Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2005, 15:35   #81
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Oordelen over mensen en gebieden die u totaal niet kent vindt u niet grootheidswaanzinnig?
eenvoudig....
misschien ken ik ze niet ten volle... de gebieden waarover het gaat...
maar wel heel wat mensen en situaties tegengekomen die mij ten volle geërgerd hebben...
trouwens...
ik ben bijlange niet de enige die hetzelfde gevoel heb...of beter gezegd: heeft....
maar ja...
goesting is smaak, om het met een oerdegelijk Belgisch Limburgse uitdrukking te verwoorden...
een zaak is zeker: vroeger bij het ontbijt waren het nog bijlange niet zoveel wauwelende Nederlands afkomstige correspondenten die van overal in de wereld relaas gaven in hun brabbeltaaltje... nu is voor een senior die wel genoeg Nederlands kent, niet meer te aanhoren... dus blijft het gesproken VRT-nieuws wegvan de ochtendradio... nu naar de website en daar kan ik alles wat ik wens te weten lezen zonder dat gewauwel van correspondenten van NL komaf....
en wat de mensen betreft... ik ken er heel veel uit de Eurregio... stuk voor stuk fantastische mensen... en met die ga ik om...
en vanaf het ogenblik er een pedante "over de Moerdijk"-er opdaagt, dan laat ik hem na de gebruikelijke begroetingswoorden voor wat hij is...
en informatief hoef ik niet naar de NL TV programma's te kijken... ik heb ondertussen wel de informatieve programma's op de Duitse, Franse, Engelse en Amerikaanse zenders ontdekt waar ik mijn gading vind...
en daar hoort NETWERK niet meer bij...
ieder diertje zijn pleziertje... sans rancune....
Oud 8 februari 2005, 15:43   #82
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
eenvoudig....
maar wel heel wat mensen en situaties tegengekomen die mij ten volle geërgerd hebben...
trouwens...
ik ben bijlange niet de enige die hetzelfde gevoel heb...of beter gezegd: heeft....
maar ja...
goesting is smaak, om het met een oerdegelijk Belgisch Limburgse uitdrukking te verwoorden...
een zaak is zeker: vroeger bij het ontbijt waren het nog bijlange niet zoveel wauwelende Nederlands afkomstige correspondenten die van overal in de wereld relaas gaven in hun brabbeltaaltje... nu is voor een senior die wel genoeg Nederlands kent, niet meer te aanhoren... dus blijft het gesproken VRT-nieuws wegvan de ochtendradio... nu naar de website en daar kan ik alles wat ik wens te weten lezen zonder dat gewauwel van correspondenten van NL komaf....
en wat de mensen betreft... ik ken er heel veel uit de Eurregio... stuk voor stuk fantastische mensen... en met die ga ik om...
en vanaf het ogenblik er een pedante "over de Moerdijk"-er opdaagt, dan laat ik hem na de gebruikelijke begroetingswoorden voor wat hij is...
en informatief hoef ik niet naar de NL TV programma's te kijken... ik heb ondertussen wel de informatieve programma's op de Duitse, Franse, Engelse en Amerikaanse zenders ontdekt waar ik mijn gading vind...
Dus jij kan zo meteen zien wie pedant is en wie niet, om je vervolgens na de "gebruikelijke begroetingswoorden" andere oorden op te zoeken? Zeker dat het die Nederlanders zijn die pedant zijn?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2005, 15:51   #83
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Ik vraag mij af waar Van Cauwenberghe het lef haalt te stellen dat 'wie uit België stapt, een schuld heeft'? Wallonië heeft al een schuld van X x 11.3 miljard t.o.v. Vlaanderen.
[size=3]Frans Crols in Trends:[/size]

Citaat:
[font=Arial]Uw miljarden euro voor Wallonië 20 januari 2005[/font]

[font=Arial]België bestaat 175 jaar en of het nog 175 jaar zal bestaan, is afhankelijk van de twistgesprekken in 2005. Brussel-Halle-Vilvoorde is de top van de ijsberg, belangrijker is de ongecontroleerde stroom van Vlaams geld naar Wallonië.[/font]

[font=Arial]Ter herinnering: de raming van de KBC-economen is 6,4 miljard euro (250 miljard frank) jaarlijks, waarvan een flink deel niet berust op objectieve grondslagen. België stottert over zijn bestaan. Wat Vlaanderen betaalt voor Wallonië, heeft weinig uitstaans met solidariteit en veel met politieke chantage. Temeer omdat het geen geldstroom is die begon na de Tweede Wereldoorlog. De flux vloeit al sinds 1830 wegens de discriminatie tot na 1914 tussen de roerende en onroerende belastingen (die werden proportioneel meer geïnd in Vlaanderen).[/font]

[font=Arial]De aderlating van de eerste 90 jaar werd becijferd door de liberale hoogleraar Economische Geschiedenis Juul Hannes (Universiteit Gent en VUB, zie ook Trends van 22 juli 2004). De VLD'ers Verhofstadt, De Gucht, Dewael en Somers hebben de cijfers en doen er niets mee; de UCL heeft de cijfers en doet er niets mee; de Vlaamse en Waalse economen hebben de cijfers in een handomdraai, maar het gros is te bang om zoiets aan te raken. Wat doet de Vereniging voor Economie? Niets. Wat doen de Franstalige economen op hun congres over openbare financiën van 16 en 17 februari 2005? Niets. Dat heet la trahison des clercs.[/font]

[font=Arial]Luc De Bruyckere, voorzitter van Ter Beke en eigenaar van Waalse fabrieken, kaartte de transfers op 10 januari 2005 aan tijdens een toespraak voor de Union Wallonne des Entreprises. Het persagentschap Belga had niet gehoord dat De Bruyckere opriep om het probleem van de transfers ernstig te nemen. Belga had wel de kritiek gesnapt op de Green Peace-stunt van NVA om de transfers te visualiseren met een geldkaravaan. Wat voor veel journalisten en columnisten van noord en zuid voorop staat: alle vraagstukken die het einde van het land kunnen versnellen, ver van zich af gooien.[/font]

[font=Arial]Een parallel van stotterend gedrag van politici, columnisten en journalisten kan men vinden in Noord-Ierland. Het Ira is een bende schoeljes geworden dat leeft van banditisme. Op 20 december 2004 werd de Northern Bank van Belfast 26,5 miljoen pond lichter; de grootste cashroof ooit in het Verenigd Koninkrijk. Meteen werd het Ira verdacht. Het geheime leger, waarvan de politieke vleugel regeringsambitie heeft, ontkende. Op 7 januari 2005 bevestigde de hoogste politieofficier van Noord-Ierland dat het Ira de dader is. Alle Ierse en Engelse kranten rapporteren en sourdine over de schurkenstreken van het Ira, want het vredesproces heeft voorrang. Ze verwaarlozen hun plicht.[/font]

[font=Arial]Alle federale politici en hun vrienden van de paarse pers stotteren over halszaken, want het rekken van België heeft voorrang. Men hoort het ongaarne onder fijne Belgische lieden, maar de kracht van de volkeren van Europa groeit. Andersschaligheid, om een lelijk neowoord te gebruiken, is geen taboe in een Europese Unie van 25 landen, waarbij staten die vier- tot vijftienmaal minder burgers tellen dan Vlaanderen lustig meedraaien. Estland heeft 1,3 miljoen inwoners, Malta 400.000 en zijn en blijven onafhankelijk.[/font]
[font=Arial]
[/font]

Laatst gewijzigd door Gun : 8 februari 2005 om 15:52.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2005, 15:52   #84
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Wat een larie. Blijkbaar begint de geschiedenis voor u ergens in 1815 of met veel goede wil ergens in de 18e eeuw met de Franse bezetting. Voordien bestond er immers geen "eengemaakt" Limburg (zoals we dat nu verstaan). Nederlands-Limburg was een lappendeken van staatjes en staten die door allerlei verschillende heren werden geregeerd. Vlaams-Limburg kwam min of meer (al kan men vele grensverschillen en enclaves onderscheiden) overeen met het Land van Loon. Enige geschiedkundige band tussen beide gebieden bestond er niet (of men moet teruggaan tot in de Frankische en Karolingische tijd).
maar in 1830 wel...
en nu ook in de Eurregio...
en het Land van Loon....
dat is nu precies een plaats waar ik heel veel vertoefd heb...
en het naburige Luikse ook...
en ik weet wel dat jou historische kennis enorm is, ik lees ze altiijd heel graag...

maar zoals vroeger reeds vaker gezegd...
onze natuurlijke affiniteit ligt daar waar ik ze vind...
eerder in de Eurregio Maas-Rijn dan in de Provincies O & W - Vlaanderen, Antwerpen en een deel van Brabant...
je zal me die niet uit het hoofd kunnen praten...

en wat je elders zegt in bepaalde topics hier...
jij vind mij misschien oppervlakkig en bevooroordeeld...dat is je recht...
maar anderen vinden juist dat ik analytisch een betere kijk heb op die luxe problematieken waarmee jullie flaminganten uitpakken...
luxe problematieken qua B-H-V e.d. zijn dan enkel matig belangrijk...
andere dan meer kwalijke zoals de standpunten over vreemdelingen en Walen zijn effenaf verwerpelijk...
en denken dat een onafhankelijk NL-taalgebied van België jullie problemen gaan oplossen zijn belachelijk...
precies zoals in een talrijk huisgezin er veel verschillende gezinsleden zijn met hun verscheidene kwaliteiten of onbehebbelijkheden, zo zijn er in onze West-Europese landen grote verscheidenheden...
en als jij mij onverdraagzaamheid verwijt... dan moet ik zeggen dat de onverdraagzaamheid van de politieke partij die jij hoog in het vaandel draagt, stukken verwerpelijker is dan mijn perceptie van al dat communautair gezever...
wat baat je grote geschiedkundige kennis, als je ze enkel benut om exclusieven te stellen... en die exclusieven zijn veel erger dan die die ik af en toe stel...
ik reageer op wat hier geschreven wordt en anekdoten in verband met de hier heersende thema's... op mijn manier... welk recht ik heb... en wie ben jij om daar telkens smalend over uit te wijden... toch niet God de Vader...
Oud 8 februari 2005, 16:22   #85
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar zoals vroeger reeds vaker gezegd...
onze natuurlijke affiniteit ligt daar waar ik ze vind...
eerder in de Eurregio Maas-Rijn dan in de Provincies O & W - Vlaanderen, Antwerpen en een deel van Brabant...
je zal me die niet uit het hoofd kunnen praten...
"Natuurlijke affiniteit"... Doet verdacht veel denken aan "Blut und Boden". Of wat moeten we daar dan wel onder verstaan?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2005, 16:53   #86
Dimitri

Standaard

Citaat:
eenvoudig....
trouwens...
maar ja...
U discrimineert dus puur op basis van afkomst. Ik noem dat extreemrechts, maar ja, ieder diertje zijn pleziertje inderdaad. U heeft dan alleen geen enkel recht van spreken meer om extreemrechtsen, Walenhaters en francofoben terecht te wijzen. U bent immers precies hetzelfde. En wel degelijk avec rancune, heb ik de indruk.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2005, 17:07   #87
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
Indien U in het vervolg nog eens de uitzending mist, Netwerk wordt vanaf middernacht tot 02.00 u. telkens herhaald zoals het journaal hier in Vlaanderen. U hebt ni veel gemist
Weet ik, maar ik ben niet altijd in de gelegenheid om 's nachts naar de tv te kijken.

Ik heb de reportage net gezien en het was inderdaad niet erg hoogstaand. Je had op z'n minst mogen verwachten dat naast de Waalse ook de Vlaamse minister-president geïnterviewd zou worden. Bovendien wijst die blunder van "het Franstalige Halle-Vilvoorde" erop dat de verslaggever zich niet goed heeft geïnformeerd over de situatie. Er had ook op z'n minst een kaartje getoond moeten worden van het gebied, zodat duidelijk wordt waar het over gaat.
Kortom: een gemiste kans om België en de Belgische problemen eens wat beter te leren kennen.
Oud 8 februari 2005, 17:09   #88
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Public energy
Kan je mij daar de URL van geven?
Uiteraard: www.netwerk.tv

Voor alle programma's van de publieke omroepen (Nederland 1, 2 en 3) die op internet terug te kijken zijn: www.uitzendinggemist.nl
Oud 8 februari 2005, 17:14   #89
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
eenvoudig....
trouwens...
maar ja...
Waarom dring je ons dan op dat wij moeten samenleven met de Walen? Ik heb net zomin affeniteit met iemand uit Aarlen als met iemand uit Heerenveen...

Je vetgedrukte zinnetje is bullshit! Als je die mensen niet stuk voor stuk fantastisch zou vinden, zou je er toch niet mee omgaan? Zéér objectief dus en totaal irrelevant aangezien in je geliefde euregio ook 'pedante' mensen zitten, net zoals overal ter wereld.

Je gaat jezelf weer vastpraten als je niet uitkijkt.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2005, 17:57   #90
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Ik vond dat de reportage maar een slap beeld gaf van brussel.
Oud 8 februari 2005, 20:21   #91
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Weet ik, maar ik ben niet altijd in de gelegenheid om 's nachts naar de tv te kijken.

Ik heb de reportage net gezien en het was inderdaad niet erg hoogstaand. Je had op z'n minst mogen verwachten dat naast de Waalse ook de Vlaamse minister-president geïnterviewd zou worden. Bovendien wijst die blunder van "het Franstalige Halle-Vilvoorde" erop dat de verslaggever zich niet goed heeft geïnformeerd over de situatie. Er had ook op z'n minst een kaartje getoond moeten worden van het gebied, zodat duidelijk wordt waar het over gaat.
Kortom: een gemiste kans om België en de Belgische problemen eens wat beter te leren kennen.

Inderdaad, nu kwam het over dat de Vlamingen de grote boosdoeners waren met hun eis ivm B-H-V maar geen woord over dat dit in de grondwet staat ingeschreven en ook geen woord over het bewuste arrest.
Ook totaal niets over de taalwetten die schaamteloos worden overtreden.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2005, 13:06   #92
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Heel wat beter dan de reportage van Holland's propaganda-abteilung was gisteren de hoogstaande reportage van onze eigenste VRT over taalgrensgemeente Bevekom.

Gisteren was de VRT blijkbaar gekaapt door BUB'ers want bij Ter Zake was er een prachtige reportage over Bevekom/Beauvechain een Waals dorpje net onder de taalgrens. 1 op 4 inwoners zijn er Vlamingen.

Alle mensen, Vlamingen en Walen, die geïnterviewd werden waren het erover eens: de problemen tussen Vlamingen en Walen bestaan gewoon niet. Niet in Bevekom, nergens. Eén Vlaams gezin vertelde dat ze in 't begin nog niet goed wisten waar alle Waalse partijen voor stonden maar dat ze nu enkel voor kandidaten kozen die radicaal tegen de splitsing van ons land gekant waren.

Alle Vlamingen werden hartelijk ontvangen, en een dame die in 't begin enkel Nederlands kon werd goed opgevangen door de gemeenschap, en nooit geminacht - zoals populaire clichés van mensen met oneerbare bedoelingen ons proberen wijs te maken.

Een Waalse dame was in gesprek met een Vlaams koppel, en ze sloeg de nagel op de kop: "Vlaming of Waal, wat maakt dat toch uit? Wij zijn toch één grote familie! Die problemen tussen Vlamingen en Walen, daar heb ik nog nooit iets van gemerkt! Wie vindt die toch uit?? Zeker die politici met hun grote bek. Dat ze het gewone volk eens met rust laten!" En dan volgt een pleidooi voor individuele tweetaligheid, ze vindt dat de politiek de Walen meer kans moet geven om Nederlands te leren.

Alle mythes en griezelverhalen van flaminganten en rattachisten worden door deze reportage op 10 minuten de grond in geboord. Er bestaan geen Vlaams-Waalse problemen. Er bestaan enkel machtsgeile politici. Bij deze reportage voelde ik hoop, omdat de vrt blijkbaar terug op het rechte pad zit en omdat de Belgen duidelijk kunnen zien dat de flaminganten liegen. Ten tweede voel ik echter schaamte. Schaamte dat wij ons prachtige land, het laatste bastion van eenheid in verscheidenheid, moeten delen door misselijkmakende verraders die niets liever willen dan het kapotmaken. Ik schaam me dat de Belgen op zo'n mensen stemmen. En ik schaam me dat België, met haar technologische superioriteit, nog altijd geen geneesmiddel gevonden heeft voor de kwellende ziekte die flamingantisme wel moet zijn.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2005, 13:27   #93
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Gisteren was de VRT blijkbaar gekaapt door BUB'ers want bij Ter Zake was er een prachtige reportage over Bevekom/Beauvechain een Waals dorpje net onder de taalgrens. 1 op 4 inwoners zijn er Vlamingen.
In Bevekom worden de faciliteiten nauwelijks toegepast. Voor de rest hebben de Vlaamse inwoners van die gemeente zich gewoon ingeschreven in het Waalse karakter van het dorp, een groot verschil met de arrogante en aanmatigende houding van de Franstaligen in de Vlaamse faciliteitengemeenten rond Brussel.
Oud 9 februari 2005, 13:29   #94
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alle mensen, Vlamingen en Walen, die geïnterviewd werden waren het erover eens: de problemen tussen Vlamingen en Walen bestaan gewoon niet. Niet in Bevekom, nergens.
?

Over welke problemen heeft u het dan wel? Wat moeten we verstaan onder "de" problemen?

De problemen die bestaan betreffen niet onmiddellijk de tussenmenselijke verhoudingen, maar wel de politieke, sociaal-economische visies die de door het Vlaamse en Waalse volk verkozen politici tussen elkaar hebben. Daarnaast bestaan er grote economische verschillen die een totaal andere aanpak vereisen, iets wat nu door de onvolledige federalisering onmogelijk wordt gemaakt.
Oud 9 februari 2005, 13:30   #95
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eén Vlaams gezin vertelde dat ze in 't begin nog niet goed wisten waar alle Waalse partijen voor stonden maar dat ze nu enkel voor kandidaten kozen die radicaal tegen de splitsing van ons land gekant waren.
En welke partij was dat? De PS?
Oud 9 februari 2005, 13:32   #96
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een Waalse dame was in gesprek met een Vlaams koppel, en ze sloeg de nagel op de kop: "Vlaming of Waal, wat maakt dat toch uit? Wij zijn toch één grote familie! Die problemen tussen Vlamingen en Walen, daar heb ik nog nooit iets van gemerkt! Wie vindt die toch uit?? Zeker die politici met hun grote bek. Dat ze het gewone volk eens met rust laten!" En dan volgt een pleidooi voor individuele tweetaligheid, ze vindt dat de politiek de Walen meer kans moet geven om Nederlands te leren.
Om een taal te leren heeft men de politiek echt niet nodig. Zelf heb ik me enige talen aangeleerd zonder dat de overheid me daarbij heeft geholpen. En in de Waalse scholen hebben de leerlingen en hun ouders de vrijheid die taal te kiezen die ze belangrijk achten.
Oud 9 februari 2005, 13:45   #97
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel wat beter dan de reportage van Holland's propaganda-abteilung was gisteren de hoogstaande reportage van onze eigenste VRT over taalgrensgemeente Bevekom.

Alle mensen, Vlamingen en Walen, die geïnterviewd werden waren het erover eens: de problemen tussen Vlamingen en Walen bestaan gewoon niet. Niet in Bevekom, nergens. Eén Vlaams gezin vertelde dat ze in 't begin nog niet goed wisten waar alle Waalse partijen voor stonden maar dat ze nu enkel voor kandidaten kozen die radicaal tegen de splitsing van ons land gekant waren.

Alle Vlamingen werden hartelijk ontvangen, en een dame die in 't begin enkel Nederlands kon werd goed opgevangen door de gemeenschap, en nooit geminacht - zoals populaire clichés van mensen met oneerbare bedoelingen ons proberen wijs te maken.

Alle mythes en griezelverhalen van flaminganten en rattachisten worden door deze reportage op 10 minuten de grond in geboord. Er bestaan geen Vlaams-Waalse problemen. Er bestaan enkel machtsgeile politici. Bij deze reportage voelde ik hoop, omdat de vrt blijkbaar terug op het rechte pad zit en omdat de Belgen duidelijk kunnen zien dat de flaminganten liegen. Ten tweede voel ik echter schaamte. Schaamte dat wij ons prachtige land, het laatste bastion van eenheid in verscheidenheid, moeten delen door misselijkmakende verraders die niets liever willen dan het kapotmaken. Ik schaam me dat de Belgen op zo'n mensen stemmen. En ik schaam me dat België, met haar technologische superioriteit, nog altijd geen geneesmiddel gevonden heeft voor de kwellende ziekte die flamingantisme wel moet zijn.
Als ge A zegt moete ook B zeggen.
Ge vergeet die woorden van die Vlaamse vrouw die zegt: wij wonen hier in een Waals dorp en passen ons aan en vragen GEEN faciliteiten als Vlamingen.
En dan wat betreft die dame die in gesprek was met dat Vlaams koppel zei inderdaad dat er meer moest gedaan worden om de kinderen Nederlands te leren maar zelf sprak ze Frans en ook dat Vlaams koppel sprak Frans en toen de reporter aan haar vroeg: gaat u ook een inspanning doen om Nederlands te leren? antwoorde ze vlakaf....die mensen hier verstaan me toch....is ni moeilijk, dat Vlaams koppel had zich aangepast en sprak Frans.

Laatst gewijzigd door daiwa : 9 februari 2005 om 13:55.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2005, 16:43   #98
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder
Je hebt gelijk ze hadden de grootste partij in Vlaanderen aan het woord moeten laten.
8)
ze weten daar wel beter - nu extreemrechts ook opgang maakt in NL
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2005, 11:59   #99
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik heb mijn telenet abonnement opgezegd omdat ik vanaf nu minder naar Genk zal komen. Ik ga trouwens daar mijn "pied-�*-terre" (studioke)verhuren...
ik trek me qua logeren dus volledig terug in mijn fermetteke in Crisnée.
Zo zullen jullie zeker die ouwe knar, Steenbok 66 niet meer zien posten.
Ik heb er geen aparte threat van gemaakt omdat dit niet nodig is.
Ik heb dus mijn hebben en houden vanaf daarstraks in mijn geliefd boerendorp en jullie verwensingen t.o.v. mijn Waal zijn en mijn tussenkomsten zullen jullie moeten missen.
Doe maar verder...
adieu les "amis"...
Oud 11 februari 2005, 12:20   #100
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb dus mijn hebben en houden vanaf daarstraks in mijn geliefd boerendorp en jullie verwensingen t.o.v. mijn Waal zijn en mijn tussenkomsten zullen jullie moeten missen.
Larie. Wij hebben u nooit verwenst omdat u zich zo profileerde. Wel verwondert het mij eens te meer dat u blijkbaar het Waalse element in uw identiteit als doorslaggevend beschouwt, terwijl u het Vlaamse blijkbaar niet eert (vroeger stelde u immers dat u een Vlaams en een Waalse ouder had en bijgevolg een goede Belg).
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be