![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nostalgische belgicisten heb je overal, en ja, ook in Vlaams-Brabant spijtig genoeg. Net die provincie die dag na dag verder verfranst wordt met behulp van de Belgische Staat. Bah! |
|
![]() |
![]() |
#82 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
En ik heb er niets mee te maken... ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
#83 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Nog een puber die met de grote mensen wil meedoen, vermoeiend maar altijd wel vermakelijk. |
|
![]() |
![]() |
#84 | ||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten is die definitie van West-Vlaams er niet. Citaat:
Citaat:
Soms wordt het verschil tussen standaardtaal en dialekt zo groot, dat het dialekt een nieuwe taal wordt. Dat was het geval met het Afrikaans. Ik heb echter nog nooit een taalkundige iets gelijksaardigs zien zeggen over het West-Vlaams. Citaat:
Citaat:
Net zoals het Afrikaans afsplitste van het Nederlands, splitste het Nederlands af van het Duits (in feite omgekeerd, want het Duits maakte een klankverschuiving door, het Nederduits niet, maar soit, dat doet niet ter zake). Iedereen erkent ook dat het Nederlands taalkundig te sterk verschillend was van het Duits, net zoals het Afrikaans dat werd van het Nederlands. Alleen hoor ik niemand dat zeggen van het West-Vlaams, alweer. Je kan misschien wel zeggen da West-Vlaams een taal is, maar tussen zeggen en zijn gaapt een kloof. Echt motiveren waarom West-Vlaams een aparte taal is doe je niet. Een echte geargumenteerde onderbouw heeft je betoog niet, en ik verdenk je er dan ook van dat je gewoon een spelletje wilt spelen met de flaminganten. Want iemand die serieus voor de gelijkberechtiging van zijn cultuur opkomt, steekt tijd in het samenstellen van een uitgebreid argumentatiepakket. Ook dat ontbreekt compleet.
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() Een blok is en blijft een blok.
Hoe groot die nu is. Helaas hebben ze de verkeerde fysische vorm. Een blok zal enkel bollen als het bergaf is !!!! (Het blok bestaat al lang, groeit misschien, maar heeft nog nooit iets kunnen verzetten. De realiteit wijst dat uit.) Laat het blok dus maar bollen. Bergaf is waar het hoort te zijn!!!!! |
![]() |
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Om het beter te laten bollen heeft Filippeke verklaard dat ze er de scherpe kantjes afgehaald hebben. Maar ach, het blijft een afgeronde kubus die omgekeerd evenredig bolt met de economie. |
|
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerst vluchten uit Brussel en Brabant, en dan achteraf jeremiëren dat er een meerderheid Franstaligen achterblijft, komt nogal lachwekkend over, nietwaar? Als Vlamingen dan toch met twee miljoen meer zijn, dan is het enkel kwestie van het aantrekkelijk te maken om te gaan wonen in gebieden die jullie graag vernederlandst hadden. Trouwens waar zit de grond van jullie probleem met anderstaligen?
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() Bent u zelf van Limburg?
Kent u Limburg echt of enkel via de grapjes of opiniepeilingen? Verfransing in Limburg? Voeren? Daar gaan tegenwoordig veel rijke Hollanders wonen. Dus dat lost zichzelf wel op. Dus voor de Vlaamse strijd moet ge niet hier zijn. Wat moet het Vlaams Blok hier dan nog uitvoeren? Er zijn meer migranten (en Belgen van andere afkomst) dan Vlaams blokkers. Bekijk de cijfertjes nog maar eens. Rule heeft gelijk. Het blok blijft statisch, ofwel is hun gedachtengoed zo aangepast en bijgeslepen, dat ze het beter Vlaams bolleke noemen. ![]() Elders doet ge maar wat ge wilt. Vlaanderen voor flaminganten en Limburg voor Limburgers. |
![]() |
![]() |
#89 | ||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
||||||||
![]() |
![]() |
#90 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Burger
|
![]() Bullshit wat je bazelt Superstaaf. Of vind jij het leuk om in Aalst tijdens de zaterdagmarkt meer en meer Frans horen te praten? Elke maand wordt het erger...
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat lost zich nu vanzelf op met die hollanders. |
|
![]() |
![]() |
#93 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Jij frekwenteert blijkbaar andere etablissementen dan ikzelf. Buiten een paar louche kaberdoesjes aan de uitkant van de stad, heb ik geen weet waar er Frans zou gepraat worden. Kom eens écht naar de zaterdagmarkt en drink een frisse Leffe in Den Beiaard of 't Pavillioen, of 't Centrum. ![]()
![]() |
![]() |
#94 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() Denk je nu echt dat ze de rijke hollanders (want dat zijn ze, die in de Voeren gaan wonen) niet willen behelpen in de gemeente, in de winkel, café, ...
Laten we zeggen: Money talks (Nederlands in Voeren) ![]() (Ooit al een hollander frans horen spreken ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() Laten we met z'n alle in Wallonië gaan wonen.
Goedkopere bouwgrond en mogelijkheid tot vervlaamsing ![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Maar laten we de essentie herhalen:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#98 | ||
Banneling
|
![]() [size=6]Verenigd Limburg Boven !!![/size]
Citaat:
[size=7]Verenigd Limburg !!![/size] |
||
![]() |
![]() |
#99 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#100 |
Schepen
|
![]() Ik als West-Vlaming heb veel sympathie voor Limburg; ze zijn inderdaad vriendelijk en opener dan west-vlamingen (dat is natuurlijk geen prestatie want wij westhoekers zijn toegegeven wel echte binnenvetters).
Bovendien zijn limburgse vrouwen van de allermooisten die er rondlopen op de aardkloot! Limburg rules (maar liefst binnen Vlaanderen als van mij afhangt)! |
![]() |