Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2005, 12:51   #81
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Zijn ze er in Engeland niet over aan het denken om daar iets aan te doen?

In Birmingham, om maar een voorbeeld te noemen omdat ik daar vrienden heb, zijn ze de problemen toch wel wat zat aan het worden.

Ze zijn daar inderdaad serieus mee bezig, in November zat ik een week in london en al wat je zag was de ID kaart en het feit dat Ozzy Osborne in zijn peperdure villa overvallen was, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2005, 12:53   #82
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Ze hebben hier toch iets te veel fatsoen om voor een partij als het behang te stemmen.
Er zijn daar maar een paar partijen ook hé GM10 hoe zit dat daar allemaal in mekaar, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2005, 13:24   #83
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Er zijn daar maar een paar partijen ook hé GM10 hoe zit dat daar allemaal in mekaar, ...
80% van de kiezers gaat voor Labour (centrum-rechts), LibDems (centrum-links) of, nu al op de derde plaats de Tories (rechts).

Er zijn ook nog extreme linkse en rechtse partijen als Green en de British NAtional Party, maar die zijn al decennia lang marginaal. Tegenwoordig is er ook de UK Independence Party. Die is populistisch, maar niet echt links of rechts, vooral anti-EU.

Laatst gewijzigd door gm10 : 14 februari 2005 om 13:24.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2005, 00:40   #84
waarnemer
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
De werkelijke reden is natuurlijk nog een vierde. Namelijk dat de meeste allochtonen (maak hier een uitzondering voor bvb chinezen, indiers...) ons niets dan problemen brengen, en parallel hiermede de armoede invoeren.
Het is trouwens niet door racist, fascist, nazist... te roepen, dat men welvaart creeert.
Komt daarbij, inderdaad, dat het "gepeupel" het pc geroep niet meer gelooft.
Tja, incorrecte uitspraken, veralgemeeningen geven ook geen welvaart.
Hevig nationalisme kan wel welvaart vernietigen, heeft er al veel evaring mee.
waarnemer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2005, 01:08   #85
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waarnemer
Tja, incorrecte uitspraken, veralgemeeningen geven ook geen welvaart.
Hevig nationalisme kan wel welvaart vernietigen, heeft er al veel evaring mee.
Kom, wees nu eerlijk. Migratie brengt ons momenteel toch alleen maar problemen en armoede. Zie niet in wat door incorrect aan is. Dit is trouwens het probleem in zowat alle europese landen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2005, 01:26   #86
Suetonius
Partijlid

Suetonius's schermafbeelding

Standaard

Ja,kijk het knuffelbeleid heeft gefaald. Denemarken neemt nu het voortouw en de omliggende landen zullen wel volgen. We moeten nu onze economische belangen laten primeren boven de problematiek van asielzoekers.

Wanneer de eigen problemen van de baan zijn (cf. wanneer België economisch boven water kan blijven en niet achteruitboert dan kunnen de wereldverbeteraars allers lande zich terug bezighouden met post-materialistische-(groen!)-luxeproblemen.

Als gans de wereld bewoond wordt door havikken,dan moet België niet zo stom zijn om een braaf musje te willen zijn...........
Oud 15 februari 2005, 10:41   #87
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kom, wees nu eerlijk. Migratie brengt ons momenteel toch alleen maar problemen en armoede. Zie niet in wat door incorrect aan is. Dit is trouwens het probleem in zowat alle europese landen.
Dat is zever he Bob. De welvaartssprong in de jaren 60 zou er niet gekomen zijn zonder de invoer van werkers uit Italie, Turkije en de Maghreb.
Oud 15 februari 2005, 12:45   #88
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is zever he Bob. De welvaartssprong in de jaren 60 zou er niet gekomen zijn zonder de invoer van werkers uit Italie, Turkije en de Maghreb.
Heeft u daar cijfers van ?
Ik heb niet de indruk dat de steenkoolmijnen door de aankomst van vreemde werkkrachten overleefd hebben.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2005, 13:20   #89
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

gm10 is op zoek naar de bron denk ik..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2005, 15:08   #90
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Heeft u daar cijfers van ?
Ik heb niet de indruk dat de steenkoolmijnen door de aankomst van vreemde werkkrachten overleefd hebben.
Beweer je nu dat de migranten NIET kwamen om arbeidsplaatsen in te vullen?
Oud 15 februari 2005, 20:52   #91
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beweer je nu dat de migranten NIET kwamen om arbeidsplaatsen in te vullen?
Arbeidsplaatsen invullen is iets anders dan welvaart brengen.
Ze kwamen vooral om ingezet te worden in industriele takken die geen overlevingskansen hadden, zelfs niet met goedkope werkkrachten.
Leg mij anders eens uit waarom de koolmijnen gesloten werden.
Oud 15 februari 2005, 21:58   #92
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
China maakt momenteel toch ook een welvaartssprong zonder migranten.
Daarbij waren deze mensen laaggeschoolden, die tewerkgesteld werden in sectoren, die, als men ze toen had gesloten en toen reeds was overgeschakeld op meer "edele" industrieen (vraag maar aan Vandelanotte wat dat zijn), nog een grotere welvaartssprong hadden mogelijk gemaakt (met zeer waarschijnlijk een kleinere staatsschuld tot gevolg).
Men heeft toen wel zijn vergissing tamelijk snel ingezien, want het openstellen van de grenzen voor Turken en Noordafrikanen (Italianen was daarvoor) heeft maar enkele jaren geduurd.
Oud 15 februari 2005, 22:11   #93
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Arbeidsplaatsen invullen is iets anders dan welvaart brengen.
Ze kwamen vooral om ingezet te worden in industriele takken die geen overlevingskansen hadden, zelfs niet met goedkope werkkrachten.
Leg mij anders eens uit waarom de koolmijnen gesloten werden.
arbeidspaatsen invullen die niet opgevuld raken draagt rechtstreeks bij aan de welvaart
als je ze niet kan opvullen, stijgt de (loon)inflatie, stijgt de rente, en neemt de economische groei/welvaartscreatie af
(wat de mijnen betreft, had men in de jaren 60 deze energiebron niet hard nodig?)

het kan mij niet schelen dat het politiek correct klinkt dat men naar deze periode terugkijkt en zegt dat de migranten hebben bijgedragen
integendeel, ik vind het idioot om deze realiteit te ontkennen gewoon omdat men denkt dat alles wat politiek incorrect klinkt tegenwoordig ook de waarheid is

Laatst gewijzigd door gm10 : 15 februari 2005 om 22:15.
Oud 15 februari 2005, 22:12   #94
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
China maakt momenteel toch ook een welvaartssprong zonder migranten.
Daarbij waren deze mensen laaggeschoolden, die tewerkgesteld werden in sectoren, die, als men ze toen had gesloten en toen reeds was overgeschakeld op meer "edele" industrieen (vraag maar aan Vandelanotte wat dat zijn), nog een grotere welvaartssprong hadden mogelijk gemaakt (met zeer waarschijnlijk een kleinere staatsschuld tot gevolg).
neen, jij hebt het over de jaren '70 en '80
de immigratiegolf van de jaren '80 vind ik trouwens heel wat minder positief (integendeel)

Laatst gewijzigd door gm10 : 15 februari 2005 om 22:13.
Oud 15 februari 2005, 22:27   #95
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
neen, jij hebt het over de jaren '70 en '80
de immigratiegolf van de jaren '80 vind ik trouwens heel wat minder positief (integendeel)
Nee, ik heb het over de migratiegolf die gestart is, waarschijnlijk midden jaren 60 (begin jaren 60 was er in heel antwerpen gene turk of noordafrikaan te bespeuren) en die theoretisch geeindigd is met een migratiestop begin jaren 70. Migratiestop die nu, dertig jaar later, nog altijd geld.
De latere migranten zijn bij mijn weten producten van gezinshereniging, geboorten (in hoeverre men hier natuurlijk nog van migranten kan spreken) en al of niet gedwongen huwelijken, en verder asielzoekers en illegalen.
Oud 15 februari 2005, 22:41   #96
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ik heb het over de migratiegolf die gestart is, waarschijnlijk midden jaren 60 (begin jaren 60 was er in heel antwerpen gene turk of noordafrikaan te bespeuren) en die theoretisch geeindigd is met een migratiestop begin jaren 70. Migratiestop die nu, dertig jaar later, nog altijd geld.
De latere migranten zijn bij mijn weten producten van gezinshereniging, geboorten (in hoeverre men hier natuurlijk nog van migranten kan spreken) en al of niet gedwongen huwelijken, en verder asielzoekers en illegalen.
Inderdaad, daar zijn we akkoord. MEn had dit nooit zo ongestoord zijn gang mogen laten gaan (i.e. na de jaren '70). Maar mensen terugsturen die hier geboren zijn en niks anders kennen? Dan stuur ik veel liever FDW en desnoods elke VB-kiezer naar Irak of Afghanistan (ik laat hen nog de keuze).

Laatst gewijzigd door gm10 : 15 februari 2005 om 22:43.
Oud 16 februari 2005, 00:22   #97
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
arbeidspaatsen invullen die niet opgevuld raken draagt rechtstreeks bij aan de welvaart
als je ze niet kan opvullen, stijgt de (loon)inflatie, stijgt de rente, en neemt de economische groei/welvaartscreatie af
(wat de mijnen betreft, had men in de jaren 60 deze energiebron niet hard nodig?)

het kan mij niet schelen dat het politiek correct klinkt dat men naar deze periode terugkijkt en zegt dat de migranten hebben bijgedragen
integendeel, ik vind het idioot om deze realiteit te ontkennen gewoon omdat men denkt dat alles wat politiek incorrect klinkt tegenwoordig ook de waarheid is
Als we die zo dringend nodig hadden waarom werden ze dan gesloten?
Ook zonder mijnen gebruiken we nog steeds steenkool.
Oud 16 februari 2005, 00:27   #98
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, daar zijn we akkoord. MEn had dit nooit zo ongestoord zijn gang mogen laten gaan (i.e. na de jaren '70). Maar mensen terugsturen die hier geboren zijn en niks anders kennen? Dan stuur ik veel liever FDW en desnoods elke VB-kiezer naar Irak of Afghanistan (ik laat hen nog de keuze).
Toen waren het nog gastarbeiders.
Maar nu is het inderdaad te laat en kan men nog alleen de schade beperken.
Oud 16 februari 2005, 00:29   #99
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen waren het nog gastarbeiders.
Maar nu is het inderdaad te laat en kan men nog alleen de schade beperken.
Ah ja, alsof men ze ooit zou terugsturen. Schade beperken nu, idd. Maar ik verwacht dat we dit op een andere manier gaan interpreteren .
Oud 16 februari 2005, 00:30   #100
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als we die zo dringend nodig hadden waarom werden ze dan gesloten?
Ook zonder mijnen gebruiken we nog steeds steenkool.
de olie-crisis?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be