant dan vanuit waalse kant. > bvb: de pesterijen ivm 175 belgie. men is precies vies van het woord > belgie. Jawel, Stoffel. Daa�*g! |
![]() |
#90 |
|
![]() "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Dirk Vermeer" <Dirk Vermeer trace veeg dit [email protected]> schreef in > bericht news:[email protected]... >> >> "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef >> >>> ik heb het je ooit al eens uitgelegd, de band tussen Stephen Pollard en >>> het vlaams belang. >> >> so ? >> is hij dan _bij voorbaat_ ongeloofwaardig ? > > nee, daarom niet ongeloofwaardig. in mijn ogen wel minder geloofwaardig > wat deze kwestie betreft. hij schrijft dit artikel vanuit een bepaalde > visie, een visie die bvb vindt dat het recht op vrije meningsuiting > geschonden werd door de veroordeling van het vb. Dat is zijn recht, maar > het is in mijn ogen een foute analyse. De antiracismewetgeving waarmee > het VB veroordeeld werd is ontstaan in een europese context en heeft niks > met het VB op zich te maken. Dat het VB inbreuken pleegde tegen die > wetgeving, ligt volledig in de verantwoordelijkheid van die partij zelf en > wie de wet overtreed weet dat hij daarvoor bestraft kan worden. Dit meen je niet ? Heb je dit overgetypt uit DM of uit Humo ? |
![]() |
#91 |
|
![]() "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht news:[email protected]... > > "deekodiver" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> >>> "hedwig" <hedwig-eembeeck@tiscalinetpuntjebe> schreef in bericht >>> news:[email protected] i.nl... >>> > >>> > "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht >>> > news:[email protected]... >>> >> >>> >> > Ik ben ook geen al te groot voorstander van VB, maar ik vind dat >>> >> > hun >>> >> > analyses nog het minst demagogisch of leugenachtig zijn van alle >>> > partijen. >>> >> > Waarom ? Omdat ze het zich niet kunnen permitteren. Bij de minste >>> >> > fout >>> > of >>> >> > gemeende fout springt de hele goegemeente erop. >>> >> >>> >> Ik vind juist van niet. Ik vind juist dat het VB overal mee wegkomt. >>> >> Men >>> >> pikt het maar, en men is weinig kritisch als het op het VB neerkomt. >>> > >>> > WABLIEFT ??? >>> > Niet vloeken, hé Stoffel! >>> > Heb jij op Mars gewoond ? >>> >>> men komt weg met bvb partijleden die negationist zijn. >>> men komt weg met partijleden die hun vrouw in mekaar slaan (ongeacht de >>> reden, dat doe je niet). >>> men komt weg met partijleden die een nazi bezoeken en er op z'n minst >>> een >>> minimale vorm van sympathie voor uiten. >>> men komt weg met voor havenuitbreiding op linkeroever en tegen >>> havenuitbreiding op rechterover (of was het omgekeerd). >>> men komt weg met pro dhl tegen de werknemers van dhl, en tegen dhl bij >>> de >>> bewoners van de brusselse rand. >>> men komt weg met onvolledige citering op de website ivm de loges. >>> men komt weg met het niet ondersteunen van een stemming ivm erkenning >>> van de >>> jodenvervolging. >>> ... er zijn wel wekelijks voorbeelden op te noemen waarbij ik vind dat >>> men >>> ermee weg komt. >>> >>> Met "men komt weg" bedoel ik niet dat de media er niks over zou zeggen, >>> al >>> gebeurt dat ook wel, maar bedoel ik vooral dat de burger daar allemaal >>> mee >>> akkoord gaat, of toch in elk geval een groot deel ervan. Nuja, dat is >>> democratie, maar ik ben toch bang van zoiets hoor. Straks staat er weer >>> iemand als hitler op en zal het volk hem ook volgen, de burger is niet >>> kritisch genoeg. >>> >>> >>> > Ik ben >>> >> er bvb volledig voor om het VB in de media als elke andere partij aan >>> >> te >>> >> pakken, incl. de meest kritisch mogelijke vragen. Nu lijkt het soms >>> >> alsof >>> >> men bang is om kritisch te zijn tov het VB. >>> > >>> > Tsjong, tsjonge. Ik sta er zelfs verbaasd over dat het VB het spervuur >>> > nog >>> > weet te overleven ... >>> > >>> >> > Heb je al eens de site van het VB bekeken ? >>> >> >>> >> wekelijks wel een keer. >>> >> >>> >> Ik weet wel dat BHV voor bepaalde mensen een reeel probleem vormt... >>> >> en >>> > dat >>> >> wordt liefst wel aangepakt, idem bvb transparantie om wat er gebeurt >>> >> met >>> > die >>> >> transfers, zodat evnetuele misbruiken eruit gefilterd kunnen worden. >>> > Alleen >>> >> is dat allemaal relatief en vind ik het de moeite niet om daar >>> >> werkelijk >>> >> deadlines voor te gaan stellen. Een beetje redelijkheid van de 2 >>> >> kanten >>> >> lijkt me nodig. We moeten beiden vooruit, en voorlopig is dat met >>> >> mekaar, >>> >> dus moet er redelijkheid aan de dag gelegd worden van beide kanten. >>> > >>> > Als er in België nu één redelijke partner is, dan zijn het toch wel de >>> > Vlamingen zeker ? >>> > Of gaat ge dit nu ook alweer ontkennen ? >>> > Dan geef ik de pijp aan Maarten ... >>> >>> de laatste tijd twijfel ik daar wel over. de laatste tijd merk ik meer >>> pesterijen vanuit vlaamse kant dan vanuit waalse kant. >>> bvb: de pesterijen ivm 175 belgie. men is precies vies van het woord >>> belgie. >>> >>> >> stoffel, uw masker is aan 't vallen >> deekodiver >> http://deekodiver.skynetblogs.be/ > > > Welk masker? Verlkaar u nader... Stoffel, ik ga je even laten razen. OK ? Je begint een moving target te worden. Je krijgt fustiaanse neigingen Verwacht van mij in de komende twee weken geen antwoorden meer. Ik weet dat je zelf heel goed beseft waarom. Kom hier dus niet verontwaardigd doen. Daaaaag. |
![]() |
#92 |
|
![]() "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "deekodiver" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> >>> "hedwig" <hedwig-eembeeck@tiscalinetpuntjebe> schreef in bericht >>> news:[email protected] i.nl... >>> > >>> > "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht >>> > news:[email protected]... >>> >> >>> >> > Ik ben ook geen al te groot voorstander van VB, maar ik vind dat >>> >> > hun >>> >> > analyses nog het minst demagogisch of leugenachtig zijn van alle >>> > partijen. >>> >> > Waarom ? Omdat ze het zich niet kunnen permitteren. Bij de minste >>> >> > fout >>> > of >>> >> > gemeende fout springt de hele goegemeente erop. >>> >> >>> >> Ik vind juist van niet. Ik vind juist dat het VB overal mee wegkomt. >>> >> Men >>> >> pikt het maar, en men is weinig kritisch als het op het VB neerkomt. >>> > >>> > WABLIEFT ??? >>> > Niet vloeken, hé Stoffel! >>> > Heb jij op Mars gewoond ? >>> >>> men komt weg met bvb partijleden die negationist zijn. >>> men komt weg met partijleden die hun vrouw in mekaar slaan (ongeacht de >>> reden, dat doe je niet). >>> men komt weg met partijleden die een nazi bezoeken en er op z'n minst >>> een >>> minimale vorm van sympathie voor uiten. >>> men komt weg met voor havenuitbreiding op linkeroever en tegen >>> havenuitbreiding op rechterover (of was het omgekeerd). >>> men komt weg met pro dhl tegen de werknemers van dhl, en tegen dhl bij >>> de >>> bewoners van de brusselse rand. >>> men komt weg met onvolledige citering op de website ivm de loges. >>> men komt weg met het niet ondersteunen van een stemming ivm erkenning >>> van de >>> jodenvervolging. >>> ... er zijn wel wekelijks voorbeelden op te noemen waarbij ik vind dat >>> men >>> ermee weg komt. >>> >>> Met "men komt weg" bedoel ik niet dat de media er niks over zou zeggen, >>> al >>> gebeurt dat ook wel, maar bedoel ik vooral dat de burger daar allemaal >>> mee >>> akkoord gaat, of toch in elk geval een groot deel ervan. Nuja, dat is >>> democratie, maar ik ben toch bang van zoiets hoor. Straks staat er weer >>> iemand als hitler op en zal het volk hem ook volgen, de burger is niet >>> kritisch genoeg. >>> >>> >>> > Ik ben >>> >> er bvb volledig voor om het VB in de media als elke andere partij aan >>> >> te >>> >> pakken, incl. de meest kritisch mogelijke vragen. Nu lijkt het soms >>> >> alsof >>> >> men bang is om kritisch te zijn tov het VB. >>> > >>> > Tsjong, tsjonge. Ik sta er zelfs verbaasd over dat het VB het spervuur >>> > nog >>> > weet te overleven ... >>> > >>> >> > Heb je al eens de site van het VB bekeken ? >>> >> >>> >> wekelijks wel een keer. >>> >> >>> >> Ik weet wel dat BHV voor bepaalde mensen een reeel probleem vormt... >>> >> en >>> > dat >>> >> wordt liefst wel aangepakt, idem bvb transparantie om wat er gebeurt >>> >> met >>> > die >>> >> transfers, zodat evnetuele misbruiken eruit gefilterd kunnen worden. >>> > Alleen >>> >> is dat allemaal relatief en vind ik het de moeite niet om daar >>> >> werkelijk >>> >> deadlines voor te gaan stellen. Een beetje redelijkheid van de 2 >>> >> kanten >>> >> lijkt me nodig. We moeten beiden vooruit, en voorlopig is dat met >>> >> mekaar, >>> >> dus moet er redelijkheid aan de dag gelegd worden van beide kanten. >>> > >>> > Als er in België nu één redelijke partner is, dan zijn het toch wel de >>> > Vlamingen zeker ? >>> > Of gaat ge dit nu ook alweer ontkennen ? >>> > Dan geef ik de pijp aan Maarten ... >>> >>> de laatste tijd twijfel ik daar wel over. de laatste tijd merk ik meer >>> pesterijen vanuit vlaamse kant dan vanuit waalse kant. >>> bvb: de pesterijen ivm 175 belgie. men is precies vies van het woord >>> belgie. >>> >>> >> stoffel, uw masker is aan 't vallen >> deekodiver >> http://deekodiver.skynetblogs.be/ >> > > Stofel een waalsgezinde vlaming ? neenee, niet waalsgezindn eerder goedgezind :-) ik ben niet pro belgie, maar ook niet contra. het debat wordt gewoon niet ten gronde gevoerd. in mijn ogen moeten we gewoon eens nadenken, met alle belgen dan, over de toekomst van dit land. blijkt uit die discussie dat een breuk beter is voor beiden, dan is dat gewoon zo. Nu is het werderzijds mekaar wat ambeteren en pesten, niet alleen voor het eigen gelijk, maar vooral voor de andere z'n ongelijk. dat lijkt me geen goeie houding. daar ben ik tegen, niet tegen vlaanderen of wallonie of belgie. ik ben voor een open discussie waarbij beide partijen als vrije mensen kunnen spreken zonder mekaar vanalles te verwijten enerzijds, of anderzijds zonder dat men bepaalde onderwerpen niet durft aan te brengen omwille voor kweetnie welke reden. |
![]() |
#93 |
|
![]() "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Dirk Vermeer" <Dirk Vermeer trace veeg dit [email protected]> schreef in > bericht news:[email protected]... >> >> "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef >> >> >>>> >>>> Je bent de vakbonden nog vergeten. Voor iedere percent opslag dat ze >>>> afdwingen, komen er weer vijf percent werklozen bij. >>> >>> 5% vind ik nu wel wat overdreven maar je hebt gelijk als je stelt dat de >>> vakbonden een probleem kunnen vormen voor de toekomst van de wereld. >> >> >> uh ? >> voor de wereld ? >> >> Hopelijk blijft de rest van de wereld nog lang gespaard van vakbonden >> zoals hier. > > bvb in azie waar men nu in slechte omstandigheden moet werken, is een > vakbond nodig om de werkomstandigheden te verhogen en een gelijkaardige > evolutie te volgen zoals wij die gekend hebben tussen 1850 en 1950. O, nee, bij wodan ! Bespaar Azie onze vakbonden. Chinezen zijn geboren zelfstandigen, handelaars, ondernemers. Ga je die nu ook proberen te verknoeien ? > De vakbonden zoals wij die nu kennen zijn gewoon niet meer aangepast aan > de tijd. Linksen (en dus ook vakbonden) noemen zichzelf wel graag > progessief maar vakbonden zijn in mijn ogen niks anders dan conservatief. Je hoeft niet rond de hete brij te draaien, zeg het gewoon ronduit: Vakbonden zijn corrupt, enkel bezig met hun eigen macht. |
![]() |
#94 |
|
![]() "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "deekodiver" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> >>> "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht >>> news:[email protected]... >>>> >>>> "hedwig" <hedwig-eembeeck@tiscalinetpuntjebe> schreef in bericht >>>> news:[email protected] i.nl... >>>> > >>>> > "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht >>>> > news:[email protected]... >>>> >> >>>> >> > Ik ben ook geen al te groot voorstander van VB, maar ik vind dat >>>> >> > hun >>>> >> > analyses nog het minst demagogisch of leugenachtig zijn van alle >>>> > partijen. >>>> >> > Waarom ? Omdat ze het zich niet kunnen permitteren. Bij de minste >>>> >> > fout >>>> > of >>>> >> > gemeende fout springt de hele goegemeente erop. >>>> >> >>>> >> Ik vind juist van niet. Ik vind juist dat het VB overal mee >>>> >> wegkomt. >>>> >> Men >>>> >> pikt het maar, en men is weinig kritisch als het op het VB neerkomt. >>>> > >>>> > WABLIEFT ??? >>>> > Niet vloeken, hé Stoffel! >>>> > Heb jij op Mars gewoond ? >>>> >>>> men komt weg met bvb partijleden die negationist zijn. >>>> men komt weg met partijleden die hun vrouw in mekaar slaan (ongeacht de >>>> reden, dat doe je niet). >>>> men komt weg met partijleden die een nazi bezoeken en er op z'n minst >>>> een >>>> minimale vorm van sympathie voor uiten. >>>> men komt weg met voor havenuitbreiding op linkeroever en tegen >>>> havenuitbreiding op rechterover (of was het omgekeerd). >>>> men komt weg met pro dhl tegen de werknemers van dhl, en tegen dhl bij >>>> de >>>> bewoners van de brusselse rand. >>>> men komt weg met onvolledige citering op de website ivm de loges. >>>> men komt weg met het niet ondersteunen van een stemming ivm erkenning >>>> van de >>>> jodenvervolging. >>>> ... er zijn wel wekelijks voorbeelden op te noemen waarbij ik vind dat >>>> men >>>> ermee weg komt. >>>> >>>> Met "men komt weg" bedoel ik niet dat de media er niks over zou zeggen, >>>> al >>>> gebeurt dat ook wel, maar bedoel ik vooral dat de burger daar allemaal >>>> mee >>>> akkoord gaat, of toch in elk geval een groot deel ervan. Nuja, dat is >>>> democratie, maar ik ben toch bang van zoiets hoor. Straks staat er >>>> weer >>>> iemand als hitler op en zal het volk hem ook volgen, de burger is niet >>>> kritisch genoeg. >>>> >>>> >>>> > Ik ben >>>> >> er bvb volledig voor om het VB in de media als elke andere partij >>>> >> aan te >>>> >> pakken, incl. de meest kritisch mogelijke vragen. Nu lijkt het soms >>>> >> alsof >>>> >> men bang is om kritisch te zijn tov het VB. >>>> > >>>> > Tsjong, tsjonge. Ik sta er zelfs verbaasd over dat het VB het >>>> > spervuur nog >>>> > weet te overleven ... >>>> > >>>> >> > Heb je al eens de site van het VB bekeken ? >>>> >> >>>> >> wekelijks wel een keer. >>>> >> >>>> >> Ik weet wel dat BHV voor bepaalde mensen een reeel probleem vormt... >>>> >> en >>>> > dat >>>> >> wordt liefst wel aangepakt, idem bvb transparantie om wat er gebeurt >>>> >> met >>>> > die >>>> >> transfers, zodat evnetuele misbruiken eruit gefilterd kunnen worden. >>>> > Alleen >>>> >> is dat allemaal relatief en vind ik het de moeite niet om daar >>>> >> werkelijk >>>> >> deadlines voor te gaan stellen. Een beetje redelijkheid van de 2 >>>> >> kanten >>>> >> lijkt me nodig. We moeten beiden vooruit, en voorlopig is dat met >>>> >> mekaar, >>>> >> dus moet er redelijkheid aan de dag gelegd worden van beide kanten. >>>> > >>>> > Als er in België nu één redelijke partner is, dan zijn het toch wel >>>> > de >>>> > Vlamingen zeker ? >>>> > Of gaat ge dit nu ook alweer ontkennen ? >>>> > Dan geef ik de pijp aan Maarten ... >>>> >>>> de laatste tijd twijfel ik daar wel over. de laatste tijd merk ik meer >>>> pesterijen vanuit vlaamse kant dan vanuit waalse kant. >>>> bvb: de pesterijen ivm 175 belgie. men is precies vies van het woord >>>> belgie. >>>> >>>> >>> stoffel, uw masker is aan 't vallen >>> deekodiver >>> http://deekodiver.skynetblogs.be/ >>> >> >> Stofel een waalsgezinde vlaming ? > > neenee, niet waalsgezindn eerder goedgezind :-) > ik ben niet pro belgie, maar ook niet contra. het debat wordt gewoon niet > ten gronde gevoerd. in mijn ogen moeten we gewoon eens nadenken, met alle > belgen dan, over de toekomst van dit land. blijkt uit die discussie dat > een breuk beter is voor beiden, dan is dat gewoon zo. Nu is het > werderzijds mekaar wat ambeteren en pesten, niet alleen voor het eigen > gelijk, maar vooral voor de andere z'n ongelijk. dat lijkt me geen goeie > houding. daar ben ik tegen, niet tegen vlaanderen of wallonie of belgie. > ik ben voor een open discussie waarbij beide partijen als vrije mensen > kunnen spreken zonder mekaar vanalles te verwijten enerzijds, of > anderzijds zonder dat men bepaalde onderwerpen niet durft aan te brengen > omwille voor kweetnie welke reden. Majesteit, er zijn geen belgen. Sire, il n'ya pas de Belges. Begin daar maar eerst eens over na te denken, begin maar bij Julius Ceasar. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |
![]() |
#95 |
|
![]() "Dirk Vermeer" <Dirk Vermeer trace veeg dit [email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht > news:[email protected]... > > > > "deekodiver" <[email protected]> schreef in bericht > > news:[email protected]... > >> > >> "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht > >> news:[email protected]... > >>> > >>> "hedwig" <hedwig-eembeeck@tiscalinetpuntjebe> schreef in bericht > >>> news:[email protected] i.nl... > >>> > > >>> > "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht > >>> > news:[email protected]... > >>> >> > >>> >> > Ik ben ook geen al te groot voorstander van VB, maar ik vind dat > >>> >> > hun > >>> >> > analyses nog het minst demagogisch of leugenachtig zijn van alle > >>> > partijen. > >>> >> > Waarom ? Omdat ze het zich niet kunnen permitteren. Bij de minste > >>> >> > fout > >>> > of > >>> >> > gemeende fout springt de hele goegemeente erop. > >>> >> > >>> >> Ik vind juist van niet. Ik vind juist dat het VB overal mee wegkomt. > >>> >> Men > >>> >> pikt het maar, en men is weinig kritisch als het op het VB neerkomt. > >>> > > >>> > WABLIEFT ??? > >>> > Niet vloeken, hé Stoffel! > >>> > Heb jij op Mars gewoond ? > >>> > >>> men komt weg met bvb partijleden die negationist zijn. > >>> men komt weg met partijleden die hun vrouw in mekaar slaan (ongeacht de > >>> reden, dat doe je niet). > >>> men komt weg met partijleden die een nazi bezoeken en er op z'n minst > >>> een > >>> minimale vorm van sympathie voor uiten. > >>> men komt weg met voor havenuitbreiding op linkeroever en tegen > >>> havenuitbreiding op rechterover (of was het omgekeerd). > >>> men komt weg met pro dhl tegen de werknemers van dhl, en tegen dhl bij > >>> de > >>> bewoners van de brusselse rand. > >>> men komt weg met onvolledige citering op de website ivm de loges. > >>> men komt weg met het niet ondersteunen van een stemming ivm erkenning > >>> van de > >>> jodenvervolging. > >>> ... er zijn wel wekelijks voorbeelden op te noemen waarbij ik vind dat > >>> men > >>> ermee weg komt. > >>> > >>> Met "men komt weg" bedoel ik niet dat de media er niks over zou zeggen, > >>> al > >>> gebeurt dat ook wel, maar bedoel ik vooral dat de burger daar allemaal > >>> mee > >>> akkoord gaat, of toch in elk geval een groot deel ervan. Nuja, dat is > >>> democratie, maar ik ben toch bang van zoiets hoor. Straks staat er weer > >>> iemand als hitler op en zal het volk hem ook volgen, de burger is niet > >>> kritisch genoeg. > >>> > >>> > >>> > Ik ben > >>> >> er bvb volledig voor om het VB in de media als elke andere partij aan > >>> >> te > >>> >> pakken, incl. de meest kritisch mogelijke vragen. Nu lijkt het soms > >>> >> alsof > >>> >> men bang is om kritisch te zijn tov het VB. > >>> > > >>> > Tsjong, tsjonge. Ik sta er zelfs verbaasd over dat het VB het spervuur > >>> > nog > >>> > weet te overleven ... > >>> > > >>> >> > Heb je al eens de site van het VB bekeken ? > >>> >> > >>> >> wekelijks wel een keer. > >>> >> > >>> >> Ik weet wel dat BHV voor bepaalde mensen een reeel probleem vormt... > >>> >> en > >>> > dat > >>> >> wordt liefst wel aangepakt, idem bvb transparantie om wat er gebeurt > >>> >> met > >>> > die > >>> >> transfers, zodat evnetuele misbruiken eruit gefilterd kunnen worden. > >>> > Alleen > >>> >> is dat allemaal relatief en vind ik het de moeite niet om daar > >>> >> werkelijk > >>> >> deadlines voor te gaan stellen. Een beetje redelijkheid van de 2 > >>> >> kanten > >>> >> lijkt me nodig. We moeten beiden vooruit, en voorlopig is dat met > >>> >> mekaar, > >>> >> dus moet er redelijkheid aan de dag gelegd worden van beide kanten. > >>> > > >>> > Als er in België nu één redelijke partner is, dan zijn het toch wel de > >>> > Vlamingen zeker ? > >>> > Of gaat ge dit nu ook alweer ontkennen ? > >>> > Dan geef ik de pijp aan Maarten ... > >>> > >>> de laatste tijd twijfel ik daar wel over. de laatste tijd merk ik meer > >>> pesterijen vanuit vlaamse kant dan vanuit waalse kant. > >>> bvb: de pesterijen ivm 175 belgie. men is precies vies van het woord > >>> belgie. > >>> > >>> > >> stoffel, uw masker is aan 't vallen > >> deekodiver > >> http://deekodiver.skynetblogs.be/ > > > > > > Welk masker? Verlkaar u nader... > > > Stoffel, ik ga je even laten razen. > OK ? > > Je begint een moving target te worden. > Je krijgt fustiaanse neigingen > > Verwacht van mij in de komende twee weken geen antwoorden meer. > Ik weet dat je zelf heel goed beseft waarom. Kom hier dus niet > verontwaardigd doen. > Daaaaag. "moving target" hahaha ... goed gevonden Dirk! Moet ik onthouden! Ik geef het ook op met Stoffel. Denk niet dat hij erg eerbare bedoelingen heeft. hedwig |
![]() |
#96 |
|
![]() Gegroet,
Ghingis Khan schreef: > Dat na onderzoek blijkt dat het Vlaams Belang de trouwste stemmers heeft > heeft PC nog nooit van gehoord, alhoewel zij het onderzoek gedaan hebben. Het gaat over twee verschillende zaken. Het onderzoek naar de "trouw" van de kiezers gaat over het overstappen naar een andere partij; maar dat wil nog niet zeggen dat een kiezer effectief de moeite zal doen om te gaan stemmen. Er is een onderzoek geweest (van één of ander unief, als ik me goed herinner) daarover; en toen bleek dat het aantal mensen dat niet zou gaan stemmen moesten er geen opkomstplicht zijn het grootst was bij het blok. (50 % dacht ik). Op de 2de plaats kwam de VLD (als ik me goed herinner). Groen! had de meest gemotiveerde kiezers. Dat is niet hetzelfde als de "trouw" van de kiezers om bij voor dezelfde partij te stemmen als ze toch verplicht zijn om te gaan stemmen. Ik ga eens kijken als ik een URL kan vinden hiervan. NB. Je hebt nog niet geantwoord op de quis-vraag. En, hoe grappig, daarnet een link gevonden dat er bepaalde mensen in Nederland zijn die eraan denken om de opkomstplicht daar net te gaan invoeren. Zo zie je "het is gras is altijd groener aan de overkant" héé. :-) > Ghingis Khan Cheerio! Kr. Bonne. -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- Posted from http://www.iRadio.be -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- |
![]() |
#97 |
|
![]() "Kristoff Bonne " <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Gegroet, > > Ghingis Khan schreef: >> Dat na onderzoek blijkt dat het Vlaams Belang de trouwste stemmers heeft >> heeft PC nog nooit van gehoord, alhoewel zij het onderzoek gedaan hebben. > > Het gaat over twee verschillende zaken. Het onderzoek naar de "trouw" van > de kiezers gaat > over het overstappen naar een andere partij; maar dat wil nog niet zeggen > dat een kiezer > effectief de moeite zal doen om te gaan stemmen. > > Er is een onderzoek geweest (van één of ander unief, als ik me goed > herinner) daarover; en > toen bleek dat het aantal mensen dat niet zou gaan stemmen moesten er > geen > opkomstplicht zijn het grootst was bij het blok. (50 % dacht ik). > > Op de 2de plaats kwam de VLD (als ik me goed herinner). Groen! had de > meest > gemotiveerde kiezers. > > > Dat is niet hetzelfde als de "trouw" van de kiezers om bij voor dezelfde > partij te stemmen > als ze toch verplicht zijn om te gaan stemmen. > > > Ik ga eens kijken als ik een URL kan vinden hiervan. > > NB. Je hebt nog niet geantwoord op de quis-vraag. > > En, hoe grappig, daarnet een link gevonden dat er bepaalde mensen in > Nederland zijn die > eraan denken om de opkomstplicht daar net te gaan invoeren. Zo zie je "het > is gras is > altijd groener aan de overkant" héé. > :-) > 50% niet stemmers bij het Vlaams Belang, je merkt dat jij geen stemmer Vlaams Belang bent. Groen had zeker de meest gemotiveerde, daarom dat ze met de hakken over de sloot de kiedrempel haalden, zoveel hadden er ze. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |
![]() |
#98 |
|
![]() "Dirk Vermeer" <Dirk Vermeer trace veeg dit [email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "deekodiver" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> >>> "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht >>> news:[email protected]... >>>> >>>> "hedwig" <hedwig-eembeeck@tiscalinetpuntjebe> schreef in bericht >>>> news:[email protected] i.nl... >>>> > >>>> > "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht >>>> > news:[email protected]... >>>> >> >>>> >> > Ik ben ook geen al te groot voorstander van VB, maar ik vind dat >>>> >> > hun >>>> >> > analyses nog het minst demagogisch of leugenachtig zijn van alle >>>> > partijen. >>>> >> > Waarom ? Omdat ze het zich niet kunnen permitteren. Bij de minste >>>> >> > fout >>>> > of >>>> >> > gemeende fout springt de hele goegemeente erop. >>>> >> >>>> >> Ik vind juist van niet. Ik vind juist dat het VB overal mee >>>> >> wegkomt. >>>> >> Men >>>> >> pikt het maar, en men is weinig kritisch als het op het VB neerkomt. >>>> > >>>> > WABLIEFT ??? >>>> > Niet vloeken, hé Stoffel! >>>> > Heb jij op Mars gewoond ? >>>> >>>> men komt weg met bvb partijleden die negationist zijn. >>>> men komt weg met partijleden die hun vrouw in mekaar slaan (ongeacht de >>>> reden, dat doe je niet). >>>> men komt weg met partijleden die een nazi bezoeken en er op z'n minst >>>> een >>>> minimale vorm van sympathie voor uiten. >>>> men komt weg met voor havenuitbreiding op linkeroever en tegen >>>> havenuitbreiding op rechterover (of was het omgekeerd). >>>> men komt weg met pro dhl tegen de werknemers van dhl, en tegen dhl bij >>>> de >>>> bewoners van de brusselse rand. >>>> men komt weg met onvolledige citering op de website ivm de loges. >>>> men komt weg met het niet ondersteunen van een stemming ivm erkenning >>>> van de >>>> jodenvervolging. >>>> ... er zijn wel wekelijks voorbeelden op te noemen waarbij ik vind dat >>>> men >>>> ermee weg komt. >>>> >>>> Met "men komt weg" bedoel ik niet dat de media er niks over zou zeggen, >>>> al >>>> gebeurt dat ook wel, maar bedoel ik vooral dat de burger daar allemaal >>>> mee >>>> akkoord gaat, of toch in elk geval een groot deel ervan. Nuja, dat is >>>> democratie, maar ik ben toch bang van zoiets hoor. Straks staat er >>>> weer >>>> iemand als hitler op en zal het volk hem ook volgen, de burger is niet >>>> kritisch genoeg. >>>> >>>> >>>> > Ik ben >>>> >> er bvb volledig voor om het VB in de media als elke andere partij >>>> >> aan te >>>> >> pakken, incl. de meest kritisch mogelijke vragen. Nu lijkt het soms >>>> >> alsof >>>> >> men bang is om kritisch te zijn tov het VB. >>>> > >>>> > Tsjong, tsjonge. Ik sta er zelfs verbaasd over dat het VB het >>>> > spervuur nog >>>> > weet te overleven ... >>>> > >>>> >> > Heb je al eens de site van het VB bekeken ? >>>> >> >>>> >> wekelijks wel een keer. >>>> >> >>>> >> Ik weet wel dat BHV voor bepaalde mensen een reeel probleem vormt... >>>> >> en >>>> > dat >>>> >> wordt liefst wel aangepakt, idem bvb transparantie om wat er gebeurt >>>> >> met >>>> > die >>>> >> transfers, zodat evnetuele misbruiken eruit gefilterd kunnen worden. >>>> > Alleen >>>> >> is dat allemaal relatief en vind ik het de moeite niet om daar >>>> >> werkelijk >>>> >> deadlines voor te gaan stellen. Een beetje redelijkheid van de 2 >>>> >> kanten >>>> >> lijkt me nodig. We moeten beiden vooruit, en voorlopig is dat met >>>> >> mekaar, >>>> >> dus moet er redelijkheid aan de dag gelegd worden van beide kanten. >>>> > >>>> > Als er in België nu één redelijke partner is, dan zijn het toch wel >>>> > de >>>> > Vlamingen zeker ? >>>> > Of gaat ge dit nu ook alweer ontkennen ? >>>> > Dan geef ik de pijp aan Maarten ... >>>> >>>> de laatste tijd twijfel ik daar wel over. de laatste tijd merk ik meer >>>> pesterijen vanuit vlaamse kant dan vanuit waalse kant. >>>> bvb: de pesterijen ivm 175 belgie. men is precies vies van het woord >>>> belgie. >>>> >>>> >>> stoffel, uw masker is aan 't vallen >>> deekodiver >>> http://deekodiver.skynetblogs.be/ >> >> >> Welk masker? Verlkaar u nader... > > > Stoffel, ik ga je even laten razen. > OK ? > > Je begint een moving target te worden. > Je krijgt fustiaanse neigingen > > Verwacht van mij in de komende twee weken geen antwoorden meer. > Ik weet dat je zelf heel goed beseft waarom. Kom hier dus niet > verontwaardigd doen. > Daaaaag. moet ik hierover razen? ik snap het eerder niet goed waar en waarom ik blijkbaar een gevoelige snaar bij jou geraakt heb... nuja, je bent vrij te antwoorden of niet, ik zal daar geen probleem over maken. |
![]() |
#99 |
|
![]() "hedwig" <hedwig-eembeeck@tiscalinetpuntjebe> schreef in bericht news:[email protected] i.nl... > > "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht > news:[email protected]... > >> er is toch niks mis aan om bepaalde idealen te hebben? Dat betekent niet >> dat ik niet realistisch ben, ik ben dat wel vind ik, al koppel ik dat >> realisme niet aan pessimisme, zoals velen in mijn ogen wel doen, >> misschien >> is dat het? > > Als je in deze NG post, ben je van nature niet negatief, met uitzondering > van uncle dan. > Want iemand die negatief staat tegenover de ontwikkelingen in deze wereld > heeft alle drang om mede te delen of te overtuigen allang afgezworen. > Iemand die hier post heeft nog steeds de hoop een kleine bijdrage te > leveren > voor een mooiere maatschappij. (Ik lijk wel de pastoor zo ...). dat zal wel zo zijn... al hoor ik wel veel negatieve berichten, of ik ervaar die toch zo, bvb dat het in vlaanderen moeilijk nog slechter kan enzo, dat men verhuizen overweegt? Of heeft dat ook z'n positieve kant? > Ondanks dat ik wel bepaalde ideeën heb omtrend een ideale >> wereld (wat natuurlijk vrij utopisch is, wat ik ook besef) vind ik binnen > de >> bestaande context van hier en nu ook wel bepaalde goeie en minder goeie >> (beiden volgens mijn persoonlijke voorkeuren natuurlijk) dingen waarin ik >> mij kan vinden enzo... Het is niet dat ik op mars leef ofzo? Of totaal >> binnen m'n eigen leefwereld en niet zie hoe de wereld in mekaar zit. Ik >> denk juist dat ik dat wel zie en vanuit die "problemen", analyses maak om > ze >> op te lossen (bvb. harmonie die er nu niet is, wat ik als oorzaak van >> veel >> problemen zie). Het is ook niet zo, denk ik, dat ik gefrustreerd of >> ongelukkig ga worden op termijn, als blijkt dat er juist niks zou >> veranderen. Ik denk dat een menseleven te kort is om werkelijk veel >> verandering op te merken. Om maar iets te stellen: het oude egypte is >> slechts 1 hoofdstuk in de geschiedenis boeken, maar het gaat wel om meer > dan >> 3000 jaar opkomst en ondergang van een bepaalde "maatschappij": waar >> staan >> wij als westerse wereld dan? een goeie 2000 jaar ver? In dat opzicht is >> het allemaal vrij relatief, en ben ik er ook vrij gerust in dat de > harmonie >> in de wereld zich wel herstelt, al zal dat natuurlijk niet tijdens mijn >> leven zijn. > > Ik denk wel dat de wereld in een versnelling terecht gekomen is. > Wat vroeger duizend jaar duurde, is nu misschien maar dertig jaar meer. > Dank zij communicatie, technologie, handel, en ga maar door. dat zal idd wel zo zijn, maar toch, ik vind niet dat we onszelf teveel mogen zien als een superieure dierensoort, zoveel stellen we als soort in mijn ogen niet voor, wat het allemaal relatief maakt. men heeft de vergelijking eens gemaakt. Als je het ontstaan van de wereld als uur 0 ziet en het punt nu als uur 24, dan ontstond de mensheid zo rond 23u59m30s... >> kweetnie of je met schaafwerk bedoelt dat ik het minder positief moet > zien? >> dat kan, dat ik met de oplopende leeftijd negatiever wordt, al hoop ik >> nu, >> dat dit niet zo zal zijn, want precies omwille van mijn optimisme zie ik >> overal nog een positieve oplossing voor, waarbij in mijn ogen iedereen >> bij >> gebaat is. Vanuit een negatieve kijk op de wereld ga je volgens mij >> automatisch bepaalde groepen benadelen omdat je beschermende maatregelen > wil >> nemen voor jezelf... > > Je moet niet negatiever worden, noch positiever. Alleen realistisch. > En om dat realisme een mensenleven vol te houden is een klein beetje > cynisme > op zijn plaats. Opgepast: een klein beetje. > >> Nuja, het kan zijn dat ik op die manier evolueer, als ik ook echt iets te >> beschermen ga hebben (niet dat dit nu totaal niet zo zou zijn, alleen >> vind >> ik het nu nog vrij relatief), bvb kinderen ofzo? We zien dus wel. > > De hamvraag is waarmee je de meeste resultaten boekt: met in je directe > omgeving in een duidelijk kader de wat jij noemt "relatieve kleine > problemen" aan te pakken, oftewel heel zweverig tien oplossingen vooruit > te > kijken om de hele wereld te verbeteren. Op wat jij denkt gebaseerd op > juiste > premissen, maar, en daar kan je gif op innemen, in werkelijkheid > gefundeerd > op drijfzand, wegens teveel "als"-en. > Ik verwijt je niks hoor: toen ik twintig was, was ik nog vééél zweviger. > Misschien kan wat meer vertrouwen in de mens je behoeden om voor alles > "universele" oplossingen te moeten zoeken. ok, ik kan daarin komen. dat zal zichzelf wel uitwijzen neem ik aan. |
![]() |
#100 |
|
![]() "hedwig" <hedwig-eembeeck@tiscalinetpuntjebe> schreef in bericht news:[email protected] i.nl... > > "Dirk Vermeer" <Dirk Vermeer trace veeg dit [email protected]> schreef in > bericht > news:[email protected]... >> >> "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht >> news:[email protected]... >> > >> > "deekodiver" <[email protected]> schreef in bericht >> > news:[email protected]... >> >> >> >> "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht >> >> news:[email protected]... >> >>> >> >>> "hedwig" <hedwig-eembeeck@tiscalinetpuntjebe> schreef in bericht >> >>> news:[email protected] i.nl... >> >>> > >> >>> > "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht >> >>> > news:[email protected]... >> >>> >> >> >>> >> > Ik ben ook geen al te groot voorstander van VB, maar ik vind dat >> >>> >> > hun >> >>> >> > analyses nog het minst demagogisch of leugenachtig zijn van alle >> >>> > partijen. >> >>> >> > Waarom ? Omdat ze het zich niet kunnen permitteren. Bij de >> >>> >> > minste >> >>> >> > fout >> >>> > of >> >>> >> > gemeende fout springt de hele goegemeente erop. >> >>> >> >> >>> >> Ik vind juist van niet. Ik vind juist dat het VB overal mee > wegkomt. >> >>> >> Men >> >>> >> pikt het maar, en men is weinig kritisch als het op het VB > neerkomt. >> >>> > >> >>> > WABLIEFT ??? >> >>> > Niet vloeken, hé Stoffel! >> >>> > Heb jij op Mars gewoond ? >> >>> >> >>> men komt weg met bvb partijleden die negationist zijn. >> >>> men komt weg met partijleden die hun vrouw in mekaar slaan (ongeacht > de >> >>> reden, dat doe je niet). >> >>> men komt weg met partijleden die een nazi bezoeken en er op z'n minst >> >>> een >> >>> minimale vorm van sympathie voor uiten. >> >>> men komt weg met voor havenuitbreiding op linkeroever en tegen >> >>> havenuitbreiding op rechterover (of was het omgekeerd). >> >>> men komt weg met pro dhl tegen de werknemers van dhl, en tegen dhl >> >>> bij >> >>> de >> >>> bewoners van de brusselse rand. >> >>> men komt weg met onvolledige citering op de website ivm de loges. >> >>> men komt weg met het niet ondersteunen van een stemming ivm erkenning >> >>> van de >> >>> jodenvervolging. >> >>> ... er zijn wel wekelijks voorbeelden op te noemen waarbij ik vind >> >>> dat >> >>> men >> >>> ermee weg komt. >> >>> >> >>> Met "men komt weg" bedoel ik niet dat de media er niks over zou > zeggen, >> >>> al >> >>> gebeurt dat ook wel, maar bedoel ik vooral dat de burger daar >> >>> allemaal >> >>> mee >> >>> akkoord gaat, of toch in elk geval een groot deel ervan. Nuja, dat >> >>> is >> >>> democratie, maar ik ben toch bang van zoiets hoor. Straks staat er > weer >> >>> iemand als hitler op en zal het volk hem ook volgen, de burger is >> >>> niet >> >>> kritisch genoeg. >> >>> >> >>> >> >>> > Ik ben >> >>> >> er bvb volledig voor om het VB in de media als elke andere partij > aan >> >>> >> te >> >>> >> pakken, incl. de meest kritisch mogelijke vragen. Nu lijkt het > soms >> >>> >> alsof >> >>> >> men bang is om kritisch te zijn tov het VB. >> >>> > >> >>> > Tsjong, tsjonge. Ik sta er zelfs verbaasd over dat het VB het > spervuur >> >>> > nog >> >>> > weet te overleven ... >> >>> > >> >>> >> > Heb je al eens de site van het VB bekeken ? >> >>> >> >> >>> >> wekelijks wel een keer. >> >>> >> >> >>> >> Ik weet wel dat BHV voor bepaalde mensen een reeel probleem > vormt... >> >>> >> en >> >>> > dat >> >>> >> wordt liefst wel aangepakt, idem bvb transparantie om wat er > gebeurt >> >>> >> met >> >>> > die >> >>> >> transfers, zodat evnetuele misbruiken eruit gefilterd kunnen > worden. >> >>> > Alleen >> >>> >> is dat allemaal relatief en vind ik het de moeite niet om daar >> >>> >> werkelijk >> >>> >> deadlines voor te gaan stellen. Een beetje redelijkheid van de 2 >> >>> >> kanten >> >>> >> lijkt me nodig. We moeten beiden vooruit, en voorlopig is dat met >> >>> >> mekaar, >> >>> >> dus moet er redelijkheid aan de dag gelegd worden van beide >> >>> >> kanten. >> >>> > >> >>> > Als er in België nu één redelijke partner is, dan zijn het toch wel > de >> >>> > Vlamingen zeker ? >> >>> > Of gaat ge dit nu ook alweer ontkennen ? >> >>> > Dan geef ik de pijp aan Maarten ... >> >>> >> >>> de laatste tijd twijfel ik daar wel over. de laatste tijd merk ik > meer >> >>> pesterijen vanuit vlaamse kant dan vanuit waalse kant. >> >>> bvb: de pesterijen ivm 175 belgie. men is precies vies van het woord >> >>> belgie. >> >>> >> >>> >> >> stoffel, uw masker is aan 't vallen >> >> deekodiver >> >> http://deekodiver.skynetblogs.be/ >> > >> > >> > Welk masker? Verlkaar u nader... >> >> >> Stoffel, ik ga je even laten razen. >> OK ? >> >> Je begint een moving target te worden. >> Je krijgt fustiaanse neigingen >> >> Verwacht van mij in de komende twee weken geen antwoorden meer. >> Ik weet dat je zelf heel goed beseft waarom. Kom hier dus niet >> verontwaardigd doen. >> Daaaaag. > > "moving target" hahaha ... goed gevonden Dirk! Moet ik onthouden! > Ik geef het ook op met Stoffel. Denk niet dat hij erg eerbare bedoelingen > heeft. hoezo? geen eerbare bedoelingen? bij u ook al een gevoelige snaar geraakt hedwig? |