![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs met een omscholing van de vdab, desnoods meer dan één cursus sta je nog altijd als laag geschoolde ingeschreven onder de risico groep. Niet eens hun eigen diploma vinden ze goed genoeg! Alweer kansarmen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Vreemdeling
|
![]() Het eeuwige misverstand weer...
De vdab-opleidingen leiden nooit tot diploma's. Het papiertje dat men meekrijgt is gewoon een attest dat je de cursus gevolgd hebt. De vdab hoopt alleen dat je wat opgestoken hebt en je kansen op de arbeidsmarkt vergroot zijn. Einde verhaal. Pikant detail... Om lesgever te worden bij de vdab heb je geen diploma nodig. Lijkt me vrij eerlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(zei ik toch) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
weet jij dat zo n opleiding ongeveer 300 frank per uur kost per cursist moest het resultaat hebben ok vraag eens aan vdab hoeveel procent van de cursisten er vast werk vindt wat heb ik aan zg vergroting van de kansen op de arbeidsmarkt het enige waar ik iets aan heb is concreet een job als je zou weten hoe weinig resultaat de bijscholingen hebben en voor hoeveel geld dan zou je niet langer willen dat je belastingen ervoor gebruikt zouden worden kijk toch naar de resultaten heb de politieke moed om het tewerkstellingsbeleid te evalueren ipv te denken dat het allemaal de schuld is van de werklozen zou er misschien een probleem kunnen zijn met het surrealistische verwachtingspatroon van de meeste werkgevers je moet jong zijn 20 jaar ervaring hebben geen te hoog diploma want dan moeten ze teveel betalen je mag geen donkere huidskleur hebben je mag niet al te veel afwijken van de norm je moet flexibel zijn en vooral niet te assertief en liefst niet lid van een vakbond ik kan zoo nog even doorgaan maar bespaar het je empathie = verplaastst jezelf eens in de schoenen van de lanfdurig werkloze
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Vreemdeling
|
![]() Ja,
Zinloos tijdverdrijf. Richt een clubje op... 'Alle macht aan de werklozen' |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
maar misschien iets verder kijken dan uw neus lang is ik heb hier nog toppics maar ik vraag me af wat je ervan zal vinden t zal waarschijnlijk weer nie goe zijn ? maar ik wil je nergens op vast pinnen hoor gewoon een vermoeden
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De boost.
Dat kans – armoede steeds minder te maken heeft met echt arm zijn is ondertussen geweten. Het heeft alles te maken met de steeds mindere kansen die er te grijpen zijn op de arbeidsmarkt, huisvesting en financiële vicieuze cirkels die daardoor ontstaan. Het is het perpetuum mobile van armoede. De eeuwig draaiende motor van kans-arm zijn. De arbeidsmarkt slinkt vanwege tal van problemen waar wij weinig of geen vat op hebben. We kunnen er allen niks aan doen. De enorme boost in eigendommen verslechten de zaak nogmaals. We kunnen er allen niks aan doen. Hierdoor verzeilen steeds meer in de vicieuze cirkel, we kunnen er allen niks aan doen. We zitten met twee groepen, de nieuwe rijken op de oude geldbomen, zij die gronden en eigendommen erven. Het perpetuum mobile van rijk zijn. Die mensen hebben geen scholing nodig, geen werk of steun. Ze kopen gewoon een fabriek, winkel of andere zaken in mondaine oorden en worden slapend rijker. Ze doen ook niks voor de gemeenschap of het zou zijn er op neerkijken en hun prijzen nogmaals verhogen zodat ze zeker zijn niet met die steeds armere gemeenschap geassocieerd te worden. Dat zijn slechte klanten. De werkmens, per definitie iedereen op de arbeidsmarkt is het voedsel van de rijken. Zijn loon, zijn eten, zijn kleren en nog zo veel andere zaken moet hij gaan afhalen bij die rijken. Steeds duurder betalen en steeds minder eisen stellen, blij zijn dat hij/zij iets kan krijgen zoals een huisje vochtig en tochtdoorlatend voor ach pakweg de helft van zijn inkomsten. Zulke zaken vinden zij normaal, het is toch niet aan “hun” om die huurder comfortabel te installeren? Koop het huisje dan? Hoe vraagt de arme? Mijn zorg niet zei de rijke! Misschien volgend jaar zei de arme. En hij deed een tweede job en legde al zijn centjes opzij die hij kon missen. Het jaar nadien gaat hij weer bij die rijke met een voorschotje in zijn handen. Krijg ik nu dat huisje meneer? Ja natuurlijk, alleen kost het nu wel twee keer zoveel als verleden jaar! De arme man ging naar zijn bank. Een meneer lip ontving hem in zijn kantoor en vroeg, voor wat moet dat dienen? Ik wil een huisje kopen meneer lip, maar het kost nu twee keer zoveel als verleden jaar. Nou ja, ik spring wel bij zei meneer lip. Kijk hier zijn de centen, je hoeft ze maar twee keer terug te geven. En zo stond de arme man terug op straat, geen huis want het was teveel om terug te geven en toen sloeg zijn huur ook op natuurlijk. Op weg naar huis rinkelde zijn gsm met zijn laatste pay en go minuten er op en het was zijn baas. Je bent ontslagen klootzak, in polen doen ze het voor de helft van hier. En ikke dan zei de man? Mijn zorg niet zei de baas! De arme man zei “nu is het gedaan, ik word zelfstandige en begin mijn eigen imperium” Hij legde al zijn geld samen en kocht een vierde hands hamburger kraam, veel meer kon er niet vanaf voor het moment. Later koop ik mac donald wel dacht hij. De arme hamburgerman schuimde de markten af op zoek naar klanten. Die kwamen niet of nauwelijks. Uit wanhoop stelde hij zijn kraam terug te koop en was werkloos. Hij ging naar de rva, meneer ik ben werkloos mijn kraam is verkocht. Mijn zorg niet zei de rva, meneer moest zonodig zelfstandige worden nietwaar? Zoek maar werk. De berooide werkloze zocht nu werk. Meneer krijg ik werk aub? Wat? Zei die baas! Maak dat je van mijn hof bent gij schooier. De schooier belde naar de gemeente of daar niks is voor hem. Nee zei de gemeente, je moet minstens 2 jaar werkloos zijn en 3 talen spreken en dan mag je de putjes uitkuisen waar wij in zeiken. Krijg ik dan een goedkope woning meneer aub? Ja natuurlijk zeiden de ambtenaren zichtbaar geamuseerd. Dank u zei de schooier, wanneer mag ik er in? Binnen 20 jaar zeiden de nu luidop lachende ambtenaren, er zijn nog 70’000 anderen voor u! Op weg naar nergens dacht de man "nu maak ik er een eind aan, ik koop een revolver en schiet me door de kop". Hij liep een wapenwinkel binnen en vroeg. Krijg ik een revolver meneer, ik wil me door de kop schieten? Nee zei de revolververkoperman, daar heb je een vergunning voor nodig en daar moet je werk voor hebben en goed zedelijk gedrag kunnen bewijzen. Dan maar niet dacht de man en hij liep nog een blokje om en raapte een peuk op. Rokers sterven jonger stond er op die peuk. Ah eindelijk hoop dacht de man en trok ze diep naar binnen. Laatst gewijzigd door Mambo : 18 februari 2005 om 20:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De cursist kan meteen aan een volwaardig loon starten, De werkloosheidsuitkering + een opleg van de werkgever. Uiteraard met de verplichting om de werknemer ook in dienst te houden om misbruiken te voorkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De manier waarop "ervaringsdeskundigen" nu worden ingeschakeld worden is belachelijk. Het is een politieke smoes en politieke marketing, en het is triestig voor die mensen. Ze denken dat zij een invloed op de dingen zullen hebben, zij worden overal meegenomen (naar het Senaat, naar verschillende instellingen, ...) maar dat is een illusie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Vreemdeling
|
![]() King schreef:
ik heb hier nog toppics maar ik vraag me af wat je ervan zal vinden t zal waarschijnlijk weer nie goe zijn ? maar ik wil je nergens op vast pinnen hoor gewoon een vermoeden -------------------------------------- Om mensen aan te trekken zal je wel meer klaarheid moeten brengen. In plaats van de dingen vaag te houden met uitspraken als.. "We gaan onszelf beredderen en hebben geen bemoeienissen van anderen nodig". Wat zijn jouw echte uiteindelijke doelstellingen? Het clubje gaat toch een ideologie moeten hebben. De clubleden gaan toch een 'handleiding' van levenswijze / opstelling moeten krijgen? Eveneens de methoden om die doelstellingen te verwezenlijken? Jullie gaan toch eisen stellen aan de werkende klasse? Als de mensen niet goed weten waar ze voor staan, ga je niet veel inschrijvingen hebben. Overigens.. het onderwerp is interessant genoeg. Dankbaar op een forum "maatschappij". |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doelstellingen zijn wel zo verspreid dat het niet zo eenvoudig is ze eventjes snel op te sommen. Maar huisvesting bv, waarom geen quota van instellen van armenwoningen? Renteloze leningen voor huisvesting en dergelijke? Uitkeringen verhogen en misbruiken in verwenoptie tegen gaan? Een gratis zorgverstrekking voor lage inkomens? Zulke zaken om te beginnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
ik zou het niet beter kunnen zeggen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
exact zoals je ze beschrijft IBO interne beroepsopleiding er was een bedrijf hier zocht daar iemand voor ik er naartoe 15 km met de fiets die kerel wilde me niet aannemen omdat ie niet wilde geloven dat ik die afstand elke dag zou afleggen voor mij allemaal gebakken lucht dus
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
eerder om eisen te stellen aan de heersende klasse
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was er een mogelijkheid om met openbaar vervoer te gaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Vreemdeling
|
![]() De heersende klasse is een deelgroep van de verzameling werkende klasse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
soms wel , soms niet dacht ik sommige mensen rentenieren, zijn aandeelhouders van goedopbrengende vennootschappen, zetelen zelf in een aantal bestuursorganen en krijgen daar zitpenningen voor, zetelen in OCMW-raden en andere waar ze ook weer zitpenningen voor krijgen enz. ( niet wat hier meestal onder 'werken' verstaan wordt) anderen werken inderdaad hard voor hun vele geld Ik vond de opmerking wel een welkome verademing tussen het absoluut willen in vakjes stoppen van mensen hier : de werkenden tov de niet-werkenden, armen tov niet-armen enz. Zelf heb ik een voornaam, daar word ik het liefst mee aangesproken. Daarmee erkent degene die me aanspreekt wie ik ben, een menselijk wezen met een naam. Ik blijf me wel afvragen wat iedereen hier onder 'werken' verstaat? Groetjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
en in de bouw beginnen ze vroeg dus zeker niet zo vroeg ik heb ook nog geprobeerd om een brommerke te huren bij de vdab maar tegen dat ik dat kon hebben 2 weken later had die vent al iemand anders
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
die wel alles opslokt waar de anderen voor werken
|
![]() |
![]() |