Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 8 februari 2005, 11:16   #81
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Dat ik geen fluwelen handschoenen aandeed is waar, maar ik bleef beleefd en on topic! De forumgangers mogen gerust gaan kijken op het cd&v-nva-subforum!
Misschien nog eens het EVRM art 19 lezen!
*knip*

Persoonlijke aanval verwijderd.
Oud 8 februari 2005, 11:16   #82
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
het respect voor TAK binnen n-va en ronduit n-va is wel degelijk groot.
Voorpost e.d. is iets anders.

Als jij karikaturen wil voorstellen en dan bestrijden doe je dat maar.
évenveel respect voor Voorpost.
Jij hebt er geen idee van hoeveel actie en inzet er bij hun is tegen de verfransing in Vlaams Brabant. Maar nee, je ziet enkel de VB-banden aan de Voorpost top; dus je denkt dat je het licht gezien hebt. sukkelaar.
Ambiorix is offline  
Oud 8 februari 2005, 11:20   #83
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
(was mijn bedoeling ook niet! de lieven is er beginnen over neuten!)

Dat het Vlaams Belang een rechtse volkspartij is voor iedereen duidelijk. We nemen concrete standpunten in zonder omwegen of omfloerst taalgebruik. dat is één van onze sterke punten tov de andere partijen.
Waar de nva staat is onduidelijk. Dat komt hier maar nog eens naar voren waar voor de ene niveaan ze rechts is, voor de andere links en voor de derde centrum.
De nva maakt door deze omslachtige houding wel één ding duidelijk en dat is dat ze geen beleidspartij is en wil worden. De nva is de verzekering van een paar mensen om aan postjes te geraken en that's it.
Soms neemt men een rechts standpunt in (altijd voor de verkiezingen!) en af en toe wordt de linkse achterban gesusd door bepaalde initiatieven.
Feiten zijn feiten! En wat zien we? Op Vlaams gebied scoort het nva maar zeer matig in tegenstelling tot linkse initiatieven die wel tot een goed eind werden gebracht. Ter staving de volgende feiten op een rij:
Links : Bourgeois geeft aan de links-belgicistische organisatie oxfam het monopolie voor het leveren van koffie, thee, enz aan de Vlaamse overheidsdiensten, de ontvangst van een palestijns terrorist!
Rechts: het voorstel om de term "Vlaamse Kust" te gebruiken en dat weggelachten werd door de Kustgemeenten! Het voorstel om de Vlaamse ambtenaren niet meer trouw aan de koning te laten zweren! De vraag aan de tv-zenders om politici niet meer in amusemlentsprogramma's uit te nodigen!
De belofte om niet in de regering te stappen voordat BHV gesplitst werd....

Ik heb dus reden genoeg om aan het "Vlaams nationalisme"niveau van de nva te twijfelen me dunkt (en over dat pluralistisch en verdraagzaam zijn kan ik meespreken; ik werd zonder verwittiging van het cd&v-nva forum gesmeten! )
Lievendr is daar helemaal niet over begonnen, jij bent diegene die BHV betrekt in een discussie over de politieke situering van N-VA.

Dat N-VA wel eens opportunistisch uit de hoek kan komen zal ik zeker niet ontkennen, maar dat heeft niets te maken met pluralisme. Op economisch vlak is N-VA zeker een rechtse partij, maar ze is dan weer links/progressief op ethisch vlak (alhoewel zeer gematigd). Maar belangrijk is dat N-VA door zijn gematigd profiel (vergeleken met het Belang) ook flaminganten uit linkse hoek aantrekt, want die hebben nu eenmaal geen ander alternatief.
Wat jij opsomt is helemaal niet rechts. Jij ziet waarschijnlijk alles rechts wat overeen komt met jouw opinie. Maar guess what? Zelden zal iemand een opinie hebben die uitsluitend links of rechts is behalve als je één of andere extremist bent.
En wat jij links noemt is natuurlijk wel een mooi voorbeeld dat de Vlaamse zaak zeker enorm veel schade zal toebrengen hé. En wat hebben Palestijnse terroristen in godsnaam daar mee te maken?

Het valt me eigenlijk op dat jij een haat hebt t.o.v. alles dat niet Vlaams Belang is. Dat lijkt me even erg als die dolle blokbusters en consoorten die haat hebben t.o.v. alles dat wel Vlaams Belang is.
instromaniac is offline  
Oud 8 februari 2005, 11:23   #84
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

je kan perfect op sommige punten eerder centrum zijn en op andere punten eerder centrumrechts.
zo is de vld ethisch eerder progressief, en is het Blok economisch eerder centrum.
Citaat:
(was mijn bedoeling ook niet! de lieven is er beginnen over neuten!)1.Rechts: het voorstel om de term "Vlaamse Kust" te gebruiken en dat weggelachten werd door de Kustgemeenten! Het voorstel om de Vlaamse ambtenaren niet meer trouw aan de koning te laten zweren! De vraag aan de tv-zenders om politici niet meer in amusemlentsprogramma's uit te nodigen!
De belofte om niet in de regering te stappen voordat BHV gesplitst werd....

2. Ik heb dus reden genoeg om aan het "Vlaams nationalisme"niveau van de nva te twijfelen me dunkt (en over dat pluralistisch en verdraagzaam zijn kan ik meespreken; ik werd zonder verwittiging van het cd&v-nva forum gesmeten! )
1.wat is er rechts aan de vlaamse kust, amusementsprogramma's of bhv. die discussies hebben helemaal niks met links of rechts te maken.
ofwel moet je me die termen eens heel duidelijk interpreteren...

2. en dan nog maakt dit de n-va niet meer of minder vlaams-nationalist

de lieven is niet beginnen neuten maar wilde er op wijzen dat die bhv discussie er los van staat, itt wat u tenminste suggereerde.

Laatst gewijzigd door lievendr : 8 februari 2005 om 11:24.
lievendr is offline  
Oud 8 februari 2005, 11:24   #85
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
Jij hebt er geen idee van hoeveel actie en inzet er bij hun is tegen de verfransing in Vlaams Brabant. Maar nee, je ziet enkel de VB-banden aan de Voorpost top; dus je denkt dat je het licht gezien hebt. sukkelaar.
Ik heb ook wel sympathie voor de inzet van Voorpost, maar naast hun Vlaamse standpunten kan ik ze persoonlijk niet echt luchten, ze lijken me nogal zeer extremistisch. Dat heeft niets te maken met banden met Vlaams Belang, met zoiets heb ik persoonlijk geen probleem, maar wel met hun nogal fascistoïde trekjes die me doen denken aan het VMO.
instromaniac is offline  
Oud 8 februari 2005, 11:26   #86
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
ik ben er niet echt tegen. persoonlijk voel ik me er niet mee verbonden, mag het?
al weet ik dat ze erg actief zijn.

dingen als z11 z11 z11 etc. niet echt bevroderlijk voor de vlaamse beweging lijkt mij. soit.
Oud 8 februari 2005, 11:30   #87
Ambiorix

Standaard

Citaat:
ik ben er niet echt tegen. persoonlijk voel ik me er niet mee verbonden, mag het?
al weet ik dat ze erg actief zijn.

dingen als z11 z11 z11 etc. niet echt bevroderlijk voor de vlaamse beweging lijkt mij. soit.
Nu doe jij toch hetzelfde als sommige VlaamsBelang hardliners? In plaats van potentiële mede"ijveraars" voor een onafhankelijk Vlaanderen als "gelijkgezind" te beschouwen, ga je eerst kijken naar hun ideologie (rechts/links) en dán pas beslissen of je hen als "bevriend" kan beschouwen, en in aanmerking komend voor samenwerking.
dat is fout, we moeten de Vlaamse Zaak laten primeren boven onze ethische, economische, culturele, .. ideologie. Enkel zo gaan we er geraken.
Ambiorix is offline  
Oud 8 februari 2005, 11:37   #88
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Nu doe jij toch hetzelfde als sommige VlaamsBelang hardliners? In plaats van potentiële mede"ijveraars" voor een onafhankelijk Vlaanderen als "gelijkgezind" te beschouwen, ga je eerst kijken naar hun ideologie (rechts/links) en dán pas beslissen of je hen als "bevriend" kan beschouwen, en in aanmerking komend voor samenwerking.
dat is fout, we moeten de Vlaamse Zaak laten primeren boven onze ethische, economische, culturele, .. ideologie. Enkel zo gaan we er geraken.
ik heb niks tegen rechtse mensen, partijen of standpunten. ben op sommige punten (bv migranten) ook eerder rechts.
maar sommige organisaties of acties vind ik gewoon degoutant. en dan heb ik het zeker niet alleen over voorpost. maar ik heb geen zin dat soort discussies omdat het ons idd verdeelt.
Oud 8 februari 2005, 11:38   #89
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
(ik denk dat je commentaar ook wel op mij slaat):
Voorpost mag voor mijn part gerust z'n ding doen en actief zijn binnen de Vlaamse Beweging, geen probleem. Maar sommige van hun standpunten kunnen gewoon niet voor mij, dus ik zal nooit met hen samenwerken als het over die zaken gaat. Het is niet zo dat de Vlaamse zaak bij mij op alles primeert, het is eerder gelijkwaardig met ethische zaken. Ik zal dus nooit een beweging steunen als ze bvb. manifesteren tegen abortus of homosexuelen, maar samen met ze meelopen in een betoging voor de splitsing van BHV zou ik natuurlijk wel doen.
instromaniac is offline  
Oud 8 februari 2005, 11:44   #90
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Voorpost mag voor mijn part gerust z'n ding doen en actief zijn binnen de Vlaamse Beweging, geen probleem. Maar sommige van hun standpunten kunnen gewoon niet voor mij, dus ik zal nooit met hen samenwerken als het over die zaken gaat. Het is niet zo dat de Vlaamse zaak bij mij op alles primeert, het is eerder gelijkwaardig met ethische zaken. Ik zal dus nooit een beweging steunen als ze bvb. manifesteren tegen abortus of homosexuelen, maar samen met ze meelopen in een betoging voor de splitsing van BHV zou ik natuurlijk wel doen.
ok, zó moet het. Tenminste samen opkomen voor het gemeenschappelijk (en hoger) doel. De rest beslis je uiteraard zelf.

Maar er zijn pippo's die "principieel" (zo noemen ze dat dan) niet in een straal van vijf meter van een VB'er willen komen, figuurlijk dan hé.
Maar ook in het bestuur moet men kunnen samenwerken wat het gemeenschappelijk (en hoger) doel is: Vlaanderen. Zet dan éven toch die partijpolitieke en andere standpunten opzij. Jammer genoeg lukt dit niet vaak.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 8 februari 2005 om 11:44.
Ambiorix is offline  
Oud 8 februari 2005, 11:52   #91
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Maw als ronduit-nva meeloopt in een extreem-linkse betoging tegen bush dan gaat ze akkoord met de standpunten van deze organsiaties! Dat is genoteerd!
jan hyoens is offline  
Oud 8 februari 2005, 11:54   #92
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Maw als ronduit-nva meeloopt in een extreem-linkse betoging tegen bush dan gaat ze akkoord met de standpunten van deze organsiaties! Dat is genoteerd!
je hebt niet goed gelezen:
"maar samen met ze meelopen in een betoging voor de splitsing van BHV zou ik natuurlijk wel doen."
Oud 8 februari 2005, 11:58   #93
jan hyoens

Standaard

Citaat:
je hebt niet goed gelezen:
"maar samen met ze meelopen in een betoging voor de splitsing van BHV zou ik natuurlijk wel doen."
*knip*

Persoonlijke aanval.

Arnold.
jan hyoens is offline  
Oud 8 februari 2005, 11:58   #94
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter
*knip*

Persoonlijke aanval verwijderd.
*knip* gij mag alles zeggen zeker.

Gelieve geen persoonlijke conflicten uit te vechten op ons forum. Als u problemen hebt met een post van iemand anders, meld deze dan aan de moderatoren door op het rode driehoekje links-onderaan te klikken.

mvg,
Arnold.

Laatst gewijzigd door De rechtvaardige rechter : 8 februari 2005 om 11:58.
De rechtvaardige rechter is offline  
Oud 8 februari 2005, 12:10   #95
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik uit hier slechts een persoonlijk standpunt, Ronduit! heeft hier niets mee te maken.
instromaniac is offline  
Oud 8 februari 2005, 12:11   #96
ilfalco
Minister-President

Standaard

Feit is dat die betoging in Brussel wordt georganiseerd door ngo's die vlaanderen niet al te goed gezind zijn ... om een understatement te gebruiken. En het staat op de nationale agende van ronduit dus ik veronderstel dat men er toch duidelijk herkenbaar naartoe gaat of in groep.
En met de gay-parade zijn ook niet alle homo's gediend hoor ...
Ik blijf erbij dat de plaats van een nationalist eerder op een betoging tegen de toetreding van turkije is dan op die van de gayparade of tegen bush.

Voor de rest wil ik Lieve DR gelijk geven er is idd een populistisch deel binnen het VB . Maar vergeet niet dat deel ervoor zorgt dat de vlaamse beweging tenminste aansluiting heeft gevonden bij brede lagen van de bevolking. Zonder FDW was ik wssh ook niet tot het vlaams-nationalisme aangetrokken .... het is bewezen dat vb kiezers uiteindelijk de vlaamse standpunten overnemen van hun partij. Daar kan men niet omheen. Maar het ongeluk is dat er geen klein extreem-rechts partijtje rechts van het vb bestaat .... dat zou al een pak beter zijn. Eigenlijk zijn het VB en n-va best wel complementair

Laatst gewijzigd door ilfalco : 8 februari 2005 om 12:15.
ilfalco is offline  
Oud 8 februari 2005, 12:20   #97
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Feit is dat die betoging in Brussel wordt georganiseerd door ngo's die vlaanderen niet al te goed gezind zijn ... om een understatement te gebruiken. En het staat op de nationale agende van ronduit dus ik veronderstel dat men er toch duidelijk herkenbaar naartoe gaat of in groep.
En met de gay-parade zijn ook niet alle homo's gediend hoor ...
Ik blijf erbij dat de plaats van een nationalist eerder op een betoging tegen de toetreding van turkije is dan op die van de gayparade of tegen bush.
de ene betoging sluit de andere niet uit. ik ga niet naar de gay parade, maar heb er geen probleem mee als andere ronduiters dat doen.

wat de Bush-betoging betreft: het staat niet zo duidelijk op de webstek, maar er zal géén herkenbare RNVA-delegatie aanwezig zijn.
Oud 8 februari 2005, 13:22   #98
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat je akkoord moet gaan met extreem linkse standpunten, om in deze betoging mee te lopen?
Het is geen betoging voor linkse(?) standpunten van NGO's, maar een betoging tegen de manier van doen van Bush ik Irak.
Denk je dat als je niet akkoord gaat met Bush, je per definitie links bent?
Van bekrompen visies gesproken.
giserke is offline  
Oud 8 februari 2005, 13:25   #99
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als jij mutatis mutandis elke vb-lid een nazi noemt, zijn er twee mogelijkheden: je bent wereldvreemd of je bent dom.
Ik noem dan ook niet elk vb-lid een nazi

Citaat:
ik zou toch ietwat voorzichtiger omspringen met het woord "nazi", Yossarian, ten eerste hol je de oorspronkelijke betekenis uit, ten tweede maak je jezelf vrij belachelijk, ten derde: make your point! je zit wat heen en weer te schelden zonder onderbouwde argumentatie.
Die argumentatie is op dit forum ten overvloede aangereikt: Zie
http://www.liberales.be/cgi-bin/show...meerschracisme
Als u dat kunt weerleggen, zal ik toegeven dat ik mij belachelijk heb gemaakt

Laatst gewijzigd door Yossarian : 8 februari 2005 om 13:32.
Yossarian is offline  
Oud 8 februari 2005, 13:46   #100
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Wie zegt dat je akkoord moet gaan met extreem linkse standpunten, om in deze betoging mee te lopen?
Het is geen betoging voor linkse(?) standpunten van NGO's, maar een betoging tegen de manier van doen van Bush ik Irak.
Denk je dat als je niet akkoord gaat met Bush, je per definitie links bent?
Van bekrompen visies gesproken.
!!! voor de xste keer!

Jullie willen niet meedoen met acties van Voorpost rond Dilbeek Vlaams omdat jullie niet akkoord gaan met andere standpunten van deze organisatie maar meedoen met de stalinistische PVDA tegen Bush is geen probleem! Dus mag ik daaruit concluderen dat de andere standpunten van de PVDA jullie niet tegen de borst stuiten? Zien jullie dan niet in hoe schijnheilig dit is?
jan hyoens is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be