Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2005, 23:23   #81
Broz
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Ik vrees dat je een beetje laat in de geschiedenis begint.
Uiteraard heeft de Kerk vanaf de 4é eeuw een belangerijke rol gespeeld in het anti-semitisme, maar vergeet niet dat de Joden er al véél langer waren en dat ze al talloze keren in botsing waren gekomen met de heersende bevolking.
De kerk is verantwoordelijk voor het anti-judaïsme. Wat niet hetzelfde als antisemitisme. Bij het anti-judaïsme kan men het joodse identiteit opgeven door zicht te bekeren. Dan had de kerk in principe geen problemen met het joods-zijn. Ik zeg wel in principe. Het is dus zeker niet absoluut. Bij het anti-semitisme zijn er geen uitwegen meer in die zin is het dus veel verregaander dan het anti-judaïsme. Anti-semitisme is bijgevolg meer dan een geseculariseerde vorm van anti-judaïsme.Al wil ik niet zeggen dat ze niets met elkaar te maken hebben,
Broz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2005, 00:14   #82
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Great Old
Inderdaad, 1 tegenvoorbeeld voor de honderden aanslagen jaarlijks door moslims gepleegd.

Strikt genomen was het zelfs geen zelfmoordaanslag, want Goldstein had gepland om te kunnen ontsnappen maar werd door woedende moslims gedood.
Richard Reid
Oud 1 maart 2005, 00:23   #83
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
Richard Reid
Bedoel je de shoe-bomber?

Zo ja, die is een Moslim!

Citaat:
[font=sans-serif][size=2]London-born Richard Reid has been sentenced in the United States after admitting trying to blow up a commercial flight using bombs hidden in his shoes.[/size][/font]

...
[font=sans-serif][size=2]It was while at Feltham that Reid is said to have converted to Islam. [/size][/font]

[font=sans-serif][size=2]Worship [/size][/font]

[font=sans-serif][size=2]After his release, he followed the path taken by many other Muslim prisoners, to Brixton Mosque, in south London. [/size][/font]

[font=sans-serif][size=2]The place of worship has a reputation for attracting converts and helping ex-offenders re-adjust to life in the outside world. [/size][/font]

[font=sans-serif][size=2]Initially he fitted in well. Taking the name Abdel Rahim, he became known for his willingness to get involved in the workings of the mosque and to learn Arabic. [/size][/font]

[font=sans-serif][size=2]But at some point Reid began to get involved with extremist elements, says the chairman of Brixton Mosque, Abdul Haqq Baker. [/size][/font]

[font=sans-serif][size=2]Reid was "tempted away" by "individuals who set up a few years ago away from the mosque", Mr Baker says. [/size][/font]

[font=sans-serif][size=2]"Their teachings were a lot more militant." [/size][/font]

[font=sans-serif][size=2]He says extremists worked on "weak characters" and believes Reid was "very, very impressionable".[/size][/font]

[font=sans-serif][size=2]Bron: BBC[/size][/font]
Oud 1 maart 2005, 12:47   #84
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Je haat verblindt je!

Hoe weet je dat Hitler een half jood was? (Op dezelfde site gevonden waar stond dat de apen van de mensen afstammen?)

En zo dat waar is, ik dacht dat Joden en Zionisten niet hetzelfde was. Denk je dat de 'half-Jood' Hitler toch een 'half-Zionist' was?

Vertel het ons, Lincoln, dat we eens wat bijleren op dit forum!
Dat heb ik geleerd van onze leerkracht broeder albert op het katholieke school !

Maar ik wil er wel iets aan toevoegen , Ik haat niet de zionisten omwille van hun menselijkheid , Maar het idee is voor mij is omstredig zoals ook sommigen moslims haten omwille van de godsdienst ! Degene die ons haten haten ons niet omwille van ons menselijkheid maar omwille van het idee , Haat een liefde zijn onbescheidbaar in het leven van een mens , het ééne kan niet overleven zonder het andere , Het leven heeft goed een kwaad als balans , zonder de twee zal er nooit een evenwichtige leven bestaan een zal het leven saai zijn , stel u voor zou er alleen liefde of haat op de wereld zijn , zou de wereld dan niet saai uitzien ? Ik zie het leven als een uitdaging een avontuur ! Mss zal het dat anders zijn bij jou .
Oud 1 maart 2005, 12:51   #85
Lincoln

Standaard

Citaat:
De pseudo-historische tekst die je vertaald hebt, jongedame, noemt elke Jood die in het verhaal de rol van 'slechterik' moet spelen gewoon Zionist. Zelfs ten tijde van Hitler is er sprake van Zionisten en niet van Joden!
Het is zo doorzichtig dat niemand in de val trapt, behalve volslagen idioten en mensen die door haat vervuld zijn.
Lincoln zal het geloven, want die is even vol haat als jij.

Meer aandacht is je pseudo-historische onzin niet waard.

Ben je al met je tekst bij een echte historicus geweest om zijn mening te vragen?

Dat durf je niet, dat durfde 'Albert Pastore' ook niet!

'Pastore' kreeg zijn rommel niet eens verkocht, daarom heeft hij hem gratis op het Internet gezet!
Hoe weet jij dat ik vol haat ben ? heb je mijn hart doorgezocht ? ben je opeens helderziens ?

Laatst gewijzigd door Lincoln : 1 maart 2005 om 12:52.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2005, 12:53   #86
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Dat heb ik geleerd van onze leerkracht broeder albert op het katholieke school !

Maar ik wil er wel iets aan toevoegen , Ik haat niet de zionisten omwille van hun menselijkheid , Maar het idee is voor mij is omstredig zoals ook sommigen moslims haten omwille van de godsdienst ! Degene die ons haten haten ons niet omwille van ons menselijkheid maar omwille van het idee , Haat een liefde zijn onbescheidbaar in het leven van een mens , het ééne kan niet overleven zonder het andere , Het leven heeft goed een kwaad als balans , zonder de twee zal er nooit een evenwichtige leven bestaan een zal het leven saai zijn , stel u voor zou er alleen liefde of haat op de wereld zijn , zou de wereld dan niet saai uitzien ? Ik zie het leven als een uitdaging een avontuur ! Mss zal het dat anders zijn bij jou .
Jij gelooft dus 'broeder albert' zonder het te checken en laat dat los op het forum!

Jij haat de Zionisten niet, jij denkt alléén maar dat ze schuld hebben aan alle problemen in de wereld!

Nog goed dat je ze niet haat! Wat zou dat dan niet zijn!

Als je het leven als een 'uitdaging en avontuur' beschouwt, zou je toch eens avontuurlijk moeten zijn en meer leren dan wat je hier verkondigt.

Lees eens een goed boek over wetenschappen,
Lees eens een goed boek over biologie en evolutietheorie,
Lees eens een goed boek over de geschiedenis van de 20ste eeuw.

Dat is pas een uitdaging!
Oud 1 maart 2005, 12:56   #87
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe weet jij dat ik vol haat ben ? heb je mijn hart doorgezocht ? ben je opeens helderziens ?
Ik kan gewoon lezen, lieve Lincoln.
Oud 1 maart 2005, 12:57   #88
Lincoln

Standaard

Citaat:
Ik kan gewoon lezen, lieve Lincoln.
Een wat heb je gelezen ?
Oud 1 maart 2005, 13:00   #89
Lincoln

Standaard

Citaat:
Jij gelooft dus 'broeder albert' zonder het te checken en laat dat los op het forum!

Jij haat de Zionisten niet, jij denkt alléén maar dat ze schuld hebben aan alle problemen in de wereld!

Nog goed dat je ze niet haat! Wat zou dat dan niet zijn!

Als je het leven als een 'uitdaging en avontuur' beschouwt, zou je toch eens avontuurlijk moeten zijn en meer leren dan wat je hier verkondigt.

Lees eens een goed boek over wetenschappen,
Lees eens een goed boek over biologie en evolutietheorie,
Lees eens een goed boek over de geschiedenis van de 20ste eeuw.

Dat is pas een uitdaging!
Dus u stelt mij als onwetend he, goed onderschat !
Oud 1 maart 2005, 13:01   #90
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Great Old
Maar alleen moslims voelen zich geroepen om anderen -in regel onschuldige burgers- op te blazen.... Of kan iemand mij een tegenvoorbeeld geven van een zelfmooordaanslag door een jood, christin, boeddhist en zo verder?
Je dient er ook mee rekening te houden dat het bij de Moslims past in hun plaatje.
Andere godsdiensten en overtuigingen hebben momenteel geen verheerlijking van martelaarschap.
Oud 1 maart 2005, 13:04   #91
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus u stelt mij als onwetend he, goed onderschat !
Iemand die gelooft dat de apen van de mensen afstammen, dat de evolutietheorie vals is, dat Hitler halfjood was en dat één grote Zionistische samenzwering alles bepaalt moet inderdaad nog wat bijleren. Geen schande aan, lieve Lincoln, gewoon doen!

Laatst gewijzigd door Firestone : 1 maart 2005 om 13:05.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2005, 13:13   #92
Lincoln

Standaard

Je gelooft wat je wilt geloven, een je ogen lezen wat je wilt lezen ! Ieder van ons kiest zijn eigen weg een de manier waarop hij/zij zijn kennis zoekt , Wanneer de dag komt dat de wereld één natie wordt onder één leider dan zul je aan mijn woorden denken , een dan zul je zeggen ; tja die "lincoln" was toch geen idioot !
Oud 1 maart 2005, 13:17   #93
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je gelooft wat je wilt geloven, een je ogen lezen wat je wilt lezen ! Ieder van ons kiest zijn eigen weg een de manier waarop hij/zij zijn kennis zoekt , Wanneer de dag komt dat de wereld één natie wordt onder één leider dan zul je aan mijn woorden denken , een dan zul je zeggen ; tja die "lincoln" was toch geen idioot !
Niet van wakker liggen, Mr. Firestone begint zich stilaan megalomaan te gedragen. Maar dat zal ooit wel weer beteren
Oud 1 maart 2005, 14:33   #94
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan ben ik allang geëvolueerd in een aapje!

Laatst gewijzigd door Firestone : 1 maart 2005 om 14:35.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be