Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 17 maart 2005, 22:08   #81
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Mis poes!

Als Annemans zegt dat moslims statutair niet kunnen worden uitgesloten heeft hij 200% gelijk.

Als De Man zegt dat "moslims" a priori niet op de lijst kunnen heeft hij ook 200% gelijk.

Nochthans niet moeilijk want de "Deus ex Machina" Filip De Winter verklaart:

een moslim die de statuten van het Vlaams Belang onderschrijft zweert uiteraard automatisch de islam af want deze is NIET compatiebel met onze westerse waarden én dus de VB statuten (VB statuten: scheiding kerk en staat, gelijkheid man en vrouw,...) gemakkelijk zat toch?
het wordt toch al wel heel erg als het VB haar statuten gaat gelijkstellen met 'onze westerse waarden'.. Weet je niet beter of doe je 't doelbewust ?
Oud 17 maart 2005, 23:00   #82
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
het wordt toch al wel heel erg als het VB haar statuten gaat gelijkstellen met 'onze westerse waarden'.. Weet je niet beter of doe je 't doelbewust ?
Weiger jij aan te nemen dat het Vlaams Belang in haar statuten, programma expliciet en impliciet de scheiding tussen kerk en staat en de gelijkheid van man en vrouw, solidariteit, vrijheid van meningsuiting, respect voor de instellingen, BROV, kortom democratie in al zijn facetten heeft opgenomen?

Weet jij niet beter of doe jij het doelbewust?
Oud 18 maart 2005, 08:44   #83
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Weiger jij aan te nemen dat het Vlaams Belang in haar statuten, programma expliciet en impliciet de scheiding tussen kerk en staat en de gelijkheid van man en vrouw, solidariteit, vrijheid van meningsuiting, respect voor de instellingen, BROV, kortom democratie in al zijn facetten heeft opgenomen?

Weet jij niet beter of doe jij het doelbewust?
en die opsomming komt voor jou overeen met 'onze westerse waarden'.. ?
Oud 18 maart 2005, 08:52   #84
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
en die opsomming komt voor jou overeen met 'onze westerse waarden'.. ?
Lees eens tegoei...
Het niet compatibel zijn met deze opsomming is inderdaad volledig incompatibel zijn met de basisnormen waarop onze Westerse beschaving gestoeld gaat.

Niet akkoord misschien?

Ik kan mij voorstellen dat er velen zijn die liever de sharia als basis van ons maatschappelijk bestel wensen. Ik hoor daar niet bij.
Oud 18 maart 2005, 11:02   #85
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mis poes!

Als Annemans zegt dat moslims statutair niet kunnen worden uitgesloten heeft hij 200% gelijk.

Als De Man zegt dat "moslims" a priori niet op de lijst kunnen heeft hij ook 200% gelijk.

Nochthans niet moeilijk want de "Deus ex Machina" Filip De Winter verklaart:

een moslim die de statuten van het Vlaams Belang onderschrijft zweert uiteraard automatisch de islam af want deze is NIET compatiebel met onze westerse waarden én dus de VB statuten (VB statuten: scheiding kerk en staat, gelijkheid man en vrouw,...) gemakkelijk zat toch?
Mis poes!

in de argumentatie van Annemans lees ik dat gematigde moslims welkom zijn, en dat zij zich aanbieden omdat ze het extremisme beu zijn.

In de logica van De Man worden moslims statutair wel uitgesloten, gezien zij volgens hem het programma niet onderschrijven.
... En de rest van het forum heeft geen mening.

Laatst gewijzigd door lievendr : 18 maart 2005 om 11:02.
lievendr is offline  
Oud 18 maart 2005, 11:19   #86
Lone Wolf
Burger

Lone Wolf's schermafbeelding

Standaard

Ik kan me al voorstellen hoe leuk het voor de pers weer zal worden volgend jaar rond de lijstvormingsperiode, om elk geruchtje op te blazen tot voorpaginanieuws, om nadien vast te stellen dat ze foute informatie geleverd hebben. Volgens De Standaard van januari 2006 zullen we wellicht lijsten vol black muslims en Franstalige gangstarappers indienen, ik zie het plaatje zo voor me

Hopelijk houdt elke sympathisant van het Vlaams Belang dan zijn hoofd koel, in plaats van zich te laten opjutten door rusthuishooligans als seniel Clemenske en de psychopatische voorzitter van Brugge Veilig en Leefbaar, of de koele linkse apparitsjiks als Piano en ander links tuig.

Kameraden, sluit de rangen !

Laatst gewijzigd door Lone Wolf : 18 maart 2005 om 11:25.
Lone Wolf is offline  
Oud 18 maart 2005, 11:37   #87
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lone Wolf
Ik kan me al voorstellen hoe leuk het voor de pers weer zal worden volgend jaar rond de lijstvormingsperiode, om elk geruchtje op te blazen tot voorpaginanieuws, om nadien vast te stellen dat ze foute informatie geleverd hebben. Volgens De Standaard van januari 2006 zullen we wellicht lijsten vol black muslims en Franstalige gangstarappers indienen, ik zie het plaatje zo voor me
Daar gaat het niet over.
Maar het is toch duidelijk dat dit een voorbeeld is van een confrontatie tussen radicalen en anderen die mainstream willen gaan? Dat gebeurt als je een volkspartij wil worden, het gebeurde bij CVP en later VLD.
Oud 18 maart 2005, 12:16   #88
Lone Wolf
Burger

Lone Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
Daar gaat het niet over.
Maar het is toch duidelijk dat dit een voorbeeld is van een confrontatie tussen radicalen en anderen die mainstream willen gaan? Dat gebeurt als je een volkspartij wil worden, het gebeurde bij CVP en later VLD.
Dat gebeurt vandaag dus ook binnen de nieuwe grote volkspartij Vlaams Belang, waar dus duidelijk ook interne vrije meningsuiting heerst, anders zouden dergelijke discussies niet in de pers komen. Ha ja, 't is het ien of het ander hein.

Laatst gewijzigd door Lone Wolf : 18 maart 2005 om 12:16.
Lone Wolf is offline  
Oud 18 maart 2005, 12:43   #89
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
Mis poes!

in de argumentatie van Annemans lees ik dat gematigde moslims welkom zijn, en dat zij zich aanbieden omdat ze het extremisme beu zijn.

In de logica van De Man worden moslims statutair wel uitgesloten, gezien zij volgens hem het programma niet onderschrijven.
... En de rest van het forum heeft geen mening.
Niet mis poes maar deze keer heb je het wél begrepen:

Dus: recapitulons

A/ Annemans zegt dat statutair niemand kan worden uitgesloten.
Hij zegt, terecht trouwens denk ik, dat er vele moslims zich graag zouden willen aansluiten bij het Vlaams Belang.
Hij zegt nergens (zels niet in het bewust leugenartikel) dat degene die zich wil ansluiten het programma niet moet onderschrijven.

B/ De Man zegt (roept) dat een moslim die het programma van het Vlaams Belang onderschrijft eigenlijk de islam afzweert en aldus eigenlijk geen moslim is of in het andere geval niet toetreedt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be