![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Gouverneur
|
![]() ok als ge al weigert te erkennen dat de gemiddelde Waal meer politieke macht heeft dan de gemiddelde Vlaming is een verdere discussie zinloos.
Ik hoop ten eerste dat ge ook niet gaat ontkennen dat er meer Vlamingen zijn als Walen. Er zijn zo een 1,6 meer Vlamingen als Walen. In het europees parlement zijn er 25 belgische zetels, maar 14 Vlaamse terwijl dit er 16 zouden moeten zijn. De walen hebben evenveel uitvoerende macht als de Vlamingen. Want er zijn 5 Franstalige en 5 Vlaamse federale ministers. Dus meer macht per Waal (walen zijn met minder) De walen hebben relatief gezien meer wetgevende macht. Voor de wetgevende macht zijn er twee instanties. De Senaat: 41 Vlaamse zetels tegen 30 Waalse. Terwijl het eigenlijk 48 tegen 30 zou moeten zijn. Het parlement: normaal gezien zou dit evenredig moeten zijn, maar dit is echter niet zo! Ik kan nu de bron niet meer terugvinden. Maar het is zo dat er per "waalse" zetel in het parlement minder Walen zijn dan er per Vlaamse zetel, Vlamingen. Dus hier verliezen we weer. Bovendien zou de kiesdrempel een nefaste invloed kunnen hebben. Als bv de NVA net eronder valt en bv liberaal appel 2 �* 3 percent haalt, zouden 7 �* 8 percent van de Vlamingen niet meer vertegenwoordigt worden. In Wallonie stelt dat probleem zich niet zo omdat ge daar minder kleine partijen hebt. Ik stel voor dat ge het zelf eens opzoekt en zelf met uw strontvrije ogen opzoekt hoe de vork aan de steel zit. Als ge fouten vindt, moogt ge het zeggen maar liefst met argumenten. Ik stel voor dat u op de website van de senaat begint en van daar verder gaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik heb helemaal geen problemen met de Walen. Ik ken er velen. Ze zijn allemaal heel vriendelijk, zolang ge maar Frans spreekt. Van zodra er één Franstalige ergens komt, verwacht die dat iedereen overschakelt naar het Frans. Vaak krijgt ge dan de reaktie dat ge moet stoppen met dat boeretaalke moet babbelen. Ja er zijn enkelingen die Nederlands leren, maar dat uitzonderingen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Gouverneur
|
![]() ge hebt trouwens nog altijd niet geantwoord!?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij denkt om op kleuterschoolse wijze met de kloten te rammelen, dan moet je uit een ander vaatje tappen.
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Jij wil me separatisme aanpraten. De verkoper moet argumenten aanhalen. Ik hoef mezelf niet te overtuigen om uw derrie te slikken.
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belgische Eenheid... Dus een terugkeer naar de tijd waar we weer met zijn allen zullen moeten gaan betogen om o.a. Leuven vlaams te krijgen.
![]() |
![]() |
#94 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ge hebt trouwens nog altijd niet geantwoord op de vraag of het normaal is dat Walen meer politieke macht hebben dan Vlamingen! Dat dit zo is acht ik nu bewezen aangezien gij geen enkel tegenargument kunt aanbrengen! Antwoord nu ne keer zonder alles te ontwijken!!! Ge kunt het gewoon niet, gij zijt degene zonder argumenten. Ge verbergt achter die "Jij wil me separatisme aanpraten. De verkoper moet argumenten aanhalen." -onzin!!!! Gij hebt gewoon deze discussie verloren ![]() Daarmee beeindig ik als overwinnaar de discussie skye-superdwaas: 1-0 olé ![]() héhéhéhéh, loooooooseeeeeeeeeeeer ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Gouverneur
|
![]() super-kleine-staaf is een impotente loooooooseeeeeeeer
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En slechts één op tien Vlamingen droomt dat die anders zou zijn. Citaat:
Op een surrealistisch gegeven hoef ik niet in te gaan. Citaat:
We leven in België. Voor mij is het goed. Jij wil iets anders, en je kunt er mij niet van overtuigen dat het beter is. Waarom zou ik die rotzooi dan slikken? Citaat:
Algemeen applaus van één man: rara wie klapt er voor zichzelf? Als je daarvan beter slaapt dan is het u gegund hoor. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat we op dit ogenblik nog Nederlands spreken, is uiteindelijk te danken aan een bijzonder kleine groep mensen. Waren er in het midden van de 19e eeuw niet dat onooglijk kleine groepje van "taalminnaars" geweest, dan waren nooit de fundamenten gelegd voor een Vlaamse heropleving. Dan had het Vlaamse volk gelaten ingestemd met de Belgische taalpolitiek en waren we na verloop van tijd verfranst. Daarom spreken we terecht van een Vlaamse emancipatie: een bewustwording van het volk, gedragen door mensen die het goede voor hebben met dat volk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |