Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2003, 16:54   #81
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joske
mijn voorgaande topic was een antwoord op superstaaf.
Link eens a.u.b.
Oud 1 mei 2003, 16:56   #82
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Hoe de paar voorbeelden die ik opsomde gaan afgehandeld worden, blijft koffiediekkijken, maar je sluit dus zelf niet eens afdankingen uit........
Maar Superstaaf, nu het begrotingstekort oploopt hoor ik ook pleidooien voor minder ambtenaren in Nederland. Er zullen nu eenmaal altijd mensen afvloeien, dat kan niet anders. Alleen in een communistisch systeem behoudt iedereen voor altijd zijn baan. Maar nogmaals, als er een goede afvloeiingsregeling wordt geregeld voor die mensen die niet kunnen instromen in de Vlaamse organen - en dat zullen er niet veel zijn, immers nu worden er alle federale taken deels door Franstaligen gedaan, bij splitsing moet hetzelfde werk door allemaal Vlamingen worden gedaan - lijkt me de kans op een sociaal-economisch bloedbad nihil. Een overheid heb je nu eenmaal altijd nodig en kan nooit failliet gaan.

Citaat:
Ik ben van het principe: beter één (Belgische) vogel in de hand dan tien (Vlaamse) in de lucht.
Ik zou juist zeggen: beter een Vlaamse vogel in de lucht, dan 3 Belgische vogels in de volière.

Citaat:
Ik vraag me trouwens af hoeveel Vlamingen er één boterham minder eten door die zo fel gecontesteerde transferten.
De vraag lijkt me vooral te zijn: welke 'transferten' is de Vlaming bereid te betalen? Net zo goed als de Nederlander weinig zin heeft om veel geld uit te geven aan een Europese Unie die veel te complex is, te veel geld verspilt, te weinig democratische controle toelaat, enz. kan ik mij voorstellen dat veel Vlamingen hetzelfde hebben m.b.t. de geldtransfers van Vlaanderen naar Wallonië. De Nederlander heeft echter geen enkel probleem met geldtransfers binnen Nederland, van de Randstad naar het noorden bijv., en zo heeft de Vlaming wellicht even weinig problemen met transfers binnen Vlaanderen.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2003, 16:56   #83
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Door de ene Vlaamse toegeving na de andere.
Zeik dan samen met mij de schuldige Vlamingen af in plaats van gefixeerd te blijven inhakken op een Waalse zondebok u aangepraat door politici die inspelend op de hebzucht, net zoals in de jaren 30 in Duitsland een hele bevolkingsgroep demoniseren en stigmatiseren.
Oud 1 mei 2003, 17:11   #84
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

ok als ge al weigert te erkennen dat de gemiddelde Waal meer politieke macht heeft dan de gemiddelde Vlaming is een verdere discussie zinloos.

Ik hoop ten eerste dat ge ook niet gaat ontkennen dat er meer Vlamingen zijn als Walen. Er zijn zo een 1,6 meer Vlamingen als Walen.

In het europees parlement zijn er 25 belgische zetels, maar 14 Vlaamse terwijl dit er 16 zouden moeten zijn.

De walen hebben evenveel uitvoerende macht als de Vlamingen. Want er zijn 5 Franstalige en 5 Vlaamse federale ministers. Dus meer macht per Waal (walen zijn met minder)

De walen hebben relatief gezien meer wetgevende macht. Voor de wetgevende macht zijn er twee instanties.

De Senaat: 41 Vlaamse zetels tegen 30 Waalse. Terwijl het eigenlijk 48 tegen 30 zou moeten zijn.

Het parlement: normaal gezien zou dit evenredig moeten zijn, maar dit is echter niet zo! Ik kan nu de bron niet meer terugvinden. Maar het is zo dat er per "waalse" zetel in het parlement minder Walen zijn dan er per Vlaamse zetel, Vlamingen. Dus hier verliezen we weer. Bovendien zou de kiesdrempel een nefaste invloed kunnen hebben. Als bv de NVA net eronder valt en bv liberaal appel 2 �* 3 percent haalt, zouden 7 �* 8 percent van de Vlamingen niet meer vertegenwoordigt worden. In Wallonie stelt dat probleem zich niet zo omdat ge daar minder kleine partijen hebt.

Ik stel voor dat ge het zelf eens opzoekt en zelf met uw strontvrije ogen opzoekt hoe de vork aan de steel zit. Als ge fouten vindt, moogt ge het zeggen maar liefst met argumenten.

Ik stel voor dat u op de website van de senaat begint en van daar verder gaat.
skye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2003, 17:20   #85
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Door de ene Vlaamse toegeving na de andere.
Zeik dan samen met mij de schuldige Vlamingen af in plaats van gefixeerd te blijven inhakken op een Waalse zondebok u aangepraat door politici die inspelend op de hebzucht, net zoals in de jaren 30 in Duitsland een hele bevolkingsgroep demoniseren en stigmatiseren.
ik geef ook de schuld aan al die vlamingen zonder ruggegraat zoals Verhofstadt, die voor zijn eerste minister post al zijn vlaamse intenties mooi opgeborgen heeft.

Ik heb helemaal geen problemen met de Walen. Ik ken er velen. Ze zijn allemaal heel vriendelijk, zolang ge maar Frans spreekt. Van zodra er één Franstalige ergens komt, verwacht die dat iedereen overschakelt naar het Frans. Vaak krijgt ge dan de reaktie dat ge moet stoppen met dat boeretaalke moet babbelen. Ja er zijn enkelingen die Nederlands leren, maar dat uitzonderingen.
Oud 1 mei 2003, 18:14   #86
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ok als ge al weigert te erkennen dat de gemiddelde Waal meer politieke macht heeft dan de gemiddelde Vlaming is een verdere discussie zinloos.
Maak liever van uw nest tegen de Vlamingen die dit zo geïnstalleerd hebben zoals Gaston Eyskens, Hugo Schiltz, Bert Anciaux, Patrick Van Krunkelsven etc.
Oud 1 mei 2003, 18:20   #87
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Maak liever van uw nest tegen de Vlamingen die dit zo geïnstalleerd hebben zoals Gaston Eyskens, Hugo Schiltz, Bert Anciaux, Patrick Van Krunkelsven etc.
Da zijn allemaal mossels. Weekdieren, geen ruggegraat!
Oud 1 mei 2003, 18:22   #88
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

ge hebt trouwens nog altijd niet geantwoord!?
Oud 1 mei 2003, 18:34   #89
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ge hebt trouwens nog altijd niet geantwoord!?
Op vragen, die gesteld zijn in de sofistische trant van:"Sla jij nog steeds je oude vader?" hoef ik niet te antwoorden.
Als jij denkt om op kleuterschoolse wijze met de kloten te rammelen, dan moet je uit een ander vaatje tappen.
Oud 1 mei 2003, 18:37   #90
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Da zijn allemaal mossels. Weekdieren, geen ruggegraat!
Wel Vlamingen en/of flaminganten hoor.
Oud 1 mei 2003, 18:40   #91
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan nu de bron niet meer terugvinden.
Dan zal ik uw cijferkes maar met een dikke korrel zout nemen, zeker?

Citaat:
Ik stel voor dat ge het zelf eens opzoekt en zelf met uw strontvrije ogen opzoekt hoe de vork aan de steel zit. Als ge fouten vindt, moogt ge het zeggen maar liefst met argumenten.
Neen.
Jij wil me separatisme aanpraten.
De verkoper moet argumenten aanhalen.
Ik hoef mezelf niet te overtuigen om uw derrie te slikken.
Oud 1 mei 2003, 19:02   #92
Leopold
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
België wordt Unitair. Misschien nog niet morgen, misschien nog niet op 18 mei, maar België wordt vroeg of laat Unitair.
Hahahaha. Nooit komt dit terug. Iedere restauratie is gedoemd te mislukken, dat leert de geschiedenis alvast.
Oké , dan is een onafhankelijk vlaanderen ook gedoemd om te mislukken hé . De restauratie van dat middeleeuwse graafschap zal dan ook niet lukken hé . 8)

VLAANDEREN VLAGT & BELGIË LACHT
Leopold is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2003, 19:56   #93
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Belgische Eenheid... Dus een terugkeer naar de tijd waar we weer met zijn allen zullen moeten gaan betogen om o.a. Leuven vlaams te krijgen.
Oud 1 mei 2003, 20:06   #94
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik kan nu de bron niet meer terugvinden.
Dan zal ik uw cijferkes maar met een dikke korrel zout nemen, zeker?
Alleen de cijfers van het federaal parlement kan ik niet onmiddellijk bevestigen, al de rest staat open en bloot op de website van de senaat en van het europees parlement.

Citaat:
Citaat:
Neen.
Jij wil me separatisme aanpraten.
De verkoper moet argumenten aanhalen.
Ik hoef mezelf niet te overtuigen om uw derrie te slikken.
Blijf maar blind voor de werkelijkheid.

Ge hebt trouwens nog altijd niet geantwoord op de vraag of het normaal is dat Walen meer politieke macht hebben dan Vlamingen!

Dat dit zo is acht ik nu bewezen aangezien gij geen enkel tegenargument kunt aanbrengen!

Antwoord nu ne keer zonder alles te ontwijken!!!
Ge kunt het gewoon niet, gij zijt degene zonder argumenten. Ge verbergt achter die "Jij wil me separatisme aanpraten.
De verkoper moet argumenten aanhalen." -onzin!!!!

Gij hebt gewoon deze discussie verloren
Daarmee beeindig ik als overwinnaar de discussie
skye-superdwaas: 1-0
olé
héhéhéhéh, loooooooseeeeeeeeeeeer
Oud 1 mei 2003, 20:16   #95
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leopold
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
België wordt Unitair. Misschien nog niet morgen, misschien nog niet op 18 mei, maar België wordt vroeg of laat Unitair.
Hahahaha. Nooit komt dit terug. Iedere restauratie is gedoemd te mislukken, dat leert de geschiedenis alvast.
Oké , dan is een onafhankelijk vlaanderen ook gedoemd om te mislukken hé . De restauratie van dat middeleeuwse graafschap zal dan ook niet lukken hé . 8)
Het verschil is wel dat wij naar een onafhankelijk Vlaanderen willen dat er nog nooit geweest is en niets te maken heeft met het Vlaanderen van vroeger. Jullie willen naar een unitair Belgie zoals in de jaren stillekes, veel succes daar mee!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2003, 20:19   #96
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

super-kleine-staaf is een impotente loooooooseeeeeeeer
Oud 1 mei 2003, 20:22   #97
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijf maar blind voor de werkelijkheid.
Die is Belgisch.
En slechts één op tien Vlamingen droomt dat die anders zou zijn.

Citaat:
Ge hebt trouwens nog altijd niet geantwoord op de vraag of het normaal is dat Walen meer politieke macht hebben dan Vlamingen!
Ik hoef daar niet op te antwoorden, want de Waal met de pet heeft even veel of even weinig macht als de modale Vlaming.
Op een surrealistisch gegeven hoef ik niet in te gaan.

Citaat:
Dat de dit zo is acht ik nu bewezen aangezien gij geen enkel tegenargument kunt aanbrengen!Antwoord nu ne keer zonder alles te ontwijken!!!
Ge kunt het gewoon niet, gij zijt degene zonder argumenten. Ge verbergt achter die "Jij wil me separatisme aanpraten.
De verkoper moet argumenten aanhalen." -onzin!!!!
Jij moet blijkbaar vooral moeite doen om jezelf te overtuigen.
We leven in België.
Voor mij is het goed.
Jij wil iets anders, en je kunt er mij niet van overtuigen dat het beter is.
Waarom zou ik die rotzooi dan slikken?

Citaat:
Gij hebt gewoon deze discussie verloren
Daarmee beeindig ik als overwinnaar de discussie
skye-superdwaas: 1-0
olé
Staande ovatie bij gebrek aan stoelen.
Algemeen applaus van één man: rara wie klapt er voor zichzelf?
Als je daarvan beter slaapt dan is het u gegund hoor.
Oud 1 mei 2003, 20:23   #98
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
super-kleine-staaf is een impotente loooooooseeeeeeeer
Zit je reeds zover door je voorraadje nep-argumenten heen?
Oud 1 mei 2003, 21:12   #99
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die is Belgisch.
En slechts één op tien Vlamingen droomt dat die anders zou zijn.
Weet jij dan niet dat veranderingen er altijd komen door een kleine groep? Het is heus niet een volk in zijn totaliteit die grote veranderingen bewerkstelligd. In het Oostblok is de val van het communisme te danken aan een bepaalde groep uit het volk die verandering wenste en erin slaagde op het juiste ogenblik dat volk geestdriftig te maken. Voor die tijd hield het volk zich gelaten stil of stemde met de beleidslijnen van haar overheid in.

Dat we op dit ogenblik nog Nederlands spreken, is uiteindelijk te danken aan een bijzonder kleine groep mensen. Waren er in het midden van de 19e eeuw niet dat onooglijk kleine groepje van "taalminnaars" geweest, dan waren nooit de fundamenten gelegd voor een Vlaamse heropleving. Dan had het Vlaamse volk gelaten ingestemd met de Belgische taalpolitiek en waren we na verloop van tijd verfranst. Daarom spreken we terecht van een Vlaamse emancipatie: een bewustwording van het volk, gedragen door mensen die het goede voor hebben met dat volk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2003, 21:16   #100
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij wil iets anders, en je kunt er mij niet van overtuigen dat het beter is.
Dat hoeven we ook niet. Dat is gewoon zo. Sedert Vlaanderen onderwijs en infrastructuur onder haar volledige bevoegdheid staat, is de toestand er in beide gevallen er veel op vooruit gegaan. Ook de rest volgt. Vlaanderen daagt aan de horizon, langzaam gaat het boek "België" dicht.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be