![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Werken is meer geld,doppen is minder geld,op termijn niks doen is geen geld meer. Aan iedereen de keuze,los van het feit dat natuurlijk dat het dikwijls zo is dat er geen werk is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 maart 2005 om 00:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Alleen zijn er veel te veel die er van profiteren die er niet aan bijgedragen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Een maatschappij die en geld verdiend en niet moet werken is een utopie,want dan zou vooruitgang niet bestaan,dan zou er geen wetenschap meer zijn,geen fabrieken,dan zou er niks meer gemaakt worden en zouden we sterven van grote honger,en daar zou de grondwet niks aan veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
ooit is de pot leeg,gaat ge dan u rechten eisen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Hoe kan ik u aan het verstand brengen dat wij met een bevolking van maar 10 miljoen het werelbeeld niet bepalen? Wij leven niet meer in de oertijd,de jacht en de visvangst zijn niet toereikend voor 6 miljard mensen. ik versta u ergens dat u rechten hebt,maar ook plichten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als iedereen hetzelfde zou denken zouden er nog altijd mensen moeten zijn die de papierwinkel in orde zouden moeten maken ,en anderen die uw stuk grond zou moeten opmeten en verdelen enz... enz... Als alles evenredig verdeeld moet worden dan ook het werk! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Werken is een mensenrecht, geen mensenplicht. Dat waanidee heeft ingang gevonden aan het begin van het feodale tijdperk toen mensen lijfeigene werden van de "heer" die bezit nam van hun landbouwgronden. Uiteraard werden ze hierin gesteunt door de kerk( toevallig ook grootgrondbezitters!) die ter vergeving van de erfzonde noeste arbeid als hoogste doel predikten vanaf de preekstoel. Daarmee bedoel ik niet dat de mens niet moet werken, werken is noodzakelijk om zichzelf in stand te houden. Maar men heeft de mens van zijn zelfbeschikkingsrecht berooft door hem te "onteigenen", hem te beroven van de toegang tot de Natuur waardoor hem geen andere keuze rest dan te plooien naar het systeem. De mens is een creatief wezen, hij hoeft niet gedwongen te worden. Hij moet wel de mogelijkheid hebben om zelf een keuze te kunnen maken in de manier waarop hij aan de kost komt. Helaas blijft die vrije keuze in het kapitalisme beperkt tot zij die over de juiste kennis/vaardigheid beschikken, de zogenaamde knelpuntberoepen. Toevallig verkeer ik in die luxe positie. Ik kan je verzekeren dat ik een zekere mate van autonomie behouden heb. Ik werk, bij wijze van spreken, in opdracht van mezelf voor mijn baas. Staat het werk of het loon me niet aan of de werkgever meent een autoritair gezag zonder inspraak te kunnen voeren houdt deze jongen het voor bekeken en gaat hij andere horizonten opzoeken. Die vrijheid en vrije keuze zou iedereen moeten hebben. Een autoritair systeem zoals het kapitalisme staat dat niet toe, het is zelfs niet mogelijk want het zou haar einde betekenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
het zijn dus de werkenden(en alsmaar minder die de grote lasten moeten dragen)dat zorgt voor vrevel en ongenoegen tussen hen die moeten werken en hen die hun vergoedingen verliezen. Zelfs in een heel rechtvaardige democratie kan men ook de verschillen in opleiding en diploma's niet wegwerken. Het systeem zou er in moeten bestaan dat werk terug gebracht werd tot een aanvaardbare werkdruk waar plaats moet zijn voor meerdere werknemers. De multinationals zorgen er wel voor dat het echter steeds met minder mensen en met meer winsten moet gebeuren. De vraag is dus niet of mensen een keuze hebben om te werken waar ze willen,en onder welke omstandigheden,het antwoord is ik moet werk vinden of binnenkort verhonger ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Werken heeft niets met recht of plicht te maken, dan wel alles met verantwoordelijkheid ! Ik heb zopas mijn tweede bedrijfje boven de doopfond gehouden, wij ( mijn vader op pensioen en enkele neven in bijberoep ) gaan high tech beveiligingsinstallaties installeren bij particulieren ( bemiddelden dan wel ), vraag en aanbod spelen massaal in mijn ( ons ) voordeel. Survival, daar draait het om. Iedereen kan de gok wagen, maar toegegeven: ons onderwijssysteem heeft enorm veel mensen misvormd, het uitgangspunt gedurende die 18 jaar was immers : luisteren, luisteren, luisteren en springen op commando, doen wat ze je vragen etc ... Niet toevallig heb ik een groot deel van mijn humaniora gemist door ziekte en door vroegtijdig stoppen, waarna middenjury. Op de univ konden ze de dagen dat ik in een jaar aanwezig was in de lessen op 2 * 2 handen tellen. Je hebt kloten , laat ze dan gelden, en verzink zeker niet in dat sociale zekerheidssysteem dat meer kwaad dan goed doet. Heb je al eens gezien hoe lamlendig een overgroot deel van onze bevolking erbij loopt ... brr... |
|
![]() |
![]() |