![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: pensioen op 65 houden ? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
20 | 35,71% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
8 | 14,29% |
laat de mensen zelf kiezen hoelang ze willen werken |
![]() ![]() ![]() |
31 | 55,36% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap niet wat er zo moeilijk is aan het laten kiezen van de mensen. Er zouden er veel meer blijven werken dat men denkt.
Tot niet zo lang geleden werd de werkwillige financieel zwaar gestraft als hij niet op pensioen ging op zijn 62. Gelukkig is dat voor een stuk aangepast. Maar geef de mensen gewoon financiële incentives om langer te werken. Iedereen wint erbij: Zij die toch op pensioen willen, die mogen, maar niet vroeger dan de wet vandaag voorziet. Zij die verder willen werken, die hebben er een financieel voordeel aan. De productiviteit stijgt, de koopkracht ook, het is bewezen in Zweden. Tegelijk creërt dat nieuwe jobs voor jongeren, en geeft het de bedrijven ook meer zin om 50 plussers aan te nemen, want die zijn niet meer automatisch 'fin de carrière'. Last but not least, de algemene uitgaven dalen drastisch. Enig probleem : de politiek zit in ons land zo stroef als iets, vandaar dat ze ook geen serieuze beslissingen nemen. Behalve hier en daar iets plakken en duwen, met de melding dat er 'grote hervormingen' hebben plaatsgevonden. We kunnen dus nog lang wachten op zo'n verandering. Laatst gewijzigd door Antoon : 26 juli 2013 om 16:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Er zijn 2 mogelijkheden *of in Belgie leven de mensen niet steeds langer dan vroeger *of Di Rupo wil kiezers trekken en laat de mensen in de toekomst de rekening betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() Vroeger vielen ze dood op hun 50ste.
Nu is dat "uigesteld" tot hun 70ste. Remedie ![]() Goe bezig,de jongCD&V knulletjes. Kassa kassa,hé mannen. CD&V,bekommert om de mens. Ofte,te lang mogen ze niet leven,Heer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toch niet zoals de linkse brulapen, de heren Tobback, of het linkse drankorgel Daerden? We kunnen natuurlijk nog altijd zeggen: 'Laat de werkers en de rijken de pensioenen betalen'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar mij word nooit geluisterd,maar het euthanasie debat eens goed voeren zou ook wat kunnen helpen,het is gewoon een nieuw manier van denken waar we niet nodeloos rekken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laat iedereen werken tot zijn 65? Waar? Zolang alles draait om het meer winst principe zal er verder geautomatiseerd worden en minder werk beschikbaar zijn, ook voor hoog opgeleiden. De flexibiliteit in de resterende arbeidsintensieve bedrijfstakken zal zodanig opgevoerd worden, dat niemand nog een volledige loopbaan van 45 jaar kan voorleggen. Overproductie, geen nood, de uitzendkrachten vliegen er uit en mogen op staatskosten afwachten, wanneer ze nog eens opgeroepen worden. Vaste contracten voor werknemers zullen steeds meer tijdelijke of projectcontracten worden. Dat is nu reeds het geval voor de meeste ingenieurs, maar zal zich naar alle sectoren uitbreiden. Wie durft nu nog zeggen dat hij vast werk heeft? Je ziet het nu al het duidelijkst bij laaggeschoolden, poetsvrouwen die van het ene 2 urenwerk naar het andere 2 urenwerk rondrijden. Leraars die al 5 jaar met tijdelijke contracten van de ene school naar de andere versassen. Soms naar 4 of 5 verschillende scholen om toch maar een volle agenda te hebben. Hoeveel deeltijdse werknemers zijn er niet, die nooit aan hun volle 45 jaren zullen geraken? Simpel hè. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen wat sociaal en ander verlof opnemen. Maar wie gaat dan uw afval ophalen hé ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd,maar als ik nu 41 jaar gewerkt hebben,van mijn 14 jaar,en er nog zeker 10 moeten doen,hoe noem jij dat dan,ik vergelijk het met slavenarbeid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan nog verwachten dat ze hun winsten afstaan voor uw hobby’s. ![]() heel simpel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Qua tewerkstelling is dat in een crisisperiode alleszins verstandig, althans volgens mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En volkspartij die mensen wil laten werken,om te werken,die de zorg uit het oog verliest,een zinkend schip is CD (en) V
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() Nochtans zijn de meeste verstandige mensen, waartoe ik onbetwistbaar behoor, de mening toegedaan dat we sowieso een paar jaar langer moeten werken willen we - en vooral duveltje - nog een pensioen trekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
365 dagen per jaar. 52 weekends per jaar x 2 dagen = 104 dagen. U heeft tussen de 12 en 16 uur / dag gewerkt. een gemiddelde is dan 14 u. 365 dagen - 104 dagen = 261 dagen. 261 dagen aan 14 u / dag = 3654 uren 3654 uren / 8 (werkdag is 8 uur) = 456,75 dagen. voorwaar een hele prestatie, maar nog lang geen 600 dagen / jaar Zelfs als we tellen dat u 16 u / dag werkte, komen we nog maar aan 522 dagen. Niet vergeten dat u dan geen enkele dag vrij genomen hebt, dat u geen enkele feestdag gead hebt. Ikzelf heb ooit een jaar ongeveer 150 dagen overgewerkt, ik kan zeggen dat je dan geen privéleven meer hebt. Gelukkig nam ik wel mijn verlof maar ik had weinig volledige weekends. Laatst gewijzigd door reservespeler : 27 juli 2013 om 09:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok begin met een schone lei,waar ik niet voor betaald heb (contractbreuk)
Maar ik wil dan wel een ernstige aanpak van de jeugdwerkloosheid Okk de allochtonen zonder papieren terug sturen,maar ja hé |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We konden al eens beginnen met de huidige pensioenleeftijd van 65 jaar aan te houden..Niets brugpensioen, niets SWT, niets, .... gewoon werken tot 65 jaar.
Daarbij zouden we de pensioenen moeten aftoppen, waarom moet de ene Piet meer dan 100 keer zoveel pensioen trekken dan de andere Piet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Minister-President
|
![]() Ik vond 65 jaar een mooie leeftijd om te stoppen en het systeem dat je op 60 op vervroegd pensioen kan gaan ook mits inlevering van pensioengeld is dan een eigen keuze die iedereen voor zichzelf moet uitmaken.
Laatst gewijzigd door alberto : 27 juli 2013 om 10:17. |
![]() |
![]() |