![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Sinds het tweede vaticaans concili is de kerk veel gematigder geworden met alle gevolgen van dien... Vanaf dat ogenblik is de leegloop van de kerken begonnen en het geloof uit onze samenleving verdwenen. We moeten dus terug naar de Kerk voor het tweede vaticaans concili !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Komaan, laat eens zien dat het niet allemaal dwaze praatjes zijn die je hier probeert te verkopen. Dit is je kans om mijn "hypocrisie" aan te tonen. Ik ben benieuwd...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb spijtig genoeg te weinig tijd... Het gemakkelijkste zou zijn dat U de links naar uw postings zou opgeven waar ik Uw afkeuring/veroordeling kan zien... Dank bij voorbaat ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#86 |
Minister
|
![]() Da's pech, Paus weg!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
![]() Dus het heeft niets met Marokkanen of moslims te maken, ben geen rascist hoor...
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#89 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waarom moeten de moslims overal bij gehaald worden, er komt een beetje kritiek (in de richting van de Kerk, indirect in de richting van België) en dan komt men meteen weer moslims dit moslims dat. Blijkbaar zijn het niet de moslims die een laag incasseringsniveau hebben, maar sommige Vlamingen..... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zal het je gemakkelijk maken: vind je het kunnen te dansen op een graf dat nog niet eens gedolven is? Past het in jouw toch oh zo verontwaardigde kraam om mensen dood te wensen? Om het ultieme respect voor het menselijk leven te ontzeggen aan wie er een andere overtuiging op nahoudt? D�*t en niks anders is de kern van dit gegeven. Gezever over de RKK en hoe zeer je ze ook verafschuwt is enkel een rookgordijn om het stinkende putje te verdoezelen.
![]() |
![]() |
#92 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Nee, hij was super. Het valt me inderdaad op dat de Christenfanatici zijn opgestaan. Ik durf te verwedden dat de meeste mensen die hier reageren nog nooit een bladzijde hebben gelezen uit de Bijbel, of alleen de kerk hebben bezocht als iemand ging trouwen, begraven werd of de communie deed. Ik kots hier ontzettend van. Een Paus die al 5 jaar niet meer leeft, kan er beter mee kappen. Het is verschrikkelijk om iemand zo te zien en dat met een functie als Paus. Als ze een excuus aanbieden voor een vergrijp (lees: vermoorden van een zogenaamde atheist) van bijna 700 jaar terug, dan ben je niet goed bij je hoofd. Neuken met condoom is moord. Nee, iemand de meest vreselijke ziekte geven door dit te verbieden is Gods wil? Pleur toch op. Ga over water lopen! Wat overigens vrij schandalig is, is dat gelovigen twee strepen voor hebben in de wet. Niet alleen mag je als niet-gelovige niet smadelijk lasteren over een geloof/god, gelovigen mogen wel niet-gelovigen beledigen onder het mom van vrijheid van religie (zie oa uitspraken over homo's). Hoe is dit precies te rijmen met het verbod op discriminatie in diezelfde wet? Als er ergens een stinkend putje is dan is het de "[font=Arial]Tora Bora van Europa" ([/font]Vaticaan).
Laatst gewijzigd door Andro : 26 februari 2005 om 15:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Is het zo moeilijk om je eigen gezalfde principes toe te passen? Of ben je slechts een heel luid klinkend hol vat? Uit hetgeen ik tot hiertoe van je hand heb mogen lezen, ben je geen micrometer beter dan hetgeen je met zoveel gusto zit te veroordelen. Misschien tijd om eens voor de spiegel te gaan staan, Andromeda1968. Je weet toch wat begrepen wordt onder de term "witgekalkte graven"?
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weer aan het zedenpreken, de Vexille?
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Mij had je hiervan al eerder overtuigd...
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
Vloeken is de mantra van de onafhankelijke geest en mag daarom niet verboden worden.Als ik niet meer mag vloeken ervaar ik dat als een beperking in mijn onafhankelijkheid en een afgedwongen kniebuiging voor het gemiddelde godsinstinct waar ik natuurlijk niet van gediend ben. Waarom zou ik godverdorie respect voor de meest bizarre hersenspinsels moeten hebben? Onder het oneigenlijke mom van dat "respect" zijn al heel wat mensen de mond gesnoerd die "ongewelvallige" dingen zeiden. Vooral over lieden met macht, die die macht bedreigd zagen. In het recente verleden was alleen het twijfelen aan de christelijke God al een teken van gebrek aan respect en leidde dan ook onherroepelijk tot vervolging. Met als dieptepunt ruim 1600 jaar vervolging van Joden.Het eisen van respect is een eerstestapje richting terreur. Daar begint het mee. Eerst de Heilige handleiding aanpassen op beledigende en kwetsende teksten en een einde maken aan het beledigende en opdringerige preekgedrag. En ophouden onder het mom van geloof van alles uit te vreten en goed te praten. Dan valt er amper kritiek meer te leveren. Wordt een christen ook niet geacht oordelen aan God over te laten? Bovendien is martelaarschap toch erg populair in bepaalde geloven, heb ik begrepen. Verder vergeten veel gelovigen altijd het belangrijkste: het onbewezene dat zij als feitelijk en bovendien ook nog heilig beschouwen, bestaat voor veel andere mensen simpelweg niet, omdat het niet een feit is en ook niet heilig. Verwacht niet van anderen dat ze jouw fantasieën altijd maar moeten accepteren en respecteren. Wachten is op de eerste psychoot die naar de rechter stapt omdat hij gekwetst is dat zijn psychiater zijn fantasieën niet serieus neemt en hem medicijnen voorschrijft.
Laatst gewijzigd door Andro : 26 februari 2005 om 17:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() @Andromeda1968
Ten vierde male naast de kwestie, Andromeda... Het wil er maar niet in. Als je je gal wil spuwen op de opvattingen van de Paus en de verenigde RKK, ga dan gerust je gang. Het staat je uiteraard vrij om daar honderden threads voor te openen. Misschien zal ik er dan ook wel eens een repliekje in posten, wieweet... Maar hier gaat het om het etaleren van een gruwelijk gebrek aan respect voor een mensenleven. Of het de Paus is of om het even wie (jouw tante Netje, for all I care); ik stoor me oprecht aan het soort infantiele (laat ik het daar dan maar op houden) uitlatingen die getuigen van net dezelfde inhumane attitude (morele reflex) waartegen je ten strijde meent te moeten trekken. ... en dan ga ik er maar gemakkelijkheidshalve van uit dat je een goedmenend mens bent. Die contradictie stoort me. Pas eens je eigen principes toe op de manier waarop je op één en ander reageert.
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap zowel Vexille als Andromeda
Ik heb niks op met al wat naar religie ruikt. Vooral de katholieke leer lijkt mij persoonlijk van een ongekende vreemdheid, belachelijkheid, waanzinnigheid (misschien omdat ik die nog het beste ken) Ik heb echter wel deernis met het sukkelende opperhoofd van de Vaticaanse club. Een fraaie oude dag kan je het niet noemen, wat die man meemaakt. Waarom blijft hij aan? Persoonlijk gewin zal al geen rol spelen, en voor zijn kinderen moet hij het (bij mijn weten en officieel) al zeker niet doen. Hij lijkt me een gevangene van zijn eigen circus. Hoezeer ik zijn leer ook verfoei, ik heb deernis met hem, en wens hem ofwel snel beterschap ofwel een menswaardig einde.
![]() |